inseminaatio 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MiisaQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alunnperäinen haave suurperheestä kariutui, mikä on ehkä ihan hyvä. Isovanhemmilla on aikaa keskittyä lapsen lapsiin, mahdutaan autoon, mökille, kylään jne jne.

Liina

Joku harrastus auttaa. Itse ajattelin, et aloitan jutan netti superdietin, alkaa 7.3, siinä on kotijumppaohje 4*viikko ja ruokavalio. 6 viikon treeni maksaa 50€.

MiisaQ: Ite luin kanssa useita lapsettomuusblogeja mutta sitten totesin että ne enemmän masentaa kuin auttaa mua. Haluaisin kovasti toisen lapsen, mutta olen vähän samaa mieltä kuin Liina eli yrittäminen saa jo kohta loppua. Suosittelen Miisa että teette päätöksen suuntaan tai toiseen ja päättäväisesti menette sitä kohti. Yritä saada välillä muuta ajateltavaa ettei käy liian raskaaksi.

Kiitos ihanat, ette tiedä miten viestinne auttaa ja kannustaa ♡ Juttelimme mieheni kanssa ja hän oli samaa mieltä nyt, että ei jätetä hoitoja tähän... Minä haluaisin myös aloittaa jonkun tiukemman ruokavalion, mutta pelkään että se taas vaikuttaa sitten ja huonontaa entisestään tilannetta. Mulla jäänyt kuukautiset pois ennenkin dieetin aikana. Vaikka periaatteessa nyt ylipainoa ei ole, niin olisi kiva saada jotain muutosta kuitenkin kroppaa. Raskauskiloja edelleen jäljellä, mutta sitten taas pelkään että se vaikuttaa hormoneihin ja vaikeuttaa entisestään. Jotenkin on kyllä jäänyt nyt oma kroppa ihan huomiotta, kun keskittynyt vain laskemaan päiviä ja hoitoihin.

Tein tänään vielä testin, joka oli aivan puhdas nega :'( pientä vuotoa, mutta ei vielä kunnolla, eli huomisesta tulee varmaan kp 1 sitten ja maanantaina soitto polille sitten ja taas folliultraa varaamaan. Viimeksi lääkäri sanoi, että haluaa että ultraa aikaistettaisiin, eli varmaan se olisi nyt sitten jo joskus kp. 10, vaikka ovulaatio aina ollut kp.13-15. Ja nyt ajattelin pyytää jos saisi ne kiinnittymistä tukevat lääkkeet käyttöön tähän viimeiseen inssiin. Kaikki nyt käyttöön jos vain mahdollista, että saadaan kierto hyödynnettyä.

Kuinka paljon te muuten harrastatte inssin lisäksi kotona "varmistuksia" :) Luin joskus, että siemeneste voisi auttaa kiinnittymistä, onkohan siinä mitään perää?

Meillä ollut käytössä kp 10 12, 14(ovis), 16. Kysyin lääkärilt haittaako kolmen viikon tauko. Ei kuulemma. :)

Mullakaan ei ylipainoa ole mut timmimpi voisin olla. Mietin sitä superdiettiä lähinnä kun saa kotitreeniohjelman. Ajattelin et en viitti alkaa syömään pelkkää rahkaa ettei hedelmällisyys kärsi. et aamupuuro, 2*lautasmalli välipala ja iltapala hedelmää ja leipää. Jäis lähinnä joka päiväiset herkut ottamat.

Liina

Itsellä tänään alkoi samat oireet kun joka kk ennen menkkoja; vatsan nipistely ja itkuherkkyys,joten itellä jo toivo menny et tämä inssi ois onnistunu. Vasta tiistaina tulee 2vk siitä kun inssi tehtiin mut tosiaan ihan samanlainen olo kuin joka kk tähän aikaan. Voikohan nämä oireet millään tavalla liittyä siihen että oiskin raskaana...?

Floral, minäkin samoja mietin. Dpo nyt 9 ja hurjat menkkajomot käynnissä... monet loppukierron oireet voivat olla ihan samoja kuin raskausoireet. Jännätään siis pari päivää vielä! :)

Kuten joku minulle täällä ihanasti sanoi, niin niin kauan on toivoa ennenkuin menkat alkaa, joten pidetään peukkuja että olisikin jotain ihan muuta kuin menkkakipuja ♡ Jännää ♡♡♡

Mulla tänään siis kp.1 ihan niinkuin ennustin. Maanantaina soitto polille ja kohti viimeistä inssiä!!!

Onks se miisuQ kolmas? Eivätkö suostu neljään? Miten esikoisesi sai alkunsa? meillä tärppäs inssillä viimeks ni tekevätköhän silti vaan 3 kertaa.
Liina

Meille sanottiin polilla et 3 inssiä ja sit raskaammat hoidot. Kuulemma todennäköisyys tärppiin laskee 3. inssin jälkeen reilusti. Ja meillähän tulee ivf jo heti tän tokan inssin jälkeen jos ei nyt oo tärpänny.

