Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Imetyspaidat on kyllä käteviä! Kotona voi tietty pitää mitä haluaa, mut jos edes yks luukkupaita on, niin helpottaa kovasti tuota julki-imetystä! Ei siinä paljoa pääse vilahtelemaan.

Minä en pystynyt esikoista imettämään seurassa, vaan halusin aina toiseen huoneeseen. Tokaakin olen vielä imettänyt esim. ravintolan vessassa. Tokan aikana kuitenkin totuttelin julki-imetykseen ja myöhemmin imetin missä vain, vaikka siinä ravintolan pöydän ääressä. Tätä kolmatta onkin ollut helppo imettää missä vain, mutta olen huomannut, että jos istun vieraiden kanssa tiiviisti olkkarin sohvilla, niin just jos joukossa on miehiä, niin arastelen siinä ihan vieri vieressä imettää. Ja kun serkkuni esitteli uuden miesystävänsä niin en heti silloin viitsinyt olkkarissa imettää, vaan menin takkahuoneesen, josta kyllä oli suora yhteys olkkariin.

Minusta on kyllä tullut oikein julki-imetyksen edistäjä. Imetän senkin takia julkisesti, että ihmiset näkevät sen olevan normaalia, ja ehkä joku muukin rohkaistuu sitten imettämään julkisesti. Vaikkapa suvun teini-ikää lähestyvä tyttö tulevaisuudessa. Ilahdun aina, kun näen jonkun muun imettävän julkisesti. Se on hyvin sanottu, että julki-imetys ei ole julkeaa imetystä, se on vain imetystä. :)

Muokattu viimeksi:
Mie imetin jätkää eilen katsomossa isoveljen salibandypelin aikana.:wtf: Toki peittelin harsolla tissin,ettei teini-ikää lähestyvät pojat hämmenny.Muista ei niin väliä:smiley-angelic002
Kotona en peittele,vaik ois muita käymässä.Miun koti,joten jos häiritsee ni menee sivummalle!Varsinkin,kun päivisin paras imetyspaikka suihkutissien kanssa on olkkarin nojatuoli.

Mie en aattele et häiriikö muita, vaan minuu itteeni häirii oma imetykseni :grin
Miun seurassa saa ihan vapaasti imettää muut, ei siitä tuu kiusaantunu olo, vaan siitä kun ite vetäsee tissin esille. En oo ostanu imetysvaatteita ja neiti ottaa hermot jos harso tulee vähääkään päälle/tielle, joten yleensä meikäläiseltä vilkkuu koko tissi imettäessä.
Kotona meen makkariin imettää jos on vieraita, mut en mie miestä karkuun juokse, vaikken tykkääkään et on paikalla.

Voi että. Toivottavasti minäkin vielä joku päivä rohkaistun täysin julki-imettämiseen!! Imetän kyllä naispuolisten ja lasten läsnäollessa, mutta jos paikalla on miehiä, niin menen kyllä toiseen huoneeseen imettämään. Tai ainakin peitän harsolla ja menen vähän syrjemmälle kuitenkin.. Mies on yrittänyt rohkaista ja sanoo aina lohdullisesti "tissihän se vain on!!", mutta silti en halua imettää esim. miehen veljen tai miehen ystävien läsnäollessa.. No, ehkä joku päivä..!! :)

• Tykkään
Reaktiot: Eea
Mie kyl kotona imetän iha reilusti miehen läsnäollessa mut jos on vieraita, etenki miehiä, ni en jotenki kehtaa. Kyl ehkä naispuoliset viel menee. Viimeeks miehen kaveri oli meillä ja miu oli imetettävä samas tilas ku en jaksanu ravata muihin huoneisii. Muita ei tunnu se häiritsevän mut itteää kyllä ku miul näkyy koko tissi ku ei oo mitää imetyspaitoja ja viel ku se imetys on välil vähä temppuilua et joutuu uudestaa ja uudestaa ohjailemaa sitä tissii ni kyl siin on koko tissi sit usein näkyvillä. Miehen mummo ja pappaki on aina et tissi esiin vaa jos ollaa heil kyläs ja tyttö käy itkee ruokaa. Pullosta ollaa sillo annettu rintamaitoo. Ehkä mie rohkaistun viel ku se on kuitenki ihan luonnollinen asia. Tuntuu vaa et muut tuijottaa ni siks tulee joteki vaivaantunu olo.

