Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös täysimetyksellä ha ruokailuväli2-3h. Mä pumppaan ahkeraan, jotta pääsen jumpalle ja kauppaan, muuten menee järki. Mun mies on aktiivinen vauvanhoitelija ja syöttää mielellään. Mutta on tää tosissaan pirun rankka, intensiivisyydellään yllättäny ainakin minut.

Mulla on vähän se ongelma, että en heru pumpulle edes heti syötön jälkeen.. o_O Vaikka rinnassa selvästi ois maitoa jäljellä, niin parhaimmillaan oon saanut pumpattua 20 ml kerrallaan. Vauva on kyllä tyytyväinen ja kasvaa, eli rintamaito riittää hänelle ainakin toistaiseksi. Kerran on annettu korviketta tämän kolmen viikon aikana ja sekin ajatuksella, että maitoa ehtisi muodostua enemmän, ei sen takia että olisi jäänyt nälkä.

Täällä ollaan joulun aikaan palattu myös yöllä imettämiseen. Rinnoissa ei enää tunnu niin pahalta joten olen uskaltanut imettää yöllä. :) Kuluneen viikon aikana typy on saanut korviketta vain lisänä illalla kun on tuntunut että jää molempien rintojen jälkeen nälkäiseksi. Toki jos alkaa taas tehdä huonoa niin saa sitten yöt taas pumpattua ja korviketta. Mäkään en imettämisen jälkeen herupumpulle, vaan pitää pumpata muulloin.

Mulla on rintapumppu olemassa.. Kerran oon sillä saanu molemmista tisseistä yhtäkkiä 40 ml maitoa purkkiin, mutta useimmiten ei heru, ei heru. Oon keränny maitoa talteen maidonkerääjällä; kahen päivän ajan kokoan liruja minigrip-pussiin ja isken sit pakkaseen. On kyl hyvin vaivatonta, vaik välillä kokeiliskin pumpulla. Korviketta (Arlan luomua) oon antanu kun on pitäny antaa mallasuutetta, mutta en muuten. Pakkasmaitoja on käytetty jouluaattona kun join ruualla lasin viiniä ja laskin kahta tuntia sen jälkeen. Lapsen ois periaatteessa pitäny nukkua silloin mutta heräshän se tietty :)

Mulla myös sama että pumpulla en saa herumaan! Silloin pumppu on hyvä kun täytyy saada rintoja hieman tyhjemmäksi mutten ole saanut koskaan kun 50ml max molemmista rinnoista yhteensä. Yritän itse myös pumpulla saada maidon tuloa pysymään yllä kun tuntuu että sekin vähä vaan vähentyy päivä päivältä..

Onko kellään muulla muuten toinen rinta vähemmän tuottava kuin toinen? Normaalia kai sen pitäisi olla, mutta olen silti kovasti yrittänyt saada parin päivän ajan tuotantoa tasattua imettämällä "huonomman" rinnan jokaisella imetyskerralla ensin ja lisäksi vielä pumpulla stimuloimalla välillä. Ärsyttävää, kun melkein jatkuvasti vasen on pienempi :grin.

Mulla on alkanu oleen ongelma imetyksen kans. Maitoa kyllä tuntuu tulevan mutta imetys on alkanu viime päivinä sattua niin paljon että tänään oli rinnanpäät niin kipeenä että en pystyny jatkaan. Pojan imuotetta oon yrittäny korjata mutta hankalaa kun toinen huutaa pää punaisena ruokaa ja tarraa heti voimalla kiinni kun tissin saa lähelle. Öisin oon antanu korviketta että saan nukuttua kun oon niin huono nukkuun päivällä. Turhauttaa tosi paljon kun haluaisin imettää ja vauvakin siitä selkeästi saa turvaa ja lohtua mutta sattuu niin sairaasti ettei pysty. Tietenki sitte ku en pystyny imettään enään illalla poika oli tosi levoton eikä olis malttanut nukahtaa ollenkaan vaikka kuin halin ja pidin sylissä :/ harmittaa ihan sairaasti.

