Taidan nyt liittyä tähän keskusteluun kun hoidot ovat edenneet. Tällä onkin tuttuja tuolta toisesta keskustelusta.
Eli tiivistettynä; olen juuri täyttänyt 30 ja mieheni on reilu vuoden nuorempi. Olemme normaalipainoisia, kumpikaan ei polta tupakkaa, olemme perusterveitä. Lasta olemme yrittäneet yli kaksi vuotta (yk29), eli alettu yrittää 8/2017.
Hoidot mitä olemme käyneet läpi:
- Yksityisellä käyntejä siitä asti kun luovuin ehkäisypillereistä ja aloimme yrittää lasta. Kaksi kertaa suoritettu ulta luomukierroissa, toisen muistan olleen kp13 jolloin yksi johtofolli 21mm ja lääkäri sanoi minun ovuloivan seuraavana päivänä. Ovulaatiotesti kuitenkin näytti positiivista kp19. Kierron pituus on minulla 26-28 päivää. Tästä lähtien olen epäillyt hormooniavajetta mikä aiheuttaa minulle liian myöhäisen ovulaation sekä liian lyhyen luteaalivaiheen.
- 4kk Letrozolea 2,5mg, välikierto, 4kk Letrozolea 5mg.
- Tämän jälkeen vasta yksityinen lääkäri suostui tekemään lähetteen, siinä kohtaan olimme yrittäneet reilu puolitoista vuotta. Lähete tehtiin toukokuussa ja saimme ensimmäisen ajan lapsettomuuspolille (HUS/Naistenklinikka) syyskuun alussa.
- Meille tehtiin aukiolotutkimus syyskuussa
- Nyt yrityskierrolla 29, lokakuussa ensimmäinen inseminaatio. Inseminaatio tehtiin seuraavin lääkkein; Gonal-F 50 yksikköä kp 5-12, Ovitrelle 250 yksikköä kp 13, inseminaatio kp 15. Siittiöitä pesun jälkeen oli just alle 3 miljoonaa. Kp 17-28 Lugesteron 200mg x2. Tänään dpo12 testasin negatiivisen raskaustestin. Virallinen testipäivä on ylihuhomenna mutta en ole hirveän toiveikas.
Seuraavaksi olisi välikierto ja sitten joulukuussa toinen inseminaatio. Jännittää onnistuuko se sillä näillä näkymin ovulaatio osuisi itenäisyyspäivä-viikonlopulle.