Inseminaatio/muut hoidot 2018

Niin se onkin se vaikee kysymys miten saa ajan kulumaan:bag: aattelin (taas) jo huomenna tehä ekan testin:rolleyes:
 
Joko oot testannut uudestaan? Minä täällä jännitän sun puolesta :pompus:

Negaa testit on, vaikka tuleekin sitä viivanpaikkaa noihin one steppeihin. Pitäs tummua viiva jo jos jotain olis tapahtunu. Plääh. Mä oon niin kurkkua täynnä jo tätä kierron mukaan elämistä, oviksen odottelua, tikutusta, ja etenkin pakkoseksiä.
 
:sad001 voi ei... Ja sama täällä.. tuntuu ettei muuta elämää ookkaan, eikä uskalla mitään matkoja varailla tai sopia kuukautta pidemmälle mittään jos sattuu hoidot oleen samaan aikaan..
 
Miten Lillillä ja kyfillä sujuneet piinapäivät? Mitkä dpot menossa?

Meillä ei tosiaan 1. inssi tuonut tulosta. Nyt sit toista inssiä kohti: pe alkaa gonal ja ens viikolla ultra ja toiv. kahden viikon päästä inssi.
 
Viimestään pe pitäs alkaa menkat ja eilen alkoi sit menkkakivutkin :sad001 eli pahoin pelkään ettei tämä viimenenkään inssi onnistunut..
 
Hei,

Täällä odotellaan kuukautisten alkamista.
Meille tehtiin tosiaan, tuo viime kierto lääkkeellisesti tukien ja nyt seuraavaan olisi tarrkoitus tehdä inseminaatio lisäksi.

Jäin tässä miettimään, että en viime kierrossa kun luulin olevani raskaana tehnyt yhtään rauskaustestiä. Lääkäri määräsi testipäivävn ka päätin odottaa siihen asti. Henkisestihän se oli aika rankkaa ja asiaa miettii paljon, koska olin varma olleeni raskaana, muttasitten alkoivatkin kuukautuiset. Uskon kyseessä olleen kemiallinen raskaus sillä kuukautiset olivat todella kivuliaan ja runsaat ja ne kestivät 14 päivää. Normaalisti kuukautiskiertoni on ihan normaali, eikä yllätyksiä ole. Kova kolaus oli kyllä kun menkat alkoivat.

Kaiken kaikkiaan jäi hieman harmittamaan, etten testannut ollenkaan, mutta toisaalta ajattelen myös niin, että kyllä se tarttuu jos on tarttuakseen.

Huomasin, ettei pitkään aikaan ole täällä keskusteltu ravintolisistä. Mua naurattaa pikkaisen itsella tuo ravintolisien määrä. Normaalistihan nämä helposti raskaaksi tulevat eivät syö varmaan mitään ylimääräistä. Ehkä foolihappoa :) itse käytän sinkkiä, d.vitamiinia, foolihappoa, spiruliinaa, upikinonia ja seleeniä. Joten taplettia on. Onko teille tullut ajantasaista tutkimukseen perustuvaa ohjetta tuosta upikinonin määrästä?
 
Hei kaikki! Tässä yksi täysi aloittelija, yritän orientoitua aihepiirin slangiin ja muuten mitä tuleman pitää ennen viikon päästä odottavaa ensikäyntiä. :greet025

Tilanne on sellainen että yritystä takana 03/2018 asti, minä 33 v ja mies pari vuotta vanhempi. Eka lapsi olisi molemmille. Itsellä elämäntilanne just sellainen että vauva saisi tulla mieluiten vaikka heti! :shifty: ja ei ole oikein ketään kenen kanssa tätä purkaa niin toivottavasti teidän kanssa juttelu auttaa tsemppaamaan. :Heartred

Tähän asti ollaan vaan ovulaatiotestin voimalla menty vailla tulosta. Epäilys on vahvana että kyseessä olisi miehestä johtuva syy, koska hänellä on laukeamisvaikeuksia ja todennäköisesti myös heikko spermanlaatu. Toivottavasti nämä on sellaisia jotka koeputki korjaisi... En siis vielä ennen ensi viikkoa varmaksi tiedä pitääkö meidän käydä insseissä, mutta näin voisin kuvitella teidän kokemuksista lukemani perusteella.

