Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Henta, mulla tuli melko voimakkaita oireita ekasta letrokuurista. Kp3 eli sillonku alotin ne, oli illalla huimausta, päänsärkyä, pahoinvointia ja tuli semmonen niin uuvuttava väsymys, että ei pystyny keskittyy mihinkää. Oli tosi lähellä että soitan päivystykseen että onko tää nyt ihan ok. Toisaalta mulla epäillään endoa, eli osa noista oireista voi liittyä siihenki. Kp8 tuli aika samanlaiset oireet, vaikka kp7 otin viimesen tabletin. Tuon koko 5-6 päivää särki kevyesti päätä. Seuraavassa letrokuurissa ei ollu muutaku tuo päänsärky, ja se meni yhtenä iltana tosi pahaksi.
 
Okei. Mulla on ollu melkosen öklö olo, oikeastaan koko tän hoitojakson ajan. Lisäksi toooosi inhottavia sydämmen lisälyöntejä. Niistä kysäsinkin inseminaation yhteydessä, vaan eipä ne oikein siihen osannu sanoa. Nyt inseminaation ja Pregnylin jälkeen ollut jatkuva pienoinen paineen tunne alamahalla, vihlontaa ja menkkakipuja. Tasan ei oo kuviteltuja nämä, mutta oottelen vaan koska loppuvat että voin sitten alkaa 'kuvitella' raskausoireita. [emoji3][emoji3]
 
Lisäksi mää oon ihan järkyttävän kiukkunen koko ajan. Kaikki mahollinen ärsyttää....Tässä justiin kattelen hevosen kokonen kikkeli otassa, kun tuo mun mies riehuttaa meidän koiria. Huoh....[emoji16] Onko kellään muulla ollut tällasta inssin jälkeen? Taikka nuita sydämen tykytyksiä?
 
Miulla on 3 kertaa neljästä inssistä ollu sellanen epämääränen paineen tunne ja vihlontaa alavatsassa, vähän menkkakipua muistuttavaa. Kesto on ollu parista päivästä viikkoon. Nyt viimeisimmällä kerralla oli vielä ihan järkkyjä kramppeja ja vihlontaa ekojen kolmen päivän ajan. Tuntuu myös et pinna lyhentyy jatkuvasti, mut se voi johtua ihan vaan stressistä, sekä tän asian tiimoilta, että töistä johtuen.
 
Voimia teille joilla tapahtunut ikäviä asioita <3 ite en edes uskalla miettiä, että jos tästä raskaaks joskus meikäläinen saadaan, niin mitä sen jälkeen voi vielä tapahtua...

Meillä eilen väestöliitolla suunnittelupaltsu kolmen julkisella tehdyn inssin jälkeen. Ite olin aatellu, että inssejä tehtäis siellä lisää, mutta vanhempi naislääkäri oli sitä mieltä, että rahat kandee laittaa ivf hoitoihin koska inssitkin niin kalliita ja niissä todennäköisyys ihan eri.

Hän oli sitä mieltä, että vaikka simppoja onkin ollut hyvä määrä suuren tilavuuden takia, niin silti niiden tiheys olis iso vaikuttava tekijä meillä. Vihdoin joku sanoo ääneen jotain, jonka takia tää homma ei oo mahdollisesti onnistunut!!! On jotenkin niin epätoivoista olla ilman mitään syytä lapseton..

Nyt pläninä kuitenkin inssi seuraavaan luomukiertoon, koska on pääsiäinen ja oon vappuna reissussa niin ei voida aloittaa ivf hoitoa. Luomuinssi ei edes tuu kalliiksi ja jos niitä simppoja nyt saatais hyvä määrä perille asti. Tehdään siis vain inssi ilman mitään ultraseurantoja tai lääkkeitä. Sellaista meille ei oo koklattukaan vielä.

Eilisen käynnin jälkeen ivf hoito ei edes tunnu enää niin kamalalta ja rankalta ajatukselta, kun koko homma meille selitettiin kuvien kera :) jännä huomata, miten eri sävyyn siitä puhutaan HUSsilla ja yksityisellä. Asiasta kertovat lappusetkin ovat aivan erilailla kirjoitettu. Ja väestöliitolla ainakin suositaan lyhyttä kaavaa kun taas hussilla pitkää.

