Imetysjutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sakura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei tosiaan mitään löydy tästä 6kk tiheästä imusta! Toivottavasti tämä nyt olisi sitä, ettei tarvitsisi ihan vielä kiinteitä aloittaa :) lähipäivinä asia varmaan selviää :)

Mä toivoin kanssa että meillä olisi nyt tuo vaihe meneillään koska yöhuudot on palanneet ja nyt tyttö todella vaatii tissiä.Välillä oli muunlaista valvomista ja syötöt jäi joi poiskin.Ensin ajattelin et huutelee flunssaa mut nyt sekin on ohi.Toivottavasti siis syy on tiheä imu,koska se on ohimenevää!Tyttö syö kyllä päivisinkin aika paljon,enemmänkin varmaan uppoaisi joten kai tässä voisi lisätä muonitusta myös päivällä.

Neuvolan mukaan tiheän imun kauden ei pitäisi kestää viikkotolkulla mut aika moni kyllä sanoo että pari viikkoa on kestänyt ne aiemmat.

Ei näistä vauvoista ota kyllä selvää!
Ensin ajattelin, että on tiheän imun kausi, mutta eilen tyttö kovin itkuinen ja millään ei olisi halunnut syödä. Jaksoi kuitenkin leikkiä ja jopa kääntyillä monen monta kertaa (yleensä ei juurikaan kääntyile). Leikkimaton kaarikin sai kovaa kyytiä, kun tyttö riepotteli sitä jaloilla ja käsillään :D mutta ei tosiaan kipeältä vaikuta.. Saa nähdä minkälainen huutopäivä tästä tulee kun pitäis koko päivä olla ihmisten ilmoilla..

Se kiukkuisuus ja tyytymättömyys kyllä kuuluu tiheän imun kauteen mut kumma sit jos ei halua syödä..ehkä ei malta kun maailmassa on nyt niin paljon muutakin kiinnostavaa?Ei näistä kyllä tosiaan ota selkoa!!

Meillä tuohon malttamattomuuteen auttaa joskus harson laittaminen vauvan päälle, niin ettei hän näe muuta kuin tissin. Mutta vaan joskus. Toisinaan harso innostaa leikkimään ja huitomaan kahta kauheammin.

Allekirjoitan myös tuon, ettei näistä ota selvää! Aina kun luulee ymmärtäneensä jotain, seuraava kerta menee ihan eri tavalla... :D

Mie allekirjotan myös! Toisena päivänä kaikki sujuu kuin unelma ja seuraavana päivänä kaikki heittää härän pyllyä. Nyt on meillä alettu sillo tällö heräilee yöllä 3-4 aikaa tissille, vaikka ei oo reilu kuukautee sitä tehny! Ja yritän mahdollisimman paljon pitää päivät samankaltaisina.

Se just on ärsyttävintä kun yrittää järkeillä mistä hyvät unet/niiden menetys johtui!Oliko liikaa ruokaa vai liian vähän vai liian pitkät päikkärit vai sittenkin liian lyhyet..Mun on vaikea heittäytyä elämään hetkessä ja hyväksyä että ei noihin asioihin loppujen lopuksi voi vaikuttaa.

Tänään alkoikin sitten kova vatsan toiminta. Kakkaa tulee nyt vähän väliä, nyt menee onneksi jo maitoa. Eli eilisen itkut ja maidosta kieltäytyminen olikin jotain vatsavaivaa :(

Ja silloin kun ajattelee, että tämä on nyt varmasti esim vatsavaivaa, niin sitten se onkin jotain ihan muuta. Jossain vaiheessa varmaan kehitetään joku vauvasovellus, mikä kertoo vauvan vaivan :D

Eikös se "älytutti" ole kehitteillä, joka mittaa vauvaa koko ajan ja raprtoi vanhemmille mahdollisista ongelmta... Tiedä sitten, onko se oikeasti hyvä juttu

Totta! Mäkin oon tainnut lukea tuosta. Mutta eikö se ollut enemmän terveyteen liittyvää raportointia (hengittää normaalisti, lämpötila normaali yms.?

Komppaan tuota epävarmuusasiaa. Miksi aina pitääkin miettiä että mitä mä tein väärin kun joku yö nyt sattui olemaan levoton? Vaikka kaikki tehdään samalla kaavalla niin silti lapset vaan välillä heräilee. Olishan se kiva jos se toimis kun kone mutta eipä se niin taida mennä. Jännä että vaikka meilläkin on jo toinen lapsi niin silti noista mietinnöistä ei pääse eroon. Ja hyvä vinkki vielä tähän loppuun. Mä oon hankkinut pimeässä hohtavia tutteja tytöllekin. Ne on kyllä niin käteviä kun yöllä yrittää pimeessä löytää sitä pinnasängystä ja se hohtaa siellä. Todella loistava älynväläys joltakin. :smiley-bounce013

Onko kenelläkään tietoa yöimetyksen vaikutuksesta maidontuotantoon? Meillä yösyötöt ovat jääneet monesti pois ja luulen, että ne tulee jäämään vielä kokonaan lähiaikoina. Täysimetyksellä mennään vielä kolmisen viikkoa ja sitten aloitellaan kiinteät.

