Inseminaatio/muut hoidot 2018

Mulle Flo ennustaa ovista ensiviikon lauantaille ja mua kuumottaa ihan hulluna että miten sen kanssa käy....

Päästään yhdessä piinailemaan vaikka ois inssit vähän eri päivinä :p jännittää mitkä on nyt näkymät, kun välikierto oli luultavasti ovuloimaton. Ja vieläkin nyt kp6 vähän tuhruttaa.. toiv ei yli 2 munasolua jolloin inssi peruuntuisi. No kyllä kotona sitten hommailtaisiin :grin kunhan se laskettaisiin vikaksi inssiksi kuitenkin...

Joo, eihän se paljoo tee vaikka olisi vähän eri päivinä, jos on suunnilleen samoihin aikoihin. Tulee jännät piinapäivät kun on niin monta muutakin piinailemassa, jos nyt pääsee inssiin asti tässä kierrossa. :)

Oi täällähän on ollut aktiivista ja uusiakin mukana, tervetuloa!! Ja kivaa että niin monella inssi tulossa lähiaikoina :happy:
Mä kävin eilen ultrassa (kp10) ja suureksi yllätykseksi siellä oli jo "valmista" eli 18 mm folli ja limis melkein 9. Eli ei mennyt ovis viikonlopulle ja inssi ajoitettiin nyt perjantaille eli huomiselle. Yritin sanoa, että olisin halunnut sen tänään (eli to), kun olen varma, että ovis tapahtuu tänään. Ei auttanut, huomenna tehdään ja nyt siis jo ennustan että olen kyllä ovuloinut ennen huomista. :banghead:

Pohdinkin nyt että pitäiskö tänään sit kuitenkin vaan yrittää luomusti (ei sais huomisen inssin kannalta, kun miehellä pitäis olla se 2-5 pidättäytymispäivää), niin olisi edes jotain toivoa, jos se on kuitenkin jo myöhäistä huomenna. Vai luotanko vaan lääkäreihin? Ihan superärsyttävää tää ajoituksen kanssa säätö..

Voi ei, mä oisin tossa nyt ihan yhtä hukassa ku sä! En yhtään tiedä miten tossa tilanteessa kannattaa tehdä, jos oot melko varma että ovis on tänään! Ehkä heiluteltas peittoja varmuuden vuoksi jos tietää että nyt on ovis. Uhmaisin oviskipuja siinä kohtaa :hilarious:

Oi täällähän on ollut aktiivista ja uusiakin mukana, tervetuloa!! Ja kivaa että niin monella inssi tulossa lähiaikoina :happy:
Mä kävin eilen ultrassa (kp10) ja suureksi yllätykseksi siellä oli jo "valmista" eli 18 mm folli ja limis melkein 9. Eli ei mennyt ovis viikonlopulle ja inssi ajoitettiin nyt perjantaille eli huomiselle. Yritin sanoa, että olisin halunnut sen tänään (eli to), kun olen varma, että ovis tapahtuu tänään. Ei auttanut, huomenna tehdään ja nyt siis jo ennustan että olen kyllä ovuloinut ennen huomista. :banghead:

Pohdinkin nyt että pitäiskö tänään sit kuitenkin vaan yrittää luomusti (ei sais huomisen inssin kannalta, kun miehellä pitäis olla se 2-5 pidättäytymispäivää), niin olisi edes jotain toivoa, jos se on kuitenkin jo myöhäistä huomenna. Vai luotanko vaan lääkäreihin? Ihan superärsyttävää tää ajoituksen kanssa säätö..

Milloin oli viimeksi yhdyntä?
Mä meinaan kans yrittää ruinata inssin ovitrelleä seuraavalle päivälle. Ainakin letrokierrossa todennettiin että ovulaatio oli jo tapahtunut ekassa inssissä. Mulla oli kans valmista viimeksi jo kp11 mutta sitten alkoi viikonloppu. Nyt ei onneksi sitä vaaraa. Pelottaa vaan että kp on todellisuudessa nyt jotain ihan muuta, jos tuo ovuloimaton sekoitti pakkaa eikä tämä vuoto ollut edes kuukautiset :hilarious:

Mulle Flo ennustaa ovista ensiviikon lauantaille ja mua kuumottaa ihan hulluna että miten sen kanssa käy....