Toivo kuitenkin vielä elää luomuplussasta tähän kiertoon (nyt dpo 5) ja vielä on tuo luomuinssinkin tuoma mahdollisuus :) toiveikas olo pitkästä aikaa!
 
Miulla on ehkä vähän pitkät piuhat, mut hemmetti vieköön!! Tänää oikeestaan ekaa kertaa tais iskee kunnolla tajuntaan, et ei se neljäskään inssi tuonu sitä toivottua lopputulosta. Kunnon huutoitkupotkuraivarit vedin tossa kun yövuoron jälkeen kotiin ehdin. Ehkä noi yövuorot tässä negan molemmin puolin vaikutti jollain tasolla...? Ei voi ajatella jne, koska pitää mennä töihin edes jotenkuten nukkuneena ja edes vähän ihmistä muistuttavana..
Mut jos tästä sais pikkuhiljaa kammettua ittensä pienille päiväunille ja sitte positiivisemmin mielin laskemaan päiviä seuraavaan koitokseen, joka uhkaa kyllä kovasti osua viikonlopulle, eli peukkuja pystyyn, et tulis pieni heitto tähän kiertoon..
 
No niin... täällä taas. Ei tullut plussaa tästäkään kierroista:sorry: Alkaa ihan oikeasti iskeä paniikki, että enkö tule ollenkaan raskaaksi. En uskalla edes ajatella sitä asiaa. Ihan maansa myynyt olo.

Tällä kertaa oli vielä kaikenlaisia epämääräisiä oireita. Menkkakivut alkoivat jo tiistaina ja sitten torstai aamuna loppuivat kuin seinään. Tietysti ajattelin, että no nyt nää olikin raskauskipuja. Ja tänä aamuna kivut palasivat ja vuoto alkoi. Eli kaksi päivää meni sen kahden viikon yli millloin viimeinen inssi tehtiin.

Ei tätä jaksaisi millään. Lääkäri sanoi, että voidaan tehdä vielä yksi inssi luonnonkiertoon ja sitten olisi ne IVF-hoidot edessä. Toivotaan, että onnistuu niin, että tehdään inssi kahden viikon päästä ja jos ei tärppää niin sen kierron lopusta suunnitellaan seuraavaan kiertoon IVF-hoito.

Eli seuraava inssi on mun viimeinen ja seitsemäs.
 
Tässäkun lueskelee muiden juttuja, niin jääny mietityttään tämä hoitojen määrä. Meille on sanottu, että kolme inssiä tehdään nyt putkeen ja sitten IVF hoitoihin, jos ei tulosta kuulu. Ne hoidot alkaa lokakuussa. Tämä järjestely sopii kyllä meille, kun elokuussa häät. Että jos ei nämä inseminaatiot oo meille riittävä hoito, niin humputtelemme sitten naimajaiset välissä. Mutta siis milläköhän perusteella hoitokertojen määrässä on inseminaatioitten kohdalla näin suuri variaatio?
 
Pahoittelut tänne kovia kokeville :/
Hoidot määräytyy kaiketi osoittain hoitopaikan mukaan, mutta suurimmaksi osaksi tilanteen mukaan. Itsellä ekalla kierroksella oli suunnitteilla 6 inssiä ja tällä toisella nyt enää yksi ennen ivf:ää. Mutta tämä sillä ettei lääkkeet välistä toimineet ja ikää alkaa olla.
Mä piinailen taustalla vielä ainakin sen aikaa kunnes varhaisuä on ohi pääsiäisen jälkeen. Sit on ehkä luottavaisempi mieli jos ja kun siellä kaikki hyvin.
Kovasti tsemppiä ja halauksia <3
 
Minä täällä taas...Anteeksi kun taas terrorisoin täällä teitä näillä kysymyksilläni ja tuijotan omaa napaa. Mutta..Mulle tehtiin se inseminaatio maanantaina ja Pregnyl pistettiin tiistai illalla. Mikä dpo mulla on nyt menossa? Voiko alkio olla kiinnittynyt jo? Heräsin nyt aikaisin aamusta melko voimakkaisiin menkkamaisiin kipuihin. Näitä kipuja on ollut koko viikon, mutta nyt enenevissä määrin. Mulla alko huolettaa kohdun ulkoinen raskaus...Mitään muita tuntemuksia ei ole.
 
