Inseminaatio/muut hoidot 2018

Tervetuloa Tonninseteli! :) Mun mielestä ivf/icsi kierroksia on julkisella 3, riippumatta siitä onko sitä ennen ollut inssejä vai ei. Korjatkaa jos oon väärässä!

Jos Ovitrellesta menee 36-40h munasolun irtoamiseen, olisi sen pitänyt tapahtua tänään klo 9-13 välillä. Mutta ei ole tuntunut miltään, välillä pistelee oikealle, kuten jo koko viikon on tehnyt… Mutta ei mitään poikkeavaa. Viimeksi tuli 38h kuluttua Ovitrellesta kovemmat kivut. Irtosikohan se munasolu nyt kuitenkaan, mietin…


Mulla pari päivää ovitrellen jälkeen tuli veristä vuotoa. Viime kerran kun laitoin pregnylin, tulin tosi kipeeks.
Nyt eilen laitettu pregnyl ei oo juuri oirehtinut, lievää vatsan nippailus, mutta uskon että ovulaatio tapahtuu/tapahtui. Keskiviikkona sen sitten tiedön varmuudella.

Edit// tänään onkin kunnon ovulaatiokivut
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Tonninseteli! :) Mun mielestä ivf/icsi kierroksia on julkisella 3, riippumatta siitä onko sitä ennen ollut inssejä vai ei. Korjatkaa jos oon väärässä!
Tuolla IVF-puolen keskusteluissa kävi ilmi, että itseasiassa inssit saattavat kuluttaa IVF-kierroksia julkisella. Jollekulle oli tehty muistaakseni 5 tai 6 inssiä, ja kun siirryttiin IVF:ään niin ilmoitettiin, että niitä onkin jäljellä enää yksi. Ymmärtääkseni kuitenkin niin, että IVF-rundeja ei kuitenkaan insseistä riippumatta tarjota kuin se 3 (eli inssejä "skippaamalla" ei tarjota sen enempää IVF-kierroksia). Tyypillinen kombo on kai siis 3 inssiä + 3 ivf:ää, eli jos jos inssejä rupeaa tulemaan enemmän kuin kolme, niin siinä vaiheessa on kyllä hyvä varmistaa, ettei tosiaan kuluta IVF-varantoja. Disclaimerina kuitenkin, että näissä on varmasti tilannekohtaisia ja sairaanhoitopiirikohtaisia eroja.
 
Hei hoi heipparallaa! Siirtyilen täällä palstalla ketjusta ketjuun aina uusien tapahtumien mukaan Beaming Face With Smiling Eyes Laskeudun nyt tähän ketjuun! Yli vuoden tuloksettoman tahkoamisen jälkeen pääsimme julkiselle puolelle tutkimuksiin. Itsellä on kilpirauhasen vajaatoimintaa, korkeaa prolaktiinia jne jne, mutta ei kuitenkaan ongelmaa ovulaatiossa tms.

Miehen ensimmäinen näyte oli niin toivoton, että IVF oli jo melkein pois laskuista ja suoraan ICSI:in vaan. Otettiin kuitenkin uusi näyte ja se näytti huomattavasti paremmalta! Ei kuitenkaan ihan normaalissa... Missään universumissa ei olla niin positiivisia, kuin julkisen puolen hoidoissa. Eli siis mies menee lisäverikokeisiin ja meikäläinen aukkariin, niin päästään aloittelemaan sieltä "raastepöydästä" eli insseistä Anguished Face- Saas nähdä miten tässä käy, itsestä tuntuu ihan ajanhukalta kun ensimmäisessä näytteessä siittiöiden kokonaismäärä oli alle 10 miljoonaa Confounded Face Sitä siis eniten mietin, että lasketaanko nämä inssikerrat myös niihin hoitokertoihin, joita julkisella puolella tarjotaan? En haluaisi "tuhlata" hoitokiertoja insseihin, kun olen aika varma, että lopulta päädytään IVF/ICSI joka tapauksessa ja haluan, että siellä on sitten myös muutama mahdollisuus kokeilla ennenkö kätellään ja toivotetaan kivaa jatkoa lopullisesti lapsettomana Anxious Face With Sweat-

En kestä, tää "inseminaatiot, tuo hedelmöityshoitojen raastepöytä" -vertaus oli aivan mahtava Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy
 
Pikainen omanapailu: 12pvää pregnylistä ja pc haamuilee!! Nyt on ne hetket käsillä kun ei voi oikeesti tietää onko se pregnyl vai raskaus :D
 