Joo, eihän se paljoo tee vaikka olisi vähän eri päivinä, jos on suunnilleen samoihin aikoihin. Tulee jännät piinapäivät kun on niin monta muutakin piinailemassa, jos nyt pääsee inssiin asti tässä kierrossa. :)

Voi ei, mä oisin tossa nyt ihan yhtä hukassa ku sä! En yhtään tiedä miten tossa tilanteessa kannattaa tehdä, jos oot melko varma että ovis on tänään! Ehkä heiluteltas peittoja varmuuden vuoksi jos tietää että nyt on ovis. Uhmaisin oviskipuja siinä kohtaa :hilarious:

Jos sulla ovis lauantaina niin musta riittäisi että saat perjantaina tavarat sisälle, kun siittiöt elää muutaman päivän vielä :) tai no pestyt siittiöt kai vähemmän, mutta pari päivää kuitenkin.

No tähän mennessä oon ollu siinä uskossa että yhdessä tässä ollaan:confused004 naimisissa siis kuitenkin ollaan ja nelisen kk sitten kysyin mieheltä et onko ok jos pyydän lähetteen eteenpäin kun ei mitään tapahdu ja sillon vastas ok.. ja ne paperit tosiaan tuli, molempien nimellä. En tiiä mikä tuolle miehelle nyt sitte tuli.. kun pitäis tositoimiin ryhtyä niin sit se ei enää ollekkaan ok:confused005

Voi perkele sanon minä. Kyllä munien rassaus onnistuu kotisohvalla, menis sinne sairaalalle rassaamaan saatana.

Pitää ehkä soittaa sinne ja kysyä et vittu mitäs nyt.. haluaisin joka tapauksessa jonnekin tarkempiin tutkimuksiin tuon endon takia, kuitenkin yli vuoden ollu ilman pillereitä.. kivut vaan pahenee joka kuukausi joten oletan siellä se endo leviää, jos ne vaikka leikkais sitä pois..
Tulipas äkänen avautuminen tästä. Sori:smiley-ashamed008
Hankala tilanne jos mies alkaakin perääntyä. Mä sanoisin että teillä on nyt tässä pieni keskustelun paikka. Iällisesti teillä ei oo hätää, mutta jos sulla on endoepäily ja tutkimuksissa paljastuukin endo, niin sen puolesta ei minusta pitäisi viivytellä tuon asian kanssa. Ehkä sun kannattaa rauhallisesti selventää miehelle, tämä hedelmällisyyshomma. Yli kolmenkympin mennessä alkaa naisen hedelmällisyys laskea, eikä endo sitä ainakaan tee helpommaksi. Tuo vain täytyy osata sanoa niin että mies ei koe asiassa painostusta, vaan ymmärtää ihan itse että tässä ei passais enää viivytellä. :) Tsemppiä!

Jos sulla ovis lauantaina niin musta riittäisi että saat perjantaina tavarat sisälle, kun siittiöt elää muutaman päivän vielä :) tai no pestyt siittiöt kai vähemmän, mutta pari päivää kuitenkin.
Joo niinhän se menee, mutta en tiedä miten TAYSissa on ollut tapana tehdä nää. Muistaakseni siellä oltiin näiden aikataulujen kanssa melko joustamattomia niin ne saattaa myös sanoa ettei ne tee inssiä jos tulee ovis + to tai pe. (torstaisin klinikka kokonaan kiinni).

edit. tietysti kovasti toivoisin että ne suostuisi tekeen inssin perjantaina vaikka ovis tulis vasta lauantaille!

Milloin oli viimeksi yhdyntä?
Mä meinaan kans yrittää ruinata inssin ovitrelleä seuraavalle päivälle. Ainakin letrokierrossa todennettiin että ovulaatio oli jo tapahtunut ekassa inssissä. Mulla oli kans valmista viimeksi jo kp11 mutta sitten alkoi viikonloppu. Nyt ei onneksi sitä vaaraa. Pelottaa vaan että kp on todellisuudessa nyt jotain ihan muuta, jos tuo ovuloimaton sekoitti pakkaa eikä tämä vuoto ollut edes kuukautiset :hilarious:

Viimeks heiluteltiin peittoja sunnuntaina, eli ei kyllä ne simpat enää oo elossa (miehen työreissun vuoksi hän siis hoiti tyhjennyksen sitten itse vielä tiistaina kun oleteltiin, että inssi menee perjantaille).

Viimeks heiluteltiin peittoja sunnuntaina, eli ei kyllä ne simpat enää oo elossa (miehen työreissun vuoksi hän siis hoiti tyhjennyksen sitten itse vielä tiistaina kun oleteltiin, että inssi menee perjantaille).
Pakko sanoo tähän, et mun yks kaveri raskautu vielä viikon päästä yhdynnästä! Ovis viivästy ja ainoa yhdyntä oli viikkoa ennen tuota ovista. :D Siitä tuli sitten raskaaksi.

