Inseminaatio/muut hoidot 2018

Heippa! Onko tää ketju ainoastaan lapsettomille hoidoissa oleville? Vai pääseekö tälläinen lapsellinen lapsettomuus hoitoja uudestaan aloitteleva mukaan? Meillä siis tuo päälle 2v pistos/inssi hoidoilla saatu tyttö, mutta aikoinaan kun hoitoja ekan kerran kävin läpi, niin sain superisti tukea ja tsemppiä täältä foorumeilta. Tuo sekundäärinen lapsettomuus ketju kun ei kauheen aktiivinen näytä olevan :sad001
Jos jopa oikein muistan niin limppu ainakin tais olla silloin jo keskusteluissa? Vai onko vaan saman tapainen nimimerkki?:grinMuistankohan väärin? V. 2017 olin aika lailla koko vuoden aktiivinen, kunnes 1/2018 siirryin raskautuneisiin.
Mutta tosiaan siis kysymys, mahtuuko mukaan? Vai meenkö kuikuilemaan toiseen ketjuun:anyone

Saa tietysti tulla mukaan! :)

Jee ensi maanantaina ultraus ja itse veikkaan et inssi sit tiistai tai keskiviikko. Jos samalla kaavalla mennään kuin viimeksi.

Jee! Ihan mahtavaa että pääsee mukaan :Heartredjos nyt alkuun esittelen itseni :)
Eli meillä lapsettomuus hoito taival alkoi keväällä -17. Sitä ennen yritetty parisen vuotta luomuna tuloksetta. Itsellä diagnoosi PCOS, folleja keskimäärin 50 kpl/puoli. Kokeiltiin silloin alkuun letrot yms pillerit. Josta siirryttiin pistoksiin (gonal-f ja irrotus piikki). Miehen simpat ollu aina priimaa, joten syy siis minun ovuloimattomuus. Eka raskaus pistoksilla ja inseminaatiolla 9/2017 meni kesken jotakin rv 7+. Toinen gonal+irrotuspiikki kesti jotakuinkin +50 päivää, josta nousi jo kuumeilu, huono vointisuus ja akne. Inssi kuitenkin saatiin tehtyä, josta alkoi raskaus 10.1.2018. Tyttö syntyi 9/2018 ❤️ maailman ihanin lahja tuo meidän pirtsakka auringon paiste❤️.
Aina siis menty ilman ehkäisyä, ja nyt ollut jo tovin toiveissa pikku kakkonen. Nyt olis tammikuulle aika taas lääkärin ensikäynnille/puhelin vastaanotolle, jotta saatais aloitettua uudestaan hoidot. Pari kk sitten kävin mehiläisessä ultrassa ja edelleen se n. 50 follia/puoli ja kuukautiset tulee jos tulee pari kolme kertaa vuodessa :sad015 Tänään jo kävin hätähousuna labrassa ottamassa "alku kokeet".
Luulenpa että tällä kertaa edetään vähän hitaammin kuin viimeksi ja koitetaan pillereiden avulla vähän pidempään. Pistoksiin siirrytään sitten jos ei ala ovista muuten kuulumaan. Voihan se hätä housu sitten taas yllättää kun vauhtiin pääsee.

Limppu; Ai juu on sitten vaan ollut saman tapainen nimimerkki:laughing002

Oon tässä pari päivää jo lueskellut teidän juttuja vähän pidemmältä ajalta. Tsemppiä kaikille yleisesti ja vielä kerran kiitos mukaan pääsystä<3

Mä aloitan myös hoidot nyt seuraavasta kierrosta. Ollaan siis käyty hoidoissa Virossa ja jatketaan nyt. Mulla on vielä yhteen kiertoon hormoni lääkkeet, toivoisin myös irrotuspiikkiä. Sillä yhdistelmällä sai alkunsa meidän maaliskuinen, toisesta yritys kierrosta.

Mä olen ostanut kaikki lääkkeet Virosta, niin osaako joku sanoa paljonko ovitrelle maksaa täällä Suomessa?

Nyt olisi tarkoitus käydä täällä ultrassa ja hakea se irrotuspiikki myös täältä. Sitten, kun on aika inseminaatioon niin menen Viroon.

Mä aloitan myös hoidot nyt seuraavasta kierrosta. Ollaan siis käyty hoidoissa Virossa ja jatketaan nyt. Mulla on vielä yhteen kiertoon hormoni lääkkeet, toivoisin myös irrotuspiikkiä. Sillä yhdistelmällä sai alkunsa meidän maaliskuinen, toisesta yritys kierrosta.