Kierron pituus mulla näyttää olevan 29 päivää Flon perusteella ja ovulaatio on kyllä ainakin toisinaan testillä löytynyt, vaikka yhtä vahvat viivat ei ole kuin Yliopiston apteekin esimerkkikuvassa pitäisi olla. :/ Ja mielenkiintoinen tausta tässä mulla on sikäli se, että olen ollut munasolunluovuttajana 2012-2016 "tappiin asti" eli jo viidessä perheessä on minun soluilla tehtyjä lapsia. Pakastetut munasoluni olivat erityisen tehokkaita, niistä lähti tietääkseni aina onnistunut raskaus vaikka tuoresiirrot eivät muistelemani perusteella ottaneet tulta. Eli ehkä minulle ainakin pakastimen kautta omakin lapsi vielä saadaan?

Olen tutkinut täällä lukemaani hyödyntäen nyt silloiselta klinikalta saamiani papereita. Mitään häikkää minulla ei mainita olevan, munasarjat normaalit. Stimulaatio-ohjelmista kun katson follien määriä niin ovat olleet 3+5, 3+5, 12+4, 5+10, 4+6, 7+4. Ovatko nämä toivoa herättäviä määriä? :) Koot on punktiossa ollu esim. viimeksi välillä 13-20 mm.

Kuinka monta inssiä on lusittava ennen IVF jos tulosta ei kuulu, kolme vissiin? Huolettaa tuo inssin heikko onnistumisprosentti jo ennalta. :sad010 entä onko hoitoja todella vaikea siirtää paikkakunnalta toiselle? Ollaan julkisella puolella.
 
Muokattu viimeksi:
Hei,

Täällä vihdoin asiat menevät eteenpäin. Kuukautiset alkoivat keskenmenon jälkeen. Täällä viikolla alan ottamaan taas menopuria ja ensi viikolla on ultra + aukkari. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja päästään tekemään eka IUI. Jännittää :)
 
Hei kaikki! Tässä yksi täysi aloittelija, yritän orientoitua aihepiirin slangiin ja muuten mitä tuleman pitää ennen viikon päästä odottavaa ensikäyntiä. :greet025

Tilanne on sellainen että yritystä takana 03/2018 asti, minä 33 v ja mies pari vuotta vanhempi. Eka lapsi olisi molemmille. Itsellä elämäntilanne just sellainen että vauva saisi tulla mieluiten vaikka heti! :shifty: ja ei ole oikein ketään kenen kanssa tätä purkaa niin toivottavasti teidän kanssa juttelu auttaa tsemppaamaan. :Heartred

Tähän asti ollaan vaan ovulaatiotestin voimalla menty vailla tulosta. Epäilys on vahvana että kyseessä olisi miehestä johtuva syy, koska hänellä on laukeamisvaikeuksia ja todennäköisesti myös heikko spermanlaatu. Toivottavasti nämä on sellaisia jotka koeputki korjaisi... En siis vielä ennen ensi viikkoa varmaksi tiedä pitääkö meidän käydä insseissä, mutta näin voisin kuvitella teidän kokemuksista lukemani perusteella.

Kierron pituus mulla näyttää olevan 29 päivää Flon perusteella ja ovulaatio on kyllä ainakin toisinaan testillä löytynyt, vaikka yhtä vahvat viivat ei ole kuin Yliopiston apteekin esimerkkikuvassa pitäisi olla. :/ Ja mielenkiintoinen tausta tässä mulla on sikäli se, että olen ollut munasolunluovuttajana 2012-2016 "tappiin asti" eli jo viidessä perheessä on minun soluilla tehtyjä lapsia. Pakastetut munasoluni olivat erityisen tehokkaita, niistä lähti tietääkseni aina onnistunut raskaus vaikka tuoresiirrot eivät muistelemani perusteella ottaneet tulta. Eli ehkä minulle ainakin pakastimen kautta omakin lapsi vielä saadaan?

