Inseminaatio/muut hoidot 2018

Pahoittelen!

Meillä on melko varmasti sama tilanne. Tiputteluvuoto on kestänyt kolme päivää ja raskaustestin Ovitrelle-haamut haalenevat. Perjantaina on virallinen testipäivä ja pääsemme ivf-jonoon.

jannn: Gonal, Ovitrelle tai Luget ovat vaikuttaneet vielä seuraavassa kierrossa, koska ovulaatio on ollut myöhässä ja luteaalivaihe on ollut kovin lyhyt (7 päivää).

Oho, ei uskoisi että vaikuttaa negatiivisesti :shifty: voi kakka, ei kyllä saisi olla välikiertoja jos ne sekoittaa oman kropan noin.:sorry: Lopetan kohta oviksen metsästyksen (testaan sit jos oireilee) ja odottelen menkkoja. Jotka saattaa tulla vasta joskus 2-3vkon päästä.. toiv ehtii inssin ennen joulua :smiley-angelic001

Harmi kuulla että niin moni joutuu siirtymään IVFään. Itsellä kävi sama juttu viime helmikuussa. On tosiaankin olemassa yksi keskusteluryhmä IVF hoitoja odottaville, se ei ole ollut hirveän aktiivinen. Mutta kiva että on joku paikka mihin kirjoitella kun vaan odottaa jonossa ja mitään ei tapahdu. Toinen on IVF/ICSI 2020 keskustelu joka on tosi aktiivinen, sieltä saa tosi hyvää vertaistukea ja on moni joka pystyy vastaamaan erilaisiin kysymyksiin :happy:

Mäkin olen käynyt jo vähän etukäteen vilkuilemassa tosiaan IVF/ICSI 2020 -ketjua, joka vaikuttaisi olevan tosi aktiivinen ja sitten just tuota IVF-hoitoja odottavien ketjua! Sinne siis! Niin kuin Pupsis tuossa yllä sanoikin, niin tuolla IVF-ryhmässä jaetun tiedon ja kokemuksen määrä vaikuttaa tosi kannustavalta ja on jo itseä auttanut orientoitumaan tulevaan.

Harmi tosiaan, että nyt tuli tällainen IVF-aalto. Ja vaikka lähtökohtaisesti kaikkien puolesta toivon, ettei näillä foorumeilla tarvitsisi kenenkään kovin kauan hengailla, niin sinänsä mukavaa olisi jatkaa teidänkin matkan seuraamista ja vertaistukeilua IVF-puolella. :)

Siirtyminen IVF-jonoon itsessään tuntuu yllättävän hyvältä. Etukäteen vähän jännitin omia fiiliksiä siitä, että mitä jos inssit eivät toimikaan, koska en jälkeen jäljellä on "enää" järein hoitomuoto, eli IVF. Mutta vaikka tämä haave siirtyy taas ajallisesti vähän kauemmaksi, niin toisaalta on ihan kivaa saada myös vähän taukoa hoitojännäämiseen. Varsinkin kun tää vuodenvaihde menee aina niin älyttömän nopeasti (voiko olla parempaa aikaa jonottaa!). Aattelin nyt odotteluajalla panostaa elämästä nauttimiseen sekä itsestä (ja miehestä) huolen pitämiseen. Tää on ollut monella tavalla raskas vuosi koronoineen ja muine henkilökohtaisen elämän mullistuksineen. Ehkä tässä kaiken kuran keskellä on myös kirkastunut, että pitää panostaa myös muihin asioihin jotka on itselle tärkeitä, eikä antaa tämän yhden asian määrittää koko elämää ja siitä nauttimista. :Heartred

Mäkin olen käynyt jo vähän etukäteen vilkuilemassa tosiaan IVF/ICSI 2020 -ketjua, joka vaikuttaisi olevan tosi aktiivinen ja sitten just tuota IVF-hoitoja odottavien ketjua! Sinne siis! Niin kuin Pupsis tuossa yllä sanoikin, niin tuolla IVF-ryhmässä jaetun tiedon ja kokemuksen määrä vaikuttaa tosi kannustavalta ja on jo itseä auttanut orientoitumaan tulevaan.

