inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään pistetty Pregnyl 13 aikaan ja juuri outoa tunnetta (lievää kipua ja vihlontaa hetkellisesti) lantiossa. Taisin siis ehkä havaita ekaa kertaa oviksen. Laskujeni mukaan olisi 21mm yksilö lähtenyt liikkeelle vasemmalta. Huomenna sitten inssi aamupäivästä.

Tsemppiä inssiin!
Mulle kyllä lääkäri sanoi, et Pregnyl vaikuttaa vasta 36h tunnin päästä pistämisestä, niin siksi halusin pistää sen ite inssiä edeltävänä päivänä et se muna irtoais vähä aiemmin. Mut toivotaan, et sun, joskus_mamisku, oireet oli ovista!

Mulla on puhjennut nyt jokaisella 6 kerralla 12h sisällä. Inssin ultrassa tarkistettu ja puhjennu rakkula löytynyt. Mun määrättiin pistää jo 36h enne inssiä mut mä vähä myöhästin ku vaikuttaa mulla niin nopeasti.
Ukko on juuri hoitamassa omaa osuuttaan ja mun aika olisi 11. Kiitos tsempeistä :)

Mulle lääkäri sanoi myös faktana että 36 h päästä puhkeaa, mutta kun täältä oon lukenut että se on vaan arvio niin pistin vuorokautta ennen inssiä ja puhjennut oli. Mut sitähän ei ikinä tiedä onko se puhjennut itsestään vai pregnylin vaikutuksesta.

Hei kaverit,
aika myöhään vuodesta liityn joukkoonne mutta eipä tuo kai haittaa.

Meillä tosiaan molemmat 29, mutta miehellä ei käyttökelpoisia siittiöitä (oli tiedossa ennen hoitoja) joten hyvin nopeasti ollaan luovutussiittiöillä liikenteessä. Itsellä pitäisi kaikki olla hyvin, ja munasarjat on kuulemma "kauniit" (onko kenenkään muun munasarjoja kehuttu lääkärin toimesta? eikö se ole vähän outoa.. :D). Ovuloin käsittääkseni aika normaalisti, koskaan ei oo kuukautiset jääny välistä & tulevat päivän tarkkuudella, ainoa mahdollinen ongelma on että kierto on vain 25 päivää. Oli joskus 28, mutta stressasin itseni palloksi ja se tipahti sitten tuohon.

Ollaan yksityisellä klinikalla, kun noita luovutushoitoja ei kai tehdä enää julkisella juurikaan. Kalliiks tulee mutta toivottavasti vähillä hoidoilla selvitään? On me säästetty rahaakin reilu vuosi tätä varten.

Eka inssi tehtiin ma 28.11., ovistesti plussasi myöhään sunnuntai-iltana 27.11. ja inssi sitte kello 15.30 seuraavana päivänä. Folli oli kuulemma "kaunokainen" ja vaihe hyvä, eli vaikka en muistakaan yhtään sen kokoa tai limakalvon paksuutta, ilmeisesti aika hyvässä vaiheessa tehtiin.

Lääkkeitä mulla ei oo käytössä. Lääkäri sanoi heti ykskantaan että ei koe niitä tarpeelliseksi ekoilla kerroilla. Oon tähän suositukseen tosi tyytyväinen.

Nyt sitte piinailua vielä.. DPO 7, virallisesti pitäis tehdä testi vasta 14.12 (DPO 16) mutta ajattelin huijata ja tehdä yhden jo tossa viikonloppuna.. :angelic: Kauheita oireita totta kai kuvittelee koko ajan. Itse oon jotenkin tosi epäkosketuksissa oman elimistön kanssa, ei mitään tietoa mistään ovulaatioista. Ainoa jonka tunnistan on selkeä PMS, jolloin itken kaikelle ja epäilen seä avioliiton tilaa että sitä, rakastaako mun kissat mua oikeasti. Ehkä sen ovulaationkin oppii tunnistamaan paremmin!

Tsemppiä kaikille, toivottavasti tärppää itse kullakin!

Käynpä sanomassa täällä puolella heipat - inssit on meidän kohdalta ohi ja nyt ollaan ivf-jonossa. Hoitoihin asti toki toivotaan luomuihmettä :)

Rutkasti onnea kaikille yritykseen ja hyvää itsenäisyyspäivää :)

Heippa tulin minäkin sanomaan parit sanat tänne tauon jälkeen.. Tuli pyörähdettyä Egyptissä asti lomalla ja piikit mukana. Eilen ultrassa näkyi taasen liikaa kypsyviä folleja, joten se niiiin ilkeä punkteeraus on toistamiseen edessä ehkä nyt perjantaina ja samaan syssyyn inssi nro 4. Odotan kylläkin jo mielenkiinnolla ivf siirtymistä, kun ei sitä uskoa jaksa enää kasvaa näihin muutaman onnistumisprosentin insseihin. Peukutan kaikille teille ja Suvetar - onnen tuulia ivf prosessiin! Perässä tullaan :wink

