Inseminaatio/muut hoidot 2018

Minäkin pääsin nyt IVF-jonoon, eli helmikuun lopulla olisi nyt suunnitteluaika - mikä on huomattavasti nopeammin kuin mihin varauduin! (ja HUS siis kyseessä).

Mites Turrilla sujuu piinailut, eikös sulla rupea olemaan kierros siinä vaiheessa, että kohta pääsee testailemaan? :)

Itsekin yllätyin, että jono HUSilla ei ole kovin pitkä. Tai no, verrattuna muihin paikkoihin on kyllä pitkä, mutta olin varautunut pahempaan.

Kiilasit minut, meillä on suunniteluaika vasta maaliskuussa.:angry1 (tämä siis 100 % vitsi :smug:)

Minäkin pääsin nyt IVF-jonoon, eli helmikuun lopulla olisi nyt suunnitteluaika - mikä on huomattavasti nopeammin kuin mihin varauduin! (ja HUS siis kyseessä).

Mites Turrilla sujuu piinailut, eikös sulla rupea olemaan kierros siinä vaiheessa, että kohta pääsee testailemaan? :)

Kiitos kysymästä, dpo12 tai 13 menossa, huomenna (tai viimeistään ylihuomenna) pitäisi alkaa menkat. Mutta omituinen luteaalivaihe, ei niin mitään oiretta, ei edes pienintäkään tissikipua, joka yleensä alkaa aina dpo 5-10. Mutta en jaksa testailla ellei menkat oo myöhässä (oon vaan niin kyllästynyt niihin täysin tyhjiin testeihin ja nyt tuntuu helpommalta vaan odotella menkkoja).

Henkisesti ihan valmistautunut inssiin nro 3, mutta toki tässä toivoa on (taas kerran varmaan ihan liikaakin :smiley-angelic001) niin kauan kun ei vuoto ala.

Itsekin yllätyin, että jono HUSilla ei ole kovin pitkä. Tai no, verrattuna muihin paikkoihin on kyllä pitkä, mutta olin varautunut pahempaan.

Kiilasit minut, meillä on suunniteluaika vasta maaliskuussa.:angry1 (tämä siis 100 % vitsi :smug:)

No täytyy sanoa, että olin tosi hämmästynyt! Just kun pari päivää aiemmin olin lukenut tuosta sun ajansaannista maaliskuun alkuun ja olin ihan varma, että kun itse pääsen ilmoittautumaan jonoon vasta maanantaina, niin siinä viikonlopun aikana se jono ois mun tuurilla ehtinyt pidentyä siitä jollain kuukaudella :grin oiskohan tullut joltakulta peruutus, johon meidät sitten lykättiin. Joka tapauksessa kiva tietää, että on joku toinenkin aloittamassa samaa taivalta samassa paikassa about samaan aikaan :)

Turrille tsemppiä, jännittäviä hetkiä siis eletään!

No täytyy sanoa, että olin tosi hämmästynyt! Just kun pari päivää aiemmin olin lukenut tuosta sun ajansaannista maaliskuun alkuun ja olin ihan varma, että kun itse pääsen ilmoittautumaan jonoon vasta maanantaina, niin siinä viikonlopun aikana se jono ois mun tuurilla ehtinyt pidentyä siitä jollain kuukaudella :grin oiskohan tullut joltakulta peruutus, johon meidät sitten lykättiin. Joka tapauksessa kiva tietää, että on joku toinenkin aloittamassa samaa taivalta samassa paikassa about samaan aikaan :)

Turrille tsemppiä, jännittäviä hetkiä siis eletään!

Minusta tuo kuulostaa normaalilta jonotusajalta, kun suunnitteluaika on annettu muutaman kuukauden päähän. Meillä se meni niin, että tammikuusta jonoon, saatiin suunnitteluaika toukokuuhun ja ensimmäiset hoidot aloitettiin syyskuun kierrosta. Ymmärtääkseni niitten on kuuden kuukauden sisään jonoon laitosta saatavakin homma käyntiin eli vähintään se suunnittelukäynti toteutettua. Mutta tosiaan itselle oli hämmennys se, että suunnittelukäynnin jälkeen sanottiin heti, että hoidot alkaa aikaisintaan elokuussa, sitten elokuussa ilmoitettiin, että syyskuun kierrosta saan aloittaa lääkityksen. Tuo lääkeresepti kirjoitettiin jo toukokuussa. Seuraavan kerran pääsinkin käymään vasta sitten kun sumuttelua oli takana kolme viikkoa ja piti käydä verikokeessa ja sitten lähes neljä viikkoa lääkkeiden aloituksesta oli käynti lääkärille, joka tsekkasi eteneekö homma niin kuin kuuluu.