Oma-napa-päivitystä:
Eli kolmas ja viimeinen inssi ei tuottanut tulosta. Kierto venyi varmasti 31 päivään Lugeista johtuen. Ikävät menkkamaiset kivut alkoivat jo tosin 2 viikkoa ennen menkkoja. Tuo kipuilu on uutta ja yhdistän sen johtuvaksi kaikista lääkityksistä. Ehdin jo toivoa herätellä, sillä samanlaiset jopa issias-kipua muistuttavat oli silloin 1. inssikerralla, josta plussasin.

No, seuraavaksi sitten IVF- jonoon. Jos se ei tuota tulosta, niin meidän yritykset taitaa olla siinä. Ikä alkaa tulemaan vastaan.
IVF- jonottelun aikana tehdään myös toistuvien keskenmenojen tutkimukset. Saas nähdä.

Notkun nyt vielä täällä taustalla, ennen kuin löydän uuden porukan mihin liittyä. Kaikille voimaa, uskoa, jaksamista ja toivoa mukaan hoitoihin. Kiitos vertaistuesta. Niin se vaan on, ettei näitä ymmärrä muut kuin me <3
 
Henta, jos maanantaina ei tullut ovisplussaa ja Pregnyl pistettiin tiistaina, niin itse laskisin, että tänään lauantaina olisi dpo 4, ehkä 5. Tuo sillä ajatuksella, että munasolu olisi irronnut ti tai jopa viim. ke jos irrottaa 36-38h sen jälkeen, mutta onhan mahdollista tietty että sun luonnollinen ovis olisi ollut jo tiistaina.

Hedelmöityksessä kestää noin vuorokausi ja kiinnittyminen tapahtuu keskim. 4-7 päivän sisällä. Kohdunulkopuolinen raskaus ilmenee käsittääkseni usein vasta hieman myöhemmin (eikä ihan alussa) kun hedelmöittynyt munasolu alkaa kasvamaan esim. munatorvessa, vatsaontelossa tms, joka aiheuttaa sit kivut. Korjatkaa muut jos oon väärässä! Itse kerran myös epäilin sitä oviksen jälkeen, mutta lekuri sanoi että kivut on usein tosi pahat jos sellainen olisi... Eli ehkä ei siitä kuitenkaan kyse? Mut seuraa toki oloa.

Hmpp, toivotaan että IVF olisi se ratkaisu sitten teille! Ainakin siinä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet kuin inssissä. :)
 
Kiitos vastauksesta ValkoinenOrkidea. [emoji4] Jotenkin näin laskeskelin itsekin ja nyt mieli rauhoittui. Eilen oli kipuilu päivä, vaan johtunee ihan vain saaduista lääkkeistä ja tehdystä operaatiosta. Odotus jatkuu.
 
Ääh, tännekkään ei näemmä juuri uusia tuulia kuulu ainakaan sillä iloisella saralla, ei muuta naiset ku leuka rintaan ja kohti uusia yrityksiä ja piinailijoille tsemppiä odotukseen:rolleyes:.