Mä olen ostanut kaikki lääkkeet Virosta, niin osaako joku sanoa paljonko ovitrelle maksaa täällä Suomessa?

Nyt olisi tarkoitus käydä täällä ultrassa ja hakea se irrotuspiikki myös täältä. Sitten, kun on aika inseminaatioon niin menen Viroon.

50e maksaa Ovitrelle :)

Pelottaa, että flunssa iskee :dead: ehkä kotihommailuiksi menis sit... En haluis et koko kierto menisi hukkaan

Hei, kyselenpä täältä kun en tiedä mistä muualtakaan kysyä :sorry: ensikäynti tulossa lapsettomuus hoitoihin mutmut.. mitä jos mies ei vie spermanäytettä?
Nuo paperit tuli jo melkein kolme kuukautta sitten ja silloin sanoin miehelle että lue omat osuutes ja nyt kun alkaa tulla kiire toimittaa näyte niin mitä tekee mies? Ei puhu ja välttelee koko aihetta :banghead: no on ollut kolme kk aikaa valmistautua:smiley-angry007 eli ei tämä nyt ihan puskista tule..
Mulla endometrioosi taustalla joten oon 95%varma et vika on minussa. Mut jos vikaa on myös miehessä ja ne näkis sen jo siellä ensikäynnillä niin eikö se nopeuttais hoitoon pääsyä? Anteeks, en tiiä minne muuallekkaan avatua tästä:sorry:

Hei, kyselenpä täältä kun en tiedä mistä muualtakaan kysyä :sorry: ensikäynti tulossa lapsettomuus hoitoihin mutmut.. mitä jos mies ei vie spermanäytettä?
Nuo paperit tuli jo melkein kolme kuukautta sitten ja silloin sanoin miehelle että lue omat osuutes ja nyt kun alkaa tulla kiire toimittaa näyte niin mitä tekee mies? Ei puhu ja välttelee koko aihetta :banghead: no on ollut kolme kk aikaa valmistautua:smiley-angry007 eli ei tämä nyt ihan puskista tule..
Mulla endometrioosi taustalla joten oon 95%varma et vika on minussa. Mut jos vikaa on myös miehessä ja ne näkis sen jo siellä ensikäynnillä niin eikö se nopeuttais hoitoon pääsyä? Anteeks, en tiiä minne muuallekkaan avatua tästä:sorry:

Vähän hankala tilanne. Oletteko yhteisymmärryksessä hakeutuneet hoitoihin? Lapsettomuushoidoissahan hoidetaan pariskuntaa (ellei ole itseellinen) (vaikka välillä tuntuu, että "hoidetaan" vaan naista ja mies käy vaan runkkamassa kippoon:hilarious:) niin kyllä se edellyttää sen, että kumpikin hoitaa oman osuutensa, myös mies. Kannattaa kyllä ottaa asia miehen kanssa puheeksi.

Muokattu viimeksi:
Vähän hankala tilanne. Oletteko yhteisymmärryksessä hakeutuneet hoitoihin? Lapsettomuushoidoissahan hoidetaan pariskuntaa (ellei ole itseellinen) (vaikka välillä tuntuu, että "hoidetaan" vaan maista ja mies käy vaan runkkamassa kippoon:hilarious:) niin kyllä se edellyttää sen, että kumpikin hoitaa oman osuutensa, myös mies. Kannattaa kyllä ottaa asia miehen kanssa puheeksi.

No tähän mennessä oon ollu siinä uskossa että yhdessä tässä ollaan:confused004 naimisissa siis kuitenkin ollaan ja nelisen kk sitten kysyin mieheltä et onko ok jos pyydän lähetteen eteenpäin kun ei mitään tapahdu ja sillon vastas ok.. ja ne paperit tosiaan tuli, molempien nimellä. En tiiä mikä tuolle miehelle nyt sitte tuli.. kun pitäis tositoimiin ryhtyä niin sit se ei enää ollekkaan ok:confused005

Voi perkele sanon minä. Kyllä munien rassaus onnistuu kotisohvalla, menis sinne sairaalalle rassaamaan saatana.

