Inseminaatio/muut hoidot 2018

Kiva jos tätä ryhmää sais vähän elpymään! Mäkin tuolla letroilijat ketjussa höpissyt vaikka letrot lopettanuyt jo lokakuussa:grin

Mä pistin Pregnylin keskiviikkona klo 16.00 kun ei ovisplussaa ollut vielä tullut. Inssi oli tortstaina klo 14.00 ja siellä näkyi 25mm folli joka ei onneksi ollut vielä puhjennut!
Miehen näyte oli vähän poikkeava, se kyllä tiedettiin. Kesti kuitenkin oikein hyvin pesun ja saatiin kerättyä hyvät yksilöt, lääkäri sanoi ettei onnistuminen nyt näytteestä jää ainakaan kiinni. Nyt sitten 2vkoa piinailua ja tänään aloitan terolutit 2 aamulla ja 2 illalla!
Odotukset ei kovin korkealla mutta onhan tämä jännittävää:oops:
 
Kiva jos tätä ryhmää sais vähän elpymään! Mäkin tuolla letroilijat ketjussa höpissyt vaikka letrot lopettanuyt jo lokakuussa:grin

Mä pistin Pregnylin keskiviikkona klo 16.00 kun ei ovisplussaa ollut vielä tullut. Inssi oli tortstaina klo 14.00 ja siellä näkyi 25mm folli joka ei onneksi ollut vielä puhjennut!
Miehen näyte oli vähän poikkeava, se kyllä tiedettiin. Kesti kuitenkin oikein hyvin pesun ja saatiin kerättyä hyvät yksilöt, lääkäri sanoi ettei onnistuminen nyt näytteestä jää ainakaan kiinni. Nyt sitten 2vkoa piinailua ja tänään aloitan terolutit 2 aamulla ja 2 illalla!
Odotukset ei kovin korkealla mutta onhan tämä jännittävää:oops:

Ootko tuntenu oviskipua tässä kierrossa? Onpas iso terolut-annos, onko aina noin iso :nailbiting: Toiv ei ole pakko ottaa itse noin isolla annoksella , yhdestä jo tuli pieniä sivuoireita :hungover:
 
Ootko tuntenu oviskipua tässä kierrossa? Onpas iso terolut-annos, onko aina noin iso :nailbiting: Toiv ei ole pakko ottaa itse noin isolla annoksella , yhdestä jo tuli pieniä sivuoireita :hungover:
Kokoajan on pientä vihlontaa, vielä odotellaan sitä kamalaa kipukohtausta - tai jospa se ei toivottavasti tulisikaan ollenkaan!
Kysyin tästä terosta kans lääkäriltä niin lääke vaikuttaa keltarauhashormonin tavoin kohdun limakalvoon. Sopii käytettäväksi silloin kun tarvitaan tukea elimistön omaan keltarauhastuotantoon. Eli pyritään pitämään se keltarauhastuotanto korkealla jotta kiinnittyminen tapahtuisi. Kuulosti omaan korvaankin hirveältä annokselta:grin
 
Kokoajan on pientä vihlontaa, vielä odotellaan sitä kamalaa kipukohtausta - tai jospa se ei toivottavasti tulisikaan ollenkaan!
Kysyin tästä terosta kans lääkäriltä niin lääke vaikuttaa keltarauhashormonin tavoin kohdun limakalvoon. Sopii käytettäväksi silloin kun tarvitaan tukea elimistön omaan keltarauhastuotantoon. Eli pyritään pitämään se keltarauhastuotanto korkealla jotta kiinnittyminen tapahtuisi. Kuulosti omaan korvaankin hirveältä annokselta:grin

Toivon että oma keltarauhanen toimii, ehkä hoidoissa voin sit taas kokeilla lääkkeitä jos lääkäri suosittelee :) mullakin oli muutaman päivän pientä vihlontaa, enää tuntui tänään venytysasennossa repäisy.
 
Meillä on tulossa toinen ja viimeinen inssi ensi viikolla. Nyt olen syönyt letrokuurin ja kävin eilen ultrassa. Kohdun limakalvo oli ohuehko ja ovulaatio varmaan tapahtuu siltä puolelta, jossa minulla ei ole munanjohdinta, joten toiveet ei ole kovin korkealla.

Mutta ei nyt ihan toivotonkaan tapaus, koska on mahdollista, että oikealla näkyneet 18mm follikkelit, ovatkin kystia koska olivat kystamaista, jolloin ovulaatio tuleekin vasemmalta (jossa näkyi 12mm follikkeli). Mutta huomaan henkisesti aloittaneeni valmistautumisen kohti ivf-hoitoja.
 