Luota lääkäriin. Munasoluhan on hedelmöittymiskelpoinen ~24h ovulaatiosta, kyllä se natsaa jos on natsatakseen, oon varma siitä:Heartred helppoa tietenkin huudella täältä ja itsekin aina natkutan kaiken maailman asioista hoitopolkuun:hilarious:

Turri; oon samaa mieltä nipanderin kanssa, luottaisin lääkäriin. Vaikka varmasti ärsyttää tilanne :nailbiting: mut tosiaan munasolun pitäisi pystyä hedelmöittymään vielä hetki oviksen jälkeenkin.
En tiedä onko tästä nyt mitään jeesiä jännittelyyn, mutta meillä meni jotenkin näin: 8.1. Vai 9.1. Pistettiin Ovitrelle, 10.1. Oli inssi, ja ekassa varhais ultrassa katsottiin, että hedelmöittyminen olis tapahtunut vasta tyyliin 12.1. :confused005 luulen et ne hedelmälliset päivät on kyllä molempiin suuntiin oviksesta :sign17

Jee täällä monella alkaa piinailut , tsempiiit!! :Heartred:wav

Nyt pakko kysyä teiltä, että oonko mä ihan hullu jo? Tosiaan meillä se eka alotuskäynti vasta tammikuun 14. Päivä, ja mä siis jo mietin lasten nimiä valmiiks laughing7 Tosin olihan tuon esikoisenkin nimi mietitty valmiiksi jo kun alotettiin ekaa kertaa hoidot. Mut kertokaa nyt joku muukin, etten oo ainoo laughing7 samalla oon miettinyt jo mitkä vaunut haluaisin ostaa jne.

Kiitos kaikille. Enköhän mä nyt luota vaan lääkäriin, niin ei ainakaan mene huominen inssi sitten harakoille olemattomien simppojen vuoksi (ja kun ei kerran luomuna ole pariin vuoteen onnistunut, niin enemmin laitan toivoni inssiin). :happy:

Pakko vaan purnailla tänne, kun aina välillä tuntuu, että omia ajatuksia ei kuunnella, vaikka uskon tuntevani oman kroppani aika hyvin :hungover:

No, kerron huomenna, mikä tilanne inssissä, uskon vahvasti että munasolu on irronnut, mutta täytyy sit vaan luottaa tohon että se säilyy hedelmöityskykyisenä pidempään, ja kiitos tttii omasta kokemusta, antaa kyllä toivoa!!

Turri; oon samaa mieltä nipanderin kanssa, luottaisin lääkäriin. Vaikka varmasti ärsyttää tilanne :nailbiting: mut tosiaan munasolun pitäisi pystyä hedelmöittymään vielä hetki oviksen jälkeenkin.
En tiedä onko tästä nyt mitään jeesiä jännittelyyn, mutta meillä meni jotenkin näin: 8.1. Vai 9.1. Pistettiin Ovitrelle, 10.1. Oli inssi, ja ekassa varhais ultrassa katsottiin, että hedelmöittyminen olis tapahtunut vasta tyyliin 12.1. :confused005 luulen et ne hedelmälliset päivät on kyllä molempiin suuntiin oviksesta :sign17

Nyt pakko kysyä teiltä, että oonko mä ihan hullu jo? Tosiaan meillä se eka alotuskäynti vasta tammikuun 14. Päivä, ja mä siis jo mietin lasten nimiä valmiiks laughing7 Tosin olihan tuon esikoisenkin nimi mietitty valmiiksi jo kun alotettiin ekaa kertaa hoidot. Mut kertokaa nyt joku muukin, etten oo ainoo laughing7 samalla oon miettinyt jo mitkä vaunut haluaisin ostaa jne.
Ihana suunnittelija :Heartred Mä mietin kans kaikenlaista valmiiks kesällä ja syksyllä 2018, kun ei vielä ollut hajuakaan siitä, miten vaikeaa tästä tulee. Viimeiseen vuoteen en oo enää uskaltanut ainakaan tietoisesti miettiä mitään, kai sitä yrittää suojella itseään lisäpettymyksiltä, ihan hölmöä kyllä sekin :rolleyes:

Ihana suunnittelija :Heartred Mä mietin kans kaikenlaista valmiiks kesällä ja syksyllä 2018, kun ei vielä ollut hajuakaan siitä, miten vaikeaa tästä tulee. Viimeiseen vuoteen en oo enää uskaltanut ainakaan tietoisesti miettiä mitään, kai sitä yrittää suojella itseään lisäpettymyksiltä, ihan hölmöä kyllä sekin :rolleyes:
Joo mä oon kyllä tällänen ihme suunnittelija ihan kaikilla elämän osa alueilla :rolleyes: toisaalta tuntuu välillä ihan tosi typerältä omastakin mielestä, mutta sit ajattelen taas että mitäs haittaa tästä mun suunnittelemisesta ja mietiskelystä on kenellekkään? :grin kunhan itellä on hyvä mieli :smiley-angelic006

Et ole ainoa :hilarious: mä oon täällä jo jossain foorumilla kertonutkin kuinka meillä on hankittuna jo laatikkokaupalla vaatteita, 3(!) Sitteriä, kantoreppua, kylpytukea, lämpöpussia ja VAUNUT :hilarious::hilarious::hilarious: niin ja mehän ei odoteta vauvaa juuri nyt eikä ole aiempia lapsia. :grin:p Nimiä on suunniteltu jo 7 vuotta.