Meillä yk 2. Ensimmäisestä lapsesta tehty i seminaatio. Nyt toista yritetään ja kotona pistetään, myös irrrotuspiikki. Eli ensin yritämme kotikenoin

Täällä menossa nyt siis dpo14 tai 15 (pistin pregnylin pe aamuna 23.10. Ovis siis ollut tuolloin pe tai la). Tänään juilinut menkkamaisesti, mutta ei vuotoa ei näy.

Mulla ei ole tän kuluneen päälle 2 vuoden aikana kertaakaan ollut luteaalivaihe yli 13 vuorokautta (tänään toki ehtii vielä menkat alkaa, jolloin oltais ihan normikierrossa). JOS ei kuitenkaan oo aamuun mennessä alkanut niin kai se on uskallettava testata :nailbiting:

Yritän pitää pään kylmänä, mutta jos vuoto alkaa tai etenkin jos ei ala, mutta testi on huomenna aamulla blanco, niin putoan kyllä korkeelta, huh, miten jännää!!!

Täällä menossa nyt siis dpo14 tai 15 (pistin pregnylin pe aamuna 23.10. Ovis siis ollut tuolloin pe tai la). Tänään juilinut menkkamaisesti, mutta ei vuotoa ei näy.

Mulla ei ole tän kuluneen päälle 2 vuoden aikana kertaakaan ollut luteaalivaihe yli 13 vuorokautta (tänään toki ehtii vielä menkat alkaa, jolloin oltais ihan normikierrossa). JOS ei kuitenkaan oo aamuun mennessä alkanut niin kai se on uskallettava testata :nailbiting:

Yritän pitää pään kylmänä, mutta jos vuoto alkaa tai etenkin jos ei ala, mutta testi on huomenna aamulla blanco, niin putoan kyllä korkeelta, huh, miten jännää!!!

Onko käytössä mitään keltarauhasvalmistetta? Jännää, toivotaan plussaa!! :smiley-angelic001

Onko käytössä mitään keltarauhasvalmistetta? Jännää, toivotaan plussaa!! :smiley-angelic001

Kiitos ja ei oo keltarauhasvalmisteita. Oon syönyt letroja ja pistellyt menopuria alkukierrosta ovista tukemaan (aina aiemmin kyllä ovuloinut säännöllisesti myös ihan luomuna), mutta loppukiertoon ei oo koskaan mitään tukee ollut.. Ja onpahan jännää, koko ajan sellanen olo, että ihan just ne menkat alkaa.. No, huomenna sitten viimeistään tietää, saas nähdä miten saa nukuttua :angelic:

No niin, kuten pelkäsinkin, aivan tyylipuhdas nega. Ei hailuran hailuraa, kuten ei koskaan aikaisemminkaan. Nyt voi sitten vaan ihmetellä, mikä niitä menkkoja pidättää, ei tosiaan näin pitkää luteaalia (tai sen puoleen kiertoa) ole koskaan aiemmin ollut...

Tuntuu kyllä taas niin pahalta ja toivottomalta. Ja vielä isänpäivä... :sad001

Huoh. No, ei se auta kun odottaa menkkoja ja uskoa siihen, että kolmas inssi (ja yk 33) toden sanoo :hungover:

No niin, kuten pelkäsinkin, aivan tyylipuhdas nega. Ei hailuran hailuraa, kuten ei koskaan aikaisemminkaan. Nyt voi sitten vaan ihmetellä, mikä niitä menkkoja pidättää, ei tosiaan näin pitkää luteaalia (tai sen puoleen kiertoa) ole koskaan aiemmin ollut...

Tuntuu kyllä taas niin pahalta ja toivottomalta. Ja vielä isänpäivä... :sad001

Huoh. No, ei se auta kun odottaa menkkoja ja uskoa siihen, että kolmas inssi (ja yk 33) toden sanoo :hungover:

Pahoittelut :Heartpink
mäkin odotan menkkoja ja kolmatta inssiä, toiv siinä päästäisiin inssiin asti eikä vain stimulaatio ja yhdyntä. Mutta huonolta näyttää mikäli menkat alkaa reilun viikon päästä. Mutta jos tämä oli ovuloimaton, niin menkat voi alkaa milloin vain.

Pahoittelut :Heartpink
mäkin odotan menkkoja ja kolmatta inssiä, toiv siinä päästäisiin inssiin asti eikä vain stimulaatio ja yhdyntä. Mutta huonolta näyttää mikäli menkat alkaa reilun viikon päästä. Mutta jos tämä oli ovuloimaton, niin menkat voi alkaa milloin vain.

