Inseminaatio 2017

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JoLa80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hirmuisesti voimia kaikille, spesiaalihalaukset Hemmikselle ja Trianalle <3

Mä oon matkalla folliultraan kp17/34-47 muistaakseni. Oon tehny ovistestejä koht viikon.... No, onneks mulla tulee tyypillisesti ovulaatio tosi myöhää kierrossa etten osaa olla kauheen huolissani.

Meillä luvassa siis kolmas inssi ja jos siitä ei nyt plussaa niin pidetään tauko ainakin yhden kierron ajan ja lopettelen esikoisen imetyksen rauhassa.

Plussatuulia kaikille!
 
Vasta 12-13cm folli.lääkäri arvioi et perjantaina ois ovisplussa ja jos ei oo, ni sit pregnyl ja inssi :) näillä mennään, iha hyvä fiilis tästä pitkästä aikaa.

Täällä joku kyseli inssien määrää.Meille tehtiin esikoisen kohdalla 5inssiä 5tuotti tuloksen.Jos ei olisi tuottanut tulosta EHKÄ sitten IVF hoitoon ois lääkäri laittanut.Silloin inssin aikaan lääkäri puhui näin.Nyt jos tästä kierosta ei tärppää luomuna niin sitten tämän kuun puolella insseihin <3 Kuulema keskenmenon ja kohtukuoleman jälkeen pitäisi olla helpompi raskautua toivotaan että ei tarvii noin monta inssi kertaa.Esikoista yritettiin 23kiertoa ennen kun tärppäsi.
 
Sarahe, mulle lekuri sano et folli kasvaa n.2mm päivässä et sopii ihan hyvin kuvaan sulla tuo kasvu :).

Mä palasin osa-aikaiseks takaisin töihin, auttaa miettiin muuta. Toki työ on istumatyötä maisemakonttorissa niin tarttee olla ekstra tarkka ettei mässää koko ajan :/. Mutta perjantaina se ultra, sit nähdään tilanne. Tänään meni viimeset clomit taas tähän kiertoon. Kuten joku sanoi et tää on yhtä elementtien kasausta tää arki. Ihmeellisiä syklejä vuotoa, pilleriä, toivoa, jännitystä ja pelkoa. Ollaan me naiset hei aika sissejä ollaan ylpeitä siltä osin itsestämme et jaksetaan tää kaikki!

Ja hei, paljonko se pregnyl-pistos maksaa?
 
Cecily se on hyvä, että on vähän muutakin tekemistä ja ajateltavaa :) Mulla ollut kanssa tänään vähän parempi päivä kun tulin alkuviikoksi toiselle paikkakunnalle - hyvä päästä pois kotoa missä helposti jää miettimään ylimääräisen tyhjän huoneen kohtaloa.

Pregnyl maksaa muistaakseni 6€ Kela-korvauksen jälkeen. Kyllä mua on pari kertaa "huvittanut" kun lukenut sen tuoteselostetta. Niin vaan pistetään toisten pissasta eristettyä ainetta itseemme :D
 
Se on hyvä että on muutakin hommaa, ettei ajatukset junnaa vaan näissä hoidoissa. Oon itse vielä kolme viikkoa työharjoittelussa niin älyttömässä paikassa, että välillä veetuttaa niin ettei veri kierrä, joten eipä jää ajatuksen sijaa muutakuin sille että koittaa puristaa tän harkan loppuun.
 
Yöks. Mää en oo ees lukenu koko Pregnylin tuoteselostusta. [emoji3]

Täällä olot jatkuu. Justiin heräsin päikkäreiltä kourasuihin ja on muutenkin tautinen väsymys koko ajan. Dpo 7 tai 8 ja tein aamupäivästä testin ihan vaan huvikseni. Haamuviiva tuli, joka testistä kyllä katosi n.1h testinoton jälkeen. Elikkäs ensi viikolla kun on oikia testipäivä, niin ei ainakaan Pregnyl plussia tartte pelätä..[emoji4]
 
Ihan vaan omaa napailua.. Ja ehkä paineiden ja joidenki tunteiden ulos sylkemistä..
Muutama päivä menny edellisestä visiitistä. Perjantain romahdus oli melkosen totaalinen ja edelleen mieli on jossain melko syvissä syövereissä. Tää toki johtuu osin myös työkuvioista ja "vara isin" viikonloppuna tapahtuneesta kuolemasta. Vakavasti harkitsin välikierron pitämistä, mut ei vaan jotenkin pysty. Lasken päiviä jollain automaatilla ja alottelin oviksen (ihme rytmin takia taas aikanen ovis tiedossa) testailun tossa sunnuntaina. Nyt on käytössä gb:n kahen hormonin testit, kun mies kävi viimeks apteekkiin tilaamassa digi-testejä ja kun apteekkarikin sattu olee mies, ni niillä oli arpomista, et mitähän näistä vaihtoehdoista tilataan.. En tajunnu antaa tarkkoja ohjeita.. Kalleinta tietty, et ei mee vahingossa pieleen sano miesten logiikka.. No sinänsä kiva, et kun on ma aamusta asti vilkutellu hymiöö, ni pelko siitä et osuis viikonlopulle hälveni jo heti alkuunsa =)
Tossa sivussa on tullu testattua myös liuskoilla ja melkosella varmuudella aamulla tärähtä plussaa ruutuun ja pääsee varamaan aikaa inssiin. Sitte piinaillaan ja siellä piinailun viimisinä päivinä pitäiskin saada soittoa lekurilta, et kuin jatketaan, jos ei tääkään kerta tuo sitä toivottua tulosta. Käytännössä siis ivf jono kutsuu ja mietitään tehäänkö odotellessa vielä se kuudes inssi.. Ei jotenkin jaksa uskoo, et tääkään inssi sitä kaivattua tulosta tuo. Toistan täällä näköjään itteäni.. ja muutenki sekavaa sepustusta, joten lopetan tähän..