Minuakin alkuun tuntui aralta alkaa imettää seurassa, mutta alusta asti olen kuitenkin samassa tilasaa syöttänyt tytön kuin muutkin ihmiset ihan ensimmäisten viikkojen harsopeittelyjen jälkeen olen vaan kaivanut tissin esiin ja syöttänyt vaikka kylässä ja vaikka missä. Tarpeettomasti en tissiä esittele, vaan sukkelasti ohjaan suuhun ja piiloon takasin kun on syönyt, mutta silti olen itse suhtautunut hommaan niin arkipäiväisesti, ettei siitä mitenkään tolkuttomasti ole kyllä häiriintynyt muutkaan. :)

On tää imetys haastavaa.Aluksi ei maito noussut ja tissiteltiin koko ajan.nyt sit jo tulee suihkuamalla.Lisäksi tästä johtuen Imuote huono ja nyt sit tuli vielä sammas.Heruminen on vähentynyt iltaa kohden ja silti suihkuaa.suuta ja nänniä pitää nyt sivellä sitruunalla joka syötön yhteydessä.Näistä kaikista ongelmista johtuen imetys kestää edelleen todella kauan,koska tyttö ei pysty riittävän tehokkaasti saamaan maitoa.Lisäksi suihkutissit aiheuttaa ilmavaivoja ja sit ähistään koko aamuyö ja nukkuminen on mitä sattuu.On varmaan kaikki mahdolliset ongelmat kyllä tullut eteen tässä imetyksessä,voi kun tää vois sujua ees vähän helpommin.

Omena, yritä kuunnella milloin suihkuaminen alkaa ja ota rinta pois suusta. Röyhtäytä. Jatka syöttämistä ja röyhtäyttä vielä lopussa. Varmaan kuulet kyllä milloin suihkuaminen alkaa ja vauva alkaa ahmimaan ilmaa mukana, kädellä sen ainakin tuntee.

Mulla ollut ihan samat ongelmat, miinus sammas. Ekaksi maito ei noussut, eikä myöskään vauvan paino. Sitten alkoikin tulemaan maitoa ihan liikaa ja siitä tuli omat ongelmansa... Oletko kokeillut suihkutissihoitoja vielä? Itse nykyään imetän kaksi kertaa samasta rinnasta. Se on helpottanut, muttei kuitenkaan ratkaissut asiaa. On pidemmän aikavälin prosessi.

Tsemppiä sulle <3

Kaisukkene

Nyt kyllä ärsyttää. Ensimmäistä kertaa vauvalle tuli nälkä julkisessa paikassa, neuvolaa lukuunottomatta. Ruokakaupassa. Ja siis se ei ärsytä vaan se että joku iäkäs nainen siitä ilmeisesti pahoitti mielensä kun piti tulla sanomaan "herranjestas, olisit tutin antanut" :angry5 niin hämilleni menin etten saanut mitään sanottua. Eikä varmasti nähnyt edes tissiä niin ei voi olla siitä kyse.

Voikukka9, häh?!
Eipä oo monta viikkoa, kun oli pakko Prismassa antaa lapselle ruokaa, tein niin salassa kuin pystyin. Kukaan ei puuttunut. Pitäiskö pienen antaa kiljua nälkäänsä? Tutti ei kyllä taida olla ravintoa. Kiva talvella mennä kylmään autoon tissittelemään :)

Katjusha niinpä, ja sen lisäksi ettei se tutti ole ravintoa, meidän tyttö ei sitä edes huoli. Me oltiin vielä rattaiden kanssa liikenteessä niin eipä siinä olisi ollut muuta vaihtoehtoa kun antaa ruokaa tai pitää nälässä kotiin asti.

Voi, että Voikukka! Ainahan näitä mielensä pahoittajia löytyy ja heitä, jotka "tietävät paremmin" miten tulisi toimia. Mä imetin viime viikolla kirjastossa, ruokakaupassa ei ole tarvinut vielä imettää mutta kyllä mä sielläkin syöttäisin jos tulisi sellainen tilanne. Mulle ei ole kukaan koskaan tullut onneksi imetyksestä kommentoimaan ja jos tulee niin mä kyllä kommentoin takaisin.

