inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei naiset :) Vihdoinkin meillä edetään hoitojen osalta, joulukuun kieroon ensimmäinen inseminaatio lahjasiittiöillä. Mutta siis, kyselisin mitä ovulaatiotestejä käytätte? Viimeksi viime keväänä testasin clearbluen kaksoishormoni testillä, hyvin silloin ovis löytyikin. Sen jälkeen ilmeisesti stressi laittoi kierron sekaisin, muutamalla päivällä sinne tänne, aiempi 28pv vakio rupesi heittelemään. No, tässä kuussa oon valmiiksi testaillu ovista clearbluen digitaalisella(en kuitenkaan sillä kaksoishormooni testillä), eikä vielä nyt 15pv hymynaama näy. Olen testannut heti herättyäni ekasta virtsasta, mietin johtuuko siitä? Toki testiviiva hieman tummunut, muttei lähelläkään vielä plussaa. Itsellä ongelma tehdä testi myöhemmin, kun juon paljon (3-5l) vettä päivässä, enkä sen takia pysty päivällä montaa tuntia pidättämään.
Tilasin taas niitä tarkempia clearbluen testejä, mutta miten niihin voi luottaa? Tai siis mittaako se jotenkin vielä tarkemmin tjn että soittaisin ultraa ja siirtoa liian ajoissa sitten ensi kuussa?
Ihan pihalla oon näistä, sorry. Ja ja, meille tehdään inssit ilmeisesti lääkkeettömänä.

Hei Julianna, yleensä ohjeena on, että ovulaatiota ei kannata testata heti aamusta, koska LH-hormoni nousee hereillä ollessa. Siksi kannattaa olla joitakin tunteja hereillä tai testata iltapäivällä. Ylipäänsä ohjeenahan on, että ei kannata juoda kovin runsaasti vettä ennen testaamista, ettei virtsa laimene. Sun kannattais sen vuoksi noina testauspäivinä juoda vähän vähemmän vettä ennen testausta, että pystyisit pidättämään ainakin sen 3 h :) Ja kannattais myös testata kaks kertaa päivässä, ettei LH-huippu mene ohi.

Noista kaksoishormonitesteistä mulla ei ole kokemusta, onko niissä jotenkin erilaiset ohjeet.

Ite tein aikanaan sillä tavalla, että testasin eka liuskoilla (mulla ollut Raskauskeijulta tilatut One step -testit käytössä) ja sitten kun niissä rupesi viiva tummumaan, käytin digiä. Nykyään en oo enää tuota digiä juuri käyttänyt, kun osaa omista oloista paremmin jo tulkita ovulaation lähestymisen ja oon saanut liuskoilla sen yleensä kiinni. Ihan säästösyistä oon jättänyt digit käyttämättä.

Tarkotatko "tarkemmilla testeillä" juuri niitä kaksoishormonitestejä?

Suvetar, kuinka aikaisin sulla on ovis, jos huomenna on kp8 ja pelkäät et inssi jää väliin? Ku maanantainahan on vasta kp11..? Mä ja mun muisti, mut sähän käyt myös OYSissa hoidoissa? Mulla on ollu ultra kp10 ja 11 ja inssit sitte ekalla kerralla oli kp11 (ku se oli pe) ja tokalla kerralla kp12 (tiistai). :)

Mä en oo tehny, ku pari kertaa ovis testin pari vuotta sitte, ku alettiin toivoa raskautta. Useampi gyne on sanonu, et tavallaan turhaa ressiä niistä testeistä, varsinki hoitojen aikana, ku ultralla katotaan ja matkan varrella opitaan elimistön käyttäytymistä tuntemaan. Musta se on ollu fiksusti sanottu :)

Liljatar, meinaan sitä, että aiempien kokemusten mukaan inssi pitäis tehdä sunnuntaina eli kp10 ja silloinhan se ei onnistu. Mulle on tehty kp10 ja kp11 aiemmin.
En tiiä, rupeaako ne varalta varaamaan miehelle tumputusaikaa maanantaille (kp11), jos eivät tiedä varmuudella, onko se liian myöhään. Oliko sulla siis niin, että kävit pe ultrassa ja ma tehtiin inssi? (oon tosiaan Oysissa hoidossa)

Toinen juttu on tietty se, että en tiiä, onko se kysta hävinnyt. Ja jos ei, niin sekoittaako se taas meininkiä. Toivon, että se ois hävinnyt, mitään sen suuntaisia kipuiluja ei oo ainakaan ollut menkkojen jälkeen.

