Moi kaikille! Ajattelin jakaa täällä ajatuksiani meidän taipaleesta, koska välillä ajatukset oman pään sisällä ahdistaa. Meidän ensimmäinen lapsi sai alkunsa inseminaation avulla ja syntyi marraskuussa 2013. Ekasta kerrasta tärppäsi, mutta ennen ensimmäistä inssiä meillä oli yritystä takana vuodesta 2009. Viime vuoden elokuussa päätettiin lähteä toiselle kierrokselle ja marraskuussa olikin ensikäynti polilla. Kierto venyi tosi pitkäksi ja eka inssi päästiin tekemään 11.2. Tänään sitten totesin että ei tärpännyt tällä kertaa ensimmäisellä kerralla, menkat alkoi heti aamusta. Jotenkin ottaa tosi koville. Seuraavaan inssiin tulee vielä välikierto koska meidän klinikka on ensi viikon kiinni talviloman takia. Ollaan hoidossa julkisella.
Munasoluja on mulla kypsytelty Menopurilla ja Pregnyl-irrotuspiikkiä olen käyttänyt molemmissa insseissä. Menopurilla on tullut tosi hyvä vaste, molemmilla kerroilla on kypsynyt 2 follia, joista toinen on ollut vähän isompi. En ole ikinä saanut ovulaatiotesteihin viivoja ja epäilen että koko ovulaatiota ei ilman lääkkeitä tapahdu, myöskään limakalvo ei vahvistu tarpeeksi ilman lääkkeitä. Olen sairastanut teini-iässä syövän ja sekä minä että lääkäri epäillään että silloin annetut lääkitykset on vaikuttaneet mun hormonitoimintaan.