Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kans tyttö tietää tietyissä paikoissa saavansa ruokaa; siis jos nostetaan imetystyynylle tai poikittain sängylle (saatika illalla mun viereen). Mies oikein huvittuneena aina "leikkii" sen kanssa, että mä asetun valmiiksi tisseineni ja mies nostaa vauvaa lähemmäs; se lähestyy aina huulet törröllään ja nappaa kiinni sujuvasti :D Myöskin jos neiti joutuu oottaan hetken, se kääntyy ite kyljelleen ja laittaa huulet imuasentoon :D

Voiko maidontulo loppua tai vähentyä huomattavasti jos se on kuitenki alkanut hyvin ja voiko se olla vaa toispuoleista?
Meillä neiti ei saa syötyä oikeasta rinnasta. Tätä on ollu nyt 1.5vk. Laitan tissille ja hän alkaa kyllä syödä, mutta turhautuu 5min ja siirän toiselle rinnalle jossa jakaa mielissään syöntiä. Kyseinen rinta ei myöskään heru juurikaan. Liivinsuoja yleensä lähes kuiva tai kuiva. Vasen rinta taas saattaa herua välillä liivinsuojasta läpi joskus. Tämmösiä mä täällä pohdin, varsinkin meillä se pulloruokailu on mitä on.

tttiuhti, loppumisesta/vähentymisestä en tiedä mut toispuoleista voi olla! Yksi tutti meni täysimetyksellä ainakin 5kk ja nyt viimeiset pari kuukautta on imettänyt pääsääntöisesti toisesta rinnasta. Itse kans lopussa imetin vain toisesta. Nyt ei siis maitoa enään tule..

Mulla on melkein koko ajan ollu vasen rinta isompi ku oikea. Muusta en tiedä mutta koko ei kerro paljonko tissistä maitoa tulee, ja jos heruminen loppuu ei se tarkoita käsittääkseni maidon tuotannon heikkenemistä (vaan tasapainoa). Näin olen lukenut ja näin mulle neuvolasta sanottiin myös. Mulla ei heru kummastakaan enää ja vauva syö tyytyväisenä kummastakin.

Apua. Täällä alkanut tulla rintaraivareita. :'( Selkeästi nälkä mutta harmittaa vaan. Itseäkin melkeen itkettää :(

Täällä vasemmasta aluksi tuli huonommin ja heru huonommin ku oikee, mutta nyt taas sitten toistepäin ja huomattavasti vähemmän tulee oikeesta rinnasta.

Mulla ei selvää kokoeroa ole ja neiti ei todellakaa silti syö tyytyväisenä molemmista. Oikeassa hermostuu helposti ja pakko vaihtaa rintaa. Sen oon myös huomannu että aina ei oikeata syödessä kuulu ees nielenisääniä toisinkun sit siirtää vasemalle. Välillä taas syönti luonnistuu oikeestakin, mutta enemälti neitiä vain turhauttaa. Mut kiva tietää että voi oikeesti olla toispuoleista.

Mulla taas oikea rinta on "parempi". Se heruttaa edelleen toisesta syöttäessä, ei onneksi enää muulloin. Tyttö ei myöskään viihdy yhtä pitkään vasemmassa. Huomasin myös jonkun kännysovelluksen avulla et oikeesta tulee syötettyä useammin päivässä kuin vasemmasta vaikka tasaisesti olen yrittänyt vaihdella. Voineeko olla itseaiheutettua tuo huonompi rinta...

Mulla on vasen rinta ollut alusta asti huonompituottoinen ja nykyään kun raivoaminen on jokapäiväistä, on tyttö helpompi saada syömään oikeasta rinnasta. Syötän toki tasaisesti molemmista, mutta silloin kun kiukku on suurimmillaan ei yleensä mikään keino auta, että saisi vasemmalle rinnalle syömään ensiksi.. Herumista tapahtuu kyllä yhtä lailla molemmista rinnoista ja todella tyhjänä saa tissit olla, jos ei toinen rinta ala tiputtaa toisesta imettäessä. Tänään olikin vähän surkuhupaisaa, kun olin kyläreissulla yllättäen ilman vaihtovaatteita ja paitaan tuli märkä läntti, koska liivinsuoja sattui olemaan huonosti paikallaan :grin.

