Inseminaatio/muut hoidot 2018

Moikka,

Viestiketju näytti aktiiviselta ja mukavalta niin liittyisin mielelläni mukaan. Meillä yritys alkoi 06/2019. Meillä siis selittämätön lapsettomuus mutta sen lisäksi en ovuloinut ilman lääkkeitä ja miehellä huonosti liikkuvat siittiöt, mutta sillä ei kuulemma ole merkitystä :D Naureskeltiin että kaikki on muuten hyvin ne ei vaan löydä perille Beaming Face With Smiling Eyes Itsellä ennestään yksi lapsi ja yksi yhteinen keskenmeno monen vuoden takaa. Nyt on takana 9 kertaa pelkkä ovulaatioinduktio ja aukkari tehty (siinä kaikki kunnossa). Tässä kierrossa olisi tarkoitus tehdä eka inssi. Jännittävää, toiveikasta ja pelottavaa. Olo on jotenkin toiveikas mutta sitten ei uskalla antaa toivolle valtaa kun on niin monta kertaa pettynyt.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja jaksamista tunteiden vuoristoradassa :Heartred
 
Tervetuloa Hanaah!

Kiinnostaisi myös mikä on tttii tilanne :)

Mulla ei ole mitään uutta kerrottavaa. Tänään aloitan taas Gonalin pistelyn, ja torstaina ultra. Pitää muistaa kysyä että mikäli tästäkin kierrosta tulee nega, voisiko seuraavaan jo ottaa mukaan inssin.
 
Hei nyt mulla tuli tenkkapoo, että miten päivät lasketaan, jos mun pitäisi alottaa Lugesteron neljä päivää positiivisen ovistestin jälkeen.
Lasketaanko se siis siten, että ovis > 1.pv > 2pv. >3. pv> 4.pv ja lääkettä sisään?
 
Terveuloa Hanaah!

Täällä alkoi eilen Gonalin pistäminen, tänään kp11 ja huomenna folliultra. Saa nähdä, viime kierrossa pelkillä letroilla ei ollut vastetta, mahtaako olla nyt letroilla + 2pvää 25IU Gonalilla myöskään.
 
Toivottavasti Deb olisi Gonalin kanssa vastetta.

Huomenna itsellä eka inssi jee! Hiukan jännittää ja varovainen toivo. Vihdoin ainakin mennään eteenpäin Clapping Hands Light Skin Tone
 
Pikkulintu tsemppiä uuteen kiertoon!

Hanaah samoissa siis mennään! Mulla näkyi tänään vasemmalla puolella 19mm folli, oikeella 13mm folli. Ainakin vasen tulee irtoomaan! Kohta pääsen pistelee Pregnylin ja huomenna inssi Clapping Hands
 
Äh tulikin huonoja uutisia jostain syystä siemenneste olikin nyt huonoa. kun vuosi sitten siittiöitä oli paljon niin nyt oli tosi vähän ja sanoi ettei enempää inssejä kannata edes yrittää myöskään ivf ei tule kysymykseen. En ihan tällaista kyllä odottanut mutta olkoon tämä vaan mutka matkassa
 
Äh voi ei!! Miks ei ivf:ää yritetä? Entäs ICSI?

ON: Mulla meni inssi hyvin, lämmöt ei vielä noussu joten en usko vielä oviksen tapahtuneen, nyt toivotaan et tänään sit viimestään tapahtuu. Ainakin ultraaja sanoi että ihan ”ovisvalmis” oli folli vasemmalla. Eilen illalla ja sit tänään vielä peittojen heilutusta, sit vaan kaikki peukut pystyyn!
 
Hanaah, voi ei! Onko se sitten icsi, vai mikä on suunnitelma?

Deb, pidän peukkuja! :)

pikkulintu123, kiva että vihdoin sielläkin tapahtuu jotain :)

Mulla ei ultrassa näkynyt johtofollia ja limis vaan 4,7mm. En käynyt aamulla labrassa, kun ei oltu pyydetty. Sovittiin että käyn ultran jälkeen, ja huomenna E2 tuloksen perusteella päättävät että nostetaanko Gonal-annos 75 iu vai jatkanko tällä 50 iu/pvä. Äsken tuli ilmoitus valmistuneesta tuloksesta, E2 on 0,33. En siis usko että nostetaan annosta, mutta saa nähdä.
 