Outoo et todennäköisyys laskee kolmannen inssin jälkeen, kun siinä kuitenkin mahikset vaan n. 15% , mut jos ne niin sanoo.. No mut ivf ainaki tuplasti suurempi mahis :) suurimmalle osalle onneks viimeistään niillä tärppää.
Liina

Olen seuraillut palstaa taustalla jonkun aikaa ja ajattelin, että siellä pysyttelenkin, mutta nyt tuntuu siltä, että pakko johonkin purkautua.

Meillä on varsinaista yritystä takana 1,5 vuotta, mutta ehkäisyä ei ole ollut käytössä varmaan neljään vuoteen. Mulla on lievä endometrioosi, mutta muuten kaikki on lääkärin sanojen mukaan täydellistä. Raskaana en vaan koskaan ole ollut...

Kaksi inssiä on nyt tehty ja toisesta odottelen tätiä saapuvaksi, koska tuntemukset on täsmälleen samat kuin parilla muullakin just nyt tässä ketjussa. Tänään dpo 11 ja negaa näytti testi tänä aamuna.

Eniten ahdistaa epätietoisuus siitä, miten tässä lopulta käy. Kun olis se kristallipallo... Yksi inssi meinataan vielä tehdä ja sitten tuumaustauko. Voi olla että hoidot on meidän osalta sitten siinä, koska ivf ahdistaa isosti.

Toivon ihan sydämeni pohjasta, että muilla täällä tärppää. :Heartbigred Antaisi vähän toivoa tännekin. :)

Kiva kun päätit purkautua tänne aawa :) kyllä olet saanut jo aika tovin odotella. Toivotaan et nyt sit inssillä kuitenkin onnistuisitte!! Onko hormoneja vai luomukiertoon? Varmasti vaikuttaa seki tosi paljon onnistumiseen, et onks 1 vai 2 munista. Mietin vaan et kandeis kysyä jos ei ole.
Meillä esikoinen tärppäs : Clomit &pregnyll ja inssi. Kierrossa oli 2 munasolua ja 80milj. Siittiötä. Nyt kakkosta lähetään julkiselle yrittää ja toivoisin et tekisivät samalla kaavalla. Tsemppiä!

Liina

Monilla inssejä läpikäyvistä näyttää olevan ahdistusta ivf kohtaan. Liina: Meillä ainakin aloitettiin tää toinen kierros samalla kaavalla.

Kiva kuulla db :)
Ja mä oon miettinyt et mikä siinä ahdistaa. Tai siis ymmärrän kyllä, mutta se kynnys mikä itselläkin oli alunperin inssiinkin tuntui "naurettavalta", kun sai oman lapsen syliin. Et vaikee kannustaan ketään olee yrittämättä.

Liina

Musta tuntuu että vaikka olen nyt satavarma että ivf ei ole meidän juttu niin lopullinen keskustelu siitä käydään jos inssit ei tuota tulosta.

Kiitos tsempistä Liina. :)

Meillä on tukena letrot, vaikka ovis tulee säännöllisesti muutenkin ja folli on näyttänyt kaikissa ultrissa aina hyvältä. Siinä ei siis ole meillä ongelmaa. Itse veikkaan, että ongelma on kiinnittymisessä ja siihen saadaan ilmeisesti apuja 3. inssissä, nyt kun ei tällä kertaa tärpännnyt.

Kolmas inssi olis meilläkin siis viimeinen ja vähän samat fiilikset kuin db:lla, eli viimeinen keskustelu ivf:stä käydään sitten inssin jälkeen.

Se mikä mua ahdistaa ivf:ssä on epävarmuus. Siis miksi se onnistuisi, kun ei ole muutkaan keinot onnistuneet... Lisäksi pelkään, että se on tosi kivulias prosessi tuon endon takia, kun aukiolotutkimuskin oli ihan tuskaa.

Mitenkäs muut piinailijat, onko tehty testejä? :)

Onko teistä muuten kellään kokemusta siitä että näyttääkö ovistesti raskauden? Itse olen aina testannut raskaustestilla kun sehän sitä tarkotusta varten on,mutta jostakin luin että myös ovistesti mahd resgoisi raskauteen?

Kyllä osvistesti on plussaa jos on raskaana! :) mut viivojen pitää olla tasavahvat. Ainakin minulla ja kaverillani on näyttänyt.

Ja joo ymmärrän kyllä ivf pohdintaa, et olis jo henkisesti helpompi "luovuttaa", koska on varmasti pirun raskasta se epätietoisuus. Meillä auttoi kun pidettiin 2kk tauko yrittämisestä. Ivfssähän ei olla vielä koskaan oltu.
Liina

Takaisin