AstaE sama mietityttää koska meilläkin yösyötöt alkaa jäädä pois mut ainakin neuvolassa sanottiin että ei se maidon tulo enää tyssää kun näin pitkään on imettäen menty. :)

Miulla on riittäny tosi hyvin maito, vaikka tyttö on usein sen 9h syömättä yöllä. On vaa aamuyöstä ilkeä olo kun rinnat pakkaantuu eikä jaksa lähteä pumppaamaan. Tosin meillä tyttö saa jo jonki verran kiinteää ruokaa. Kolmesti saa pelkkää rintaa ja on ihan tyytyväinen eli oon tullu siihen tulokseen et maito riittää.

Löysin videon ja jutun sähköisestä äitiyspakkauksesta. Aika mielenkiintoinen ajatus.

"

VTT esittelee digitaalisen äitiyspakkauskonseptin videolla

Raskaana olevat äidit ja pienten lasten vanhemmat voivat tulevaisuudessa seurata omaa ja lastensa terveydentilaa entistä helpommin ja kattavammin. VTT esittelee uudella videollaan, millaista apua teknologia voi tarjota vanhemmille jo lähivuosina.

Katso video: https://www.youtube.com/watch?v=mMI_tUIYvpg

Digitaalisen äitiyspakkauksen konseptin ideana on kerätä erilaisten älykkäiden laitteiden, sähköisten palvelujen ja oppaiden tarjoamat luotettavat terveystiedot yhteen käyttöliittymään. Konseptin tavoitteena on vähentää äitien ja vauvojen hyvinvointiin liittyviä huolenaiheita ja helpottaa perheiden arkea. Samalla voidaan myös parantaa terveydenhuoltojärjestelmän toimivuutta esimerkiksi seuraamalla joitakin raskauteen tai vauvan kehitykseen liittyviä asioita kotona ja hyödyntämällä digitaalisia palveluja.

Osa VTT:n videolla esitetyistä ratkaisuista on jo toteutettu, osa on vielä kehitysvaiheessa. Älytutin ja petianturin avulla voi saada tietoa muun muassa lapsen unirytmistä ja ympäristön lämpötilasta. Kasvuseula.fi-palvelusta saadaan puolestaan luotettavaa tietoa lapsen kasvusta ja sen mahdollisista poikkeamista.

Aihealueen ympärille on lähiaikoina syntynyt uutta toimintaa, ja joitakin palveluja on ollut jo markkinoilla. Digitaalisen äitiyspakkauksen avulla voidaan myös olemassa olevat digitaaliset sovellukset saada paremmin perheiden tietoisuuteen ja siten aktiiviseen käyttöön.

Digitaalinen äitiyspakkaus on esimerkki siitä, miten digitaaliset palvelut ja esineiden internet voivat tulla yhä näkyvämmin osaksi kuluttajien arkea ja yhteiskuntaa. Digitaaliset palvelut, kuten kehitteillä oleva äitiyspakkaus, voivat auttaa tehostamaan terveydenhuollon toimintaa ja lisätä sen vaikuttavuutta."

Tulee muuten helposti vähän sellainen olo että olisi epäonnistunut kun niin usein lukee kuinka harva "onnistuu" suosituksen mukaisesti täysimettämään 6 kuukautta.Vaikka ihan yhtä paljon mä ainakin oon imettänyt vaikka aloitettiinkin soseet aiemmin,eli rintamaitohyötyjenhän pitäisi olla ihan samat!Hassua että sitä kutsutaan sit osittaisimetykseksi,vaikka maitomäärä on sama tai suurempikin.

Tässä vielä lisää aiheesta!
http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1426663456600
Itselleni tuli sitten taas "syyllinen" olo siitä, että altistanko nyt lapseni mahdollisille allergioille, kun täysimetän 6kk asti. Ja tuttavat patistavat aloittamaan kiinteitä sekä kommentoi kuinka "lapsi on jatkuvasti tississä kiinni". Kyllä ne lapset taitaa olla tississä kiinni, vaikka kiinteitä menisikin :) no mutta, esikoisen kohdalla toimin nyt näin. Jos toinen lapsi tulee ja vaikka kolmaskin, niin suositukset ovat saattaneet taas muuttua ja sitten mennään niillä :)

Takaisin