inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iitu-94: Onpas hävytöntä käytöstä hoitohenkilökunnalta! Pyöriikö sulla kierto ihan säännöllisesti? Mulla on tosi epäsäännöllinen. Silloin sytostaattien jälkeen mulla oli käytössä hormonikorvaushoito koska kuukautiset oli jäänyt kokonaan pois. Mulla on AMH 0,3 mikä on ilmeisesti niin matala ettei hoitoja kannattaisi aloittaa. Tuo AMH-tulos tuli kuitenkin silloin 2013 kun pistoshoito oli jo aloitettu ja vaikka lääkäri oli tuon tuloksen nähdessään menettänyt toivonsa hoidon onistumisen suhteen niin ultrassa näkyikin kaksi follia.
Nyt on sitten pakko vaan toivoa että sieltä jaksaisi kaikesta huolimatta kypsyä vielä seuraavassakin hoidossa munasoluja.
Mikä sulla Iida kiikastaa? Eikö hoidosta tule vastetta?
Mä käyn Keski-Suomen keskussairaalassa, on kai sielläkin jonoa mutta on ne mut sinne jonnekin väliin aina tyrkännyt.

Iitu, ehdottomasti laita sairaalaan kirjallinen palaute epäammattimaisesta käytöksestä!varmaankin sairaalan nettisivuilta löytyy palauteosio.

Iitu94 voi herran jumala, miten inhottavaa käytöstä sinua kohtaan. Järkyttävää!! <3 :( ehkä sen lääkärin vanhempien ei olis kannattanut lisääntyä kunnon noin ilkeä..

Liina

Iitu94, samaa mieltä että kirjallinen valitus lääkäristä!!! Kenenkään ei pitäisi kuunnella mitään noin asiatonta, oli kyseessä sitten lääkäri tai ylilääkäri tai vaikka poliisi. Ja muista, että näitä valituksia voi tehdä pidemmänkin ajan jälkeen, joten heti kun koet että saat jostain voimia ja jaksat niin eikun valitusta menemään! Ja voi kun voisin jotenkin sinua lohduttaa, että pääsisit ylös sieltä syvältä :'( Minä uskon, että varmasti meitä kaikkia täällä se onni kohtaa ja sinä olet selvinnyt syövästä, joten se kertoo jo että olet vahva nainen, ja varmasti se onni omasta lapsesta on vielä tulevaisuudessa ♡♡♡ Halaus sinne ja voimia!!!

Suuresti kiitoksia mielipiteistänne! <3
Yhdellä kerralla vastaanotolla oli toinen lääkäri, ja hän oli hyvin ammatillinen ja oli vakavissaan sekä antoi paljon tukea ja neuvoja. Sieltä poistuessani olikin paljon vahvempi ja toivekkaampi olo, niinkuin asian pitäisi mennäkin. Sain pettyä seuraavalla kerralla kun edellinen lääkäri oli taas paikalla ja mielen päälle jäi taas vain leima vammaisuudestani. Hän kysyi monta kertaa että oletko nyt täysin varma ja tiedäthän että lapsella on 25% mahdollisuus saada sama sairaus ja hän kyllä ilmaisi hyvin selvästi että olisi halunnut tutkituttaa kantaako mieheni samaa geeniä. Ja sanoi että onhan siinä ONNEKSI mahdollisuus, ettei lapsi ole sairas! Kun vastasin kyllä, hän alkoi mittaamaan mahaani vain naurahdellen että "no, toivottavasti ei tule sitten isoa vauvaa koska sitten kärsit kivuista". Eikö maapallolle saa oikeasti syntyä yhtään erikoisempia ihmisiä? :/ Näkeehän tuolla saman mittaisia ihmisiä muutenki, mutta minut luetaan heti vammaiseksi koska omistan pienen geenivirheen ja diagnoosin. Kaverinikin ovat jopa kateellisia siitä että olen tälläinen ja naurettavaa on sekin että miehet baarissa tulevat ensimmäisenä minun luo ja saan niitä juosta hengästymiseen asti karkuun :hilarious: Minulle on aivan sama kuinka suurista kivuista kärsin jos vain joku päivä saisin kokea raskauden ja saada oman lapsen. Se on todellakin sen arvoista. Ja se että tämä sairauteni leimataan vammaksi, tuntuu todella pahalta, koska tämä ei normaali arkeen vaikuta mitenkään. Lääkäri antoi sellaisen kuvan että olisin jotenkin paha ihminen tai itserakas koska haluan silti raskautua vaikka saattaisin saada "sairaan", tai sen sanojen mukaan vammaisen lapsen :/
Delightball, minulla AMH on 0,6 ja kuukautiset lähes aina tullut milloin sattuu ja kerran oli 4kk tauko ettei tullut onnenkaan, ja sen jälkeen käynnistin ne joka kuukausi Teroluteilla.
Anteeksi jälleen tämä vuodatus :depressed:
Kiitos vielä jokaiselle, teidän sanat antoi kyllä suunnattomasti lisää voimia! :Heartbigred

Muokattu viimeksi:
Moikka!

Iitulle jaksamista <3

Nyt omanapa vuodatus: :cussingpolilta terkkuja: Tää kierto oli tässä..niinkuin arvelin ovulaatio tuloillansa, eli maanantaina inssi olis jo liian myöhään. Kotikonsteilla mennään siis tää kierto. Eikä siinä vielä kaikki, ensikierto mennään pelkästään luomulla, kiitos pääsiäisen :angryfire ei tästä taida tulla mitään..mikään ei mee niinku pitäis. Joku tuolla yläkerrassa taitaa vaan olla sitä mieltä ettei meille kannata vauvaa antaa tulla, tai siltä se alkaa tuntumaan jo näin heti hoitojenkin alussa. Pian 5v yritetty, pitäiskö antaa paskan olla???

