Inseminaatio 2017

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut Pätkis :sad001

Larissa, mullakaan ei kauheesti oo omalla kohalla uskoa insseihin, niinku oon tuolla toisessaki ketjussa kertonu. Sulla on kyllä niin hyvät tukilääkkeet, että uskon että teillä on mahdollista onnistua :) Tosi hyvä juttu, että sait tuon kortisonin!

Miksi yksityisellä on pakko tehdä inssit ennen ivf:ää? :O onpa tyhmää :/ luulisi, että asiakas saa toivoa/päättää kerta maksaa

Ihmisillä on väärä käsitys yksityisestä. Ei sinne voi noin vaan mennä tilaamaan itsellensä ivf hoidon. Kyllä lääkäri ensin arvio mikä on jokaiselle potilalle se sopivin hoito. Meidän kohdalla lääkäri päätti että inssillä aloitetaan koska ei ollu mitään perustetta ivf hoidoille. Koska miehellä oli sillon normaali sperma tulos. Se vaan sitte oli yhtäkkiä inssissä muuttunut. Toinen inssi tehdään sen takia että nähdään sitten oliko vaan yksittäis tapaus että siittiöt huonot. Jos toistuu niin sitten toki ivf. Mutta eivät helpolla ivf halua tehdä kun mulla niin paljon lääkeaine allergioita ja sydämen svt-rytmihäiriö sekä vasen munasarja kohdun päällä. Eli sitä ei voi punktoida ollenkaan.

Larissa,Täällä Lugesteron 200 aamuin illoin huomenna alkaa sama lääke siis kui sulla.Tiedän kyllä naisia ketkä ovat synnyttäneet elävän vauvan inssin saattamana.Itse myös onnistuin insseillä mutta raskaus päättyi vain kohtukuolemaan.

Tosiaan teillä tuossa tilanne muuttunu kesken hoitojen, niin ymmärrän että haluavat vielä sen yhden inssin kokeilla. Toivottavasti on ollu vaan hetkellinen ongelma ja miehen seuraava näyte taas normaali :) Mulla kans jännittää ivf meno siltä osin, että mun toista munasarjaa ei löydy ultralla ollenkaam kun on ilmeisesti kohdun takana ja toisessa munasarjassa kiinni, niin sitä ei varmaan sitten voi punktoida. Ja siis se munis mikä löytyy niin sekin on kai kiinni kohdussa.

Älkää menettäkö toivoa! Mulla täällä 1v9kk inssilapsi just ruokapöydässä :) Eli inssilläkin voi onnistua :) Itselläkin meinas silloin usko mennä, mutta viides inssi+letrot toimi meidän kohdalla. Tsemppiä jokaiselle kaikkiin hoidon vaiheisiin! <3

Mulla eka inssi letrojen kans tuotti tulosta, mut meni sit kuitenkin kesken. Toisen ajoitus oli väärä kun luulen et kroppa ei ollu viel toipunu keskenmenosta. No jostain syystä oon niin ääliö et tuntuu et tää inssi olis tuottanu tulosta, (no ei kuitenkaa oo!) mut en tiiä millon uskallan sen negan testata.
Nyt pp9, et ei kai viel testis mtn näkyiskään.
Oireita ei kummemmin ole jos ei väsymystä lasketa, tosin pahoinvointi yms alko edellisissä raskauksissa vasta rv5 jälkeen..

Onko kukaan onnistunu inssillä jos vika on siittiöissä?

Meillä tuo lapsettomuuden syy on vähän epäselvää nyt.. Aluksi piti olla vaan mun laiskat munarakkulat mutta nyt voipi olla että siittiöissäkin jotain..

Kiva kuulla, että inssilläkin voi onnistua :)

Lääkäriltä kysyin noista mun tukilääkityksistä niin luget on siksi kun hoito alkoi ivf-hoitona. Kortisonin laittoi kokeiluun, koska mulla on endo ja kilpparin lievä vajaatoiminta (kortisoni saattaisi auttaa kiinnitymisessä, tutkimukset ei ole kylläkään ihan yksimielisiä tästä). Gonapeptylin pitäisi myös auttaa kiinnittymisessä ihan tutkimusten mukaan ja näemmä sitäkin halusi lääkäri kokeilla.

Jennis, lainasit ilmoitusten mukaan mun tekstiä tuolla ivf-ketjussa. Mulla se ketju ei jostai syystä puhelimella toimi niin en näe kenenkään kirjoituksia :/

Larissa:
Vastasin vaan, kun olit kysynyt siirrettiinkö blasto. Vastaus tuli vähän myöhässä, kun mullakaan ei toimi se ketju puhelimella. Mutta oli blasto :)

Sorruin sit tekemään näin keskellä yötä herättyäni eka pregchekin tikkuovulaatiotestin jossa tuli kyl kaks viivaa, ei ihan yhtä vahvoja. Sit sitä hetken ihmeteltyäni tein myös pregchekin tikkuraskaustestin. No, en tiiä tuliko vain viivanpaikka tai näkiskö kukaan muu siinä haamuviivaa kuin minä itse. :bag: :nailbiting: :banghead: o_O

Ja anteeksi Pätkis, jotenkin väärin itse tässä mtn haaveilla, kun sinulla testit näytti negaa. Olisin sulle niin paljon toivonut plussaa!

No, nyt olis vast pp10,eli rv3+4, et ajois testasin, yhtä ajois ku viimekski sain ekan haamun. Tosin mieskin näki viivan ja itse sitä oon tuijottanu aamu 4 lähtien, kyl sen erottaa ilman suurennusasia. :D Herkkyys oli 25mIU, ja just kävin ostamas 10mIU herkkyydel et täytyy sil kokeilla mitä näyttää.
Ja verikokeet on vast ens viikon ke 30.8, menkat pitäis alkaa nyt su tai ma.
Harmi kun en saa/osaa enää ladattua tänne kuvaa tost testistä. :/

Takaisin