Tsemppiä Eea!! Tuo on kyllä rankkaa jos ei saa nukkua läheskään tarpeeksi. Kun sekin on jo rankkaa, että ei saa itseäänkään hoidettua kun vauva vaatii rinnalle koko ajan. Olisiko sulla mahdollisuus saada joku olemaan esikoisen kanssa, jotta saisit levätä vauvan tahdissa?Yllätys 15&16, kiitos hyvästä ja informatiivisesta kommentista :) hyvin tiivistit tärkeitä asioita!
Täällä alkoi viime yönä tiheän imun kausi ja koin esikoisen aikanakin nämä vaiheet todella rankkoina, kun vauva on koko ajan rinnalla.. aivan vaikia yrittää hoitaa itseään, kun vauva heräilee koko ajan ja ei ole tyytyväinen pitkään. En pysty nukkumaan, kun koko ajan vauva herää syömään uudelleen. Pisin unipätkä ollu nyt 1,5 h tässä kohta vuorokauden aikana ja sekin oli miehen sylissä. Noin tunnin nukkui kaukalossa ja silloin nukuin itsekin..
Voi että alan olemaan väsynyt! Yhdet tunnin päikkärit nukuin illalla kun mies oli vauvan kans.
Jaahas, taas heräilee kymmenen minuutin unisaldon jälkeen.
Kieltämättä jännittää huominen, koska esikoinen herää 08-09 (itse asiassa on nyt 03 kans hereillä tossa..) ja sit jos vauva ei nuku liinassakaan tai en saa imetettyä liinassa, ni on kyl aika mielenkiintoista.. mies tulee 16.30 ja menee jo seiskan jälkeen ennen esikoista nukkumaan. Tarvin kyl voimia huomiseen! Ja tähän yöhön, koska oon nyt imettänyt 7h putkeen ja alkaa jokaisella tavalla olemaan aika sekopää fiilis.. sillon kun esikoinen oli 6-7vk ni muistaakseni se tiheän imun kausi kesti 5 vrk! Huhhei.
Eea ja poika 3vk 5pv
Mä en tiedä oliko meidän vauvalla viime viikolla tiheän imun kausi. Hän halusi olla niin paljon rinnalla, että mun piti itseni hoitaa aina kiireellä jossakin välissä. Yöt kuitenkin nukkui paremmin kuin muuten. Viikonloppuna helpotti, vauva alkoi päivällä nukkumaan vähän paremmin ja olemaan kauemmin tyytyväinen hereillä ollessaankin. Mies palasi tänään töihin ja ehdin jo miettimään viime viikolla, että kenet pyydän meille auttelemaan 2veen kanssa, jos vauvan kanssa on yhtä tissittelyä vain. Rauhallinen aamu ollut nyt, mutta katsotaan mitä tuleman pitää.
Ja imuote on taas huonontunut, vasen rinta aivan kipeä kun maitoa alkaa herumaan. Äh, miksi tämä imuote on niin hankala juttu, miksei se voisi kaikilla vauvoilla vain heti olla hyvä? :D
Pyyhe on myös täällä paha! Jos se koskettaa nännejä niin auts! Mutta sama on ollut mulla myös kahden aiemman vauvani aikana, ja se on kyllä helpottanut sit jonkun ajan kuluttua. :)
Belle ja tyttö 3vk3pv