inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse tulin juuri inssistä ja sain taas Lugesteronit auttamaan kiinnittymisessä. Sama juttu oli viime innsin jälkeenkin. 200mg tabu alakautta joka ilta huomisesta alkaen. Itse en pyytänyt vaan lääkäri määräsi. Itsellä ei ole ollut mitn ongelmaa keltarauhasen tms kanssa

No meillä taas on runsaasti aikaa saada se toinen iän puolesta, mutta olis kiva et lapsille kehittyis kuitenkin läheinen suhde. Voi floral2 :(<3 höh. Just sitä mä mietin että saatavat passittaa himaan. No ollaan tikutettu 8kk (yritetty kuitenkin vuosi) mut aion sanoa et vuoden tikutettu oon pahis!! Kiva kuulla kuitenkin et pääasiassa hyviä kokemuksia juliselta :)
T.liina

Muoks. Menkat alkoi 12/14 eli ollaan ensikäyntiin mennessä yritetty 1v ja 4kk :)

Muokattu viimeksi:
Ja vielä kyssäri uudestaan hoidoissa oleville. :) onko pitänyt viedä spermanäyte ennen ensikäyntiä? Meiän pitää vaikka aiemmin tutkittu jo. Mietin et ehkä just siks kun 2 tulosta poikkesi toisistaan jonkin verran.

Juu, meillä sama. Lääkäri sanoi, että tulos selviää kyllä siellä inssissä sitten.

Kauan noita tabletteja sitten käytetään alakautta?

Mulla on 15 pvn tabut,eli käytönnässä siihen saakka kun seuraavat menkat pitäisi alkaa. Viimeksi jäi 2 kpl yli kun tein neg raskaustestin tasan 2vk inssistä,niin lääkäri sanoi et sitten voi lopettaa. Lugesteron voi myöhästyttää menkkoja,itellä alkoi 2pv myöhässä

Keskusteletteko te muut muuten lähipiirin kanssa avoimesti lapsettomuushoidoista? Ekan kanssa puhuttiin avoimesti kaikille, mutta nyt sovittiin ettei kerrota kenellekään ennen mahdollista onnistumista ja ekaa ultraa. Lähinnä siks että ei olis raportointivelvollinen koko ajan. Nyt tuntuu kuitenkin et tekis jonkun kanssa mieli puhua. :| huomaan että mies ei jaksa puida asiaa koko ajan vaikka meillä hyvä parisuhde onkin
T.liina

Keskustellaan, tosin vain lähimmät tietävät asiasta.

Mulla näyttäisi olevan kp1 eli kohti clomien popsintaa ja uutta inssiä :)

Me ollaan keskusteltu 2 läheisen ystävän kanssa.Hyvä jutella jonkun muunkin kanssa kuin oman miehen,meilläkään mies ei jaksa aina jutella asiasta vaikka meilläkin hyvä suhde. Itse stressaan ja mietin tätä asia paaaljon enemmän,mies jaksaa olla positiivinen. Hyvä on kun voi miehen lisäksi avautua parille ystävälle,toinen heistä on itsekin läpikäynyt lapsettomuushoidot

Muokattu viimeksi:
Taidanpa itsekin kertoa yhdelle ystävälle, joka on kokenut lapsettomuutta. Pakkohan se on. :) ei stressannut läheskään näin paljon ennen kun saatiin tuo kutsu..

Höh Tk <3 onnea uuteen yritykseen!
T.liina

Muokattu viimeksi:
Moi kaikille! Ajattelin jakaa täällä ajatuksiani meidän taipaleesta, koska välillä ajatukset oman pään sisällä ahdistaa. Meidän ensimmäinen lapsi sai alkunsa inseminaation avulla ja syntyi marraskuussa 2013. Ekasta kerrasta tärppäsi, mutta ennen ensimmäistä inssiä meillä oli yritystä takana vuodesta 2009. Viime vuoden elokuussa päätettiin lähteä toiselle kierrokselle ja marraskuussa olikin ensikäynti polilla. Kierto venyi tosi pitkäksi ja eka inssi päästiin tekemään 11.2. Tänään sitten totesin että ei tärpännyt tällä kertaa ensimmäisellä kerralla, menkat alkoi heti aamusta. Jotenkin ottaa tosi koville. Seuraavaan inssiin tulee vielä välikierto koska meidän klinikka on ensi viikon kiinni talviloman takia. Ollaan hoidossa julkisella.
Munasoluja on mulla kypsytelty Menopurilla ja Pregnyl-irrotuspiikkiä olen käyttänyt molemmissa insseissä. Menopurilla on tullut tosi hyvä vaste, molemmilla kerroilla on kypsynyt 2 follia, joista toinen on ollut vähän isompi. En ole ikinä saanut ovulaatiotesteihin viivoja ja epäilen että koko ovulaatiota ei ilman lääkkeitä tapahdu, myöskään limakalvo ei vahvistu tarpeeksi ilman lääkkeitä. Olen sairastanut teini-iässä syövän ja sekä minä että lääkäri epäillään että silloin annetut lääkitykset on vaikuttaneet mun hormonitoimintaan.

