Inseminaatio/muut hoidot 2018

Minä testasin aamulla negan dpo11. Todennäköisesti oli siis vesiperä meidän eka inssi ja uusi kierto starttaa ylihuomenna kera letrojen. Osaatteko sanoa, onko nuo letrot apteekin perustavaraa, että riittää jos kp1 käy hakemassa apteekista? Vai pitääkö varautua tilaamaan? Lähinnä mietin siis sitä, että ehtii ne varmasti saada kp3 mennessä.
 
Minä testasin aamulla negan dpo11. Todennäköisesti oli siis vesiperä meidän eka inssi ja uusi kierto starttaa ylihuomenna kera letrojen. Osaatteko sanoa, onko nuo letrot apteekin perustavaraa, että riittää jos kp1 käy hakemassa apteekista? Vai pitääkö varautua tilaamaan? Lähinnä mietin siis sitä, että ehtii ne varmasti saada kp3 mennessä.

Luulisin, että olis aika peruskamaa.
 
Ainakin aina oli apteekissa kun hain eli eiköhän ainakin jostakin oman kaupungin apteekista löydy! Välillä oli vaan isoja pakkauksia niin ottivat sieltä sen 30tbl ja laittoivat eri pakettiin! Toki voithan soittaa apteekkiin ja varmistaa :-) Jossain vaiheessa letroissa oli kuitenkin saatavuusvaikeuksia.
 
Tuun tännekkin infoomaan ekasta ultrasta Pergoveriksen aloituksen jälkeen.

Huoh, nyt on klinikalla käyty ja mieli aika matala. Lääkäri on huippu ja selvästi rautainen alan ammattilainen. Sain nyt vasta (vuosi diagnoosista) tietää vähän enemmän tästä PCOS:stä. Muun muassa sen että usein munasolu on heikkolaatuisempi ,eli ei oikein hedelmöity. Vaikka siis irtoaakin, niin "laatu" on huono.
Noh, sitten ultraukseen. Molemmilla puolilla n.4-7 follia, vasemmalla isoimmat about 10mm. (Nyt siis kp8)
Nostettiin Pergoveristä 62.5yksikköön. Maanantaina uusi ultra..

Sain myös uuden lääkkeen eli Metforemin. Tätä nostellaan isompaan annokseen aina viikon välein. Kauhun sekaisin tuntein tämän aloitan kun aiheuttaa kuulemma kamalaa oloa. Lääkärikin sanoi että varaudu huonovointisuuteen. Myös täytyy ostaa Inocapseja ja alkaa niitä syömään. + Toki tilattu taas Pergoveris kynät.. Viikko sitten alkoi tämä hoito ja nyt perjantaina kun haen kynät niin rahaa mennyt jo yli 580€ :sorry: Kallista puuhaa....

Onko kellään kokemusta metformiinistä?

Jäi muutenkin tosi surullinen olo käynnistä. Kai tämä alkaa kunnolla iskeä tämä prosessi. Itkettää, miksi pitää olla niin samperin viallinen ettei raskautta saa alkamaan ilman kunnon lääkearseniaalia + toimenpiteitä/hoitoja...
 
Mulla on ollut käytössä tuo metformiini, mulla pisti vatsan ihan sekaisin moneksi päiväksi. Enkä pystynyt niin nopeasti lisäämään annosta kuin olisi pitänyt. Lisäksi se taisi heikentää clomifen hormonin tehoa, kun ovulaatio tuli tosi myöhään. Kaikesta huolimatta tulin raskaaksi siitä toisesta inseminaatiosta ja nyt mennään jo viikolla 32. Tsemppiä hoitoihin!
 
Mulla on ollut käytössä tuo metformiini, mulla pisti vatsan ihan sekaisin moneksi päiväksi. Enkä pystynyt niin nopeasti lisäämään annosta kuin olisi pitänyt. Lisäksi se taisi heikentää clomifen hormonin tehoa, kun ovulaatio tuli tosi myöhään. Kaikesta huolimatta tulin raskaaksi siitä toisesta inseminaatiosta ja nyt mennään jo viikolla 32. Tsemppiä hoitoihin!

Kiitos vastauksesta :Heartred
Mulla nyt menossa toinen päivä ja vielä ei ainakaan oireita. Toki oon kyllä nyt vasta ottanut illalla vaan sen 500mg.
Toivotaan että meilläkin tärppäisi tulevissa insseissä mahdollisimman nopeasti niin saisi jättää näitä pistoksia ja pillereitä pois :inpain:

Kiitos tsempeista ja ihanaa loppuodotusta :Heartred
 
Kannatti valittaa tänne, nimittäin sain tiistaina ovisplussan ja inseminaatio tehtiin keskiviikkona. Siittiöitä pesun jälkeen vain 1,5milj. Toki toivon että yksi sieltä ui oikeaan paikkaan...