Harmi tosiaan, että nyt tuli tällainen IVF-aalto. Ja vaikka lähtökohtaisesti kaikkien puolesta toivon, ettei näillä foorumeilla tarvitsisi kenenkään kovin kauan hengailla, niin sinänsä mukavaa olisi jatkaa teidänkin matkan seuraamista ja vertaistukeilua IVF-puolella. :)

Siirtyminen IVF-jonoon itsessään tuntuu yllättävän hyvältä. Etukäteen vähän jännitin omia fiiliksiä siitä, että mitä jos inssit eivät toimikaan, koska en jälkeen jäljellä on "enää" järein hoitomuoto, eli IVF. Mutta vaikka tämä haave siirtyy taas ajallisesti vähän kauemmaksi, niin toisaalta on ihan kivaa saada myös vähän taukoa hoitojännäämiseen. Varsinkin kun tää vuodenvaihde menee aina niin älyttömän nopeasti (voiko olla parempaa aikaa jonottaa!). Aattelin nyt odotteluajalla panostaa elämästä nauttimiseen sekä itsestä (ja miehestä) huolen pitämiseen. Tää on ollut monella tavalla raskas vuosi koronoineen ja muine henkilökohtaisen elämän mullistuksineen. Ehkä tässä kaiken kuran keskellä on myös kirkastunut, että pitää panostaa myös muihin asioihin jotka on itselle tärkeitä, eikä antaa tämän yhden asian määrittää koko elämää ja siitä nauttimista. :Heartred

Itse olin niin varma, että meille on inssit turhia, että koin tosi julmaksi että niitä meille tehtiin 3kpl! Kuitenkin oltiin niiiiin pitkään ilman ehkäisyä. Ymmärrän kyllä, että joillain se on ollut esim ajoituksesta kiinni, jos on vaan sen vuoden ollut ilman ehkäisyä. Silloin inssi kannattaa. Itse olin tosi helpottunut kun päästin IVF hoitoihin. Kannattaa ottaa niin rennosti kun vaan pystyy. Ivf ei välttämättä ole kovin järeä, jos vaikka ensimmäisestä tuoresiirrosta tärppää!:shy: Henkisesti on kuitenkin vähän rankkaa kun ei tiedä milloin tärppää. Täytyy ajatella niin, että eihän sitä luomunakaan aina tärppää, vaikka vikaa ei parilla olisikaan. Sama on Ivf hoidoissa, aina ei tärppää. Jotenkin se on silti niin paljon dramaattisempaa hoidoissa se nega..

Voih, täällä olikin taas ikäviä uutisia monella. Isot pahoittelut kaikille negan saaneille ja tsemiä ivf-jonotteluun ja hoitoihin :Heartred

Olen tosin itsekin jo lukenut nuo IVF-keskustelut täältä lähes läpi, kun jostain syystä veikkaan, että sinne meidänkin tie vielä vie. Toisaalta jopa odotan sitä vaihetta, ja näen nää inssit vähän kuin "pakollisena" pahana tässä ensin.

Mutta toki se tärppi on mahdollinen jo aiemmin, ja olo on yllättävänkin toiveikas nyt tän kierron suhteen :happy: Dpo 4 tai 5 täällä siis menossa, ei mitään oireita, mutta eipä niitä toki tässä kohtaa vielä kuulu ollakaan. Kiva, jos täälläkin keskustelu vielä pysyisi yllä!!

Heippa kaikille taas piiiitkän kirjoittelutauon jälkeen!

Ja Noaidille isot pahoittelut menetyksestäsi :Heartred

Minäkin siirryn tähän ivf-porukkaan, meitä onkin monta samaan syssyyn menossa. Meille tehtiin yhteensä neljä inssiä, edelliset nyt lokakuussa ja syyskuussa, mutta ei natsannut näistä(kään). Viimeisimpään kiertoon otettiin myös Menopur mukaan, mutta eipä ollut apua siitä.