Nokkonen, tervetuloa joukkoon! Mullakin kauniit paikat lääkärin sanojen mukaan :D Ja kyllä mä luulen, et se on ihan normaalia sanoa noin: keuhkolääkäri sanoo keuhkoja sisältä kauniiksi, "suolilääkäri" suolistoa jne, olen siis itse nämä myös kuullut :D

Suvetar, tsemppiä ivf:n. Kuinka pitkäksi arvioivat jonotusajan? Meillä viikon päästä testin teko ja jos negaa, tuun etuilemaan sua jonoon ;)

BT, toivottavasti joku kipulääke vois helpottaa sun kipuja!!! Tsemppiä inssiin!

Meillä tosiaan dpo7 ja ens tiistaihin saakka piinailtas. Ei mitään oireita tai tuntemuksia, mut ei kait niitä vissiin pitäis ollakaan..

Nokkonen, meillä myös eka inssi nyt tähän kiertoon luovutussiittiöillä ja kunnallisella meillä ainakin hoidot tehdään, tulee huomattavasti halvemmaksi. :)
Itsellänikään ei mtn vikaa löytynyt ja yksi helppo raskaus ja siitä jo 8v tyttö edellisestä suhteesta syntynyt. Nyt jännitetään tuottaako inssit tulosta, 2inssiä siis ja sit siirrytään jo ivf.n.

Nokkonen, meillä myös eka inssi nyt tähän kiertoon luovutussiittiöillä ja kunnallisella meillä ainakin hoidot tehdään, tulee huomattavasti halvemmaksi. :)
Itsellänikään ei mtn vikaa löytynyt ja yksi helppo raskaus ja siitä jo 8v tyttö edellisestä suhteesta syntynyt. Nyt jännitetään tuottaako inssit tulosta, 2inssiä siis ja sit siirrytään jo ivf.n.

Joo, näissä on kai aika paljon vaihtelua kuntien sisällä. Entisessä kotikaupungissa olisivat tehneet, täällä sitten taas eivät tee. Tuli vain tyly ja kirjoitusvirheinen lappu kotiin. Oltiin onneksi jo henkisesti (ja vähän rahallisestikin) varauduttu. Oli silti aika märkä rätti vasten kasvoja.

Jännitetään sun kanssa Julianna siis samoja juttuja suunnilleen samoihin aikoihin! Jännä, että noin nopeasti olette siirtymässä ivf:ään jos on luovutussiittiöt käytössä ja mitään vikaa ei pitäisi olla? Meillä ei ole suoranaisesti puhuttu jatkosta, mutta en haluaisi kauhean nopeasti heittää näiden hoitojen kanssa kirvestä kaivoon ja sekoittaa omia hormoneja.. Pitääkin kysellä sitten kun siellä seuraavan kerran käy.

Jos ei siis tästä tärppää. Itsellä on vahvasti sellainen olo että ei tästä mitään tule, mutta alavatsaa nippailee kyllä ihan koko ajan ja ihan oudosti. Oon aika varma että elimistö vaan kehitti jonkun valeraskauden kaikessa epätoivoisuudessaan.
Vielä monta pitkää piinailupäivää testipäivään eli lauantaihin..

Jaksamista kaikille! Luin yhden tutkimuksen tuossa tiedonjanossani, joka sanoi, että suklaan päivittäinen syöminen estää keskenmenoja, joten samalla logiikalla voisi myös kasvattaa hedelmällisyyttä? :wink Näin joulun alla väitän itselleni niin..

Meillä naistenpolin lääkäri totesi että "vain 2 inssiä tehdään, koska ei halua luovutussiittöitä tuhlata". Tosin lääkäri oli vähän turhanki luottavainen et raskaudun jo ekast inssist. 2krt olen aiemmin raskautunut kerrasta luomuna. Itselläni tosin ei niin hyvä luotto tähän kyllä ole!

Mulla alotettiin letrot tähän kiertoon, kun ilmeisesti stressin takia nyt syksystä mun kierrot venyny myöhäisen oviksen takia jopa viikolla.
Jos kaikki menee suunnitellusti eka inssi olis ens viiikolla. Ultrataan ens ma kp12, sit selvii tarkemmin.

