Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu, että nyt on taas alkanut tiheän imun kausi. 6 viikon hulinat pidensi yöimetysvälin 3-4 tuntiin. Nyt on muutamana yönä ollut välttämätöntä 2-3 tunnin välein, tutista vain lyhyt apu. Vähän minua se hämää, että "kolmen tunnin tisseistä" ei jaksa syödä mun mielestä ku 1,5 vaikka äiti kutittelee ja vatkaa, ettei nuku tissille vaan söis. Että mihin tarpeeseen hän nyt isompia annoksia tilaa. Mutta ehkä tyttö tietää jotain mitä minä en tiedä ... ;)

Mei tyttö on saanu tänää jotai ihme raivareita rinnalla :woot: Ekan käy syömää iha normaalisti mut sit ihan yhtäkkii iha jumalaton huuto, iha ku ois joku suurikin hätä tai koskis johoki. Kokeilin vaihtaa rintaa, sama juttu siinäki. Sit lopetin syöttämisen ni rauhottu ja yritin uudestaa ni alko taas sama.. En tiiä mikä hänel oikee on.. Onks jotai rintaraivarii vai sattuuks häntä johoki. Ei kyl vaikuta mahakipuiselta ku huutaa vaa siin rinnalla.

Lisäys: pidettiin vartin tauko ja kokeiltii uudellee ni sit söi iha normaalisti :)

Muokattu viimeksi:
Jewell, meillä ollut samaa. Hillitön huuto alkaa hetken kuluttua. Oon ajatellut, että rinta kelpaa, mutta ei maitoa ainakaan niin paljoa kuin herumisen alettua tulee. Pidän taukoa sitten jos on tyytyväinen ilmankin.

Myös meillä on ollut tuota samaa huutamista. Saa joskus aivan mielettömät raivarit! Maitoa ei varmaan tule rinnasta niin reippaaseen tahtiin kuin poika haluaisi. Tai sitten sitä tulee suihkuamalla. Tauko auttaa. Myöhemmin kun kokeillaan uudelleen niin johan taas maittaa ja sujuu huutamatta.

Tiiättekö onko keinoja saada toista nänniä ns isommaksi? :D toisen tissin nänni on sen verran kasvanut, että lapsi saa sen hyvin suuhun ja imuote on hyvä. Toisen tissin nänni on selvästi pienempi, imuote huono ja lapsi turhautuu tällä tissillä nopeammin. Mikä avuksi?

Täällä raivotaan kanssa.. sitten kun en tuputa tissiä ja odottelen jonkin aikaa ennen kuin tarjoan uudestaan ruokaa, on tyttö kiinni kaksin käsin tississä ja hyvä ettei upota päätään niin syvälle että nenä näkyy mun selkänahkasta läpi. Aivan kuin nälässä pitäisin toista poloista. Pöljä. :Heartred

Meilä tissi kelpaa lähinnä enää yöunille käytäessä. :( koitan kyl päivän aikaan tarjota tissiä mut sillo menee vaa hermo ku maito suihkuaa ja siihe meinas tukehtua,ja SILTI pitäs saaha vaa imee!

Nempsu, minä annan suihkuta ja raivota. Kun on hetken tapellut tissin kanssa, niin koko kasvot maidossa, paidat märkänä on kesyttänyt suihkun ja alkaa syödä.

Joo no meiläki aina imee,raivoo,imee,raivoo,imee,raivoo.. ja sit suuttuu siitä ku meinaa tukehtua ja taas kamala karjuminen. Mä kotona imetän ilman paitaa ku tosiaa joka paikka on märkänä.. ja sit ku se on saanu syötyä ni hetken päästä puklaa kaiken syödyn mun päälle,ku menee nii paljo ilmaa maidon mukana...

Nempsu, kuulostaa tutulta. Minä kyllä käytän paitaa, mutta olen kehittynyt hyväksi harson käyttäjäksi. Syödessä se on tissin alla suojaamassa meidän molempien paitoja ja sitten nostan sen vauvan kanssa olkapäälle ottamaan vastaan pukluja

Käytätteks työ öisin imetyspaitoja vai liivejä? Tai muutenkin kotona ollessa. Miul on liivit jatkuvasti kun maitoo saattaa alkaa valuu ja sit on kaikki vaatteet ja lakanat märkinä. Tekis miel ostaa muutama imetyspaita/toppi ni ei tartteis näit liivei koko aja pitää vaik nää onki tosi rennot päällä ku ei oo mitää kaaritukia. On vaa aika kalliita.

