Imetys

Meillä korviketta menee lisämaitona (jos tarvis) joka imetyksen jälkeen ei tarvitse antaa. Määrät ovat tyyliin 40-60ml. Eli tämä poitsu saa kyllä 95% maidostaan rinnasta. :) 2 viikkoisena herra oli 4850g, nyt siis 3 viikkoa ikää. :D Että näin täällä. 250ml kerralla on kyllä hurja määrä: Nälkäinen vauveli sulla ccix! ;)
 
Mä annan korviketta siinä "illalla"(yöllä 2-3 aikaan) kun poika vaikuttaa siltä että vois nukahtaa yöunille. Imetysten jälkeen tämä siis ja siksi että nukkuisi pidemmän pätkän. Toiminut ainaki tähä mennessä :) Ja meilläki menee se 40-60ml sillon :) Kerran annoin ilman että ennen olin tissitellyt ni sillon meni 80ml.
 
Mitä korviketta annatte? Mulle tuo maailma aivan vieras. Yritän päästä tänään kauppaan ilman poikaa niin nopeasti joku valittava. Aion kokeilla illalla pientä lisämaito-annosta jos en pysty nukkumaan päikkäreitä. Poju on nukkunut nyt tunnin ulkona, mutta en kykene itse nukahtamaan millään....
 
Minä luovuin imetyksestä ja pumppaamisesta jo parin viikon jälkeen! Enkä ole katunut. Toinen syö Tuttelia, toinen NAN:ia. Annos tällä hetkellä 1dl ja syövät 2-4h välein.. Öisin siis harvemmin!
Tosin nyt taitaa olla aluillaan 6 vkon tiheän imun kausi.
Kokeiltiin antaa kotimaista Tuutia, mutta. Siitä meni kummankin kakka kovaksi pökäleeksi :(
 
Meillä Nan 1 ja Tuuti 1 nyt käytössä. :) Esikoiselle meni joskus myös Arlan luomu korviketta. Vielä en ole havainnut, että joku korvike ei olisi sopinut.

Muoks: Olen käsittänyt, että NAN nimenomaan on parhaiten siedetty korvike.
 
Mymme, mietinkin sua tässä, että jos mulla tekee yhden lapsen imetys tiukkaa niin mitä se olis kahden kanssa! Herääkö pojat yhtä aikaa syömään?
 
Imetys itsessään ei ollut hankalaa, mutta maitoa tuli niin paljon että imetysten välissä olin naimisissa pumpun kanssa!
Ja pienempi piti minua helposti huvituttina.

Nyt kun A on kiriny veljensä mitoissa, alkaa rytmi olla minuutilleen sama. Yöllä kyllä herätetään nukkuva veljes viemällä pullo hajuks nenän eteen jos aikaa on menny edellisestä syötöstä sen verran, että kohta heräis kuitenkin. Näin pysyy yhteinen rytmi.
Helpompi oli kyllä imettää yhtä aikaa kuin pullolla ruokkia :D

Päiväsaikaan saattaa A ottaa ylimääräisen välipalan ja viime yö mentiin niiiiin eri tahtiin kuin vain mahdollista!

Viime viikolla annoin vielä kokeilumielessä tissiä ja eihän siitä meinannu tulla mitään kun repeilin A:n ilmeille :D
 
Mulla on kyllä imetys sinänsä lähtenyt hyvin käyntiin heti jo synnytyssalista lähtien, mutta onhan tässä pikkuisessa ihan koko ajan sidottunakin, kun lapsentahtisesti imettää ja mitään rytmiä ei vielä ole. Odotan vaan sitä, että tyttö kasvaa hiukan, että viitsii alkaa kulkea enemmän kodin ulkopuolella. Sitten ei olekaan niin väliä, vaikka imettääkin välillä, kun pääsee kuitenkin vähän kotoa lähtemään johonkin.
 
Voihan imetys sanon minä.. Jos joku ois sanonu mitä tää on oikeesti, ettei vaan tissiä suuhun ja that's it niin ois osannu varautua tähänkin. Ekan maidon nousun jälkeen, oli 3pv synnytyksestä, rinnat ei oo kertaakaan olleet pinkeät ja edelleen vaikka niiden kimpussa häärään melkein jatkuvasti, minä tai vauveli, niin tuntuu että vaikka imetän 2 tuntia niin sen jälkeen alkaa itku silti. Jolloin pakko antaa korviketta. Mietinkin että joko sieltä valuu hitaasti jolloin on tavallaan tyytyväinen siinä mutta maha ei täyty kuitenkaan jolloin pakko saada sit lisää.. Muuta en oikein keksi vastaukseksi.. Koska heti ku saa pullosta niin rauhottuu.