Rauhallista mieltä, plussatuulia ja vauvaliimaa toivon jatkossa meille kaikille!
 
Huomenta,
Täällä aamu aloitettu itkuilla, tyylipuhdas nega testitulos. Kp 29 meneillään, joten odotan menkkojen alkavan tänään tai huomenna.
Fiilis on kyllä taas niin tyhjä ja surkea, tuntuu niin epäreilulta. Ihan meidän kaikkien puolesta. Miksi tää ei vaan voi onnistua... :(

Ensi hoitojaksossa mulle kokeillaan Gonalin sijaan Menopuria jos se vaikuttaisi suotuisasti limakalvoon (jos oliskin sen ohuudesta kiinni). Itse tuota ehdotin ja lääkäri sanoi, että voidaan kokeilla. Jotain erilaista siis vikaan inssikiertoon, mutta voi olla että menee ihan sekaisinkin. Ilmeisesti Menopur täytyy itse sekoittaa, mutta ei se tällä pienellä Pregnyl-harjoittelulla varmaan koidu ongelmaksi. Pakkauskoot huonommat ja hinta kans kalliimpi, mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Jaksamista Nasukalle ja muille kanssa <3
 
Halit Jennis ja ValkoinenOrkidea <3

Miun negahan tuli jo viikko sitte ja tänä aamuna jäin hämmentyneenä tuijottaa ovistestin tulosta. Kp 8 ja plussa:eek: Toki nyt onkin vuorossa se aikasen oviksen kierto, mut silti. Kyllä sitä vähän klinikallakin ihmeteltiin, mut huomenna sitte inssi, jos siis tsekkauksessa ei mitään ylläreitä tuu vastaan. Tänään ku en mitenkään ehi käydä tilannetta tarkistuttaa. Kohta ei kyllä pysy pää, eikä varmaan kroppakaan enää mukana, ku seilataan tunnelmista ja tapahtumista toiseen tällä tahilla:wacky:

Eka kerta myös kun inssi tai mikään muu hoitoihin liittyvä osuu työajalle.. Tähän mennessä on osunu hyvin vapaille tai yövuorojen aikaan, ni ei oo tarvinnu kenellekään sanoa mitään mistään. Vuoroesimies tulee huomenna sitte hetkeks tuuraamaan ja ainaki toistaseks tyyty selvitykseen et on lääkäri eikä oo hinkua kertoo enempää, kun ei tarvitse. Katotaan käykö huomenna saatavasta käynti/lääkärintodistuksesta mitään ilmi..
 
ValkoinenOrkidea: Toivottavasti Menopur ois se salainen ase ja viiminen inssi tois sen parhaan mahollisen lopputuloksen:)
Vehnänalkioöljyä kannattaa myös kokeilla..
 
Nasukka on tosiaan vähän aikaisessa sun ovis, mutta hyvä että olit testien kanssa hereillä! :)

Kiitti tsempeistä! Vehnänalkioöljy mulla käytössä, mutta ei ainakaan viime kierrossa ollut vaikutusta...
 
Mitä ootte mieltä. Pitäskö mun soittaa huomenna tuonne polille ja kysyä onko ihan normaalia....? Mulla on tosiaan voimakkaita tunteita ja ihan siis kipuakin koko ajan. Tänään ollu tosi kurja päivä. En pysty esimerkiksi istumaan matalalla tuolilla paineentunteen ja vihlonnan vuoksi. Tänään olen kärsinyt myös pahoinvoinnista. Dpo 8 tai 9.
 
Niin. En vaan haluaisi vaikuttaa ihan pöljältä ensi kertalaiselta, joka soittelee sinne, jos tän vaan kuuluukin olla näin tai vaihtoehtosesti, että tavoilleni uskollisena hätäilen turhasta. [emoji16] Siksi kyselen täällä mielipiteitä.
 
Maallisia huolia: tajusin just että mun paino ollu koholla tän vuoden vaikka oon liikkunu 5-9krt/vk ja ruokavalio yhtä "puhdas" ja säännöllinen kuin ennenkin. Eli siis nuo pirun lääkkeet ilmeisesti vaikuttavat! :mad: Onko muilla vastaavaa havaittu?

Ja nyt just ärsyttää niin ketusti pari raskaana olevaa kaveria, jotka kehtaavat valittaa mulle raskausvaivoistaan vaikka tietävät todellakin mun pitkän historian tässä vauvaurakassa... en ole mielestäni oikea henkilö kuuntelemaan moisia juttuja :greyalien:

Kp 10 luomukierrosta menossa ja jotenkin harmittaa kaikki! Onneks voi täällä kertoa näistä tyhmistä tunteista <3
 
Takaisin
Top