Delightball ihan ymmärrettävää että ahdistaa <3 hali ja pusuta esikoista, se auttaa aina! Ja teillähän jos ny olis tärpännyt, niin ikäero olisi 3v aika tasan. Jostain luin tutkimuksen et lapsen kannalta 4v olis ihanteellinen aika olla ainokainen. Silläkin ajatuksella voit lohduttautua. Muista et 85? % saa lapsettomuushoidoilla lapsen ja kun ootte kuitenkin jo kerran onnistuneet niit ette ole ihan "mahdoton" pari selvästikään. Koita olla miettimättä liikaa syytä. Tiedän on vaikeaa. Mutta onko sillä jotain väliä loppujen lopuksi jos teidän lapsettomuusvaikeuksien takana on syöpähoidot. Pääasia että syöpä saatiin taltutettua ja teillä jo yksi ihanuus . Jabsiis oot oikeutettu olee ahdistunut ja ymmärrän sua mut jospa nää näkökulmat tsemppais vähän.

Liina

Nää asiat on tavallaan vaan päällä tässä tekovaiheessa. Sitten kun lapset sylissä niin ei niitä tule enää pyöriteltyä. Ja sulla kun kp1 niin ei mikään ihme et ahdistavat ajatukset pyörii. Jaksuja! :)

Liina

Itseäni ahdistaa tällä hetkellä edelleen se että meitä ei varmasti oteta vakavasti. Koska meiltä haluttiin tutkia lisää ennen tapaamista vaikka perustutkinukset on tehty.. Veikkaan et jos spermanäyte on hyvä niin lähettää takas kotiin. Nuoret pistetään usein kärsimään lapsettomuudesta kauemmin. Ymmärrän kovemmissa hoidoissa mihin jonoa et iäkkäämmät ensin ja se on hyvä mut esim. meidän inssi ei varmaan olis toisilta pois.. Tosi hyödyllisiä että joku saa mielivaltaiseti päättää ketkä saa hoitoa ja ketkä ei.
Oon etukäteen jo vihainen. En halua näyttää sitä mutta aioin kyllä kertoa että todella haluaisimme aloittaa hoidot jo.

Liina

Liina

Liina: Ymmärrän hyvin tuon harmituksen siitä ettei pääse hoidoissa eteenpäin. Tälle toiselle kierrokselle oli paljon helpompi lähteä kun tiesi millä kaavalla hoitoa lähdetään viemään eteenpäin.
Nyt kun olen selvinnyt eilisestä tuntuu toisaalta helpottavalta ettei tänään tarvitse vielä alkaa piikittää.

Ei odottanut täälläkään kauheasti iloisia uutisia :sad001
Voimia jokaiselle! <3
Täälläkin elämä junnaa edelleen paikallaan. Olen jo niin pohjalla etten jaksa elämää suunitella yhtään eteenpäin vaikka pari kk sitten olin ihan täpinöissä lähtemässä opiskelemaan uutta alaa. No, en ole edelleenkään tehnyt asian eteen mitään koska palaisin tässä mielentilassa heti loppuun... Ja tätä samaa odottelua ja stressiä pitäisi kolme kuukauttaa jaksaa....
On niin toivoton olo ettei tiedä miten päin olisi ja mitä pitäisi tehdä :(

Delightball, täällä on yksi syövän selättänyt lisää! Mutta sillä erolla että täällä ei tosiaan pienokaisia näy. Minullakion epäillään ongelmaksi syöpähoitoja ja toinen ongelma on se että hedelmällisyys on nyt 21vuotiaana jo normaalia alempana, ja iän myötä alenee edelleen. Eli pelko on käsittämätön kun hoidot vaan venyy ja hedelmällisyys laskee.
Edellisiin aiheisiin vielä että julkisella käyn minäkin kyssissä ja ensimmäisen hoitojen ajat sai ajoitettua täydellisesti mutta nyt napsahti jonot.
Mulle sattui vielä mielestäni hyvin epäammatillinen hoitaja koska vastaanotolla naurahteli vähän väliä, ja leimasi minut vammaiseksi ja sanoi että pitää miettiä antaako minun raskautua..Huhhuh. Ja syynä vain kasvuhäiriö joka ei vaikuta elämääni millään tavalla. Parin pituudesta puuttuvan sentin takia vammainen...
Kaverini opiskelee kätilöksi ja oli itsekkin kannallani että lääkäri ei noin saisi tehdä... Mitä mieltä itse olette? :/

Takaisin