Sain myös metformiinin, kun haluan pudottaa painoa, mikäli ivf on edessä. Toivon et päästään helpolla ja inssi auttaisi...

Tsemppiä kaikille!
 
Tuppaan taas vaan kysymään. Ennen inssiä ku mies käy noissa verikokeissa niin varataanko aika vain verikokeisiin vai mitä? En tajunnut kysyä..
 
Tuppaan taas vaan kysymään. Ennen inssiä ku mies käy noissa verikokeissa niin varataanko aika vain verikokeisiin vai mitä? En tajunnut kysyä..

Mitä verikokeita on määrätty? Meillä mieheltä ei otettu verikokeita missään vaiheessa hoitoja.
Pari tuntia ennen inssiä sperma pitää toimittaa labraan käsittelyä varten, mutta siihen ei tarvinnut varata aikaa. Näyte luovutettiin vain luukulle henkkareiden kanssa. Näytepurkki saatiin etukäteen ja näytteen sai purkittaa kotona, jos matkaa sairaalalle oli alle tunti.
 
Mitä verikokeita on määrätty? Meillä mieheltä ei otettu verikokeita missään vaiheessa hoitoja.
Pari tuntia ennen inssiä sperma pitää toimittaa labraan käsittelyä varten, mutta siihen ei tarvinnut varata aikaa. Näyte luovutettiin vain luukulle henkkareiden kanssa. Näytepurkki saatiin etukäteen ja näytteen sai purkittaa kotona, jos matkaa sairaalalle oli alle tunti.

Sukupuolitautitesteistä se mainitsi, en tiedä onko muitakin. Nämä pitää olla tehty ja tulokset selvillä ennen inssiä. Muuten sitä ei voi tehdä.

Edit: löysin tällä sen netistä inova.fi sivuilta:
"Lääkäri suunnittelee hoidon ennen sen toteuttamista ja on tarvittaessa konsultoitavissa. Ennen inseminaatiohoidon aloitusta asiakas allekirjoittaa hoitosuostumuksen ja mieheltä tutkitaan verikokeella hedelmöityshoitolain mukaiset infektiokokeet (HIV, B-hepatiitti ja C-hepatiitti).
Erikoista jos teillä ei mieheltä otettu verikokeita ollenkaan kun ymmärtääkseni ovat pakollisia. Ihan 100-varma en oo.
 
Muokattu viimeksi:
Sukupuolitautitesteistä se mainitsi, en tiedä onko muitakin. Nämä pitää olla tehty ja tulokset selvillä ennen inssiä. Muuten sitä ei voi tehdä.

Edit: löysin tällä sen netistä inova.fi sivuilta:
"Lääkäri suunnittelee hoidon ennen sen toteuttamista ja on tarvittaessa konsultoitavissa. Ennen inseminaatiohoidon aloitusta asiakas allekirjoittaa hoitosuostumuksen ja mieheltä tutkitaan verikokeella hedelmöityshoitolain mukaiset infektiokokeet (HIV, B-hepatiitti ja C-hepatiitti).
Erikoista jos teillä ei mieheltä otettu verikokeita ollenkaan kun ymmärtääkseni ovat pakollisia. Ihan 100-varma en oo.

Multa vaan testattiin noi perusterveydenhuollon puolella. Jos on nyt pakollista, niin ehkä uudistus. Meillä hoidot oli viimevuoden puolella.
Tai sitten eri yksiköt tulkitsee lakia eri tavalla. Siellä on maininta tarttuvien tautien testauksesta kuitenkin vain silloin, kun luovutetaan sukusoluja.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt on ultrassa taas käyty! Eli tänään kp13, vasemmalla puolella näkyi yksi 16mm folli. Saatiin inssi-aika alustavasti torstaille, ja keskiviikkona olisi tarkoitus pistää Pregnyl. Toki jos ovulaatiotesti näyttää huomenna plussaa niin soittelen klinikalle ja pistän huomenna Pregnylin ja sitten keskiviikkona inssi. Lääkäri kuitenkin uskoi että menee sinne torstaille. Nyt sitten vaan testaillaan ovista ja jännitetään!

