Mulla tuli jossain välissä etenki iltaimetyksellä oikein semmosia hyvän olon aaltoja kun oli niin ihanan tuntusta imettää. Nyt ei oo tullu pitkään aikaan kun neiti rehaa tissillä niin paljon että siitä on seesteisyys kaukana :D Kyllä silti nautin edelleen imetyksestä, mut ikävä on niitä vauvahetkiä...
Mulla auttaa tuohon minun ja tytön itsensä kynsimiseen imetyskoru (tai joku lelu kaulaan roikkumaan) ja sit nukuttaessa harso tai sellanen uniriepupehmolelu heiluvaan nyrkkiin.
Vieressä kyljellään imettämisessä poika rauhoittuu tissille js silloin on maailman söpöin ja ihanin syöjä. Pystyssä imettäessä ei niinkään ole ihanaa ton teutaroinnin takia ja muutenkin maidot valuu pitkin poikin kun pitää vähän väliä taivastella ympärilleen.
Täällä kans melkoinen huitelija tissillä, välillä oikein hakkaa toisella käellä minua rintäkehään, ja taas toisaalta keskittyy vain minun kaulakoruun ja tänäänkin illalla nukahti tissille ja kädellä pietti kiinni korusta, oikein ihana näky <3 on myös muutaman kerran nyt purassu terävillä pikku hampailla mutta ei oo onneksi vielä tehny isompaa vahinkoa
Meillä on nyt alettu boikotoimaan rintaa hereillä ollessa, käytännössä siis syö aina nukkumaan lähtiessä + aamulla herätessä. Kertoja tulee se 5-6. Loput sit pullosta korviketta, 2-3krt.
Meillä menee kyllä tuota maitoa todella vaihtelevasti. Useimmiten tissitellään vain ruokailuiden yhteydessä sekä aamulla herätessä ja illalla iltapuuron jälkeen juuri ennen nukkumaanmenoa. Ei ole tullut mieleenkään antaa korviketta, vettä hörppää ruokailun aikana soseen päälle tai välissä. Jos on oikein kiukku päällä niin imetän, yleensä nämä osuu ennen päiväunia. Toki jos ei ollenkaan ottaisi päiväsaikaan niin varmaankin olisin tajunnut korvikkeen mutta missä vaiheessa vähän on liian vähän ja korviketta pitäisi miettiä?
Vaikee sanoa kun ei voi kun arvella paljonko tissistä saa, mutta meillä likka on vetänyt pullostakin 100-200ml usein illan suussa lisäks niin kaippa joku vaje jää rintojen jälkeen..
Meillä poika joisi ihan pelkkää vettäkin ihan mielinmäärin, jos vain antaisi, vaikka käy rinnalla usein. Ja painoa tullut kuukaudessa kilo, että kyllä ainakin ruokaa saa :D Näkeehän sen siitä, että kastuuko vaippa ja tuleeko pissaa normaalisti, että saako vauva nestettä tarpeeksi.
Sillä en ole lisämaitoa miettimytkään kun vaippa on märkä monta kertaa päivässä. Vettä tämäkin tapaus joisi varmaan pullotolkulla vaan ihan silkasta pullosta juomisen ilosta :)
Meillä taas neito ei tahdo pulloa juuri huolia, ei sillonkaan kun olisi oikeasti nälkä ja ruoka aika. Sikäli tiedän että nälkä tosiaan on kun syö pullosta hyvällä halulla. Vettä nokkiksesta jois meilläkin vaikka kuinka paljon :)
Ja sellasen huomion tein, tiedä sitten oliko sattumaa vai ei niin likalla oli viikon verran vatsa kovalla ja nyt kun oon muutaman päivän antanu sen 1-2krt korviketta lisäks niin kakka taas normaalisoitu..
Tää meidän herkkupeppu ei tykkää vedestä. Ottaa sitä aina innolla suuhunsa mut sit pulauttaa irvistys naamallaan ulos. Oon siis vesihörpyllä yrittäny huuhtoo suuta, no huuhtoutuu kai tuo noinkin päin :D
Ja kasvissoseita ei meilläkään mene kun pieniä määriä kerralla, 2-3 jääpalaa, mut hedelmää menis varmaan ihan loputon määrä.
Äsken pääs onnen kyynel (tai ehkä kaks)... <3 Poika ei oo yli kahteen kuukauteen oikee suostunu syli imetykseen, ottaa aina kaks imasuu ja sen jälkeen pää kääntyy ku maailma on liian kiinostava, oon imettäny nyt pitkään sängyllä makuullaan sen takia. Äsken taas alko sama ku kokeilin et suostuuko syömään sylissä: imasu ja pää kääntyy, imasu ja pää kääntyy jne. Sit rauhottu siihen syömiseen, hetken tissin tyhjennyksen jälkeen alko tuijottaa minuu maailman ihanin hymy kasvoillaan :) Vähän nous tunteet pintaan kun oli niin söpö, ja mietin et mahtoko olla viimenen kerta ku sillee sylissä syö... meinas nukahtaa kans siihen... Ja taas mie kyynelehdin tätä kirjottaessa