Suht samoissa siis mennään, toivotaan, että päästäis molemmat sinne 3. insiin mahd. pian!! :smiley-angelic001

Kirjoittelen taas pitkästä aikaa.. Viime kierrossa ei inssiin päästy kun solubiologi ei ollut paikalla :sad001 ja tämäkin kierto meni inssin suhteen mönkään, kun ovulaatio osui viikonlopulle.
Harmittaa, kun letroja nyt syöny kolmessa kierrossa ja vasta yksi inssi on päästy tekemään. Onko noissa letroissa jotain, et miten monta kiertoo niitä ois turvallista käyttää?

Kirjoittelen taas pitkästä aikaa.. Viime kierrossa ei inssiin päästy kun solubiologi ei ollut paikalla :sad001 ja tämäkin kierto meni inssin suhteen mönkään, kun ovulaatio osui viikonlopulle.
Harmittaa, kun letroja nyt syöny kolmessa kierrossa ja vasta yksi inssi on päästy tekemään. Onko noissa letroissa jotain, et miten monta kiertoo niitä ois turvallista käyttää?

Mä käytin 6kk putkeen, 2 kiertoon onnistuttiin tekee inssi, sen jälkeen siirryttiin pistos stimulaatioon.

Mulla alkaa nyt peräkkäinen 4 letrokierto (toki vaan 3 tabua alkukierrossa). Lisäks siis nyt menopuria.

Ja siis sieltähän ne menkat sitten viimein tulivatkin 3 päivää myöhässä. Ultra varattu kp10 ja ovis osuukin sitten taas 99% todennäköisyydellä viikonlopulle :banghead:

Nooo, turha sitä toisaalta vielä on murehtia. Just nyt vaan toivon että päästäis jo sinne IVF jonoon, ei näissä insseissä tunnu koskaan osuvan ajoitukset tai muuten onnistuvan...

Parempaa onnea kaikille muille :Heartred

Tänään iltapäivästä ilmoitettu kp1 polille. Toivottavasti kuittaavat huomenna että päästään 4. Inssiin ja pistävät uudet reseptit pistoksin. Jospa tää olis jo vika inssi ennen ivf:ää.

Nää menkat on kyllä erilaiset kuin normisti. Vaikuttaako mahd ovuloimattomuus? Vieläkin niukemmat kuin normisti sekä (lähes) kivuttomat.

Heippa! Onko tää ketju ainoastaan lapsettomille hoidoissa oleville? Vai pääseekö tälläinen lapsellinen lapsettomuus hoitoja uudestaan aloitteleva mukaan? Meillä siis tuo päälle 2v pistos/inssi hoidoilla saatu tyttö, mutta aikoinaan kun hoitoja ekan kerran kävin läpi, niin sain superisti tukea ja tsemppiä täältä foorumeilta. Tuo sekundäärinen lapsettomuus ketju kun ei kauheen aktiivinen näytä olevan :sad001
Jos jopa oikein muistan niin limppu ainakin tais olla silloin jo keskusteluissa? Vai onko vaan saman tapainen nimimerkki?:grinMuistankohan väärin? V. 2017 olin aika lailla koko vuoden aktiivinen, kunnes 1/2018 siirryin raskautuneisiin.
Mutta tosiaan siis kysymys, mahtuuko mukaan? Vai meenkö kuikuilemaan toiseen ketjuun:anyone

Heippa! Onko tää ketju ainoastaan lapsettomille hoidoissa oleville? Vai pääseekö tälläinen lapsellinen lapsettomuus hoitoja uudestaan aloitteleva mukaan? Meillä siis tuo päälle 2v pistos/inssi hoidoilla saatu tyttö, mutta aikoinaan kun hoitoja ekan kerran kävin läpi, niin sain superisti tukea ja tsemppiä täältä foorumeilta. Tuo sekundäärinen lapsettomuus ketju kun ei kauheen aktiivinen näytä olevan :sad001
Jos jopa oikein muistan niin limppu ainakin tais olla silloin jo keskusteluissa? Vai onko vaan saman tapainen nimimerkki?:grinMuistankohan väärin? V. 2017 olin aika lailla koko vuoden aktiivinen, kunnes 1/2018 siirryin raskautuneisiin.
Mutta tosiaan siis kysymys, mahtuuko mukaan? Vai meenkö kuikuilemaan toiseen ketjuun:anyone

Tervetuloa taas mukaan, minun mielestäni ei ole mitään syytä mikset voisi täällä olla, on täällä muitakin joilla on jo lapsi/lapsia ja nyt hoidot päällä.

Tervetula takaisin tttii! Tämä limppu ei ollut tässä ketjussa vielä 2017 :joyful:

Meneekö hoitopolku samalla tavalla kuin ensimmäisen lapsen kanssa, eli suunnittelukäynti ja muutama inssi ennen kuin siirrytään mahdollisesti ivf-jonoon?

Takaisin