Joo icsi se varmaan on. Ivf ei onnistu koska siittiöitä oli niin vähän. Nyt ensin katsotaan mieheltä hormonit verikokeella koska ja mietitään aiheuttaako joku suuren laskun siittiöiden määrässä. Vuosi sitten oli 77Miljoonaa kun nyt oli vain 3M. Siitä sitten päätetään miten jatketaan. Pari viikkoa menee nyt ainakin tuloksen saamiseen. Tiedättekö miten tuo toimii kun jotku puhuu jonoista koeputkihedelmöitykseen? Onko sinne siis joku oma jono vai koska ne aloitetaan.
 
Hanaah, onpa kyllä iso pudotus siittiöiden määrässä. Toivottavasti on sellainen syy mihin voisi vaikuttaa, että saisi siittiöiden määrää jotenkin nostettua! Itse en tiedä jonotilanteesta, mutta tietääksen ainakin Helsingissä joutuu julkisella ivf/icsiin jonottamaan muutaman kuukauden? En tosin yhtään varmaksi sano, kun ehkä vain joskus lukenut jotain tuon suuntaista. Ja muista paikkakunnista en tiedä mitään. Toivottavasti joku muu tietää paremmin :)

Mulle ei tullut soittoa kuten arvelinkin, joten jatkan nyt Gonalia 50 iu/pvä annoksella. Toivon niin että tiistaina ultrassa olisi jo johtofolli nähtävissä ja limis parempi.

Harmittaa ettei täällä foorumilla ole enää mitään hyviä hymiöitä, jää viestit niin elottomiksi :/
 
Tervetuloa Hanaah!

Kiinnostaisi myös mikä on tttii tilanne :)

Mulla ei ole mitään uutta kerrottavaa. Tänään aloitan taas Gonalin pistelyn, ja torstaina ultra. Pitää muistaa kysyä että mikäli tästäkin kierrosta tulee nega, voisiko seuraavaan jo ottaa mukaan inssin.

Oon vähän pitänyt taukoa täältä foorumilta.
Meillä tosiaan keskeytettiin hoito. Mitään ei viimeisimmässä ultrassa ollut edelleenkään tapahtunut, paitsi nimenomaan huonompaan suuntaan Confounded Face limakalvo oli alkanut jo "kuihtumaan". Jotenkin otin tuon hoidon keskeytyksen tosi raskaasti, että miksi ei voi kroppa toimia edes senkään vertaa. Ollaan miehen kanssa sovittu, että tämä vuosi yritetään, ja jos ei raskautta kuulu, niin lopetetaan hoidot. Jotenkin tuntui siis, että aikaa kuluu hukkaan. Olen aika varma, että syyskuun alussa otetulla korona rokotteella olisi osansa tähän, ettei mitään tapahdu munasarjoissa. Tai ainakin olen hirveästi lukenut saman kaltaisia kokemuksia muilta.
Nyt syön vikaa päivää primoluteja, että saatais uusi kierto käynnistymään ja uusi hoito alkamaan. Ajattelin vielä mielenrauhan vuoksi vähän taukoilla siihen asti, että uusi kierto alkaa.

Tervetuloa Hanaah!
Ja tsemppiä kaikille muillekkin! Peukut on pystyssä kaikkien puolesta, vaikka oma tilanne onkin näin surkea Call Me Hand Light Skin ToneBeating Heart
 
Voi tttii :Heartred Tsemppiä, toivon että tuleva kerto menisi paremmin!

Eilen oli jotenkin paha mieli ja pessimistinen olo, että ei mikään hoito meillä varmaan onnistu. Tänään aamulla onneksi oli taas parempi fiilis. Päätin että käyn mittauttamassa ferritiinin omakustanteisesti, ostin tutkimuksen Puhdilta ja kävin heti labrassa. Nyt oli tulos tullut, 57. :) Ihan hyvä siis ilmeisesti, mutta koska mulla on rautalisää kaapissa, aion nyt ottaa joka kolmas päivä yhden, jos sillä saisi arvoa vielä vähän ylemmäs.

Haluaisi vaan tehdä kaikkensa että hoito onnistuisi. Mutta ehkä nyt paras apu olisi olla stressaamatta ja keskittyä muihin juttuihin.
 
Millaisia oireita muille tullut näistä pistos lääkkeistä? Mua itseäni turvottaa ja paino noussut 1-2kg, ja tää painonnousu tuli jo pari kk sitten kun ensimmäisen kerran aloin pistämään, ja ei paino ei vaan putoa vaikka mitä tekisi..
 
^ mulla rakkuloiden kasvatuslääkkeet (gonal / pergoveris) aiheutti päänsärkyä ja mielialanvaihtelua.
 
tttii harmi että teillä meni noin! Toivotaan parempaa vastetta seuraavassa kierrossa.

misa, hienoa että ferritiini on noussut!

pikkulintu, mulla ei tullut oikein mitään oireita gonalista, mutta mulla on ollu tosi pienellä annoksella (ensin 37,5 ja sit tähän kiertoon 25). Letrot taas on aiheuttanu päänsärkyä.