Tuosta miehen pidättäytymisestä tuli mieleen.
Kun heiluteltiin peittoja lauantaina iltasella, niin jos inssi tehdään keskiviikkona, pidättäytymispäiviksi tulisi about 3,5 päivää, ja jos inssi tehdään torstaina niin silloin se on 4,5.
Kannattaisikohan tänään heilutella peittoja niin silloin pidättäytymisajaksi jäisi 1,5pvä tai jos inssi torstaina niin 2,5pvä. Kuinka iso merkitys näillä on? Jostain oon vaan lukenut että liian pitkä pidättäytyminenkään ei oo hyväksi, tai toki liian lyhytkään :nailbiting:
Osaatteko auttaa miten kannattaisi tehdä :banghead:
Pelottaa jos tänään heilutellaan peittoja ja ovis onkin huomenna niin onko liian lyhyt aika jos keskiviikkona olisikin jo se inssi. Jos taasen inssi on torstaina niin tänään olisi varmaan hyvä talletella ettei tulisi liian pitkää väliä. Äääh auttakaa! :hilarious::sorry:
 
Nyt on ultrassa taas käyty! Eli tänään kp13, vasemmalla puolella näkyi yksi 16mm folli. Saatiin inssi-aika alustavasti torstaille, ja keskiviikkona olisi tarkoitus pistää Pregnyl. Toki jos ovulaatiotesti näyttää huomenna plussaa niin soittelen klinikalle ja pistän huomenna Pregnylin ja sitten keskiviikkona inssi. Lääkäri kuitenkin uskoi että menee sinne torstaille. Nyt sitten vaan testaillaan ovista ja jännitetään!

Tuosta miehen pidättäytymisestä tuli mieleen.
Kun heiluteltiin peittoja lauantaina iltasella, niin jos inssi tehdään keskiviikkona, pidättäytymispäiviksi tulisi about 3,5 päivää, ja jos inssi tehdään torstaina niin silloin se on 4,5.
Kannattaisikohan tänään heilutella peittoja niin silloin pidättäytymisajaksi jäisi 1,5pvä tai jos inssi torstaina niin 2,5pvä. Kuinka iso merkitys näillä on? Jostain oon vaan lukenut että liian pitkä pidättäytyminenkään ei oo hyväksi, tai toki liian lyhytkään :nailbiting:
Osaatteko auttaa miten kannattaisi tehdä :banghead:
Pelottaa jos tänään heilutellaan peittoja ja ovis onkin huomenna niin onko liian lyhyt aika jos keskiviikkona olisikin jo se inssi. Jos taasen inssi on torstaina niin tänään olisi varmaan hyvä talletella ettei tulisi liian pitkää väliä. Äääh auttakaa! :hilarious::sorry:

Meidän kokemus on että 2 vuorokautta on just hyvä. Meillä oli sunnuntai aamuna viimeksi yhdyntä ja tänään inseminaatio. Itse ainakin suosittelen 2-3 päivän pidättäytymistä.

Voin jatkaa tarinointia eli tänään oli kolmas ja viimeinen inseminaatio kp15. Oli aivan mahtava tuuri että tähän päästiin ja että se toteutui, minulla oli nimittäin 3 kypsää follia. Miehen siittiöt pesun jälkeen huikeat 51milj. ja limakalvo 13mm. Normaalistihan ei inseminaatiota tehtäis, mutta historiani vuoksi tämä uskallettiin tehdä (ekassa inssissä 2 follia ja ei tultu raskaaksi). Nyt en tiedä miten sitä malttais odottaa seuraavat 2-3 viikkoa, ja jos en tän jälkeenkään tuke raskaaksi niin tuun romahtamaan todella pahasti!
 
Meidän kokemus on että 2 vuorokautta on just hyvä. Meillä oli sunnuntai aamuna viimeksi yhdyntä ja tänään inseminaatio. Itse ainakin suosittelen 2-3 päivän pidättäytymistä.

Voin jatkaa tarinointia eli tänään oli kolmas ja viimeinen inseminaatio kp15. Oli aivan mahtava tuuri että tähän päästiin ja että se toteutui, minulla oli nimittäin 3 kypsää follia. Miehen siittiöt pesun jälkeen huikeat 51milj. ja limakalvo 13mm. Normaalistihan ei inseminaatiota tehtäis, mutta historiani vuoksi tämä uskallettiin tehdä (ekassa inssissä 2 follia ja ei tultu raskaaksi). Nyt en tiedä miten sitä malttais odottaa seuraavat 2-3 viikkoa, ja jos en tän jälkeenkään tuke raskaaksi niin tuun romahtamaan todella pahasti!

