inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
E-Suomessa jonot on pitkät, 4-6 kk on aika minimi mitä täällä sanovat ja vaikka käyntipaikka on samassa pitäjässä niin kyllä niitä kilsoja kertyy täälläkin kun asuu toisella puolen kylää.
Täällä et myöskään aikoja pääse valitsemaan. Sulle annetaan aika, ota tai jätä.

Mä voin käydä työterveydessä puhumassa ja kerran jo kävinkin, 10 päivän sairasloman sain uupumuksen takia.
Tänään mentiin kaverin pikkujouluihin ja olin ihan hyvällä fiiliksellä niin kauan kunnes astun olkkariin ja huomaan sohvalla naisen joka on viimesillään raskaana ja kaikki vaan ihailee sitä masua ja kattoo kun vauva liikkuu. Ois tehny mieli vaan potkia sitä mahaa, sain pidettyä itteni kasassa mutta mies huomas kuinka paha olo mulle tuli. Ja siä oli paikalla sellasia kavereita että ne ei tiedä näistä hoitojutuista mitään, onneks kukaan ei alkanu kyseleen mitään että koskas on teijän vuoro, siinä kohtaa oisin varmaan romahtanu ihan täysin...
Mä en tiä miten tayssissa menee noi hoitojonot, kun eivät oo siitä puhunu, täytyy kyllä ens kerralla kysyä.

TK, ei Keski-Suomessakaan voi valita, on otettava mitä annetaan. Tosin yksi mieslääkäri aina huolissaan kyseli käykö se ja se aika kun pitkästä matkasta kuletaan.

Voi ei Vauvaton, kurja tilanne =(

Suvetar, kiitti tarkennuksista :) Mun kokemukset OYSista on ollut vain positiiviset ja olen tyytyväinen, kuinka nopeaan meidän kohdalla asiat on edenneet! Harmi, jos sinulla on toisenlaisia kokemuksia <3

Hei.
Mäki käyn Oulussa hoidoissa :angelic: siel on ollu kyl hyvää palvelua harmi vaa että joka kerta eri lääkäri. Kävin ultrassa 18.11. eli eilen mun munarakkula on melkee puhkeamaisillaa 20mm joten ovulaatio ajottuu viikonloppuun joten siihe meni seki inssi :sad001 nyt vasta kp11 en ymmärrä mite noi äkkiä kasvoi aina ollu vasta kp14 20mm :sorry:

Vauvatoiveissa, mulla olis laskennallisesti, ku 28pvää on kierto, ovis kp 14. Letrot (ilmeisesti) tekee sen kp12 vaikka kierto edelleen 28pvää.

Mulla on ollu molemmissa insseissä sama lääkäri sekä hän oli myös toisessa munien tsekkausultrassa. Ihan ekalla hoitojen suunnittelukerralla ja ekassa munaultrassa oli toinen lääkäri. Että vissiin ihan hyvä tuuri käyny?

Liljatar mulki on kierto 28pv mut viime ovis oli kp14 tai oikeastaan 15 vaikka söin letroja en kyl tiä miks se noi kiihtyi. Hyvähä se on että kasvaa mut huonoa tuuria ku ovis viikonloppuna :sad001 mulla se lääkäri vaihtuu kokoaja en oo kyl niistä samaa lääkäriä nähny 2 krt :grin ja ny tulikin pitkä tauko iha hyvä ni ei tartte ennen lomaa ottaa töistä vapaata.

Ja osaako teistä joku auttaa mua ku yritin tulkita lääkärin tekstejä mun ultrasta eli : vas ov 23x17mm DF mä ymmärrän et tässä puhutaan vasemman puolen munarakkulasta mut miks tommonen lukema viimeks luki vaa 20mm o_O

Se mitta on varmaan otettu kahteen suuntaan, ku eikö munasolu ole vähän soikea? Lääkäreillä on eri tapoja merkitä asioita, eli se aiempi muna on ollu 20x jotain.. näin mä ymmärtäsin tuon..

Kiitos liljatar niin mäki sen eka tulkitsin. Vieläkään ovistikut ei näytä mitään :sorry: ei ees haaleeta viivaa mitähä tääkin tarkoittaa. Luulis jo tulevan ku nii iso oli

Vauvatoiveissa: mulla oli ovistesti negaa kun folli oli 23mm, plussa tuli vasta ku se oli 27mm. Eli kasvoi melko isoksi ennekun oli valmis. Kyl se sieltä plussaksi muuttuu.

