Meillä esikoinen nukkui meiän vieressä syntymästään saakka, 8kk vanhana ekan kerran yöksi pinnasänkyyn ja koskaan en sen päälle kääntynyt. Luin sillon jonkun tutkimuksen, jossa kerrottiin et perhepeti ehkäisee kätkyt kuolemaa kun vauva aistii äidin läsnäolon koko ajan ja vastaavasti äiti aistii lapsensa koko ajan myös unen läpi ja tavallaan äiti vahtii tiedostamattaan lasta vaikak nukkuu. Mä heräsin aina jo siihen kun vauva alkoi liikehtiä unissaan tai maiskuttamaan tai hamuamaan jne, harvoin ehti itkuun asti ja vaikka mulla on todella vaikeat uniongelmat niin sillon kun imetin koin etten vuosiin ollut nukkunut niin hyvin. Mä nukahdin monesti kesken syötön.
Kerran heräsin yöllä kauheessa paniikissa kun esikoinen oli jotain viikon ollut kotona ja herätin miehenkin et oon rikkonut meiän vauvan. Etsin vauvaa pimeässä ja totesin et sen jaloissa on jotain vikaa ja ne ei tunnu normaalilta, luulin et oon unissani kääntynyt sen päälle ja murtanut ja vääntänyt ne, mutta oikeesti olikin käynyt niin et neiti oli vetänyt jalat pois yöpuvunlahkeista ja työntänyt jalat ristiin ja vääriin lahkeisiin :D
Kerran heräsin yöllä kauheessa paniikissa kun esikoinen oli jotain viikon ollut kotona ja herätin miehenkin et oon rikkonut meiän vauvan. Etsin vauvaa pimeässä ja totesin et sen jaloissa on jotain vikaa ja ne ei tunnu normaalilta, luulin et oon unissani kääntynyt sen päälle ja murtanut ja vääntänyt ne, mutta oikeesti olikin käynyt niin et neiti oli vetänyt jalat pois yöpuvunlahkeista ja työntänyt jalat ristiin ja vääriin lahkeisiin :D