Mulla on henkkamaukan sellaisia imetystoppeja nelisen kappaletta, sellainen on päällä päivin öin. Tykkään paidoista enemmän kuin liiveistä, kun lämmittää mamman massua yöllä imettäessä. Siinä päällä on vielä pitkähihainen paita, joka vedetty rintojen yli lämmittämään käsivarsia. Oon silleen omituinen, että kylmä tulee yläosaan, mutta jalat ja peppu hikoavat yöllä. Nukun siis yläkroppa topattuna alkkarit jalassa.

Hehee, lueskelin tätä pitkästä aikaa samalla imettäen, ja tyssi huitaisi kädellä muutamaan otteeseen mm. Optimistinen -arvioita johonkin. Sorry :hilarious:
Meillä tyttökin tsemppaa marraskuisia syömään tissiä/pulloa/maitoa/korviketta ja kasvamaan hyvin :grin

Meillä ollaan alun maidon riittämättömyyden tunteiden jälkeen menty kumminkin täysimetyksellä, vaikka olin ihan hilkulla, että ruvetaan antamaan korviketta iltalisänä. Pelkäsin, että nälkä jää tissin jälkeen jos kiukkuaa, mut ei se varsin nälkäkiukkua ollut meillä, mitä lie raivareita. Ja nyt alkanut taas raivoilemaan iltaisin tissillä, eka ottaa kiinni, pari imua ja ihan täyttä vaan huutamaan. Otan tissin pois ja tehdään hetki jotain muuta ja kokeilen uudestaan. Jos ei vieläkään, saattaa olla nälän ja väsymyksen yhteisraivot ja sit nukutan tyttöä sylissä ja tarjoan unen rajamailla vielä. Tai jos onkin uuvahtanut sänkyyn laskiessa ettei herääkään enää maidolle, ni sit yöllä syöpötellään.
Ite yritän luottaa siihen, että kyllä hän syö kun nälkä kunnolla kaihertaa, viimeistään yöllä sit. Kasvanut on ainakin, et vaikka on ragennut ni ravintoa on saatu (3kk nlassa 6105g ja 60cm)

Mileim + tyttö 3kk 14pv

Mul ei öisin oo paitaa/liivejä. Sängyn oon suojannu pyyhe+harso yhdistelmällä. Paljon kätsympää mun mielestä. Yöllä helppo ku vauva ite hamuaa tissin suuhu..

Mie nukun yöni sellanen lyhythihanen paita päällä (tai mikälie paituli) jossa napit kauluksesta melkein napan asti, napit aina auki ni on tissit esillä :grin Sängyllä sit harso pään alla tytön syödessä ni ei sänky kastu. Harvemmin valuu maitoa, joskus aamulla saattaa tissit valutella niin että paita kastuu ni eikun pesuun vaan. Miulla on myös Lindexin spaghettiolkainimetystoppeja joita joskus käytän yöllä, on vaan vähän epämukavat kun olkainten säätö painaa selällään nukkuessa.

Mä nukun joko alasti tai pelkissä kalsareissa - välillä on aamuisin vähän isompia lätäköitä sängyssä, mutta yleensä selvitään öistä ilman sen suurempia tiputteluja.

En jaksa myöskään enää askarrella mitään harsoja tytön pään alle, kun tuo mönkii niin paljon, että ne rätit olisi kuitenkin jalkopäässä ennen aamua. Ja kun me molemmat nukutaan yösyöttöjen ajan, niin ei jaksa ruveta säätämään mitään ylimääräistä.

Pari päivää tytön syöminen ollut aika aamuyö/aamu painotteista - tänään ollaan aamu kymmenen jälkeen syöty vaan neljä kertaa ja nekin kerrat hirveällä taistelulla: ei kelpaa tissi ilman hirveää huutoa ja kaiken maailman kevätjuhlaliikkeitä ja sadetansseja. :banghead:

Unissaan sitten tissi tosiaan kelpaa senkin edestä..

On pitäny kysyä jo tovi et tasottuuko tää maidon heruminen koskaan? Ärsyttää ku toisesta tissistä ku imettää ni toine valuu.. toki siitä yöaikaan selviää sillä et laittaa tissille harson ja päiväsaikaan liivisuoja imee ylimääräsen..

Nempsu, mullakin valuu toisesta edelleen maidot imettäessä. Enää pieniä määriä, mut kyllä niistä kivat jäljet saa paitaan, jos ei oo liivinsuojaa. Aiemmissa imetyksissä valuminen loppui joidenkin kuukausien aikana.

Yöllä pidän imetysyöpaitaa, sellainen spagettiolkaiminen, johon laitan suoraan liivinsuojat. Välillä ne suojat vähän pyörii tuolla, mutta riittävän hyvin pysyy paikoillaan. Päivisin pidän imetysliivejä ja -paitaa.

Takaisin