Inseminaatio/muut hoidot 2018

Niinhän ne menkat alko täällä aivan ajallaan niinku aattelinki. Seuraavaksi sitten viimeiseen inssiin..
 
Onko kenelläkään ollut keltarauhashormoonia tukemassa alkuraskautta? Olisin halunnut tietää, mille viikoille asti olette sitä syöneet ja miten lopetus meni?
 
Odottelua; minulle määrättiin inseminaatiopäivästä kahdeksi viikoksi eteenpäin Terolutia! Kun soitin lapsettomuuspolille positiivisesta raskaustestistä, ohjeistivat lopettamaan sen. Oma keltarauhanen hoiti minulla kyllä hommaa enemmän kuin hyvin, kun vasen puoli, josta olin ovuloinut, kipuili monta viikkoa alkuraskaudessa ilmeisesti juuri sen keltarauhashormonin vuoksi!:happy:
 
Muokattu viimeksi:
Odottelua; minulle määrättiin inseminaatiopäivästä kahdeksi viikoksi eteenpäin Terolutia! Kun soitin lapsettomuuspolille positiivisesta raskaustestistä, ohjeistivat lopettamaan sen. Oma keltarauhanen hoiti minulla kyllä hommaa enemmän kuin hyvin, kun vasen munasolu, josta olin ovuloinut, kipuili monta viikkoa alkuraskaudessa ilmeisesti juuri sen keltarauhashormonin vuoksi!:happy:

Kiitos vastauksesta. Mulla aloitettiin tuo keltarauhashormonilääkitys inseminaation jälkeen seuraavana päivänä ja jatkui siitä 10päivää. Kuitenkin kun ilmoitin olevani raskaana, lääkäri pyysi jatkamaan sen käyttöä. Nyt olen viikoilla 8+4, tosiaan mietin mihin asti sitä jatkaisin tai lähinnä että uskaltaisinko sen jo pikku hiljaa lopettaa. Tällä hetkellä sitä riittäisi vkolle 11 asti 2xpäivässä 10mg ja sen jälkeen viikko yksi tabletti päivässä ja siitä vielä viikko joka toinen päivä.

Ymmärsin, että jatketaan sen takia, ettei menisi kesken, jos mulla olisi jotain ongelmaa sen tuottamisen kanssa. Mulla on yksi keskenmeno ollut, viikolla 7+2.
 
Maksaako inssi noin paljon lahjasolujen takia? Kun katsoin itse et ois ollu joku 300-400e Mehiläisellä.. Toki siihenkin kuuluu varmaan muitakin juttuja jotka maksaa.

Joo, lahjasiittiöt maksaa 600€.

Asun pk-seudulla. Ajattelin ensin Tallinnaa, mutta onneksi en lähtenyt, sen verran mahdottomaksi ois reissaaminen mennyt (eikä nyt niin paljoa varmaan halvemmaksikaan)
 
Tilannepäivitystä täältä. Tänään eka inssi suoritettu ja kaikki näytti hyvältä, follikkeli ei ollu viel puhjennu. Mulla oli siis letrojen sijaan nyt gonal-f ja irrotukseen pregnyl ja ylihuomenna alotan taas luget tiputtelun ehkäisemiseksi. Mieli haluaisi kovasti toivoa mutta ei uskalla:dead:
Missäs vaiheessa muut menette? :)
 
Moikka kaikille.
Välillä käynyt lukasees mitä kaikkee täällä keskustellaan.
Itellä nyt 4 inssi takana. Eilen tehtiin. :nailbiting:
Ensin pistettiin pregnyl ja muutaman tunnin päästä simpat perään. :smiley-angelic006
Toivottavasti olis nyt yksi simppa joka olis mieleinen. :smiley-angelic001
Että nyt sitten taas tulee piinaviikot, vai päivät vai miten se meni? Onneksi ei ihan nyt kerkee kauaa ihmetteleen, kun rakennusprojekti tässä kans, niin vie kivasti aikaa nyt ajatuksista. Tehtiin kans aukiolotutkimus, kaikki oikein hyvin auki. Että... nyt vain odottelemaan positiivista ihmettä. :angelic:
 
Moikka kaikille.
Välillä käynyt lukasees mitä kaikkee täällä keskustellaan.
Itellä nyt 4 inssi takana. Eilen tehtiin. :nailbiting:
Ensin pistettiin pregnyl ja muutaman tunnin päästä simpat perään. :smiley-angelic006
Toivottavasti olis nyt yksi simppa joka olis mieleinen. :smiley-angelic001
Että nyt sitten taas tulee piinaviikot, vai päivät vai miten se meni? Onneksi ei ihan nyt kerkee kauaa ihmetteleen, kun rakennusprojekti tässä kans, niin vie kivasti aikaa nyt ajatuksista. Tehtiin kans aukiolotutkimus, kaikki oikein hyvin auki. Että... nyt vain odottelemaan positiivista ihmettä. :angelic:


Kuin monta inssiä aiot käydä? Mää kävin tänään folliultrassa ja keskiviikkona ois meidän viimenen inssi sit.
 
Kuin monta inssiä aiot käydä? Mää kävin tänään folliultrassa ja keskiviikkona ois meidän viimenen inssi sit.

Olen suunnitellut, että kyllä mä 2 tän jälkeen ja sit mietin mitä teen. Mulla ei periaatteessa oo mitään vikaa, joten vaihtelen luovuttajia niin kyllä se jossain vaiheessa natsaa. :D
 
Noniin tännää oli viimenen inssi. Ajoitus kuulemma täydellinen ja siittiöiden liikkuvuus oli paljon parempi kun viimeksi. Nyt taas piinaa... Sitten me lähtää ivf jos ei onnistu, kuulemma ennen joulua jo pääsis mahdollisesti!
 
Onko muilla ollut matalat rauta arvot? Hirveesti oon lukenu ferritiinistä ja lapsettomuudesta ja monissa jutuissa sanotaan et sekin vaikuttaa. Mulla mitattii nyt työterveyden kautta se ja se oli alhainen, arvo oli vain 7. Loppuvuodeksi tuli rautakuuri ja sit mitataan uudestaan onko lähtenyt nousuun. Onko muilla kokemuksia tästä?
 
Onko muilla ollut matalat rauta arvot? Hirveesti oon lukenu ferritiinistä ja lapsettomuudesta ja monissa jutuissa sanotaan et sekin vaikuttaa. Mulla mitattii nyt työterveyden kautta se ja se oli alhainen, arvo oli vain 7. Loppuvuodeksi tuli rautakuuri ja sit mitataan uudestaan onko lähtenyt nousuun. Onko muilla kokemuksia tästä?
Tuolla aiheesta enemmän:

https://forum.vau.fi/threads/ferritiini.1594064/
 
Juu on hiljaista, odottelua:) tänään dpo9.. Ei mitään oireita tai muuta poikkeavaa normikierrosta. Mites siellä?
Aikasempaan liittyen mulla hemoglobiini ollu jo pitkään n. 120-130. Ferritiiniä ei ole mitattu mut oon sitä toki miettiny et pitäskö mittauttaa..
 
Tässä mietin kovasti, että mitä kaikkia tekemistä sitä keksii nyt seuraavat kaks viikkoa, ettei kovin tarvis miettiä :D no mutta säähän pääset ens viikolla jo testiä tekeen! Ja kannattaa kyllä mittauttaa se, mullaki hemoglobiini oli hyvä 124 mutta tuo ferritiini tosiaan aika matala..
 
Takaisin
Top