Pitää ehkä soittaa sinne ja kysyä et vittu mitäs nyt.. haluaisin joka tapauksessa jonnekin tarkempiin tutkimuksiin tuon endon takia, kuitenkin yli vuoden ollu ilman pillereitä.. kivut vaan pahenee joka kuukausi joten oletan siellä se endo leviää, jos ne vaikka leikkais sitä pois..
Tulipas äkänen avautuminen tästä. Sori:smiley-ashamed008

No tähän mennessä oon ollu siinä uskossa että yhdessä tässä ollaan:confused004 naimisissa siis kuitenkin ollaan ja nelisen kk sitten kysyin mieheltä et onko ok jos pyydän lähetteen eteenpäin kun ei mitään tapahdu ja sillon vastas ok.. ja ne paperit tosiaan tuli, molempien nimellä. En tiiä mikä tuolle miehelle nyt sitte tuli.. kun pitäis tositoimiin ryhtyä niin sit se ei enää ollekkaan ok:confused005

Voi perkele sanon minä. Kyllä munien rassaus onnistuu kotisohvalla, menis sinne sairaalalle rassaamaan saatana.

Pitää ehkä soittaa sinne ja kysyä et vittu mitäs nyt.. haluaisin joka tapauksessa jonnekin tarkempiin tutkimuksiin tuon endon takia, kuitenkin yli vuoden ollu ilman pillereitä.. kivut vaan pahenee joka kuukausi joten oletan siellä se endo leviää, jos ne vaikka leikkais sitä pois..
Tulipas äkänen avautuminen tästä. Sori:smiley-ashamed008

Ehkä alkoi jännittämään..kysy jännittääkö se purkittaminen vai hoidot ylipäätään? Ja meillä mies mielummin tekee toimituksen kotona ja vie klinikalle tunnin sisällä, onnistuisiko teillä niin?

Ehkä alkoi jännittämään..kysy jännittääkö se purkittaminen vai hoidot ylipäätään? Ja meillä mies mielummin tekee toimituksen kotona ja vie klinikalle tunnin sisällä, onnistuisiko teillä niin?
Meiltä on Googlen mukaan 53min sairaalaan, eli pitäis olla jo menossa kun tavara on purkissa, sit toivoa ettei ole mitään liikenne ruuhkia yms. Sit ehtiä parkkipaikka ja vielä tietää tasan minne se purkki pitää viedä siellä isossa sairaalassa :dead:
Eli olis helpompi jos mies menis sinne muuten on arpapeliä ehtiikö alle tunnissa perille..

Meiltä on Googlen mukaan 53min sairaalaan, eli pitäis olla jo menossa kun tavara on purkissa, sit toivoa ettei ole mitään liikenne ruuhkia yms. Sit ehtiä parkkipaikka ja vielä tietää tasan minne se purkki pitää viedä siellä isossa sairaalassa :dead:
Eli olis helpompi jos mies menis sinne muuten on arpapeliä ehtiikö alle tunnissa perille..

Oikeesti ei taida haitata jos menis vaikka 70min sinne mutta ymmärrän! Mäki aina stressaan ehtiikö mies...on vienyt noin 50minuutissa, tuskin ne siellä luukullakaan heti tutkii sitä tai samalla minuutilla saa johonkin parempaan säilöön o_O
Nyt saa lisäksi jännätä pysyykö terveenä, meneekö hoidot jäihin koronan takia jne...

Oikeesti ei taida haitata jos menis vaikka 70min sinne mutta ymmärrän! Mäki aina stressaan ehtiikö mies...on vienyt noin 50minuutissa, tuskin ne siellä luukullakaan heti tutkii sitä tai samalla minuutilla saa johonkin parempaan säilöön o_O
Nyt saa lisäksi jännätä pysyykö terveenä, meneekö hoidot jäihin koronan takia jne...

Googlasin et löytyiskö lähempää paikka missä tän vois tutkituttaa ja mehiläisen sivuilla lukee et näyte pitää toimittaa kahden tunnin kuluessa :eek: eli onko tää nyt kuitenkin liukuva tunti? :smiley-ashamed004 voisivat perkele olla vähän tarkempia, menee tunteisiin tämmönen :smiley-angelic008 noh. Ehkä mä vaan huomenna soitan sinne ja kysyn, mulla vaan paha tapa riehaantua jos jokin asia ei mene mun suunnitelmien mukaan:excited001
Ehkä mies vaan reagoi noin koska minä oon niin hermona ja herkillä ollu viimeisen viikon:laughing014

Googlasin et löytyiskö lähempää paikka missä tän vois tutkituttaa ja mehiläisen sivuilla lukee et näyte pitää toimittaa kahden tunnin kuluessa :eek: eli onko tää nyt kuitenkin liukuva tunti? :smiley-ashamed004 voisivat perkele olla vähän tarkempia, menee tunteisiin tämmönen :smiley-angelic008 noh. Ehkä mä vaan huomenna soitan sinne ja kysyn, mulla vaan paha tapa riehaantua jos jokin asia ei mene mun suunnitelmien mukaan:excited001
Ehkä mies vaan reagoi noin koska minä oon niin hermona ja herkillä ollu viimeisen viikon:laughing014