Meillä on tulossa toinen ja viimeinen inssi ensi viikolla. Nyt olen syönyt letrokuurin ja kävin eilen ultrassa. Kohdun limakalvo oli ohuehko ja ovulaatio varmaan tapahtuu siltä puolelta, jossa minulla ei ole munanjohdinta, joten toiveet ei ole kovin korkealla.

Mutta ei nyt ihan toivotonkaan tapaus, koska on mahdollista, että oikealla näkyneet 18mm follikkelit, ovatkin kystia koska olivat kystamaista, jolloin ovulaatio tuleekin vasemmalta (jossa näkyi 12mm follikkeli). Mutta huomaan henkisesti aloittaneeni valmistautumisen kohti ivf-hoitoja.

Voih, tsemppiä ja toiveita ilmoille :Heartred
Saanko kysyä miksi teille tehdään "vaan" 2 inssiä?
 
Meillä jatkuu vihdoin tässä kierrossa hoidot, jotka on marraskuusta lähtien olleet katkolla ja loppuen lopuksi täysin "turhaan". Mulla näkyi siis ultrassa edellisen inssin yhteydessä kohdussa jotain hämärää, epäilivät jonkinlaista polyyppia. No sitten tutkittiin ja hutkittiin viikkotolkulla ja kun ultralla ei nähty mitään niin määrättiin hysteroskopiaan eli kohdun tähystykseen. Tähystysaika siirtyi kahteen kertaan eteenpäin ja tehtiin vasta tammikuun lopussa. Ja siellä ei sitten löytynytkään mitään. Just just. :eek: :bored: :banghead: :rolleyes: Nyt kuitenkin OI piikittämällä taas gonal-äffää ja jos kaikki menee suunnitellusti, ensi viikolla inssiin, joka on toiseksi viimeinen tai viimeinen ennen siirtymistä ivf.n. Ivf:t tehdään polin sivujen mukaan yhteistyössä HUS:n kanssa eli ilmeisesti jatkossa pitää sitten ajaa aina Helsinkiin, matkaa n.3h per suunta, voi helvetin perse.
 
Voih, tsemppiä ja toiveita ilmoille :Heartred
Saanko kysyä miksi teille tehdään "vaan" 2 inssiä?
Tottakai saa kysyä.:happy: En vain varmaksi tiedä vastausta. Olen itse ajatellut, että syynä voisi olla tuo toisen munanjohtimen puutos ja ikä (apua, minähän täytän kohta jo 38:nailbiting:). Mutta lääkäri ei siis sen kummemmin selitellyt.

Mulle ei ole myöskään tehty aukiilotutkimusta kun lääkärin mukaan se on turha tutkimus kun ivf on niin helppoa nykyään. Ehkä oletus saattaisi olla siis myös se, että se ainokainen munanjohdin olisi tukossa kun muuta vikaa ei ole löytynyt.

Näillä siis mennään. Minä olen kyllä ihan tyytyväinen niin päästään mahdollisimman nopeasti tositoimiin.:)
 
Meillä jatkuu vihdoin tässä kierrossa hoidot, jotka on marraskuusta lähtien olleet katkolla ja loppuen lopuksi täysin "turhaan". Mulla näkyi siis ultrassa edellisen inssin yhteydessä kohdussa jotain hämärää, epäilivät jonkinlaista polyyppia. No sitten tutkittiin ja hutkittiin viikkotolkulla ja kun ultralla ei nähty mitään niin määrättiin hysteroskopiaan eli kohdun tähystykseen. Tähystysaika siirtyi kahteen kertaan eteenpäin ja tehtiin vasta tammikuun lopussa. Ja siellä ei sitten löytynytkään mitään. Just just. :eek: :bored: :banghead: :rolleyes: Nyt kuitenkin OI piikittämällä taas gonal-äffää ja jos kaikki menee suunnitellusti, ensi viikolla inssiin, joka on toiseksi viimeinen tai viimeinen ennen siirtymistä ivf.n. Ivf:t tehdään polin sivujen mukaan yhteistyössä HUS:n kanssa eli ilmeisesti jatkossa pitää sitten ajaa aina Helsinkiin, matkaa n.3h per suunta, voi helvetin perse.

Huutelen näin takavasemmalta..
Ite oon Lappeenrannasta ja meillä ivf/icsi tehdään myös yhteistyössä hus:n kanssa. Ultran hoituu omalla paikkakunnalla ja vaan punktio ja siirrot Helsingissä. Onneks koska sitä ajelua se liki kolme tuntia suunta meilläkin niille reissuille.
 
