Joo siis meillä on korviketta mennyt 30 ml imettämisen yhteydessä. Kertaakaan ei olla annettu vain korviketta. Nyt syntymäpaino on viimein saavutettu (sp 3585 ja nyt paino 3780, viidessä päivässä tullut 200 g lisää, hyvä mun tissit ja mun poika!) ja voidaan alkaa lopettelemaan korvikkeen antamista. Meidän poika on tilaillut maitoa sen verran ahkeraan, että nyt olemme päässeet tähän toiseen ääripäähän eli maidon ylituotantoon aka suihkutisseihin. Aluksihan mulla ei maito noussut ollenkaan, nyt taas heruu niin maan penteleesti :D Mieluummin näin päin, en valita ollenkaan. Ainoastaan öisin se on hiukan stressaavaa, koska vauva ei saa henkeä maidon suihkuamisen vuoksi. Mutta siinä pitää vain olla ajoissa liikenteessä ja ottaa nänni pois suusta, antaa hengityksen tasaantua ja jatkaa syöttämistä. Syötän myös kaksi kertaa samasta rinnasta peräkkäin, helpottaa. Olen myös kokeillut toisen nännin painamista sekä imettämistä makuullaan vauva vatsan päällä, mutta nämä mielestäni vaikeita taikka tehottomia keinoja.
Nyt vaan imetetään aina, kun poika haluaa ja tavoitteena on korvikkeeton elämä viikon päästä. Helpottaa varsinkin öitä, kun ei tarvitse enää lämmitellä pulloja. Toivon myös ilmavaivojen vähenevän tuttipullosta luopumisen myötä, mutta sen aika näyttää.