inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5000iu kait se annos oli ja 10pvää näkyis testissä, mut varman päälle ;)

Letroista en tiiä muuta, ku et lääkäri sano viimeksi, et onpa hyvä, sopiva vaste niille, ku ultrasi munien määrää. Pitää kyllä kysyä, ku seuraavan kerran näkee, miten ne vaikuttaa/voi vaikuttaa kiertoon ja sen säännöllisyyteen...

Nyt myöhemmin illan aikana ei oo enää tullu mitään paperiin, mut mulla onki yleensä tuhruvuotoa tms edellisenä päivänä ku menkat alkaa, tää vaan ei ollu tyypillistä sellasta... :O

Mulla ei ainkaa letrojen vuoksi menkat tullu myöhäs iha ajallaan jopa pari pv ajoissa tiputtelua. :sad001 Enkä oo ees kuullu et ne myöhästyttäis tiiä sit. Liljatar kato vielä muutama päivä jos ei menkat alakaa nii testaa :) mulla pregnyl lähti kehosta pois nopeesti.

Mulla letrot on vaan lyhentäny kiertoo. Viimeks oli vaan 26pvä.
Täälä menossa dpo 10 ja vähän on jänskät olot, parina ekana päivänä oli sellasia vihlasuja alavatsassa ja nyt tänään on tissit ollu tosi herkillä, oikeen sattu kun otti rintsikat pois. Yleensä ihan tuttua kun on menkat alkamassa, mutta ei ihan näin aikasin. Tai sit tulee vaan taas tosi lyhyt kierto.
Kuinkahan kauan maltan olla testaamatta kun vasta torstaina virallinen päivä...

Liljatar ja Vauvaton, kunpa ois plussa tulossa :)!

Mulla kans letrot on hieman lyhentänyt kiertoa.

Oon testannut ovista ja en ymmärrä. Perjantaina oli se 16 mm folli, joten nyt pitäisi olla jo jotain 22mm ja tänään on ollut ihan selviä ovistuntemuksia. Ovistesti nega (ihan haalea viiva). Liekö one stepin liuskat nykyään huonompaa laatua vai enkö vain oo saanut LH-huippua kiinni? Mulla kyllä tuli myös selkät limat jo lauantaina, mikä on outoa..testasin ekan kerran lauantai-iltana ja testi oli aivan blanko.

Siispä.. en tiedä, suosittelenko enää noita testejä kellekään :( Pitää huomenna vielä testailla uusiksi.
Ja testailen lähinnä siksi, että tietäsin, milloin pakkoseksi pitää lopettaa :/

Täällä on kp1 ja uusi ultra-aika saatu perjantaille 25.11. :)
Tänään tuli ihan järkyttävän iso hyytymä suojaan ja pieniä hyytymäpaloja :O ei oo ikinä viel tällästä ollu.

Aamulla jäi vähän verituhrua paperiin, itkupotkuraivareiden jälkeen tyydyin kohtalooni ja laitoin siteen. Päivän aikana ei mitään....
Tissikipu vaan yltyy, en osaa pitää kotona rintsikoita mutta nyt jo suihku ilman riitti ja pakko laitta, en tiä miten yön selviän ilman.
Varmaan huomenna pakko testata....

Okei mä oon sitten erehtynyt letrojen suhteen. Noh, muistelin väärin, ei oo ollu itellä käytössä.

Oo vauvaton, tissikipu kuulostaa raskausoireelta. Itellä oli ekassa raskaudessa ihan jäätävät tissikivut, muita oireita ei sit ollutkaan.

Mulla tää tissikipu on yleensä menkkaoire, mut niitä en viä viikkoon odota niin siks vähän outoo. Tai sit on taas tulossa ihan superlyhyt kierto...
Mut toivottavasti nyt ois jotain muuta.

Hätäilin eilen ja tein testin, puhdas negahan se oli. Tänään ois ollu virallinen testipäivä mut eipä tarvi testailla kun menkat alko ihan syöksynä heti aamulla.
Nyt vaan sitten sitä viimestä aikaa varaileen...

Joo. Tiistaina tuli se kaks viikkoa 2. inssistä. Negan testasin (kp26). No, menkkoja ei kuulunu (eilen piti alkaa). Kympin aikoihin kävin vessassa ja viholainen hyökkäsi (kp28)! Testasin varalta vielä äsken ja negahan se siellä. :( Aika turtunu olo. Pitää iltapäivällä soitella polille, et onko heidän laskuissaan eka kiertopäivä tänään vai eilen, et osaa letrot alkaa syödä oikein kolmatta ja viimeistä inssiä varten. Sitte IVF-jonoon, joka on n. 4-6kk. Lääkäri meinaisi viime käynnillä, et jos siihen joudutaan, niin ennen kesäsulkua ehditään tehdä hoito.

Vauvaton, samoissa siis mennään! Tsemppiä meille ja muilleki!

Pahoittelut epäonnistuneista kierroista vauvaton ja lijatar :( Samoissa mennään, paitsi me jätetään se kolmas inseminaatio väliin, eli jos ei tästä inssittömästä kierrosta tärppää, ivf-jonoon.

Täällä ovisplussa ilmaantui vasta tiistaina ja nyt siis dpo2 menossa.
Tsemppiä kaikille! Kurkin täällä, vaikken oikeestaan enää kuulu kohderyhmään..