Meillä oli just niin ekalla kerralla, että miestä jänskätti hirveesti, se stressaantu ja alko kiukuttelee. Ei olis ikinä saanu sairaalassa tehtyä sinne purkkiin mitään. Onneks onnistu kotona, ja meille ne sano HUSilla, että ei se ihan niin tarkkaa oo just se 1h. Kunhan pitää purkin lämpimänä, ettei pääse liikaa jäähtymään. Kiedottiin pyyhkeeseen ja mies piti takin sisällä sitä vielä, niin kehon lämpö suojeli. Tais olla just joskus ruuhka aikaan niin meni se noin tunti, kun sinne luukulle asti pääsi. :grin
Vinkki vitonen: meillä hoidettiin inssi purkitukset kotona sillain, että mä hoitelin miehen käsi puuhilla (ei suu juttuja, koska bakteerit), puhtailla käsillä tietenkin, ja mies piti purkin valmiina toisessa kädessä :wink:wink meni "helpoiten" silleen. Koklaa jos sunki mies innostuis tälläsestä yhteistyöstä:p

Tässä onkin moni jo kommentoinut. Voihan se syy olla jännitys tai sitten pelko siitä, että sieltä paljastuukin jotain ( että uimareiden kanssa on ongelmaa). Pääasia mielestäni on se, että keskustelette ennen klinikalle menoa, että onko hän vielä mukana projektissa/haluaa lapsen vai tarvitseeko hän lisää miettimisaikaa. Lapsettomuuden syiden selvittely on monelle henkisesti raskasta ja onhan koko asia raskas, riittää kaikenlaista syyllisyyttä ja huonommuuden tunnetta, kun maailman luonnollisin asia lisääntyminen, ei onnistukaan tuosta noin vaan. Lisäksi hoidotkin voivat olla raskaita niin fyysisesti kuin henkisesti, joten asioista olisi hyvä pystyä puhumaan ja toisen tukea tarvitsee varmasti hoitojen aikana moneenkin otteeseen. Tsemppiä!

Saa tietysti tulla mukaan! :)

Jee ensi maanantaina ultraus ja itse veikkaan et inssi sit tiistai tai keskiviikko. Jos samalla kaavalla mennään kuin viimeksi.
Mennään samoissa! Mulla myös maanantaina ultra ja toivon mukaan inssi parin päivän päästä siitä, katsotaan nyt :smiley-angelic001

Täällä myös samoissa mennään. Kontrolliultra tiistaina kp13, toivottavasti siellä näkymä sellainen, että sais pistää ovitrellen ja keskiviikkona inssi:smiley-angelic001

Päästään yhdessä piinailemaan vaikka ois inssit vähän eri päivinä :p jännittää mitkä on nyt näkymät, kun välikierto oli luultavasti ovuloimaton. Ja vieläkin nyt kp6 vähän tuhruttaa.. toiv ei yli 2 munasolua jolloin inssi peruuntuisi. No kyllä kotona sitten hommailtaisiin :grin kunhan se laskettaisiin vikaksi inssiksi kuitenkin...

Oi täällähän on ollut aktiivista ja uusiakin mukana, tervetuloa!! Ja kivaa että niin monella inssi tulossa lähiaikoina :happy:
Mä kävin eilen ultrassa (kp10) ja suureksi yllätykseksi siellä oli jo "valmista" eli 18 mm folli ja limis melkein 9. Eli ei mennyt ovis viikonlopulle ja inssi ajoitettiin nyt perjantaille eli huomiselle. Yritin sanoa, että olisin halunnut sen tänään (eli to), kun olen varma, että ovis tapahtuu tänään. Ei auttanut, huomenna tehdään ja nyt siis jo ennustan että olen kyllä ovuloinut ennen huomista. :banghead:

Pohdinkin nyt että pitäiskö tänään sit kuitenkin vaan yrittää luomusti (ei sais huomisen inssin kannalta, kun miehellä pitäis olla se 2-5 pidättäytymispäivää), niin olisi edes jotain toivoa, jos se on kuitenkin jo myöhäistä huomenna. Vai luotanko vaan lääkäreihin? Ihan superärsyttävää tää ajoituksen kanssa säätö..

Takaisin