Oon hemmottelua varannu itselleni, et nyt perjantaille kuumakivihieronta ja ehkä jos saisi varattua akupunktion viel ens viikolle inssin aikoihin.
Tuttava raskautu viidennestä inssistä, kun kävi akupunktiossa siirron jälkeen. Oli silloin jo toivon menettänyt hoitojen suhteen ja kysynyt lääkäriltä olisiko mtn avuksi että onnistuisi. Lääkäri oli sit vihjannu tuost akupunktiosta ja nähtävästi jtn se auttoi kun raskaus siitä sit alkoi.
Ei kai siinä mtn menetäkkään vaikka kaikkea tuollaista itsekin kokeilisi. :)

Julianna - juu, kuulostaa järkevältä. Onhan ne kaverit oikeasti aika hintavia. Toivottavasti ekalla tärppää! Pitää miettiä itsekin tuota akupunktiota ens tai seuraavalla kerralla. Onneks ei ole neulakammoa.

Juupasjaapas - huh kuulostaa hullulta tuo lääkerumba. Mitä sanovat lääkärillä? Eihän tossa oo mitään järkeä jos asian jonka pitäis auttaa tekee päinvastaista.. :/

Täällä menossa dpo7, lugat aiheuttaa oireet ja tuntemukset että ei tästä mitään tuu.
Jos ei nyt tärppää niin tämän jälkeen välikierto ku tulee joulu juuri kierron keskelle. Tammi-helmikuussa sitten 3. inssi. 3-4 inssiä ja sitten siirto ivf-jonoon, mikä lääkärin mukaan on aika lyhyt tällä hetkellä että ehtisi ennen kesätaukoa tekeen ivf:n.
Sain reseptille lääkkeet ensi hoitoon ku maksukatto täyttyi niin saan halvalla lääkkeet.

Maanantaina menossa folliultraan joka on kp14. Letrot syöty ja bemfolat pistetty. Viime inssi oli kp17 jossa 1 folli.. kp13 oli ultra jossa näky 2. Saa nähä miten nyt käy

Suvetar, samaa ne sano mulleki.. :)

Tuntemuksia on. Tuntemuksia ei oo. Samat fiilikset edellisen inssin jälkeen, niin ei kyllä riemastuta yhtään. Tiistaina sais testata. Haluaisin testata niin, et mies on kotona kans, niin voipi mennä torstaihin, mikäli pää kestää ;) Tänään siis dpo10.

Hei! Sivusta alkuun seuranneena hyppään nyt joukkoon. Historiaa: Lapseton pariskunta, ikää 34 +, yritystä takana puoltoista vuotta. Tänään mulle tehtiin 3. inssi. Lääkkeenä letrot + bemfola + bregnyl + lugesteron joka kierrossa. Mitään varsinaista syytä ei löydy. Eilen kävin ulrassa (kp10) ja lääkäri oli sitä mieltä jo, että tänään tehdään inssi. Eilen pistin pregnylin ja tänään oli siis inssi. Todella aikaiselta tuntuu, mutta ehkä on luotettava lääkäriin sanaan. Muissa kierroissa on ollut muutaman päivän myöhemmin. Kaikilla muilla kerroilla folli on ollut oikealla puolella ja eilen oli vasemmalla hyvänkokoinen ja tänään vissiin löyty toinenkin. Toivotaan, että vasemmalta toimisi nyt paremmin.
Juttelin samalla lääkärin kanssa, että monta inssiä tehdään ja totesi vaan, että ihan miltä itsestäni tuntuu ja olenko valmis ivf-hoitoihin. Suunniteltiin siirtyä järeämpiin hoitoihin sitten, jos tämä inssi ei tuota tulosta. Käydään siis kunnallisella ja ivf-hoitoihin ei ole jonoa.
Tsemppiä muille! :)

Ekojen piinailuiden tulos on aika selvä: negaa jokaiseen testiin. Kärsimättömänä, ja koska elimistö kehitty jo outoja oireita (jotka nyt selvästi sitten olivat keksittyjä) tein ekan testin jo DPO9, sitten 10-11 ja kaikki ihan selviä negoja ilman minkäänlaista tulkinnanvaraa. Nyt vatsaan sattuu ja alaselkään myös ihan samalla tavalla kuin ennen kuukautisia, jotka aivan varmasti tulevat huomenna.

Teen vielä tiistaina testin, mutta eiköhän tämä ole aika selvä peli. Kuten joskus_mamisku sullakin, menee seuraava mahdollisuus täsmälleen jouluna, joten tammikuun lopussa sitten uus kierros. :shifty:

Koska en käsittele pettymystä kauhean hyvin, aloin saman tien tehdä kauheasti tutkimusta siitä, miten ja mitä pitäisi tehdä jos haluaa hedelmöityshoitojen tehoavan erityisen hyvin. Koostin niistä sitten ruokavalion, jota yritän noudattaa, ja pitää huolta unen määrästä sekä liikunnan sopivasta määrästä. Jotain kontrollintarvetta tästä tilanteesta mulla selvästi on..

En tästä lähtien aio kuunnella yhtään mitään tuntemuksia omalla kohdalla! Selvästi päässä viiraa jo sen verran, että niitä oikeasti keksii tyhjästäkin.

Hyvää joulunodotusta kaikille!

Takaisin