inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harmi D kun inssi peruuntu!
Ootko käyny paljon vyöhyketerapiassa? Mä oon käyny kaks kertaa ja oon menossa nyt tällä viikolla kp 9. Onkoha sillä väliä missä vaiheessa kiertoa käy?

Kyfillä huomenna folliultra? Kerro sit mitä sinne kuulu. Ja etköhän voi pistää irrotuspiikin jos uässä kaikki ok ja sit vaan ajotettua seksiä?

Mulla nyt välikierto.. Uus rumba sitten seuraavasta kierrosta.

Meillä folliultra tulossa maanantaina, kp 10. Jos kaikki on kivasti, myös inssi ois ensi viikon lopulla. Tähän kiertoon haluan kysyä luget tukemaan mahd. kiinnittymistä. Joka kierto on tiputtelua ennen varsinaista vuotoa, mikä ei gynen mukaan haittaakaan... mutta pienestäpä nämä tuntuu välillä olevan kiinni :)

Hileinen kp 5 (2. Letrokierto)

Oli eka kerta lähes 20 vuoteen. Olen käyny akupunktiossa ja jäsenkorjauksessa. Suositteli et käsittely olis menkkojen aikaan tai heti niiden jälkeen.

Joo, mulla huomenna ultra, tänään oli ovulaatiotesti nega ja todennäköisesti huomennakin. Oon ihan varma että se ovulaatio osuu just lauantaille ja jää tämä kierto hyödyntämättä :'( Mutta katsotaan mitä aamulla ultra näyttää. Katsoin kalenteria niin näyttää että mulla osuisi jokainen kp 14 ja 15 seuraavat kuukaudet lauantaille, ihan uskomatonta miten voi noin huono tuuri olla. Harmittaa, kun inssiin ei ole mahdollista mennä lauantaina :/

Sofi, olitteko lääkärien kanssa sopineet välikierrosta vai Halusitko itse pitää?

Missä tapauksissa lääkärit kirjoittaa luget mukaan inssin jälkeen? Mietin pitäisikö munkin kysyä, syy kun on selittämätön niin kai kaikki apu on silloin sallittua? :D

Meille ilmotettii ihan käytäntönä et pistoshoidoissa aina välikierto. Oon kyllä kuullu ettei kaikilla ole mutta tuolla näköjään.
Mullakin kierto alkaa usein torstaisin joka hankaloittaa ultrien saamista. Siis kun sillon 10. Päivän uä sattuu lauantaille.

Mä kävin viime vuoden lopulla 3 kertaa akupunktiossa,itsellä ainakin kuukautiskivut väheni ja kierto piteni pariksi kierroksi,nyt en ole enää varannut uutta aikaa sinne. Itsellä ultra huomenna kp8,ja inssi luultavasti ma. Mitenkähön luotettavia nuo ovistestit on kun viimeksi tein testiä jo kp 10 lähtien,ja näytti viel negaa ultran aamulla kp11 vaikka lääkäri sanoi et siel näkyy jo vähän nestettä eli ovis ihan hollilla. Sit tein ultran jälkeen ilmemmalla uudelleen testi ja selkee positiivinen. Eli meillä nyt koetetaan vähän aiemmin tehä inssi jotta munasolu ei ehtiis irrota

No niin, ultrakuulumiset, yksi selkeä johtofolli 25mm, lääkäri oli sitä mieltä että olisi pitänyt jo ovulaatiotesti näyttää, epäili ettei irtoa enää. Ei suosittele irrotuspiikkiä, mutta sanoi että jos niin haluan niin voin sen illalla laittaa ja huomenna inssiin. Itku pääsee, tätä pelkäsin että joudutaan jättämään välikierto ja mä kun en enää mitään muuta pysty ajattelemaan, kuin tätä. Hirveää olla töissä kun itkettää kokoajan :'(

Itekin yllätyin miten raskasta tämän on,välillä menee paremmin ja välillä itkettää monta päivää. Ei ole yhtään olo että ois oma ittensä...se on harmi että sitä ei välillä osaa miettiä mitä kaikkea positiivistä elämässä on kun ajatukset pyörii ovulaation,kiertopäivien,hoitojen ym ympärillä. Tsemppiä kaikille teille,toivotaan että kaikillä asiat järjestyy ja saadaan se oma nyytti syliin joku päivä <3 ei se muu auta kun uskoa vaikka tekis mieli heittää pyyhe kehään kun koko ajan kuulee muilta onnellisia uutusia (tyyliin ekasta kierrosta onnistunut). Suosittelen kyllä lämpimästi terapeutilla käymistä,itse olen käynyt lapsettomuuspolin kautta pari kertaa ja se oikeasti auttaa saamaan näkökulmia ja tsemppiä arjen keskelle :)

Tulin töistä kotia ja tein vielä testin, joka oli positiivinen. Eli huomenna siis päästään yrittämään inseminaatiota, jee ♡ Toivotaan että se onnistuu ja ehdin, kun mulla on työkeikka muualla, ja ehdin iltapäivällä vasta takas kaupunkiin. Näitä päiviä varten pitäisi olla sairaslomia.

