inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, se siitä sitten :smiley-angry017 Tänään alkoi päivälleen ihan samat menkkakivut kuin viime kierrossa niiden lääkkeiden aikana. Eli tiistaina alkaa tuhruvuoto ja lauantaina sit menkat. Ja nämä on niin selkeät ja tutut oireet, ettei auta oikein kaunistella asiaa. 1 inssi enää jäljellä :( Ja mitä sit? Mies ei haluaisi rankempiin hoitoihin enää mukaan. Tässäkö se sit oli? :smiley-angry017 Tuntuu niin hemmetin pahalta ja väärältä!!!

Mies alkoi jo miettiä, että Paljonkohan se inseminaatio maksaa, jos niitä ostaisi sitten vielä yksityiseltä kun kunnallinen ei enää tue? Mutta toisaalta mietin, jos ei 3 kehtaa tehoa, niin tehoaako enää sitten oli niitä kertoja 4 tai 40 :sad010

MiisaQ: Harmi jos vieläkään ei tärpännyt. Nyt vaan kaikki tsempit siihen vikaan inssiin. Mäkin oon miettinyt sitä että jos julkisen puolen insseissä ei tärppää niin ostais vielä yksityiseltä. Toisaalta kun ikää on jo 30 ja se AMH tosi matala niin taitaa olla ajan ja rahan hukkaa. Ivf ei houkuttele joten sitten meidän lapsiluku jää yhteen.

DB samat mietteet, en tiedä miten sen sitten vain pystyy hyväksymään? Pelkään niin, että katkeroidun maailmaa vastaan, vaikka onnellinenhan sitä pitäisi olla, meillä on maailman ihanin lapsi, joka oli kaikkien unelmien täyttymys. Mutta sitä tämän matkan varrella ehti jo toivoa, että ehkä meille vielä toinen suotaisiin, onhan muillakin useampia lapsia, miksi ei meille sitä onnea suotaisi muka. Joten ehti jo toivoa ja herättää ne toiveet, miten ne pystyy nielemään jos kolmaskaan inssi ei tuota tuloksia? Inhottavaa itkeä täällä tätä asiaa, kun muut toivovat sitä ensimmäistään, mutta ei tämä kyllä ole nyt yhtään sen helpompaa kuin silloin kun toivoi esikoista, uskokaa vain:crybaby2

Toivotaan tänne muille kuitenkin tähän kiertoon parempaa onnea ja niitä plussatuulia :joyful:

Voi ei. :( mä en ymmärrä yhtään et, mikä siinä ivf on vikana? Miksei siihen haluta ryhtyä?
Voihan se olla et jos yritätte hetken luomuna et mies muuttaa mielensä?
Liina

Minua ainakin pelottaa ne kivut (supistusherkkä kohtu reagoin kaikkiin toimenpiteisiin todella kipeästi) ja sitten, että mitä ne kaikki toimenpiteet voi mahdollisesti aiheuttaa kohdunkaulalle, lukenut paljon että altistaa keskenmenolle / ennenaikaiselle synnytykselle. Mies varmaan haluaisi vielä luomuna yrittää jos ei inseminaatiolla tärppää, hän kun ei ymmärrä ettei tässä ole kuin muutama vuosi aikaa. Sitten minulla alkaa olla jo ikää sen verran, etten enää tiedä Uskallanko sitten enää edes toivoa. Siitäkin lukenut niin paljon, miten ikä tuo sitten ne omat riskit :/

Itsellä ikää 33v ja 1.lasta yritetään (2v yritystä takana),nyt 2 inssiä tehty ja reilun vkn päästä selviää onnistuko. Miehen kanssa ollaan puhuttu että kokeillaan viel 1 inssi ja sit pidetään taukoa koska etenkin minulle henkisesti niin rankkaa. Mullakin on tehny toimenpiteet kipeää,joten koeputkihedelmöitykseen liittyvät hoidot kauhistuttavat. Ollaan kyitenkin päätetty että jos ei 3 inssiä onnistu niin sit rankempiin hoitoihin ehkä syksyllä (en itseasiassa tiedä mitkä jonot julkisella on täällä). Ja onhan se kustannusasia mietittävä myös koska eikös noihin rankempiin hoitoihin mene tonneja kun nyt riittää sataset... Saattaahan niistä useammista insseistä olla apua mutta lääkäri sanoi mulle että 3.inssin jälkeen onnistumus% pienenee koko ajan...