Ja vielä naisihminen, joka huomautti imetyksestä! :sour: Kyllä se nyt varmaan hänen elämäänsä vaikeutti... :mad: Minäkään en varmaan olisi saanut sanaa suustani, kun onhan tuo ihan uskomatonta, että pitää puuttua asiaan mikä ei hänelle kuulu ja on ihan vaan vauvan parhaaksi.

Varmaan rouva itekkii imeskelis tuttia nälkäänsä :mad: Kyllä suututtaa ja kovasti tuollaset kommentit!! Onneks ei oo miulle kukaa tullu noin sanomaan, varmaan kuulis kaikki lähettyvillä olevat ihmiset miten käsketään jollekki antaa tuttia nälkään kun mie ärähtäisin. Helppohan se on tietty näin sanoo nyt kun ei oo itelle sattunu, hyvinkii vois mennä ihan lukkoon noin tyhmästä kommentista omalla kohdalla. Mie kyllä imetän millon missäkii, usein on kahvilassa tullu imetettyä ja prismassa oon kans imettäny siinä kassojen ulkopuolella penkillä istuen. Ja ei vilku tissit ku on hyvät imetyspaidat :)

Onko kenelläkään kokemusta rintaraivareista? Miten niiden kanssa tulisi toimia? Uskon että kyse siitä kun tämän päivän aikana toistamiseen tyttö saanut hirveät hepulit kun olen yrittänyt imettää.. :(

Onko kenelläkään kokemusta rintaraivareista? Miten niiden kanssa tulisi toimia? Uskon että kyse siitä kun tämän päivän aikana toistamiseen tyttö saanut hirveät hepulit kun olen yrittänyt imettää.. :(

Täällä samaa ongelmaa :/

Miten ihmeessä sitä luottaisi omaan kehoonsa? Tuntuu kokoajan että oma maito ei riitä. Korviketta menee pullosta kerralla jopa 90ml parhaimmillaan, en usko että sellaista määrää saa tissistä, lähellekkään. Pumpulle en heru, kerran sain ehkä 50ml. Nyt ei ole annettu korviketta kuin iltaisin lisänä, että jaksaisi nukkua paremmin. Aamullakin toisinaan hieman, samalla annetaan d-vitamiinit.

Tämä voi olla ihan itsestäänselvä kysymys mutta täyttääkö äidinmaito oikeasti paremmin kuin korvike? Pelkään että 5-10 minuutin tissittelyllä ei täyty tarpeeksi, eihän siinä ajassa kerkeä saamaan niin paljoa maitoa. Ilmeisesti mulla kuitenkin on "suihkutissit" kun puristamalla ruiskahtaa paineella maitoa. Meillä ei kuitenkaan kovin kauaa viihdytä tissillä, vai onko kyse rintaraivareista?

Tyttö reilu 2kk.

Varpahat, ei suihkutissistä käsin pumpaten suihkua, vain kun vauva saa sen suihkuamaan.
Aluksi vauva söi tuntikausia, mutta nyt vain muutama minuutti. Jos vauva on suhteellisen tyytyväinen, niin maito riittää. Vaippaan riittää pissaa ja kakkaa. Se on hyvä merkki. Ei kannata miettiä, paljonko sitä rinnasta menee.

Automaattinen suihku lähtee tietysti käyntiin tosiaan kun vauva tulee rinnalle. Mulla sitäon suihkuaa välillä niin paljon, että varmaan useamman kymmenen millilitraa joudun päästelemään harsoon.

Mä syötin yks päivä vauvan sillä aikaa kun isompien lasten puuro oli mikrossa sen 3 min eli kovin kauaa vauva ei syönyt mutta tarpeeksi sai maitoa, pissaa, kakkaa, on tyytyväinen ja kasvaa. Mulle neuvolan terkka viimeksi totesi kun ihmettelin näitä nopeita syöttöjä, että vauvalla on vahva imu ja mulla hyvin antavat rinnat.

Takaisin