Heippa,

Toisaalla olen kirjoitellut ja nyt vasta pisti tämmöinen inssiketju silmään. Meillä '14 clomit+inssi, joista neljäs kiertoi toi meille esikoisen 01/15. Yrityskierros no 2 menossa. Clomeja popsittu kaksi kiertoa, joissa jälkimmäisessä vaste ja inssi oli 9.pv. Piinaillaan tuloksen kanssa siis vielä ensi viikkoon, mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan ei ole. Tosin ei ollut esikoisestakaan.
Hoitopaikkana Naistenklinikka.
Tsemppiä kaikille :)

Moikka!

Kyfille tsempit ja myös muille :)

Kp 10 ultra käyty, maanantaina pitäis käydä uudelleen kun folli oli vaan 10-11mm ja limakalvo 6mm (viimeks kp11 limis 9mm ja folli 14mm). sanoi että inssi päästään tekeen ehkä tiistaina, hope so! Mä niin toivon että nyt tärppäis, loppuis toi ramppaaminen tuolla toisella paikkakunnalla, plaah.

Itse kävin aamulla kp8 ultrassa ja lääkäri totesi että ovistesti pitäis näyttää plussaa maanantaina eli sit ti 2. inssi. Nyt sain mukaan myös Pregyl piikin,joka pitäisi pistää ma jos ovistesti nega,sit saatas inssi keskiviikolle. Kummallista kun itsellä kierto kunnossa niin miksi pitäs piikittää?? Ovulaatio on aiemmin heittäny 1-3pv ja joka kk olen saanut ovistestin plussalle..Lääkäri totesi että saadaan inssi tehtyä viimeistään ke tällä tavalla

Inseminaatio takana, 32 miljoonaa oli että ihan hyvä määrä kun raja on kuulemma se 5 miljoonaa. Kamalat ovulaatiokivut, maha tosi kipeänä ja samoin selkä, oikein särkee mahaa :/
Mitäs muille kuuluu?

Oho, ei näkyny nuo muiden viestit kun kirjoitin oman, mutta onpa eri käytäntöjä. Meille neuvottiin pistämään piikki jos ei ovulaatiota tule niin samana aamuna kuin inssi olisi ollut silloin viime kierrossa.
Floral, meille myös viime kuussa neuvoi pistämään jos ei silloin aamulla ole luomuovisplussaa, epäiliskö ne lääkärit että jos on liian iso jo ettei irtoa, kun kaikki munasoluthan ei aina irtoa joka kuukausi niin jospa se piikki on varmistus sille että varmasti irtoaa?

Kyfi, nyt pidetään peukkuja!! :)

Täällä letrot syöty ja sen tuntee - nippailee ja vihlookin välillä. Ma kp 10 ultraa odotellessa! Inssi sen mukaan sitten :)

Kiitos Hileinen ♡ Joo, nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn!!! Mulla ollut myös noita todella kovia mahakipuja, vaikka vain yksi folli oli, niin en tiedä miten näin kovaa sattuu. Onko teillä muilla noiden lääkkeiden myötä ovulaatiokivut koventuneet? Mulla sattunut eilen ja tänään selkään ja kaikki tärinä tuntuu pahalta. En voisi kuvitellakaan että nyt pitäisi harrastaa seksiä, mutta täytyy varmaan illalla ottaa särkylääke ja yrittää kuitenkin, kun sehän edesauttaa lukemani mukaan kiinnittymistä, tai siis siemeneste ilmeisesti auttaa?

Onko kellään tietoa miten paljon kuume vaikuttaa siittiöihin? Meillä pitäisi olla inssi ma,ti tai ke muttamies nyt 38 asteen kuumeessa :o

Muistaakseni se kuume voi sitä määrää laskea, mutta jos ei ole sitä 40 astetta ja viikkotolkkulla niin tuskin ratkaisevasti. Ja toisaalta, kannattaahan siellä silti käydä näyte antamassa, kun eihän ne tee jos näyte ei ole riittävän hyvä.

Sillä mä stressaan kun siittiöitä oli viime inssissäkin todella vähän että onko tämä kierto jo menetetty jos kuume viel lisää vähentää... mitenkähän paljon noilla näytteillä voi olla eria kun lekuri sanoi että niissä on usein vaihtelevuutta..

Mä kysyin tätä samaa viimeksi, minun miehen testit olleet eka 80milj, toka 11milj ja nyt tämä kolmas 32miljoonaa. Että aika isoja eroja sit kuitenkin, mutta 5 miljoonaa on se minimi.

Takaisin