Imetys

Me ollaan oltu nyt melkein viikko kotona ja musta tuntuu, et kohta kasvan sohvaan kiinni.

Poika on tissillä tosi paljon! Syö yleensä molemmat tissit tyhjäks ja joskus alottaa jopa toisen kierroksen. Välillä pitää taukoja ja jatkaa sitte. Yöllä käyny nyt jonkun kerran sillee, et syötän sen about tunnin, poika hylkää nännin ja sammuu, sit vien pojan varovAsti sänkyyn, siellä nukutaan 10min ja sit alkaa ininä ja nyrkin imeminen. Sit pakko ottaa poika taas tissille ja siinä menee sit puolisen tuntia ja sit hyvällä tuurilla saan pojan sikeään uneen.

Viime yönä syötiin puolilta öin ja sit on-offisti kolmesta kuuteen ja taas kasilta. Nyt poika on vetäny sikeitä miehen kanssa ysistä asti. Vähän väsyttää, mut nautin nyt tästä omasta ajasta! :happy:

Mut täytyy sanoa, et vähän jänskättää ens viikko, ku mies lähtee töihin. Sohvalle, ku parkkeeraat pojan kanssa ja poika aloittaa imumaratooninsa, ni siinä sitä ollaan. Ei haeta puhelinta tai kaukosääädintä, jos ne on sattunu jäämään kauemmas. :depressed:
 
Sumppi, meillä jätkä veti ekan viikon kanssa noin tissiä. Tänään jätkä on 2vkoa ja imetys on tasaantunu nyt tosi paljon. Ja mies jäi vasta tällä viikolla isyyslomalle, että täytyy sanoa että sitä kyllä kasvo hetkellisesti siihen sohvaan kiinni. Ja rupes muistamaan ottaa kännykän kaikkialle mukaan :D Mut toi kaukosäädin on paha jos se on jääny toiselle puolelle sohvaa :D
 
Kiitos tiedosta, Sande. :)
Toivotaan, että täälläkin tasaantuu.

Taas on puolesta päivästä asti oltu sohvan vankina.
 
Joo siinä samalla kun vauva alkaa ilmoittaa nälästään meillä juostaan ynpäri asuntoa etsimässä harsoa, tuttia, vesipulloa ja puhelinta! Onni on isosisko joka haluaa auttaa ja hakee tavaroita ku äiti on jumissa sohvalla :D
 
Mäki juoksutan esikoista. Se kyllä suorittaa ylpeenä näitä tehtäviään. Tän tapainen on aika perus:

Äiti: "Nöpö voisitko tuoda äitille harson?"
Tyttö: "Missä?
Ä: "Keittiössä."
T käy hakemassa harson.
T: "Löyty!"
Ä: "Hyvä, kiitos rakas!"
T: "Reipas!"

Miten niin itsevarma!? :D ♡
 
Joo ja toi vesipullo! Mä en oo vielä oppinut. Mikä pirulauta siinä on että sen siunaamalla sekunnilla kun vave ottaa tissin suuhun niin itelle tulee aivan sairas jano!?
 
Opin viimeksi että se on parasta olla lähellä. Nyt fiksumpana käytän jotain 6dl sporttipulloa! Menee kerralla kaikki :D
 
Mulla on käytössä litranen tupperwaren pullo. Ihan ehdoton! Ei tartte ihan heti olla täyttämässä. Vaikka edelleen tulee juotua liian vähän..imettäessä pitäis heittämällä juoda kolme litraa ja mulla menee päivässä ehkä kaks. Siis toki ton pullollisen lisäksi juon paljon muutakin, mut silti vois juoda enemmänkin. Jo ennen kuin tulee janon tunne.
 
Facebookin Imetyksen tuki ry:n sivuilla oli muuten juttua siitä kuinka herkkulakko vaikuttaa maidonherumiseen. Mä päätin samalla sekunnilla kun luin sitä että mä todellakin jatkan sitä suklaanmussutusta vielä! :wink
 
No keskustelun aloittaja oli aloittanu herkuttoman helmikuun ja huomannut nyt parissa päivässä muutosta maidonherumisessa ja ihmetteli et voiko pitää paikkaansa. Moni muukin sitten kertoi huomanneensa saman, että nimenomaan se herkkujen poisjättäminen on haitannut herumista vaikka muuten hiilareita syökin. Tukiäidin vinkki meni näin: "Koittakaa lisätä hiilarien saantia jossain muussa muodossa jos herkkulakkoa haluatte jatkaa." Mulle herkuttelun jatkamiseen luvan antoi tää kommentti: " Mulla ainakin tuntui hiilareiden vähentäminen vaikuttavan herumiseen, vaikka edelleen syönkin aterioilla pastaa tai perunaa (aiemmin meni holtittomasti sokeriherkkuja)."
 
Mä juon varmaan 3-4litraa vettä, plus imetysteetä ja mehua ym. Ja hikoilen ihan sikana.. Että kyllä sitä nestettä poistuukin.
 
mulla menee 2-3 litraa päivässä. se tuntuu mulla riittävän!
 
Mä en tiedä paljonko menee, mutta juon vähintään 3 litraa. 2 dl lasi menee heittämällä.
Ja mä en hirveästi hikoile tai tuota maitoa.

Eilen sain pumpattua maitoa hyvin. Sitten illalla poika joikin tosi vähän sekä rinnasta että korviketta, ja sama on jatkunut nyt. Juo toki, mutta selkeästi normaalia vähemmän. Enkä ole saanut pumpattua kuin vähän maitoa, mutta kun vauva on rinnalla niin toinen rinta suorastaan vuotaa.

Mulla on nyt L ja S rintakumit, ja tuntuu että pitäisi olla se M. Turhautti sekin, että kun rinnanpää oli muotoutunut rintakumilla hyvän malliseksi, poika ei hyväksy sitä, koska on tottunut tuttipulloon ja rintakumiin, jotka kummatkin on aika pitkiä.
 
Mä kans huomaan että nyt kun oon syöttänyt rintakumilla arkojen nännien takia, niin imu ote paljaasta rinnasta on vaikea saada. Toisaalta, en ressaa. Imekööt sitten kumin avulla. Toki se on yöllä haastavaa pimeässä :D
Ostin Medelan vai mikä se on rintakumeja Cittarista (2kpl, 9,95€) mutta en löytänyt niistä kokoa? Saman kokoinen näyttää olevan kuin sairaalasta saatu! Enkä nähnyt hyllyssä muitakaan rintakumeja? Mitä muita on!?
 
Medelan (or what ever) kumeissa lukee tosi pienellä pakkauksen takana ylhäällä se koko. En mäkään oo tienny et niitä on eri kokoja ennen ku täältä luin. Sairaalasta saatu kumi on joo sitä L kokoa, ja meillä päin ei S-marketista saa edes muuta kokoo. Täytyy ens Prismareissulla kattoo, haluisin kokeilla muutakin kokoo...
 
me saatiin kättäriltä joku eri merkkinen ja vähän eri mallinen kuin noi medelan rintakumit, siinä luki koko M, mut kaupoissa oon nähnyt vaan noita medelan S ja L kokoja..
 
Takaisin
Top