Viimeseen ultraan varailin eilen aikaa, ei meinannu hoitaja antaa sitä aukkari aikaa erikseen kun yritti vaan sanoo et se voidaan tehdä sit samalla ja sain oikeen ääntä korottaa että kun nimenomaan viimeks lääkäri sano että se pitää tehdä aikasemmin, ja siinä kun sit illalla viä laskeskelin niin ovis varmaan osuu viikonlopulle, eli hukkaan menee.
Nyt oon niin henkisesti loppu että tekis jo mieli hakeutua johonkin psykiatriselle, mikään ei tunnu miltään.
Eilen soitin saikkupäivän menkkakipujen takia ja koska pomona on mua nuorempi mieshenkilö joka viä sattuu oleen homo ni on ehkä vähän kiusallista hänen kanssaan asiasta keskustella.
Saikkutodistuksen pyysi hakeen ja oli ihan tosi kiva kävellä tonne terkkarille tosta päiväkodin ohi kun siä oli lapset just ulkona leikkimässä...

Pahoittelut liljatar menkoista =( missä te ootte hoidossa kun jono on noin pitkä, keski-suomessahan ei oo jonoa mitä hämmästelen edelleen.

DB, Oulussa, täällä taitaa olla hoidossa koko Pohjois-Suomi. Ja kuinkahan kauas eteläänpäin. En ihan tarkkaan tiedä kuinka laaja-alue näissä asioissa on, mut esim. syöpähoidoissa kuljetaan ihan Pohjois-Lapista saakka Oulussa, 500-600km matkoja... :( Ja mitä kaikkia juttuja tuossa samassa yksikössä hoidetaan, koska nimi on perinnöllisyys poliklinikka tms vastaava.
4-6kk on jono IVF:n. Ajattelin kyllä kysyä, josko vois jo päästä siihen jonoon varalta. Ku vahvasti epäilen, et inssillä tulen raskaaksi. No, ihmeitähän tapahtuu!

Vauvaton, selvitä ihmeessä jotain kautta itsellesi jutteluapua, se helpottaa kovasti oloa. Ammattilaiselta ja ulkopuoliselta saa myös ihan varmasti uutta perspektiiviä asioihin, kunhan se ammattilainen vaan osaa sanoa oikeat sanat. <3 Mulla on ens viikolla toinen aika psyk.sh:lle, mut pitänee siirtää sitä, jos mies ei pääse mukaan töittensä takia ja sh haluaa hänet sinne mukaan, luonnollisesti. Mulla on myös pari ystävää samassa tilanteessa, tai no toinen sai jo vauvan IVF:n avulla ja toinen odottelee hoitoja, niin saan heiltäkin tosi hyvin tukea ja ymmärrystä. Mut se et puhuu jollekin, on tärkeää <3

Soittelin päivällä polille, sunnuntaina aloitan letrot ja ultra on sitte ma 28.11. ja inssi tod. näk tiistaina, jos menee kuten aiemmissa kierroissa.

Mä sain viimeksi ajan ivf:ään (jono oli 4kk sis. kesäseisauksen) ja tehtiin inssejä viel. Sitten tulikin yllätysplussa inssistä ku stressi väheni ku oli aika jo toiseen hoitomuotoon.
Itse aattelin myös kysyä saisko jo aikaa ivf:ään vaikka tehtäis inssejä. Taysis jonot ollu 2-6kk riippuen potilasmäärästä, samoin on ultra-aikojen kans välil on 1 vaihtoehto ja toisaalla on se 6 aikaa mistä valita.

Liljatar, nuo Pohjois-Suomen erikoissairaanhoidon etäisyydet on kyllä ihan jäätävät. Meilläkin kyllä tulee liki 100km klinikalle. Ei oo kovin halpaa kulkea omalla autolla hoidoissa. Parhaassa tapauksessa ollaan ajeltu miehen kanssa omilla autoilla inssipäivänä, morjestettu vaan matkalla. No jaa, eksyin aiheesta.
Toivottavasti saat paikan jonossa. Mulle sanottiin että voidaan alottaa IVF jo alkuvuodesta. Tuntuu ihan luksukselta kun täällä niin. monet harmittelee jonoja...

Mulla on nyt dpo8. Rintoja aristaa, mutta niin se on aina ennen menkkoja. Eilen nipisteli kohdun seutua. Mies haluaa kovasti elätellä toiveita. Mä en oikein oo jaksanut ajatella koko asiaa.

Liljatar, mulle sanottiin viime kuussa jonoksi 3 kk ja nyt tässä kuussa 4kk. Kai se tilanne elää koko ajan. Ja eri lääkärit sanoo er lukuja. Mutta sen tiedän varmasti, että Oysissa inssejä ei tehdä ivf-jonossa, sen olen kysynyt.

Oulussa hoidetaan tosiaan laajalta alueelta lapsettomia pariskuntia. Tosin aika moni pitkänmatkalainen, joka täällä foorumilla on kirjoitellut, on saanut maksusitoumuksen Oulun Väestöliitolle, eli eivät käy Oysissa. Oon vähän kade heille, koska siellä tuntuu olevan mukavampaa ja miellyttävämpää toimintaa..
Käsittääkseni myös Etelä-Suomessa (pk-seudulla) on pitkät ivf-jonot. Ite en tuota 3-4 kuukautta pidä ihan valtavan pitkänä aikana. Mutta se mua tympii, että eri klinikoilla julkisellakin puolella vaihtelee käytäntö sen suhteen, joudutko takaisin jonoon, jos ensimmäinen ivf-hoito on tulokseton. Käsittääkseni Oulussa joutuu ja jossain muualla ei joudu. Eli joutuu taas oottaan monta kuukautta seuraava hoitokiertoa.

(Se nimi, lisääntymislääketieteen klinikka, ei muuten viittaa perinnöllisiin sairauksiin, Oysissa on siihen oma klinikkansa, nimim. kokemusta senkin potilaana olosta on.. :)

Takaisin