Meillä ekalla lapsettomuuskierroksella, julkisella, sanoivat tekevänsä mahdollisesti jopa 6 inssiä ennen seuraavaan hoitomuotoon siirtymistä. Tästä tosin pari vuotta ja eiköhän lekurit katso noita aina tapauskohtaisesti. Mulla inssi ei ole koskaan tuntunut yhtään miltään, ei mitään kipuja tai jälkioireita.
Huomenna tämän kierron vikat clomit naamaan sekä lekurin soitto, joten saan ainakin tietää ovuloinko ed epäonnisessa inssikierrossa. Sitten taasen odotellaan ja tikutellaan.
Mulla on lähipiirissä useampikin onnistunut ivf (kuinka yleisiä nämä hoidot onkaan kun itse avaan ensin suunsa asiasta), ilman mitään komplikaatioita tai ennenaikaisia synnytyksiä.

Ootteko muuten kertoneet omille ja puolison vanhemmille hoidoista/ yrittämisestä? Entäpä muille läheisille?

Ollaan, osalle jo hyvissä ajoin, osalle matkan varrella ja osa kuuli hoidoista esikon positiivisen rtestin jälkeen :) Jos meillä esim äiti "höösäisi" enemmän, en olisi kertonut :D

Ei olla kerrottu kummankaan vanhemmille. Ekaa lastenlasta tässä yritetään heille ja sitä hössötyksen ja utelun määrää jos kuulisivat... :D Muut läheiset ystävät ja mun sisko tietää kyllä.

Mekään ei olla kerrottu kummankaan vanhemmille,meillä sama juttu että kaikille heille eka lapsenlapsi jos meillä onnistuu

Mekään ei olla kerrottu kummankaan vanhemmille,meillä sama juttu että kaikille heille eka lapsenlapsi jos meillä onnistuu

Mä kerroin hoidoista ekan kohdalla omalle äidilleni. Nyt oon kertonut siskolleni koska piikitysten aloitus osui meidän yhteisen reissun ajalle ja lisäksi yhdelle kaverille. Miehen tai mun vanhemmille ei olla kerrottu, varsinkin miehen vanhempien kohalla jotenkin inhottaa kertoa jotain niin intiimiä...

Me ei olla kerrottu, ei nyt eikä esikoisesta, ovat saattaneet tosin lukea rivien välistä, mutta eivät ole koskaan kysyneet. Esikoisen aikaan kerroin yhdelle ystävälle ja nyt olen kertonut muutamalle, mutta eivät ole mitään kyselleet ekan epäonnistuneen inssin jälkeen. Liekö eivät uskalla tms.

Välillä tekisi mieli kertoa kaikille, varsinkin töissä kun tuli viimeksi negatiivinen testi ja itketti seuraavat pari päivää koko ajan. Jotenkin ei vain pysty, toisaalta hävettää ja toisaalta en halua sääliä ja sipinää.

Mutta missäs vaiheessa muiden kierrot ovat? Täällä siis nyt kp 24/28. Menkkakipuiluja ja jotain ihme limaa tulee välillä (pahoittelut tarkasta kertomisesta, haha) siis vähän kuin olisi uusi ovulaatio käynnissä, samanlaista.

Me ei olla kerrottu, ei nyt eikä esikoisesta, ovat saattaneet tosin lukea rivien välistä, mutta eivät ole koskaan kysyneet. Esikoisen aikaan kerroin yhdelle ystävälle ja nyt olen kertonut muutamalle, mutta eivät ole mitään kyselleet ekan epäonnistuneen inssin jälkeen. Liekö eivät uskalla tms.

Välillä tekisi mieli kertoa kaikille, varsinkin töissä kun tuli viimeksi negatiivinen testi ja itketti seuraavat pari päivää koko ajan. Jotenkin ei vain pysty, toisaalta hävettää ja toisaalta en halua sääliä ja sipinää.

Mutta missäs vaiheessa muiden kierrot ovat? Täällä siis nyt kp 24/28. Menkkakipuiluja ja jotain ihme limaa tulee välillä (pahoittelut tarkasta kertomisesta, haha) siis vähän kuin olisi uusi ovulaatio käynnissä, samanlaista.

Mulla menossa kp 19/25-26,mitään oireita ei oo ollu,pari pv inssin jälkeen nipisteli mahaa nyt nyt sekin menny jo ohi. Vielä viikko ja sit selvii onnistuko 2. inssi :) mulla töissä tietää vaan pomo,vaikka oon kyllä huomannu et muut ihmettelee mihin häviän aina kesken pvn kun on pitäny lääkärissä ravata

Muokattu viimeksi:
Takaisin