Nimeeeikeksitty noin iso oikeesti? :eek: Mul on aina ollu max 20mm ja ovulaatio seuraavana pvnä sillo ku se on katottu. Voiko mulla olla se tyhjä ettei oo ees munasolua? No toivottavasti tulis pian + :shy:

Nimeeeikeksitty niin sä raskauduit siit 27mm follista? :cat: Kuinka oot voinu? Harmi ku mä en päässy inssiin just ku oli nii hyvä folli ei voi mitää kattoo tapahtuuko luomuna mitään :sorry:

Harmi vauvatoiveissa, ettei teilläkään natsannut inssi tähän kiertoon :( mutta mullakin siis tuli tässä kierrossa ovisplussa vasta kun folli oli n. 24 mm. Jostain syystä Oysissa haluavat tehdä inssin sillon, kun folli on n. 20 mm, en tiedä, miksi. Ei muuta ku peitot heilumaan kotosalla :)

Mulla tosiaan on ollu kans lähes aina eri lääkäri, ja ne on asioista eri mieltä ja se ärsyttää, samoin kuin se, et folliultra-ajat on aina myöhässä, kerran odotin 1,5 h... Yks lääkäri puhui mulle lähes varmana havaintona adenomyoosista, joka hankaloittaa raskaaksi tuloa. No toinen lekuri oli sitä mieltä, ettei siihen vakavasti viittaavaa ole ja tää ekakin sitten rupesi perumaan puheitaan. Ois ihan kiva tietää, mikä on totuus, koska ivf:ään mahdollisesti mentäessä sillä on merkitystä.

Yhessä inssissä folliultran tehnyt lääkäri sanoi, ettei tartte pistää pregnyliä. Joten en ostanut. Seuraavana päivänä inssissä toinen lekuri käski käydä ostamassa sen ja pistää vielä kotona inssin jälkeen. Jotenkin mulle on tullut sellanen sähläysfiilis koko paikasta.

Suvetar mä oon huomannu saman ny joka kerta folliultra aika myöhässä 30min mut aika pitkä aika toi 1.5h huhhuh :eek: saman oon ite huomannu et haluavat tehä inssin ku on 20mm voiha olla et mun ovulaatio ois olluki vasta viikolla. Mut pakko yrittää ilman inssiä. Jokaisella lääkärillä on omat mielipiteensä kaikesta nii tiiä sitte.

Taysiskin vaihtuu lääkärit usein, pari kertaa ollu sama lääkäri koko hoitokierron folliultrissa ja inssin tehnyt sit kokeneempi lääkäri aina. Tosin samat lääkärit on töis myös äitiyspoli/synnytysvastaanotossa/naistentautienpäivystys, edellisen folliultrat, varhaisultran ja päivystysultran teki sama lääkäri. Nyt ollu mies lääkärikin polilla. Mulla ainakin aina lääkäri soittaa varmistuksen toiselta ku oon vähä erilainen tapaus niiden sanojen mukaan. Ajat varataan hoitaja/kätilöltä lääkärillä käynnin jälkeen, samalla varmistetaan että on ymmärtänyt lääkärin selostukset ja neuvotaan lääkeiden otossa. Pari vuotta sit oli ajat myöhässä puolen päivän aikaan tunninkin mut nyt ollu max. 15min myöhäs. Ite oon ollu tyytyväinen poliklinikan toimintaa verratessa muihin poleihin samas talossa.

Jaahas, kp 1. Ei kyyneleitä, mietin miten rakas tuo esikoinen on, jonka ei pitänyt olla mahdollinen. Minä jättäydyn tästä porukasta pois. Tsemppiä teille muille.

Pitkään palstaa lukeneena ajattelin liittyä joukkoon.
Taustoja sen verran että yritystä takana n. 3 vuotta (1.vuosi luomuna, 2. vuosi clomifenin avulla ja nyt huhtikuussa hoidot aloitettu).

Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta sekä PCO, miehessä ei mitään vikaa. Ja minulla sitä ongelmaa että kierrot voi olla kaikkea 20-200 päivän väliltä.. Nyt hoitojen aikana tasoittunut n. 35pv mutta silti kierrot pitkiä.

Hoidot tosiaan aloitettu huhtikuussa OYS:issa. Meillä hankaloittaa tilannetta se että hoitoihin on yhteen suuntaan 300km matkaa eli ajoa tulee melko paljon :/

Huhtikuussa tosiaan hoidot aloitettu mutta vasta nyt perjantaina 11.11 saatu ensimäinen hoito tehtyä.
Kahdessa ensimäisessä yrityksessä oli lääkkeinä letrotx2 kp 3-7 ja metformin 1,5g/pv.
Hyviä munasoluja ei kuitenkaan saatu kasaan, kaikki oli ultrapäivinä liian pieniä ja hoitoja ei voitu tehdä.

Tässä hoidossa lääkkeinä oli letrotx2 kp 3-7. metformin 1,5g/pv ja lisäksi otettiin injektiona Bemfola 75ky kp 8 ja 9
Nyt tässä hoitokierrossa seurantaultra kp 13 jossa näkyi vas. kaksi follia: 13 ja 11 mm, kohdunlimakalvo 6,6mm.
Inseminaatio päätettiin tehdä kp 17 :)
Kohdunlimakalvosta lääkäri ei kummemmin puhunut, sanoi vain olevan hyvä, eikä kanta.fi ole mitään kirjoittanut.
Yksi folli vasemmalla 19mm ja simppoja lähti matkaan 24milj josta 91% huippu yksilöitä.
Lisäksi inseminaation yhteydessä pistettiin 5000ky Pregnyliä.

Piina päiviä siis eletään. Pe tai La olisi testi päivä. Raskaustestiä en ole ostanut vaan pakettilisen tamppooneja :D
En usko että raskautta saadaan aikaiseksi näillä hoidoilla.
Olot olleet ihan normaalit. Tänään alkanut rintojen kipuilua, mutta sitä yleensä minulla on aina ennen kuukautisia.

Takaisin