Tuolla IVF-puolen keskusteluissa kävi ilmi, että itseasiassa inssit saattavat kuluttaa IVF-kierroksia julkisella. Jollekulle oli tehty muistaakseni 5 tai 6 inssiä, ja kun siirryttiin IVF:ään niin ilmoitettiin, että niitä onkin jäljellä enää yksi. Ymmärtääkseni kuitenkin niin, että IVF-rundeja ei kuitenkaan insseistä riippumatta tarjota kuin se 3 (eli inssejä "skippaamalla" ei tarjota sen enempää IVF-kierroksia). Tyypillinen kombo on kai siis 3 inssiä + 3 ivf:ää, eli jos jos inssejä rupeaa tulemaan enemmän kuin kolme, niin siinä vaiheessa on kyllä hyvä varmistaa, ettei tosiaan kuluta IVF-varantoja. Disclaimerina kuitenkin, että näissä on varmasti tilannekohtaisia ja sairaanhoitopiirikohtaisia eroja.

Tuossa tapauksessa tais olla lahja-siittiöt käytössä, että nuiden lahjasolujen osalta taitaa olla omat sääntönsä :/
 
En kestä, tää "inseminaatiot, tuo hedelmöityshoitojen raastepöytä" -vertaus oli aivan mahtava Cat With Tears Of JoyCat With Tears Of Joy

No mut sitähän se on Beaming Face With Smiling Eyes Sieltä aina aloitellaan, vaikka salaattia ei tekisi mieli, vaan suoraan burgeriin kiinni Pointing Right
 
Tuossa tapauksessa tais olla lahja-siittiöt käytössä, että nuiden lahjasolujen osalta taitaa olla omat sääntönsä :/

Se mitä Tammenterhon postista kannattaa ottaa onkeen, on että jokaisella alueella on omat kommervenkkinsä sekä säännöt noista hoidoista. Ei ole yhtä sääntö joka on kaikille meille Suomessa sama. Kannattaa heti avoimesti kysäistä hoitavlta taholta, mikä on heidän käytäntönsä näissä hoidoissa ja vähentääkö inssit tulevia hoitokertoja, ettei tule inhottavia yllätyksiä myöhemmin hoidoissa.
Jos esim. inssit nähentää IVF kierroksia, niin jotkut voivat jopa päätyä samantien IVF:ään, joka on tehokkain avun muoto.
 
Pikainen omanapailu: 12pvää pregnylistä ja pc haamuilee!! Nyt on ne hetket käsillä kun ei voi oikeesti tietää onko se pregnyl vai raskaus :D

Jännän äärellä olet, veikkaan että on ihan oikea plussa!! Pidetään peukkuja. Beating HeartOnko jo vahvistunut?
 
Nyt ehdin, tässä kuvaa vielä Dpo 11-12 (inssistä 12pvää), pregnylistä 13 päivää

67252D3A-75D5-4330-A794-B55FDFB1CF38.jpeg
 
Deb:
Onnea!! Beating Heart

Oliks sulla missään vaiheessa puhdasta negaa?
Mä meinasin testailla reilu viikon päästä pregnylistä, et tietää millon on poistunut Beaming Face With Smiling Eyes
 
Deb:
Onnea!! Beating Heart

Oliks sulla missään vaiheessa puhdasta negaa?
Mä meinasin testailla reilu viikon päästä pregnylistä, et tietää millon on poistunut Beaming Face With Smiling Eyes

Ei ollu missään kohtaa negaa, meni tosi hailuks ja nyt vissiin vahvistumaan päin :D kiitos! :Heartred
 
Ja ei pysynyt tämäkään matkassa, en oo pysyny ees laskuissa mut yks kemiallinen lisää :sad001
 
Deb: voi ei, alkoiko kunnon vuoto? Jos tiputtelee, niin se voi olla myös normaalia alkuraskaudessa.
Oliko sulla esim lugeja tukemassa?

Ihan kunnon vuoto alkoi kipuineen ja testikin jo nega :sad001 Ei oo luteaalitukena mitään, mulla on kuulemma sen verran hyvänpituset luteaalivaiheet etten tarvii. Tätä ihmettelen, koska kemiallisia on takana muutamia kuitenkin, niin eikös se keltarauhashormoni tukis vähän sitä kiinnittymistäkin?
 
Ihan kunnon vuoto alkoi kipuineen ja testikin jo nega :sad001 Ei oo luteaalitukena mitään, mulla on kuulemma sen verran hyvänpituset luteaalivaiheet etten tarvii. Tätä ihmettelen, koska kemiallisia on takana muutamia kuitenkin, niin eikös se keltarauhashormoni tukis vähän sitä kiinnittymistäkin?


Kannattaa ottaa puheeksi, että haluaisit kokeilla esim lugeja.
 
Takaisin
Top