Mulla on koko ajan vaihdellut parin viikon välein, että kumpi on se "parempi" tissi. Nyt kun tyttö on syönyt vaan sen kerran yössä, niin erot ovat loppuneet ja syö tyytyväisenä molemmista. Heruumista ei ole päivisin, mutta yöllä välillä oikein uidaan maidossa. Lähes kahteen kuukauteen en ole tarvinnut päivällä liivinsuojia, yöllä kylläkin. Saman ajan on ollut maidonkerääjäkin hyllyllä pölyttymässä :)

Nykyään imettäminen on tosi hankalaa kun tyttö löytää kotoakin kiinnostavia juttuja jotka saa imun katkeamaan ja niitä on jäätävä tuijottamaan. Tänä aamuna imetys oli tällaista: 2 imaisua, isin sähköhammasharja, 2 imaisua, kahvinkeitin, 2 imaisua, kattovalo, 2 imaisua, taas se kahvinkeitin, 2 imaisua, isi käveli ohi, 2 imaisua.... Lisäksi jos neiti ei keksi mitään muuta viihdykettä rinnalla ollessaan niin alkaa jokeltelu tissi suussa ja samalla tuijottaa hymyillen mua.

Rintaraivareita tulee nykyään aina jos äiti ei ole älynnyt tarjota maitoa juuri oikeeseen aikaan (vaikkei mitään merkkejä nälästä ole annettu), ja jos raivari iskee niin sitten pitää huutaa vaikka olisi tissi suussa ja senkin jälkeen kun on jo muutaman minuutin imenyt (ihan vaan koska harmitus oli niin suuri).

Meillä tehdään röpelö tismalleen ihan samaa juttua!! Pikkasen on välillä raskasta ja välillä hauskaa etenkin tuo tissi suussa jokeltelu ja naureskelu :)

Meillä tapahtuu tota jokeltelua kanssa. Yleensä, kun vatsa on täyttynyt, mutta ei vielä halua pois rinnalta. Tänään iltasyötöllä mies oli vieressä ja aina laittoi rinnan takaisin tytön suuhun, kun alkoi juttua tulla ja hymyjä satelemaan. Ruualla ei saa kuulemma leikkiä :) ja iskäkin halusi ajoissa nukkumaan, kun aamulla taas herätys töihin neljän jälkeen.

No nyt on meidän neidistä tullu oikea tissitakiainen!! 5 krt/yö pitää saada imeä ja muutenkin roikkuu tisulla 1,5-2h välein!!

Mun oli tarkoitua lähteä ystäväni kanssa koko päiväksi humputtelemaan kaupungille, mutta neidille ei kelpaa äidinmaito enää pullosta ollenkaan, joten kaippa se on reissu peruttava. Rakastan lastani ja imettämisen tiheys ei yhtään haittaa, mutta olisi ihana päästä edes joskus pois kotoa pieneksi hetkeksi tekemään aikuisten juttuja...

Tsemppiä Mama, i feel you. Luultavasti tiheän imun kausi. Kyllä se siitä helpottaa. Ja muistat vaan, että sun vauva saa sulta parhaan mahdollisen ravinnon. Näin mä itseäni psyykkaan kun haluis mut ei pysty lähtee.

Meillä täsmällisyys jatkuu tiheän imun kausien suhteen: neiti huomenna 3 kuukautta ja tänään on oltu rinnalla tunnin välein :p.

Ihanaa, ei tarvitse lopettaa imetystä.. ainakaan vielä! Löytyi kipulääke jonka kanssa saa imettää, toki vielähän ei voi tietää miten hyvin se auttaa mutta toivoa ainaki on :) Lääkäri tuumasi hyvin napakasti tosin että jos tästä lääkkeestä ei apua, niin sitten täytyy lopettaa imetys. Äidin terveys vaikuttaa koko perheeseen. Tuumasi vieläpä että äitien pitäisi muistaa että aivan kuten lentokoneessa, ensin happimaski itselle ja sitten vasta lapselle :D

Takaisin