Myönnän, kohottelen kulmiani kun kuulen että nelivuotiasta imetetään.
Mutta joo, kyllä mullakin palaisi käämi tuollaisesta kyselystä, mua muutenkin ärsyttää kaikki kommentit, jotka sisältää sanat "Tuon ikäisellä vielä...?"
Tuo on pieni lapsi, vauva tai taapero, mun mielestä vauva koska ei ymmärrä puhetta eikä osaa mitään sanoa. Olen liiankin kärkkäästi sanomassa vastaan, mm. tutista, sylittelystä jne.
Ja ne vanhat tädit ei oikeasti edes muista, miten ovat itse omia lapsiaan hoitaneet. Mun äiti on AINA sanonut, miten nopeasti kehityin motorisesti ja miten etevä olin (verrattuna veljeeni, joka on aina ollut vähän kömpelö, vaikkei suoraan vertaa koska se olisi epäreilua). Nyt hän löysi neuvolakortin, joiden mukaan veljeni on kävellyt tukien 7 kk iässä ja seisonut tuetta 8 kk iässä. Mulla neuvolakortissa lukee, että olen seisonut ja kävellyt tuetta vasta 13 kk iässä. Toki noita neuvolakäyntejä on ollut 6 kk iässä, 9 kk iässä ja hieman reilun 12 kk iässä, seuraava on ollut 1 v 7,5 kk iässä. Eli milloin lie täydennetty tietoja.. Mutta oman äitini käsitys kehityksestä on jokseenkin hakusessa...
Lisäksi toi poika on moneen muuhun ikätoveriinsa verrattuna aika kookas, vaikka onkin melkein nollakäyrällä, vain vähän päälle. Tuntuu, että moni odottaa että taitojen pitäisi olla jo kehittyneemmät kuin mitä ne on, kun pienemmät mutta vanhemma osaa enemmän. Toki jotkut nuoremmatkin osaa jo enemmän, mutta kyllä toi poika ihan normaali on kehitykseltään