Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oikein erikseen hoidoissa sanottiin ettei tatskoja hoitojen, raskauden eikä imetyksen aikana... Mä kuuliaisen tietty mennyt tällä, vaikka tatskakuume nostaa vähän väliä päätään.
 
No hitto, ei meille ole mitään puhuttu! :/ jännä miten toisia asioita painotetaan enemmän kuin toisia. Nyt tää alko vaivaamaan :sorry:
 
Tuli ilm heille puheeksi kun on näkyviä tatskoja ja joo, ymmärrän tietty kun kaikki tautitestit jne on otettu alkuun. Ja kuka tietää, ehkä tää oli just sen hoitsun mielipide. Mutta siis edelleen venaan sitä uutta tatskaani :D
 
On mullaki näkyviä tatskoja mut eipä tullu kysyttyy eikä kukaan sanonu. Tatskaaja tietää kyl tilanteen eikä hänkään sanonu ettei vois. Nää on näitä kivoja ku alkaa miettimään :nailbiting::shifty::).
 
Mä veikkaisin, että se on vähintään se 0,5 miljoonaa, ihan vaan koska testipesussa jäi jäljelle joku 4,6 miljoonaa ja silloin se oli tosi hyvä luku. Kai se riippuu sitten siitä laadusta myös, että ovat sitä liikkuvaa ja vahvempaa sorttia. Nuo kuulostaa niin kauhean isoilta määriltä, yksi vaan tarvitaan, ja siltikään ei meinaa raskautua. On se nyt kumma! :wink
 
No mä kans aattelin et kuulin omiani silloin varmaan :p. On se vaan yllättävän haastavaa saada ne kaksi yksinäistä kohtamaan tuolla sisuksissa :hilarious:
 
Mä oon kanssa käsittänyt, että se 5 miljoonaa olisi se alaraja, mutta varmaan siis tarkoittaa ennen pesua. Mutta kyllä tää on ilmeisesti ihan ihme todennäköisyyslaskentaa ja tuurin kauppaa todella, kun meillä oli viimeksi pesun jälkeen 50 miljoonaa huippu-uimaria ja kaksi follikkeliakin eikä silti tärpännyt... On kyllä ronkeleita nuo munasolut!

Mutta lopetetaan määrien tuijottelu, koska 1+1 vaan tarvitaan ja jos on tärpätäkseen niin sit vaan on :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä simppoja ollu 2.1- 6.7 milj. pesun jälkeen. Ja niistä eteenpäin liikkuvia n. 80%. Ei mitää hyippulukuja, mut kuulemma ihan kohtalaisia..
Tatskat on kai vähän sellanen mielipiteitä jakava juttu.. osa tatuoijista ei suostu tekee ja oda suostuu.. samoin hoitohenkilökunnan mielipiteet tuntuu jakautuvan. Lähinnä kai syystä, et se on kuitenki tavallaan avohaava ja tulehdusriski olemassa. Itellä on viikon päästä torstaille aika varattuna ja tatskaaja tietää tilanteen. Ja kuva on sitä kokoluokkaa et toinen kerta viel sitte 2-3 viikkoo myöhemmin. Nyt ei oo kyllä pelkoa, ku inssi meni niin totaalisesti pieleen, mut joka tapauksessa ois tuo tehty...
 
Hei taas!

Tsempit jennikselle ja voimia hoidonsuunnitteluun. Toivottavasti voitte jatkaa jossain vaiheessa!

Muumuulle tsemppiä kanssa odotteluun. Ja kaikille muillekin, joilla ei nyt tärpännyt. Meitä on täällä monta samalla laiturilla seisomassa ja odottamassa.

Tii u:lle onnea :gen014

Minäkin odottelen... Perjantaina pitäis alkaa tekemään ovistestejä. Tän päiväsen ultran perusteella munasolu on vasta 10mm eli saattaa mennä pääsiäisen yli *toiveikas* Mutta katsotaan nyt, voihan olla ovuloin juuri pyhien aikaa. Niin kuin jotkut kirjoitti, niin tosi ärsyttäviä nämä juhlapyhät, joiden takia menee kierto ohi. Vois se klinikka olla edes lauantaisin auki. Ja miten se aina on niin, että ovis tuntuu osuvan loppuviikolle vai pelkääkö sitä vain, että osuu.... aika hyvin me ollaan loppujen lopuksi vältytty viikonlopuilta. Stressaavaa silti, vaika tuuri kävisikin.

Me kokeillaan vielä yksi inssi ja sitten mennään IVF-hoitoihin. Oli kiva kuulla tänään, että mulla on ikääni nähden oikein hyvät munasolureservit :) No sitä miettii sitten, että mistä tämä kiikasta. Miksi ei vaan voisi tärpätä. Ronkelit munasolut on todellakin.