Omaan napaan sen verran että kp6 menossa ja pe on folliultra ja voitte vaan uskoa että lähes pelottaa mennä sinne ku tiedän että natina tästä minun painosta taas alkaa. Tää painonhallinta on ihan helvettiä näiden hormonilääkkeiden kanssa, olen toki just sen rajan alla että hoitoja saan ja tottakai tarkoitus on saada painoa pois päin mutta nyt tämä vaan jojoilee tässä samassa. Toisinaan mietin tätä että onko se pelkkä bmi:n tuijotus tarpeeseen? Että olisiko lisäksi aihetta katsoa ihmistä myös yksilönä? Ja se että eka raskaus on alkanut mulla kun olen ollut painavampi kuin nyt, toki sekään mitään ehkä todista mut itselle se on merkki et ei kai se aina painoa katso ?!? :wideyed:
Positiivisena asiana se et mikäli kierto ei tee tepposia nii oletan että inssi tehtäs sit seuraavan viikon alussa, ja tähän kiertoonhan mulle tulee nyt sitten se irroituspiikki mukaan kuvioon. Tuokohan se mitä lisäoireita mahdollisesti??
Niin ja huomioin sen et edelliskierrossa ku varma ovis tapahtu, niin vuoto oli sit runsasta mutta nyt tässä menneessä kierrossa ku varmaa ovista ei ollut ni vuoto oli aika lailla niukkaa. Liekkö sattumaa vai oisko jotai yhteyttä asioilla toisiinsa o_O.
 
Cecilylle tsemppiä inssiin :) Mulla Pregnylistä tullut nännit lähinnä tosi araksi, ei muita oireita ja toikin oire lähtenyt muutaman päivän kuluessa.

Täällä vikat päivät piinailua. Mieli ollut jo pari päivää ihan maissa. Kuten aikasemmin sanoin, inssin jälkeen oon ollut jokseenkin toiveikas, mutta nyt selvästi mieli alkaa suojelemaan ja oon ihan varma ettei nytkään ole tärpännyt eikä tästä mitään tule... Alkanut miettimään jo IVF:ää, vaikka se on tähän asti ollut jotenkin pelottava ajatus... Sori synkistely, tämmöstä vuoristorataa tällä kertaa. :)

Nyt yritän tsempata alkuviikon ja keskittyä muihin juttuihin, sit keskiviikkona testi ja katsotaan mitä se näyttää. Tsemppiä muillekin uuteen viikkoon!
 
Valkoinen orkidea pidän sulle peukkuja javarpaita pystyssä et olis plussa!

Joku kyseli hoitojen määrästä, meillä ei oo tarkkoja määriä inssejä puhuttu, mutta koska tuo endomyeema on meillä se joka määrää tahtia niin meillä ois tarkoitus aika nopeasti kahlata inssit ja syksyllä sit ivf heti. Kai näissäki vähän katsotaan tilannekohtaisesti.

Toivon että kevät tuo tullessaan meille järjestään hyviä uutisia, eli oottelen ja toivon leutoja plussatuulia meille kaikille. :)
 
Kiitos! Mäkin todella toivon, että plussatuulet puhaltaisi meille kaikille <3

Alkaa selvästi ahdistamaan miten kaikki pyörii tämän asian ympärillä, ihan kuin muut asiat (arki) olisi vain elementtejä jotka pitää kasassa...

Meille on puhuttu, että inssejä tehtäisiin vain kolme ja sit IVF. Meidän tapauksessa tilastot sanoo, että jos inssillä on onnistuakseen niin kolmen sisällä pitäisi onnistua. Eihän se kaikkien kohdalla tietenkään noin ole, mutta siihen perustuu lääkärin suositukset meidän kohdalla.
 
Tiistaina tehtiin inseminaatio nro 2. Käytössä oli Letrozolit kp 3-7 isommalla anoksella. Oireet niistä oli kuitenkin lievemnmät kuin aiemmin pienemmällä annoksella, ainoastaan kuumat aallot ja väsy. Letrot tuotti tuolosta ja inseminaatio tehtiinkin jo kp 14 ja munasolu oli jo 21.5mm ja limakalvokin hyvä. Ihmetyttää vaan, että edellisenä päivänä se oli 18mm, että taitaa olla jotain mittavirhettä, koska ei kait se nyt noin nopeesti voi kasvaa. Vai voiko, onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Pregnylkin pistettiin taas varmuudeksi. Tällä hetkellä on niin kiireistä, että ei pahemmin ehdi ajatella tätä tilannetta, mutta ehkä se on vaan hyvä.

Onnea ja kärsivällisyyttä ihan jokaisella tulevaan viikkoon.
 
Takaisin
Top