Kannattaa Siili kokeilla rintakumia kipeiden rinnanpäiden kanssa. Itse meinasin lopettaa imetyksen alkuunsa kahden viikon iässä, kun molemmat rinnanpäät oli niin arat, että kavahdin kankaan hipaisuakin. Minulla oli myös syviä haavoja molemmissa rinnanpäissä. Alle 2vk kumia käytin imettäessä ja siinä ajassa tyttö oppi kumien avulla ja ohjauksella paremman imuotteen sekä rinnanpäät saivat rauhassa toipua. Nyt olen lähes 2vk pystynyt imettämään ilman kipuja ja ilman kumia. Tarvittaessa otan kumin taas käyttöön, jos rinnanpäät tarvitsevat lepoa ja ovat kipeät.

Eilen sain pumpulla molemmista rinnoista 100 ml maitoa :D Laitoin 50 ml satseissa minigrippusseissa pakastimeen. Voi laittaa korvikkeen sekaan sitten. Mulla on helmikuun lopulla synttärit ja ollaan jo sovittu, että anoppi tulee silloin vauvaa vahtimaan että me päästään miehen kanssa liikenteeseen. Viimeksi olenkin ollut oikein juhlimassa 22.2.2014 :D Ilman vauvaa en oo käyny yhtään missään, tai pikana koiraa lenkittäny tai käyny lähikaupassa. Tekis varmaan ihan hyvää käydä vaik shoppailemassa, kun on lahjakorttikin. Ollaan menty kyl miehen ja vauvan kanssa, mut jos vauva sattuu herään ni en mä pysty keskittyyn, vaikka se ei yleensä juur valittelekaan. Kuitenkin on aina huoli saada se nukahtaan uudelleen ja laskee pitäskö vaihtaa vaippa tai poiketa johonkin kahvilannurkkaan imettämään :D

Täällä pitkästä aikaa kokeiltiin rintapumppua ja sain peräti reilu 50 ml vasemmasta rinnasta. Oikea ei herunnut pumpulle, kun olin siitä vähän aikaa sitten imettänyt. Edelleen kerään päivän aikana imettäessä herunutta maitoa kerääjällä ja pakastan tai annan tytölle illalla pullolla. Oma maito kyllä riittää hyvin, koska yli viikkoon ei ole edes tarvinnut ylimääräistä maitoa ennen nukkumaan menoa. Nyt vaan, kun tällä mammalla olisi jotain omia menoja, niin päästäisiin hyödyntämään maitovarastoja :) ei ole ollut vielä tarvetta omalla ajalle.

Luin nyt useamman sivun tästä ketjusta ja oli ikävä huomata miten monella on ongelmia imetyksessä. Miulla on aina tullu maittoo enemmän kuin vauvat jaksaa syyä. Keskimmäisen aikkaan luovutinkin maittoo. En siis ossaa teitä neuvoo, kun en ongelmista mittään tiiä. Pitkää pinnaa toivon kaikille.

Voihan v@#$!? rintaraivarit! Aluks syödään ihan nätisti, mutta sitte alkaa kitinä ja nännin venyttämine, aika pian siitä alkaa jaloilla potkiminen ja selkä kaarella huutamine. Si taas hamutaan tissi suuhun, imetään sekunti kaks ja sama rumba taas alusta. Lopulta huudetaan ihan suoraa huutoa, ei auta ku vaihtaa tissiä (sama raivari tapahtuu siinäkin) tai lopettaa syöminen kokonaan. Välillä auttaa seisoalteen syöttämine, mutta vaan hetken aikaa. Raivoaminen tapahtuu imetysasennosta riippumatta, on kokeiltu jos jonkinlaista asentoa. Maitoakin tulee puristettaessa, joten en osaa sitäkään syyksi epäillä. Enivei, tuloksena raivoava mukula, joka on tissillä melkein tunnin välein, ohhoijakkaa.. Tätä jatkunu aikalailla viikon verran, nyt parina viime päivänä tapahtunu joka fucking syötöllä. Alkaa huumori tällä mamilla pikku hiljaa loppua..... Kuulostaako kenenkään korvaan tutulta vai ootteko sen verta onnekkaita, että ootte vallan säästyny rintaraivareilta?