Eli minä jännäilen, että osuuko pyhille vai ei. Olen henkisesti varautunut, että osuu. Menee nimittäin niin täpäräksi.
 
Argh pirun pyhät :(

Mä täällä vaan oottelen, virallinen testipäivä vasta su 23.pv eli ikuisuus vielä. Ajattelin etten osta yhtäkään testiä ennakkoon vaan haen vasta sit testipäivänä. Ei tuu testailtua ennakkoon :D saa nähä onnistunko odottelee
 
Onko täällä muille käynyt niin, että saadut lääkkeet pitkittää kiertoa?

Mulla ei edelleenkään menkkoja ja dpo14/kp28. Alkaisivat hitsi vie jo! Pääsis uuteen yritykseen.
 
Kadonnut, voisin melkein lyödä vetoa ettei onnaa tuo oottelu :p tai sit sulla on huippuhyvä itsehillintä :wacky:.

Ma oli inssi niin onks nyt sit pp2?! Kohtu krampissa tai kramppailee, typerä tunne! Eilen tein koe r-testin sillä herkällä ja pregnyl antaa haamun siihen, osaapa sit tulkita senki aikanaan et ei menis pregnylin piikkiin jos sattuis plussaa antamaan.

Huomenna töitten jälkee reissuun kohti kotikontuja pääsiäiseks, toiv. Ajatuksetki lomailis vähä :cool:.
 
Onko kukaan kysynyt ikinä lääkäristä, että mistä johtuu että inssissäki on niin huono onnistumisen prosentti?
Vai onko se vaan ihmisen anatomiasta kyse.. :D

*tällänen välipohdinta kaiken keskelle*
 
En oo kysyny mut suhdeluku 30milj. Vastaan 1 on mun matikalla et luulis osuvan mutta koska ei niin olen todennu et tää on selittämätön tilanne, ei tekemistä järjen kanssa :nailbiting::hilarious:
 
Noniin, mä palailen taustalta kun näyttäs siltä että täällä jää kierto 24 päivään ja tänään kp1 (yk22). Eli ylihuomenna taas letroja napsimaan ja vähä suuremmalla annostuksella kuin aiemmin. Varmaanki tän kuun viimesellä viikolla inssi jos tällä kertaa tulis vastetta :rolleyes:
 
Noniin täällä kans ultrassa käyty (kp8) ja niin vain pääsiäinen sotkee koko homman eikä nyt ei päästäis tekemään inssiä... Se yksi sooloilija munasolu oli tosiaan alkanut kehittymään vähän ennenaikaisesti joten oli nyt jo 15mm, eli ovis luultavasti sunnuntaina. Se on sitten ahkeraa pupuilua ominemme :D

Ärsyttää kyllä, että tuon takia ei päästä tekemään. Jotenkin ajattelisin, että yksityisellä edes pyrittäisiin järjestämään jonkinlainen päivystys, mutta ei... Vähän sivuttiin lääkärin kanssa jo ivf-hoitoja. Hän oli vähän samoilla linjoilla, että viimeksi oli niin hyvät lähtökohdat, että olisi luullut tärppäävän. Sanoi myös, että ivf-hoidoissa opitaan usein lisää esim. munasolujen laadusta ja hedelmöittymisestä, mutta toki aina jää se noin 20% joiden kohdalla mistään ei löydy mitään syytä miksi raskaus ei vain ole alkanut tai ei ala. Mutta valoi kyllä toivoa, että kyllä useimmiten saadaan kuitenkin tuloksia kun vaan jaksetaan kokeilla eri vaihtoehtoja.

Nyt siis vähän ristiriitaisin fiiliksin tää kierto. Jotenkin ei ole luottamusta luomuyritykseen kun ei viime inssikään onnistunut, joten alan kyllä henkisesti siirtymään jo ivf-ajatuksiin...
 
ValkoinenOrkidea harmi että pääsiäinen sotkee inssisuunnitelmat! Onnea kuitenkin hyvästä vasteesta, oliko sulla letrot käytössä vai? Mäkin ihmettelen tuota että edes yksityisellä ei järjestetä vklp-päivystystä..

Tais olla väärä hälytys, tuli vaan se yks lorahdus verta ja sen jälkeen ei mitään :wideyed: Aamuyöllä alkaneet menkkajomotkaa ei tullu takas vaikka lääkkeiden vaikutus loppu jo ajat sitten. Eli ilmeisesti sittenkin kp25/23-28.
 
Takaisin
Top