No mutta parempaa onnea teille muille :happy112

Iitu94: Älä anna periksi, mäkin oon tavannut useita typeriä lääkäreitä. Jos saisit lapsen ilman hoitoja kukaan ei syyllistäisi sua että lapsi voi saada geenivirheen, välillä itestäkin tuntuu että lapsettomuuspolilla asiointi jotenkin ohentaa omaa ihmisarvoa. Miksi joku muu saa päättää montako lasta meidän perheessä on.
Toivonkipinä: meillä meinas tyssätä seuraavankin kierron inssi pääsiäisen takia, tämä kierto jää välistä koska polin henkilökunta on talvilomalla. Julkinen on kyllä sulussa aina kun joku juhlapyhä on edes lähettyvillä. Kyllä te vielä pääsette eteenpäin. Ite yritän unohtaa välikierron panostamalla työhön ja urheiluun.

DB: mä oon tuota samaa miettinyt ja välillä mennyt jopa vähän syvemmälle tässä. Meillä on yksi ihana ja terve lapsi suotu, mutta hänen menettäminen oli niin lähellä moneen kertaan ja lääkärit eivät suositelleet meille enää uutta raskautta. Silloin katkeroiduin pitkäksi aikaa, tuntui niin hirveältä että ympärillä ystäväperheiden lapsiluku kasvoi ja kasvoi ja me ei edes saataisi varmaan lasta ilman hoitoja ja Toisekseen sitten lääkärit sanoi etten saisi edes tehdä toista lasta. Ja molemmat miehen kanssa oltiin aina toivottu ja puhuttu, että halutaan paljon lapsia. Maailman onnellisempia ollaan jo nyt, mutta syli on tyhjä, ja haluaisin että lapsemme saisi kokea sisarusrakkauden ja saisimme vielä mahdollisuuden saada toinen lapsi vielä. Kävin tutkimuksissa ja selvitin asiaa ja löysin lääkärin joka sanoi, että minun tilassa voida tietää miten seuraava raskaus menee, onko riskiä vai ei. Haluaisin niin uskoa ja ajatella, ettei kukaan muu ihminen voi kieltää meiltä lasta, jos siihen jotenkin turvallisesti kuitenkin mahdollisuus on! Anteeksi oma vuodatus vaihteeksi, huh. Mutta nyt se on vuodatettu!

Toivonkipinä, oletko tehnyt testiä? Minkä kokoinen folli oli? Voihan se olla, että jos ei huomenna vielä olekaan testi plussa, että mahdollisuudet on? Mä en ole uskaltanut edes katsoa miten se pääsiäinen vaikuttaa, lukeeko se jossain?

Ja kukas täällä alussa sai sen positiivisen testin, olisi niin ihana kuulla kuulumisia ♡

Meillä oli ainakin siellä väestöliitossa todella hyvää palvelua. Ei tullut ollenkaan sellanen olo et on vaiva ja vammainen.. Suosittelen kaikille keillä siihen on varaa. Meilläki nyt julkiset ainoa vaihtoehto ku mies opintotuella ja minä kodinhoidontuella. Jaksuja kaikille! Pidetään vaan itse nämä asiat mielessä, ja pyritään olemaan systeemin yläpuolella henkisesti. Primaarinen lapsettomuus (ainaki minulla) oli kyllä niin paha et oli tosi haavoittavainen ja ihan kamala kuulla et jollekkin tolasessa tilanteessa vielä sanotaan tollasta :( kaipa se on niin , monet ei oikeasti tajua miten maailmaa mullistavaa se on jos on tahattomasti lapseton.. Olen huomannut myös omista, hyvin empaattisena pitämistäni, kavereista että eivät ymmärrä tätä lainkaan :|
Liina

Juu, olen tehnyt testin. Eilen oli jo liki plussaa ja aamulla ja polin jälk. tikku huusi tummanpunaista ja kivutkin on sitä luokkaa että huomenna irtoo..folli oli jotain 15-16mm, toiv. kerkee viel vähän kasvaa enneku irtoo..nyt vaan sit vehdataan niinmaan perusteellisesti että oksatpois :laughing025

Minkä kokoisia yleensä lähtevät follit on? Mietin, kun mulla oli viimeksi sen 25mm ja kaikki muut täällä olette puhuneet alle 20mm kokoisista. Onko tuo yksilöllistä, vai miten?

Mä muistelisin että onnistuneessa raskaudessa folli oli inssi päivänä 20mm ja nyt oli inssiä edeltävänä päivänä 17mm. Nyt inssi osui perjantaille, varmaan jos olis ollut mahdollista niin follia olisi kypsytelty vielä yksi päivä.

Mulla on aina joku tyyliin 25 mut silloinku esikoinen tärppäs ni oli 17 mm.. Mäkin oon miettiny et onks mulla liian isot johtofollit ja mitä se tarkottaa? Irtoamishäikkää kuitenkin?? Ultran mukaan kuitenkin irtoais. Viimeksikin kunmarraskuussa kävin oli 24mm ja lääkäri sanoi että äkkiä hommiin. Vasta 3päivää tästä tuli lh-piikki.. What?

Liina

Ja tuli muuten vielä mieleen, että millä testeillä te muut teette ovulaatiotestit? Voin todellakin suositella sitä hymynaamatestiä, ei tarvitse viivoja tulkita jne. Netistä saa halvemmalla kun tilaa ;)

MiisaQ, ihan marketin pregcheck -liuskoilla :) Aikanaan harjoittelin ja "varmistelin" digilläkin. Enää ei vaan jaksa kun tikutkin toimii ja maksaa murto-osan.

Takaisin