Mä olen onnekas, rintaraivarit ei ainakaan vielä ole tullut kuvioon. Tänään olin eka kertaa ostoksilla. Itiksessä olin jäbän, frendin ja hänen vaavin kanssa. 4.5h ja siitä 1h lastenhoitohuoneessa :D. Julki imetin myös lounaalla xD huivi oli edessä ja oltiin peränurkassa niin en ainakaan huomannut nyrpeitä katseita :D

Tutulta kuulostaa tirpula. Esikoisella oli kaksi rintaraivarikautta. Meni muistaakseni ohi viikossa...parissa. Liekö ollut syynä masuvaivat vai jokin muu? Vaatii kyllä kärsivällisyyttä. Tsemppiä sinulle!

Stork, mä olin vauvan kanssa jouluostoksilla n. 3 tuntia, jonka aikana kävin imettämässä n. 6 kertaa ja kerran vaihtamassa vaipat. ;)
Hehee, mä en enää edes viitsi miettiä mitä muut mun julki-imettämisestäni ajattelee. Jos joku vetää siitä herneet nenään, niin omapa on ongelmansa. Kyllä mä aion syöttää lastani tarpeen vaatiessa, enkä tee sitä vessassa tms jos ei muuta sopivaa paikkaa toisten katseilta piilossa löydy. En kuitenkaan esittele tissejäni vaan ihan "vaivihkaa" piilossa imettelen. En käsitä miksi toiset siitä niin mielensä pahoittavat. Oltiin tilaamassa pojan huoneeseen verhoja ja siinä hommassa kesti kun tietokone hävitti koko tilauksen ja piti alkaa alusta uudelleen. Tyttö sitten alkoi olla nälkäinen ja hermostunut. Mä siinä tuumasin että imetän tytön tässä sillä välin kun myyjä syöttää tiedot uudestaan. Kangaskaupassa ei tosiaan mitään hoitohuonetta ollut. Minusta paljon parempi vaihtoehto kuin kuunnella nälkäisen vauvan rääkymistä. Oon niin röyhkeä nykyään, etten edes kysy, että haittaako/ sopiiko jos imetän. :P

Täällä taitaa olla kahden kuukauden tiheän imemisenkausi. Yöllä herättiin neljästi syömään, kun normaalisti yö menee kahdella tai yhdellä syötöllä. Päiväkin on mennyt aika tissitellessä. No pitäähän pienen varmistaa, että maitoa riittää, jotta kasvaa.

Mä en enää heru rintapumpulle!! Ennen sain kevyesti pumpattua 150ml yhteensä ja nyt ei tuu ees 50ml. Lapsi ei kuitenkaan itkeskele ruokailun jälkeen ja kasvaa oikein hyvin eli kyl kai hän sieltä rinnalta saa ihan riittävästi. Mun ja pumpun välinen kemia ei vaan enää toimi!! Ihan hölmöä, kun haluisin välillä päästä itsekseni kaupungille/kampaajalle/jumppaan... :(

Sama mulla mama. Ei muutaku korvike peliin. Jäbälle maistuu ainakin arlan organic luomu. Eilen testattiin eikä tullut mitään vatsanväänteitä tms.

Olen koko ajan herunut huonosti pumpulle, mutta nyt alan jo saada ihan kohtuullisesti, kunhan vain jaksaisin yrittää pumpata. Viimeksi tosiaan sain sen 95ml yhteensä ja olen ihan että vau. Aluksi sain vain 20ml.

En muuten enää heru kuin öisin, kun imetän, etten silleenkään saa enää maitoa pakkaseen. On jäänyt vähälle tuon kerääjän käyttö. Yli viikkoon en ole edes tarvinnut päivisin liivinsuojaa, tosin eilen se tissi joka ei ole herunut moneen viikkoon, niin herui keskellä päivää. Mutta näillä mennään.

Joo, mulla sama että pumpulle en tahdo enää herua. Maitoa kyllä riittää mutta pumpattua en meinaa saada. Välillä tulee reippaastikkin, mutta useimiten nyt 40-70ml. Muutenkin heruminen vähentynyt, liivin suojat ei ole läpensä märkänä enää ja rinnat harvoin pingottuneet. Th sanoi että rinmat olis nyt löytänyt sopivan tilansa missä tarjonta vastaa kysyntään. Eli kaikki tämä käsittääkseni ihan normaalia. Helpottas kummasti jos sais vielä pumpattua niim paljon kun aikasemmin, heittämällä tuli 100ml ja yli. Kerran olen saanut pumpattua lähemmäs 300ml.

Takaisin