Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu yläosa paljaana nukun ja harson taitan tytön alle ku alkaa yöllä syödä. Tissist ei enää valuta yhtään joten ei sen kans ongelmaa
Ei tarvii enää edes liivinsuojia käyttää mihinkään aikaa påivästä... onneks!

Mä nukun joko alasti tai pelkissä kalsareissa - välillä on aamuisin vähän isompia lätäköitä sängyssä, mutta yleensä selvitään öistä ilman sen suurempia tiputteluja.

En jaksa myöskään enää askarrella mitään harsoja tytön pään alle, kun tuo mönkii niin paljon, että ne rätit olisi kuitenkin jalkopäässä ennen aamua. Ja kun me molemmat nukutaan yösyöttöjen ajan, niin ei jaksa ruveta säätämään mitään ylimääräistä.

Pari päivää tytön syöminen ollut aika aamuyö/aamu painotteista - tänään ollaan aamu kymmenen jälkeen syöty vaan neljä kertaa ja nekin kerrat hirveällä taistelulla: ei kelpaa tissi ilman hirveää huutoa ja kaiken maailman kevätjuhlaliikkeitä ja sadetansseja. :banghead:

Unissaan sitten tissi tosiaan kelpaa senkin edestä..

Tuo vois olla meilläkin ehkä ongelmana illan ongelmiin: neiti nimittäin ei millään laita nukkumaan illalla. Syö kyllä ja on siihe nukahtaa mut sit kuitenki herää ja alkaa kitistä ja itkeä ihan kauheasti ja sitä voi kestää parikin tuntia. Saattaa pari pierua tulla siinä huutaessa mutta en ehkä aina usko et on pieruista kyse. Et jos se onki tuosta et syö päivällä paaaaaaljon harvemmin nykyään. Pitääki koittaa syöttää tiheämmin... jos se masu siltiki sittenkin illalla "jumii" kun pitemmillä syöntiväleillä on päivällä.

Mulla ei oo valumisongelmaa, mutta pidän päivällä silti suojia liiveissä, ettei nännit paistais niin läpi. Mulla on pino kestosuojia, en tiiä miten toimii kertseillä.
Ja öisin nukun joskus muinoin henkkamaukalta ostetussa aamutakissa. Sanoinki miehelle, että taidan saada uuden aamutakin tän imetysurakan jälkeen :D takissa on reikiä siellä täällä, mutta se on kulunu ihanan pehmoseksi. Lakanoihin ei oo tullu maitoa ku pari-kolme kertaa, mut kun oon ruvennu pumppailemaan iltasin, nii yövalumisia ei oo enää näkyny.

Miulla kyllä imettäessä toinen tissi ruiskii maidot ties minne - oltava siis suojat koko ajan. Että ootan sitä ku saa taas nukkuu ilman liivejä.

Mulla on öisin imetystoppi ja siellä vielä liivinsuojat, viime yön saldo ihan litimärät liivinsuojat kun jostain syystä maidontuotanto on lähtenyt nousuun...En siis todellakaan voisi kuvitella nukkuvani esim alasti, ne ei olisi mitään ihan pikkulammikoita missä me nukuttaisiin. Päivällä liivinsuojat, imetysliivit ja imetyspaita. Mulla on ilmeisesti turhan tehokas herumisrefleksi, suihkutissit ja maitoakin liikaa niin märäksi menee kaikki helposti. Päivällä harso suojaamassa vauvan sekä mun vaatteita.

Nyt reissun päällä on ollut oma hommansa saada lapsi edes syömään kun kaikki mahdollinen kiinnostaa niin paljon. Pakko ollut etsiä mahdollisimman virikkeettömiä imetystiloja koska raivo iskee jos harsolla yritän suojata pikkuherraa näkemästä ympärilleen.

Mä nukun imetysliivit päällä. Tuskin viittin vielä aikoihin nukkua ilman. Joskus nukahdin kun tyttö söi ja seuraavan kerran heräsin kun tunsin märän kohdan lakanassa. Oli harso ja lakana ihan maidossa. Kerran taas unohdin laittaa liivinsuojan paikalleen niin oli herätessä liivit ja peitto ihan maidossa. Joskus oon koittanut nukkua yöpaita päällä mutta se oli hankalaa imetyksen kannalta. Pärjään kyllä ilmankin mutta olkapäät jäätyy kun tyttö syömässä eikä peitto ylhäällä asti o_O

Mä nukun yöpaita tai t-paita päällä. Imetyksien ajan pidän pientä pyyhettä tai harsoa toisen rinnan päällä. Joskus tulee sänkyyn maitoläntti, mutta tänäkin aamuna vasta kun nostin vauvan puoliksi syliini ja vauva painoi täyttä tissiäni ---> kunnon läntti vauvan yöpuvun selkäosassa ja lakanassa.

Jos maitoa tulisikin lätäkköinä vain imettäessä mutta viime yönäkin liivinsuojat siis kastui litimäriksi kun pojan kanssa vaan nukuttiin...

Minulla on öin ja päivin imetysliivin tai -topin lisäksi kahdet kestoliivinsuojat. Ainoa tapa pysytellä kuivana.