ON: Nyt eletään rauhallista hetkee, pp5, dpo4-5 menossa. Pregnyl näkyy vielä raskaustestissä, haluan seurata sen haalistumisen ni tiedän sit varmaks että jos plussa tulee niin se olis oikee +. Tässä kuvaa ihailtavaks:

76BD1ED4-4626-4F61-BD32-81D5C3FE0CE2.jpeg
 
pikkulintu123, mulla ei ole tullut Gonalista (50iu/pvä) tai Ovitrellesta mitään sivuoireita, tai ainakaan en ole huomannut.

Deb, tsemppiä piinapäiviin! :)

Labra ja ultra takana. E2 oli 0,64 ja oikealta löytyi 17mm kokoinen folli! Tänään vielä Gonal ja huomenna Ovitrelle. Oon niin kiitollinen että tää lääke toimii mulla, lääkärikin tänään sanoi että usein pcos:n kanssa on vaikea löytää annos, joten koen kyllä olevani onnekas tässä asiassa.

Jos ei tästä tärppää niin vielä kaksi samanlaista hoitoa, jonka jälkeen kahteen kiertoon voi ottaa inssin mukaan. Toivon niin ettei tarvisisi, vaan tärppäisi jo aiemmin.

Limis oli vain 6,3mm mikä kyllä vähän huolettaa… Lääkärin mukaan riittävän paksu ja rakenne hyvä, mutta eikö toi kuitenkin ole aika ohut?
 
Millaisia oireita muille tullut näistä pistos lääkkeistä? Mua itseäni turvottaa ja paino noussut 1-2kg, ja tää painonnousu tuli jo pari kk sitten kun ensimmäisen kerran aloin pistämään, ja ei paino ei vaan putoa vaikka mitä tekisi..
Mua kans nimenomaan turvottaa se gonal-f hirveesti. Painoa en oo sinäänsä seuraillut mut maha on yks ilmapallo niiden kans.

tttii harmi että teillä meni noin! Toivotaan parempaa vastetta seuraavassa kierrossa.

misa, hienoa että ferritiini on noussut!

pikkulintu, mulla ei tullut oikein mitään oireita gonalista, mutta mulla on ollu tosi pienellä annoksella (ensin 37,5 ja sit tähän kiertoon 25). Letrot taas on aiheuttanu päänsärkyä.

ON: Nyt eletään rauhallista hetkee, pp5, dpo4-5 menossa. Pregnyl näkyy vielä raskaustestissä, haluan seurata sen haalistumisen ni tiedän sit varmaks että jos plussa tulee niin se olis oikee +. Tässä kuvaa ihailtavaks:

View attachment 107242
Mäkin ajatellut, että olis seuraavan irrotuspiikin jälkeen kiva seurata sitä haalenemista. Tsemppiä sinne, että lähtis vahvistuun takasin sitten Baby Light Skin Tone-

pikkulintu123, mulla ei ole tullut Gonalista (50iu/pvä) tai Ovitrellesta mitään sivuoireita, tai ainakaan en ole huomannut.

Deb, tsemppiä piinapäiviin! :)

Labra ja ultra takana. E2 oli 0,64 ja oikealta löytyi 17mm kokoinen folli! Tänään vielä Gonal ja huomenna Ovitrelle. Oon niin kiitollinen että tää lääke toimii mulla, lääkärikin tänään sanoi että usein pcos:n kanssa on vaikea löytää annos, joten koen kyllä olevani onnekas tässä asiassa.

Jos ei tästä tärppää niin vielä kaksi samanlaista hoitoa, jonka jälkeen kahteen kiertoon voi ottaa inssin mukaan. Toivon niin ettei tarvisisi, vaan tärppäisi jo aiemmin.

Limis oli vain 6,3mm mikä kyllä vähän huolettaa… Lääkärin mukaan riittävän paksu ja rakenne hyvä, mutta eikö toi kuitenkin ole aika ohut?
Oi vitsi miten hyvältä kuulostaa tilanne siellä! Limishän voi vielä parin päivän aikana paksuuntua, ja varmasti paksuuntuukiin jonkinverran ennen irrotuspiikkiä, luottavaisin mielin lähtisin sinuna piinailemaan Beating Heart


Täällä alkoi vihdoin tänään uusi kierto, pelolla odottelen jo meneekö tämäkin ihan persiilleenConfounded Face gonalin aloitus annos pitäisi tietojen mukaan olla tässä kierrossa 125iuCollision
 
Takaisin
Top