Tänään käytiinkin sitten jo suunnittelukäynnillä ja kyllä täytyy näitä teidän Husilaisten jonojuttuja lukiessa kiittää olevansa pirkanmaalainen, sillä me päästään ivf-hoitoon heti seuraavasta kierrosta... ei ole jonoja Taysissa, kun olet sinne lähetteen saanut. Vähän jännittää tuo proseduuri, mutta kiva kyllä päästä heti toimeen. Vaikka mieluiten tietty ottaisin sellaisen luomuihmeen ennen sitä! laughing7

Meille kans tehty neljä inssiä, kahdessa oli mukana pistokset. Mutta ei tärpännyt mistään. Meillä lapsettomuuden "syynä" miehen simpat, on hippasen liian vähän kokonaisuudessaan ja liikkuvuudessa hitautta. Mut pesun jälkeen ollut ok tuloksia niin siksi kokeiltiin eka inssejä. Saas nähdä saadaanko ivf/icsissä hedelmöittymään mitään, se jotenkin stressaa mua:arghh::arghh: mut ompas tosiaan moni siirtymässä ivf hoitoihin, vertaistuki on aina tervetullutta :)

Kyllähän tuo munien laatu on se mikä mua huolettaa... mutta oon kyllä kaikkeni tehnyt, että priimaa tulisi, nimimerkillä viime käynnillä Lifeen 115 euroa :grin

Kyllähän tuo munien laatu on se mikä mua huolettaa... mutta oon kyllä kaikkeni tehnyt, että priimaa tulisi, nimimerkillä viime käynnillä Lifeen 115 euroa :grin

Meillä mennyt sikana rahaa miehen vitamiineihin ja sit kokeilen ite vähän väliä uusia juttuja :woot: ei hirveesti tässä konkurssissa enää tunnu:grin

Huh, multa otettiin 2 viikkoa sitten kohdun tähystyksen yhteydessä 2 biopsia näytettä ja kantaan siitä kirjattiin melko huolestuttavan kuuloinen muutosalue. Olen viikon verran tämän takia lukenut kaiken kohtusyövästä.

Nyt sain patologin tulokset, joissa ei tämän tiedon valossa ole syöpää vaan ilmeisesti joku limakalvon kehityshäiriö. Kuulen asiasta lisää kontrolliultrassa. Eihän sekään kuulosta lottovoitolta tässä lapsettomuusbingossa, mutta huomattavasti paremmalta kuin kohdun ja muiden hilavitkuttimien poisto syöpäleikkauksessa:notworthy

Kp19, vuodon alettua saadaan ilmoittautua 4. Inssiin:smiley-angelic001

Voin vain kuvitella, millainen paniikki on iskenyt tuollaisesta kirjauksesta! Mutta onneksi ei tosiaan ole syöpää! Ja toivotaan nyt kovasti, ettei tuo kehityshäiriökään ole mitään vakavaa. Tsemppiä tulevalle inssikierrokselle!

Tänään sain ilmoittautua ivf-jonoon ja sunnitteluaika on maaliskuun alussa. Onko hoitotakuu 3 vai 6 kk, kun siirrytään yhdestä hoitomuodosta toiseen?

HUS:lla olemme.

Tädennyksenä: Kun pääsee IVF hoitoon ja ensimmäisestä hoitokierrosta saadut alkiot on käytetty eikä ole tullut raskaaksi niin päätyy uudestaan jonoon. Tämä jono on kuitenkin eri ja vähän lyhyempi. Olen ymmärtänyt että seuraavalle IVF kierrokselle olisi noin 3kk jono? Eli uusille ja uusinnoille on eri jonot.

Onpa Nipanderi joutunut miettimään synkeitä juttuja... hyvä kuulla, ettei kyse ollut sentään syövästä. Onko siellä siis jonkinlainen hyvänlaatuinen kasvain vai jotain muuta häikkää, mikä sitä vuotamista aiheuttaa? Kertoile sitten lisää, kun hommat selkenee ja lykkyä tulevaan inssiin! :)

Minäkin pääsin nyt IVF-jonoon, eli helmikuun lopulla olisi nyt suunnitteluaika - mikä on huomattavasti nopeammin kuin mihin varauduin! (ja HUS siis kyseessä).

Mites Turrilla sujuu piinailut, eikös sulla rupea olemaan kierros siinä vaiheessa, että kohta pääsee testailemaan? :)

Oi vitsi pääsispä itekin ivf suunnitteluun reilusti ennen kesää :smiley-angelic001

Takaisin