Heh en ees tienny et maidon valuminen toisesta rinnasta imetyksen aikana saattas loppuu jossai vaihees :D Miulla valuu maitoo iha kauheet määrät välillä ni miun on ihan pakko pitää liivinsuojia. Ne on sit yöllä välillä ihan litimärät et on pakko käydä vaihtamassa kuiviin. Sit ne suojat viel pyörii miten sattuu tuol liiveissä et niit joutuu välil vähä korjailemaa ettei ois lakana ihan märkänä. Kerran unohin laittaa liivinsuojat ku oltii kylässä ja imettäessä tunsin miten toinen rinta alkoi valumaan ja oli hetkessä litimärkä. Harsolla sit yritin kuivailla ja laittaa suojaks :D

Minä nukun yleensä toppi päällä. Siitä saa suht helposti rinnan esiin syöttöä varten ja toisaalta toinen on sitten lämpimässä + ei tunnu niin pahasti vauvan huitomiset toiseen nänniin :D Vaikka alkuun oli vaikeuksia imetyksen kanssa, niin sen alun kipuilun jälkeen imetys on sujunut loistavasti. Ja kyllä liivinsuojat on olleet ihan käyttämättömiä! Alussa käytin vain pehmentämään, kun nännit oli niin kipeät, mutta en ole enää varmaan pariin kuukauteen niitä käyttänyt. Minulla ei tisseistä tippaakaan valu paitsi imettäessä ja silloinkaan ei ala toinen rinta valuttaa mitään ä, vain siitä tulee maitoa mitä tyttö syö. Olen kyllä todella onnekas, mitä lukee kuinka haasteellista voi olla valuvien rintojen kanssa! :)

Mää nukun öisin toppi päällä. Sen puolen olkaimen lasken aina alas olkapäältä, kummalla rinnalla imetän. Ilkosillani en pysty nukkumaan, sillä vilu tulisi! Rinnat ei vuoda yöllä enää, eli täällä on maidon tulo tasoittunut. Silti pidän edelleen harsoa pojan pään alla yön. Nukkuu siis vieressäni edelleen läpi yön, saman peiton alla.

Täällä tyttö on tänään 3 kk ja just tänään on ihan selvästi alkanut tiheän imun kausi! :joyful: Sohvalla on tullut istuttua paljon imettämässä ja tyttö suuttuu oikein kunnolla, jos yrittää tehdä jotain muuta kuin rintaa tarjota. Mulla olisi mahis pian mennä yksin saunaan, täytynee käydä siellä vain pikaisesti. :joyful: Saa nähdä miten yö tulee menemään...

Onko muilla vauvoja,jotka on lähes koko ajan rinnalla? Tää ei ole tiheää imua,koska kohta koko 3,5 kk ollut samanlaista. Tänäänkin aamu alkoi tissittelyllä 8 aamulla ja söi noin kymmeneen ja sit oli hetken syömättä ja sitten söi jo toisen pätkän,joka päättyi 12 maissa nukahtamiseen.Lähettiin vaunuileen ja tultiin sieltä 4 aikaan ja nyt ihan pieniä taikoja lukuunottamatta ollut tissillä... tälläistä on joka päivä. Yö menee vielä niin,että nukahtaa yöunille,joskus 12 maissa yleensä.Nukkuu noin kolmeen ja sit taas syö jonkun puoltoista tuntia ja nukkuu sitten noin tunnu ja syö ja sit ehkä nukahtaa vielä pikku pätkälle
Koska tää mahtaa helpottaa?

Alan olemaan ihan loppu,kun en pysty mitään muuta tekemään.

Huh! Onpa rankka tilanne. Toivottavasti alkaa pian helpottaa! Syökö vauva koko ajan vai nautiskeleeko olostaan? Meillä välillä on tilanne, että lapsella on tissi vaan suussa, mutta pois ei saa ottaa ettei hermostu.

Huh! Onpa rankka tilanne. Toivottavasti alkaa pian helpottaa! Syökö vauva koko ajan vai nautiskeleeko olostaan? Meillä välillä on tilanne, että lapsella on tissi vaan suussa, mutta pois ei saa ottaa ettei hermostu.
Nautiskelee välillä,mutta jos ottaa pois tissiltä,niin raivostuu Että ei sitäkään voi tehdä :(

Meillä oli/on samanlaista. Nyt mielestäni vähän helpottunut, kun alkaa muu maailma kiinnostamaan. Oon aatellut, että kyllä se jossain vaiheessa helpottaa, viimeistään teininä... Poika piirun alle 3kk.

Täälläkin pitäisi roikkua ihan kokoajan tissillä, tyttö 3kk. Öisin tunnin välein herää kun tajuaa ettei tissi olekkaan suussa. Äiti-ihminenkin alkaa olemaan väsynyt :(

Meillä on ollut vain satunnaista "tissillä asumista", viimeisin viime viikolta johti jälleen yösyötön harvenemiseen. Pikkuinen onnistui lisäämään maitomäärää. Rinnoissa tuntuu yöllä ihan kovia paukamia, onneksi ne sulaa normaali imetyksellä. Saapa nähdä, missä kohti seuraava tiheä imu. Nyt on mennyt kahtena yönä nukkumaan n 21:15, syöttö klo 02 ja 05, tunti kummankin syötön jälkeen pierukonsertti. Aamulla meni leikkimiseksi eli ylös noustiin sitten seitsemän korvilla, kun unista ei tullut yhtään mitään. Ekat aamupäikkärit alkaen klo 9.
Kun 2 yösyöttöä ei enää riitä, otetaan sitten tiheät imuttelut jossain kohtaa :) Nyt meillä vanhemmilla totuttelua, että ei herättäis puoli yhdeltä, kolmelta ja viideltä vanhan tavan mukaan.
Tyttö pian 3 kk

Takaisin