Huutelen näin takavasemmalta..
Ite oon Lappeenrannasta ja meillä ivf/icsi tehdään myös yhteistyössä hus:n kanssa. Ultran hoituu omalla paikkakunnalla ja vaan punktio ja siirrot Helsingissä. Onneks koska sitä ajelua se liki kolme tuntia suunta meilläkin niille reissuille.

Okei eli ihan oikein ymmärsin EKSOTEn sivuilta. :shifty: Lappeenrannasta siis mekin. :)
 
Meillä jatkuu vihdoin tässä kierrossa hoidot, jotka on marraskuusta lähtien olleet katkolla ja loppuen lopuksi täysin "turhaan". Mulla näkyi siis ultrassa edellisen inssin yhteydessä kohdussa jotain hämärää, epäilivät jonkinlaista polyyppia. No sitten tutkittiin ja hutkittiin viikkotolkulla ja kun ultralla ei nähty mitään niin määrättiin hysteroskopiaan eli kohdun tähystykseen. Tähystysaika siirtyi kahteen kertaan eteenpäin ja tehtiin vasta tammikuun lopussa. Ja siellä ei sitten löytynytkään mitään. Just just. :eek: :bored: :banghead: :rolleyes: Nyt kuitenkin OI piikittämällä taas gonal-äffää ja jos kaikki menee suunnitellusti, ensi viikolla inssiin, joka on toiseksi viimeinen tai viimeinen ennen siirtymistä ivf.n. Ivf:t tehdään polin sivujen mukaan yhteistyössä HUS:n kanssa eli ilmeisesti jatkossa pitää sitten ajaa aina Helsinkiin, matkaa n.3h per suunta, voi helvetin perse.

Huutelen näin takavasemmalta..
Ite oon Lappeenrannasta ja meillä ivf/icsi tehdään myös yhteistyössä hus:n kanssa. Ultran hoituu omalla paikkakunnalla ja vaan punktio ja siirrot Helsingissä. Onneks koska sitä ajelua se liki kolme tuntia suunta meilläkin niille reissuille.
Okei eli ihan oikein ymmärsin EKSOTEn sivuilta. :shifty: Lappeenrannasta siis mekin. :)

Halutessaan saa laitella viestiä jos on kysyttävää. Meillä kolme icsi:ä tehty ja viimistä pakastealkion siirtoa odotellaan. Tänään selvis et ei onnistu tähän kiertoon kun osuis viikonlopulle. Eli ainakin kuukaus vielä tota ootellaan.
 
Moikka kaikille! Ja tsempit heti alkuun jokaiselle, en ole tarkemmin vielä ketjua kahlannut läpi...

Täällä aiemminkin hölpötellyt meidän taipaleesta, 11 inssi tuotti tulosta ja 6/18 syntyi tyttö.

Nyt uudella kierroksella, 6.2 torstaina tehdiin inssi, letroilla buustailtuna, vaikkakin oma kierto toimii, ilman letroja en kuitenkaan raskautunut aiemminkaan. Nyt siis ööö... Dpo5 ja niin pitkä aika taas odottaa...

Kirjoittelen tänne enemmän kun tulee aikaa, mutta laitoin ketjun ylös...
 
Kannatti valittaa tänne, nimittäin sain tiistaina ovisplussan ja inseminaatio tehtiin keskiviikkona. Siittiöitä pesun jälkeen vain 1,5milj. Toki toivon että yksi sieltä ui oikeaan paikkaan...

Sain myös metformiinin, kun haluan pudottaa painoa, mikäli ivf on edessä. Toivon et päästään helpolla ja inssi auttaisi...

Tsemppiä kaikille!

aivan uskomatonta että noin huono tulos, lähes 4 vuotta toisen lapsen yritystä ja nyt tein positiivisen raskaustestin!!! Letrozol + inseminaatio kombolla, eka hoito oli siis meille. Pe dpo 9 sain ekan haamun one stepillä, pc näytti tänään selkeää viivaa. Digit tilasin myös että tämän uskoo.


Hurjasti tsemppiä kaikille :Heartred meillä vika oli miehessä jonka takia inseminaatio toimi hyvin.
 
aivan uskomatonta että noin huono tulos, lähes 4 vuotta toisen lapsen yritystä ja nyt tein positiivisen raskaustestin!!! Letrozol + inseminaatio kombolla, eka hoito oli siis meille. Pe dpo 9 sain ekan haamun one stepillä, pc näytti tänään selkeää viivaa. Digit tilasin myös että tämän uskoo.