Voih, jännät viikot sulla edessä!
Pidän sormet ja varpaat ristissä että tärppi teille tulisi! :smiley-angelic001

Meillä nyt tulee pidättäytymistä se 4,5pvä. Saa nähdä onko liikaa. Tuli vähän muuttujia matkaan eilen niin ei peittoja heiluteltu. Noh, seuraavassa inssissä sitten koitetaan lyhyempää pidättäytymistä!

Te kellä pregnyl käytössä, milloin sen pistätte?
Mä sain vaan ohjeen pistää keskiviikkona kun ovistesti plussaa. Nyt kuitenkin pohdin onko sille jotain hyvää kellonaikaa kun inssi on torstaina klo 14.00. Vai pistänkö vaan heti kun testi plussaa? :oops: Ja mitä jos plussaa ei huomenna tule? :sorry:
 
Voih, jännät viikot sulla edessä!
Pidän sormet ja varpaat ristissä että tärppi teille tulisi! :smiley-angelic001

Meillä nyt tulee pidättäytymistä se 4,5pvä. Saa nähdä onko liikaa. Tuli vähän muuttujia matkaan eilen niin ei peittoja heiluteltu. Noh, seuraavassa inssissä sitten koitetaan lyhyempää pidättäytymistä!

Te kellä pregnyl käytössä, milloin sen pistätte?
Mä sain vaan ohjeen pistää keskiviikkona kun ovistesti plussaa. Nyt kuitenkin pohdin onko sille jotain hyvää kellonaikaa kun inssi on torstaina klo 14.00. Vai pistänkö vaan heti kun testi plussaa? :oops: Ja mitä jos plussaa ei huomenna tule? :sorry:

Itsellä ollut Ovitrelle irrottuspistoksena mutta mitä lueskelin niin Ovitrelle ja Pregnylin pitäisi olla melko samantyyppisiä. 36 tuntia ennen inseminaatiota taitaa olla se suositus yleensä mutta voihan se olla niikin vähän aikaa kun 24tuntia. Itse ainakin tekisin niin että pistäisin viimeistään puoleenpäivään mennessä keskiviikkona mutta ehkä heti aamulla. En toki nyt tiedä onko Pregnylin ja Ovitrellen käyttö aivan samaa.
 
Mulle tehtiin tänään 3.inseminaatio. En tarkkaan tiedä millainen siellä oli tilanne, koska ei ultrattu. Olin viime viikolla aukiolotutkimuksessa ja suunnitelman mukaisesti soitin klinikalle inseminaatioajan varaamiseksi kun ovulaatiotesti hymyili. Kiva kun tänne on tullut kohtalotovereiden kuulumisia. Lisääkin lukisin mielelläni.
 
Heips!

Olen alunperin jutustellut tuolla letrozol-ketjussa, mutta aattelin tulla höpöttelemään nyt tännekin, kun kerta inseminaatioon ollaan menossa. Olen siis 22-v, vauvalle annettu lupa tulla syksyllä 2018. Kierto tosin saatiin käyntiin vasta vuosi sitten. Minulla pcos ja tällähetkellä 9. Letrokierto meneillään. Tähän kiertoon tarkoitus tehdä inssi, jos siellä nyt vaan joku folli kasvamassa olis ja jos ei viikonlopulle ovis satu, joka on kyllä mahdollista. Saa nähdä. Perjantaina aika polille, lokakuussa viimeksi käyty. Mies kävi verikokeissa maanantaina, koska inssiä varten tarvii testata sukupuolitaudit ja hepatiitti. Jännityksellä odotan perjantain käyntiä että mitä se tuo tullessaan :) Kiva että on näitä ryhmiä, minne voi näitä fiiliksiä kirjoittaa ja saada vertaistukea.
 
Te kellä pregnyl käytössä, milloin sen pistätte?
Mä sain vaan ohjeen pistää keskiviikkona kun ovistesti plussaa. Nyt kuitenkin pohdin onko sille jotain hyvää kellonaikaa kun inssi on torstaina klo 14.00. Vai pistänkö vaan heti kun testi plussaa? :oops: Ja mitä jos plussaa ei huomenna tule? :sorry:

Ekassa inseminaatiossa 36h ennen inssiä, ei onnistunut. Tokalla kerralla 12h ennen inssiä, plussa tuli. En kummallakaan kerralla tehnyt ovistestejä, vaan lääkäri päätti päivän ja kellon ajan.
 
Takaisin
Top