Mutta varmuudellahan ei voi tietää alakerran tapahtumista ennen kuin huominen ultra koittaa :)

Vielä noista ovistesteistä: siinäkin on vaihtelua hoitopaikkojen suhteen, miten ohjeistetaan. Joissakin paikoissa jopa pyydetään tekemään testi kotona, näin mulle on kerrottu.
Mäkään en ole näiden inssikiertojen aikana testannut ovista, mutta jos nyt ei tehdä inssiä, aion testata, jotta oon paremmin kartalla.

Joo.. Täällä jo Kp2, eli padot ne taas vaan aukes.. :( Olin kyllä nyt pettyneempi kuin edellisellä kerralla, joten veikkaan et tuleva 4. inssi on taas joopajoo negaa tulee kuiteski, eli ei jaksa edes yrittää toivoa mitään. Vielä 3 inssiä siis edessä ja sitten siirtyminen ivf.

Pidän silti edelleen peukkuja teille kanssasisarille, ja noh pikkuriikkisen itsellekin, ei pyyhkeitä nurkkaan olla heittämässä ;)

Julianna, tsemppiä ekaan inssiin. Ite en oo ovistestejä käyttäny, en tiiä niistä mitään.
BT: voi harmi ettei tärpännyt vieläkään :(

Inssi meni helposti tällä kertaa. Miehen tavara oli hyvää ja limatkin kohillaan. Kaikki oli siis kohillaan!

Blue Terranova, no voi ei niitä menkkoja :( Plussat on kyllä tiukassa tässä ketjussa.

Kävi niin kuin ennustin: inssi ois pitänyt tehdä kuulemma sunnuntaina eli kp 10. Yks folli siellä oli ja se oli 16mm. Nyt vaan kotitouhuiluja.

En oo kyllä miehelle vielä sanonut, mutta musta tuntuu nyt siltä, että jos ei tästä luomu(/letro)kierrosta tärppää, mennään ivf-jonoon. Katoin kalenterista, että jos kierto pysyy säännöllisenä, ei me päästä ens kierrossakaan inssiin viikonlopun takia.. ja samalla tavallahan se jatkuu, jos ei menkkojen alkaminen veny. Ei mitään järkeä jäädä odottelemaan enää.

Mikähän superovis mulla on päällä kun ovislimat jatkuu kolmatta päivää? Minkähän nyt laskisin sitten dpo 0?

Onnittelut nimeeeikeksitty pienen pienestä elämän alusta :)

Minä otin muutaman päivän ylimääräisiä lugeja, tarkoituksena oli siirtää menkkojen alkua ens viikkoon muutaman menon takia. Nyt odottelen vuotoa että pääsee varaamaan uutta aikaa kontrolliultraan kuun lopulle.

Syöttekö muuten mitä vitamiineja sun muita itsehoitotuotteita tällä hetkellä?
Itsellä menee lääkärin määräyksestä foolihappo 1mg. Monivitamiini ilman A:ta ja Lysin kalaöljykapselit myös ilman A-vitaa, jota apteekkari käski välttää tässä vaiheessa. Lisäksi olen nyt kokeillut gelee royalia.

Tämähän menee jännäksi. Tänään kp24 sekä dpo12 ja ihan vähän jäi haaleaa/kirkasta verta paperiin, ku kävin vessassa. Menkat ei pitäis kyllä vielä alkaa, todellakaan! Tai sit letrot on pistäny elimistön sekaisin.

No sitten "ystäväni" Google kertoi, et voi ihan hyvin olla valemenkat, jolloin vuoto vähäisempää entä normi menkoissa. Voi elämä!

Ollaan reissussa, huomenna illalla kotona ja tiistai-aamuna testin tekoon ellei tämä vuoto ihan menkkamaiseksi muutu.. En viitti lähteä ettimään testiä kaupasta tähän hätään ja kun se Pregnylkin pistettiin, niin ottas varman päälle ettei se vaan tee valeplussaa..

Mulla on käytössä Solgar Prenatal Nutrients (monivitamiini) ja joku maitohappo, en muista tarkemmin et mikä..

Liljatar, jos sulla oli 5000iu pregnyl niin ei näy enää dpo 12 testissä. Oispa toi vuoto valemenkat! Onko jomoja?

Mä syön Multitabsin raskaus&imetys monivitamiinia.

Vitsi mua harmittaa kun eilen oli vielä ovislimoja mutta ei päästy talletteleen kun oli vieraita. Tosin talleteltiin inssin lisäks torstaina ja perjantaina että oiskohan siellä riittävästi siimahäntiä?

Takaisin