Olen tutkinut täällä lukemaani hyödyntäen nyt silloiselta klinikalta saamiani papereita. Mitään häikkää minulla ei mainita olevan, munasarjat normaalit. Stimulaatio-ohjelmista kun katson follien määriä niin ovat olleet 3+5, 3+5, 12+4, 5+10, 4+6, 7+4. Ovatko nämä toivoa herättäviä määriä? :) Koot on punktiossa ollu esim. viimeksi välillä 13-20 mm.

Kuinka monta inssiä on lusittava ennen IVF jos tulosta ei kuulu, kolme vissiin? Huolettaa tuo inssin heikko onnistumisprosentti jo ennalta. :sad010 entä onko hoitoja todella vaikea siirtää paikkakunnalta toiselle? Ollaan julkisella puolella.

Onneksi saatte nyt pian jo vastauksia miten etenette! Teilläkö on eka lääkäriaika tällä viikolla? Luulen että jos sperman laatu on vain vähän alentunut tai normaali niin "joudutte" myös insseihin. Mut toisaalta jos on huono niin ei niitä inssejä kai liian huonolla kannata tehdä. Ja ilmeisesti tuo 3 on aika keskiarvo mitä niitä julkisella tehdään. Julkiselta julkiselle siirtymisestä en osaa sanoa. Me ollaan just siirtymässä yksityiseltä julkiselle ja se ei mitenkään vaikeaa ole.

Meillä viime viikolla oli toinen inssi ja nyt dpo4 mutta eipä mitään normaalista poikkeavia oireira ole, eikä niitä varmaan vielä voi ollakkaan..
 
Hei,

Täällä vihdoin asiat menevät eteenpäin. Kuukautiset alkoivat keskenmenon jälkeen. Täällä viikolla alan ottamaan taas menopuria ja ensi viikolla on ultra + aukkari. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja päästään tekemään eka IUI. Jännittää :)

Hienoa et hommat etenee! Ihan uteliaisuudesta, onko epäilyjä et putket on tukossa vai miksi sulle tehdään aukkari jos raskaus on jo kerran alkanut?
 
Hienoa et hommat etenee! Ihan uteliaisuudesta, onko epäilyjä et putket on tukossa vai miksi sulle tehdään aukkari jos raskaus on jo kerran alkanut?

Omasta pyynnöstä. Vaikka raskaus alkoi, ovat keskeytyneet hyvn alussa ja haluan saada varmuuden, ettei myöskään kohdun rakenteessa ole mitään poikkeavaa. Tämä siis ihan puhtaasti oman mielen hyvinvoinnin takia :)
 
Hei, liityn uutena tähän ketjuun lukemaan muiden kokemuksia. Sain tänään lapsettomuuspoliklinikalta Gonal-f reseptin, sillä letrozolit eivät auttaneet raskautumisessa, vaikka ovulaation saivatkin aikaan ja pitivät kierron säännöllisenä. Pistely alkaa ensikierrossa ja siinä kierrossa tarkoitus tehdä meidän ensimmäinen inseminaatio.
Nyt mietin, milloin kävisin apteekissa injektiokynän hakemassa. Haaveilen, että sitä ei tarvisikaan jos tässä kierrossa sattuisi tärppäämään. Turhaan ei sitä raaskisi ostaa, kun on aika hintava lääke kyseessä. Jos vuodon alkuun odotan, voisi kuitenkin olla jo liian myöhäistä, jos se joudutaan muualta tilaamaan apteekkiin, kun pistely alkaa jo kp. 4.
Millaisia kokemuksia on, kuinka hyvin Gonal-f-injektiokyniä saa apteekeista? Kannattaisiko minun jo lähiviikkoina soitella apteekkeihin?
 
Takaisin
Top