Hurjasti tsemppiä kaikille :Heartred meillä vika oli miehessä jonka takia inseminaatio toimi hyvin.


Oikein paljon onnea Giraffe86! Ihanaa että teillä onnisti eka inssi :happy:

Itsellä dpo 7, kolmas inssi tehtiin tasan viikko sitten. Nyt pukkaa kovaa väsymystä ja vähän flunssamaista oloa. Voi johtua Lugesteroneista tai siitä että on ollut hyvinkin hektistä viimeisen kuukauden ajan. On todella vaikeaa pysyä positiivisena, ajattelen vaan mitkä kaikki asiat on voinut vaikuttaa tämän inssin epäonnistumiseen (stressi, pitkät päivät yms) Vaikea sanoa onko siellä mahassa kolmoset tai ei mitään :wacky: EI millään jaksaisi odottaa päivääkään enää...

Mitäs te muut olette tehneet? miten saatte ajan kulumaan piinaviikkojen aikana?
 
Täällä uusi kirjoittelija ilmoittautuu. En nyt jaksa enempää avata. Vauvaa yritetty 1,5v kohta ja mun alakerran lääkärihistoria alkaa olla aika pitkä viimeisen vuoden saralta. Kärsin aika mittavasta vuoto häiriö-ongelmasta, jolle ei vielä ole syytä löytynyt.

Alakerta on taas tänään ronkittu ja suolaliemitetty. Otettiin Papa, koepalat ja tehtiin aukkari. Yllättävän vähän ikävältä tuntui kaikki. Ja röörat virtaa niin kuin pitääkin eikä muodossa tai muussa ole moitteen sanaa.

Mutta. Jälleen ultratessa siellä oikealla puolella munasarjassa möllötti 18mm aivan tismalleen follikelin näköinen kaveri, vaikka muuten kroppa ei ole sen näköisessä tilassa että ovulaatiota olisi lähiaikoina odotettavissa. Viime ultrauksessahan oli myös se n. 15mm tyyppi oikealla (vaikka me sanekoneella kuunneltiin monta kertaa, kun lääkäri sanoo että vasemmalla. Vaikka sanoi kyllä siellä käynnillä päin vastoin) ja kertaalleen keväällä hän mut ultrattiin niin, että oli 2x18mm follia just oikeella. Mahtoikohan silloinkaan olla! Sitä nyt sitten tutkaillaan että näkyykö tuo nyt sitten säännöllisesti mulla ja mahdollisesti olisi tämän kaiken paskan takana.

Jatkosuunnitelmia. Woopwoop, saadaan ilmoittautua ensi kierron alusta ekaan inssiin. Ihan mahtavaa. Selitti eka nää perus hoitopolkukuviot. Näki varmaan naamasta, että alkoi silmät varmaan pullistumaa kun mietin niitä puolen vuoden oi-hoitoja. Että jotain hyvää tässä ikuisessa vuotamisessakin sitten on. Inssi tehdään letrozol+lugesteron kiertoon. Mies menee antamaan ennen infektiokokeet ja multa mitataan vielä amh ennen.

Hihhih. Oon ihan intsinä. Jätän tässäkin kierrossa kyllä luget ottamatta, niin pääsee nopeemmin uuteen kiertoon ja ekaan inssiin!
 
Muokattu viimeksi:
aivan uskomatonta että noin huono tulos, lähes 4 vuotta toisen lapsen yritystä ja nyt tein positiivisen raskaustestin!!! Letrozol + inseminaatio kombolla, eka hoito oli siis meille. Pe dpo 9 sain ekan haamun one stepillä, pc näytti tänään selkeää viivaa. Digit tilasin myös että tämän uskoo.


Hurjasti tsemppiä kaikille :Heartred meillä vika oli miehessä jonka takia inseminaatio toimi hyvin.

Onnea todella paljon! Tarrasukkia❤️
 
Huomenta!

En tiedä kuuluuko kysymys ihan tähänkään ketjuun, mutta meillä tilanteet muuttuneet hyvin nopeasti ja itse vielä vähän pyörällä päästä. Sain lääkärin reseptin lugeihin ja ohjeessa, lukee että 1 tabl aamuin illoin 10 päivän ajan. Aloitus 2 pvää ovulaation jälkeen. Tikuttamalla en ovista löydä eli arvaamalla ja kiputuntemuksilla yritetään. Mutta tarkoittaako tuo nyt dpo 2 aloitan lääkkeet vai vasta dpo 3? :anyone
 
Takaisin
Top