Et ole ainoa :hilarious: mä oon täällä jo jossain foorumilla kertonutkin kuinka meillä on hankittuna jo laatikkokaupalla vaatteita, 3(!) Sitteriä, kantoreppua, kylpytukea, lämpöpussia ja VAUNUT :hilarious::hilarious::hilarious: niin ja mehän ei odoteta vauvaa juuri nyt eikä ole aiempia lapsia. :grin:p Nimiä on suunniteltu jo 7 vuotta.
Hahaha, miten ihanaa laughing7 kohta se varmasti vaavi teillekkin tulee, ja sit voi ainakin sanoa, että on valmistautunut:Heartred:happy:

Meillä oli just niin ekalla kerralla, että miestä jänskätti hirveesti, se stressaantu ja alko kiukuttelee. Ei olis ikinä saanu sairaalassa tehtyä sinne purkkiin mitään. Onneks onnistu kotona, ja meille ne sano HUSilla, että ei se ihan niin tarkkaa oo just se 1h. Kunhan pitää purkin lämpimänä, ettei pääse liikaa jäähtymään. Kiedottiin pyyhkeeseen ja mies piti takin sisällä sitä vielä, niin kehon lämpö suojeli. Tais olla just joskus ruuhka aikaan niin meni se noin tunti, kun sinne luukulle asti pääsi. :grin
Vinkki vitonen: meillä hoidettiin inssi purkitukset kotona sillain, että mä hoitelin miehen käsi puuhilla (ei suu juttuja, koska bakteerit), puhtailla käsillä tietenkin, ja mies piti purkin valmiina toisessa kädessä :wink:wink meni "helpoiten" silleen. Koklaa jos sunki mies innostuis tälläsestä yhteistyöstä:p

Soitin sinne klinikalle, ne lähettää meille sen runkkupurkin postissa ja koitetaan kotona, sanoin kyllä miehelle et minut voi herättää aamulla kaveriksi jos haluaa.. ja jos ei onnistu kotona niin voidaan käydä kokeilemassa klinikalla muutama tunti ennen sitä ensikäyntiä. Nyt toivotaan että se purkki tulee ajoissa ja ehjänä! Aika paineet tuntuu miehellä olevan, enkä tiedä miten voin toisen oloa helpottaa tai auttaa:sad001 koitin sanoa että vika on kuitenkin tod.näk. pääsääntöisesti minussa koska endometrioosi:sorry:

Soitin sinne klinikalle, ne lähettää meille sen runkkupurkin postissa ja koitetaan kotona, sanoin kyllä miehelle et minut voi herättää aamulla kaveriksi jos haluaa.. ja jos ei onnistu kotona niin voidaan käydä kokeilemassa klinikalla muutama tunti ennen sitä ensikäyntiä. Nyt toivotaan että se purkki tulee ajoissa ja ehjänä! Aika paineet tuntuu miehellä olevan, enkä tiedä miten voin toisen oloa helpottaa tai auttaa:sad001 koitin sanoa että vika on kuitenkin tod.näk. pääsääntöisesti minussa koska endometrioosi:sorry:

No mutta hyvä, että järjesty noin! Varmasti on kova ja vaikea paikka, kyllä meilläkin mies venytti ja venytti ensimmäiseen testiin menoa, lopulta kävi varmaan vikana mahdollisena päivänä :rolleyes: Mutta nyt on joutunut jo niin monta kertaa homman hoitamaan, että alkaa olla rutiinia, eli eiköhän teilläkin ajan kanssa helpotu, kun saa ton ensimmäisen vaan hoidettua! Tsemiä :thumright

Minäkin komppaan täältä taustalta, että hyvät on mahdollisuudet vaikka ovulaatio olisikin jo hiukan ennen inssiä. Meillä varmistui myöskin varhaisultrassa, että hedelmöitys olisi tapahtunut vasta inssin jälkeisenä päivänä (to ovitrelle, pe inssi, la ilmeisesti hedelmöittyminen). Suuret tsempit kaikille inssiin, niitä olikin tulossa nyt useampi! :Heartred

Täällä siirrytään rv 10 ja varhaisultrassa kaikki oli hienosti. :love7

Takaisin