Moi, oon uusi täällä.
Meillä ensimmäinen yhteinen lapsi toiveissa. 2,5 v sitten keskenmeno eikä sen jälkeen oo tapahtunut mitään, tutkimukset käynnistettiin yksityisellä viime vuodenvaihteessa, lähete lapsettomuuspolille saatiin keväällä ja nyt ollaan julkisella hoidoissa. Kummastakaan ei ole löytynyt mitään selvää vikaa, joten diagnoosina on selittämätön lapsettomuus.
Tästä kierrosta tehtiin ovulaation induktio ja onnistuneesti inssi, sillä vaste lääkitykseen oli hyvä (2 follia). Kp5-11 oli käytössä gonal-f pistokset, kp12 illalla laitoin irrotuspiikkinä pregnylin ja kp14 aamulla oli inssi. Ovulaatio oli kuulemma juuri tapahtunut (yön aikana), joten itseä jäi mietityttämään, että osuiko inssi nyt sitten liian myöhään...
Tukilääkkeenä on luget viralliseen testipäivään asti. Gonal-f.sta ei tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta Pregnylin pistämisestä asti oon ollut koko ajan tosi kipeä, väsynyt ja voimaton. Syytän lugeja, sillä olo on pahin 1-4h sen ottamisesta. Mulla ei ole yhtään uskoa, että insseillä onnistutaan, joten aktiivisena ihmisenä vituttaa olla koko ajan ihan koomassa...