Halusin kysyä korviketta antavilta että onko kokemusta luomu korvikkeista ja mistä niitä saisi ja mikä olisi paras? Tekisi mieli antaa sitä parasta jossei oma lypsämö toimi. Koska kuten sanoin imee 2h jonka päälle juo 80ml.. Ja ollaan siis ens tiistaina vasta 2viikkoa..
 
Me nyt päädyttiin tohon arlan luomuun, kun sitä löytyy pääsääntöisesti joka kaupasta. Lisäksi ainakin näin aikuisen makuun maistuu aika samalta ku mun oma maito (sekoitetaan siis keskenään). Kyllä mä oon jo hyväksynyt täysin tän korvikkeen tähän rinnalle, koska ei mun maitomäärät riittäisi ja nytkin kun pumppaan kuudesti päivässä niin tissit huutaa hoosiannaa, varmaan vähennän pian vaan neljään, koska ei tätä kipuilua jaksa. Välillä on hyviä päiviä, ettei arista samalla tavoin, mut joo... mun täysimetys on jo haudattu ja nyt vaan sormet ja varpaat ristissä et maitoa riittäisi niin pitkälle ku mahdollista.

Ja täällä kasvetaan ja ollaan tyytyväisiä tähän järjestelyyn. Maitoa ainakin riittää, mitä tuolla kaapissa joku 10 litraa korviketta ihan vaan ku on taas isänpäiväpyhä sunnuntaina :D
 
Onko muilla tiheän imun kaudella kipeytyneet nännit? Meillä menossa 6 vkon tiheä imu ja nännit nyt vähän arat. Sammasta tuskin on kun lapsi syö hyvin eikä suussa näy valkoista.
 
Kuinka usein syötät Villivadelma? Mulla meni kyllä nännit kipeiksi kuluneella viikolla useastikin.
 
Mullakin oli kipeat nannit 6. viikon tihean imun kaudella. Laitoin niihin Bepanthenin nannirasvaa ja varuuksi sitruunaakin sammaksen varalle, vaikkei vauvalla olekaan oireita suussa. Kylla helpotti. :)
 
VilliVadelma: Suosittelen Lansinohin HPA Lanolin - voidetta imetysten välillä. Löytyy apteekeista ja isommista marketeistakin (ainakin Prisma ja Citymarket).
 
Kiitos, lansinohia käytin jo synnärillä. Jopa etukäteen kun oli varoiteltu nännien kipeytymisestä. Ajattelin vaan, että rinnat tottuu imettämiseen, eivätkä enää herkästi kipeydy uudelleen. Mutta ilmeisesti voivat aristua.

Miten libra käytit sitruunaa? Pitääkö se jotenkin sitten huuhdella, ennen kuin vauvaa syöttää. Täällä suositellaan myös puolukkaa ja vichyä. Voisihan sitä varuiksi kokeilla vaikkei muuten olekaan sammas oireillut...
 
En jaksa nyt googletella ni kysyn täällä, kuinka kauan menee että esim. kaks lasillista viiniä "poistuu maidosta" ? Ajattelin juoda huomenna isänpäiväaterialla lasin tai pari
 
VilliVadelma, laitoin sitä vain pumpulitukossa nännin päälle. Jotenkin olisi kai pitänyt laimentaa ja säätää vauvan suuhun, mutta kun ei siellä ollut merkkiäkään, en sitten viitsinyt vaivautua, vielä. Kerrotko minulle, miten teet jos teet?:)
 
Kirjoittelinkin jo aiemmin tuonne vauva-arkea osioon tästä imetyksestä.
Haaveena oli täysimetys ja olin motivoitunut satasella niin kuin kahden ensimmäinenkin kanssa joita imetin kuitenkin vain parisen kuukautta, maito ei vaan riittänyt osittain oma vika kyllä kun en syönyt ja juonut riittävästi ja korvasin joitain syöttökertoja kokonaan korvikkeilla MUTTA nyt tää lähti laitokselta tää pullokierre, kun pojan verensokerit laski kun maitoa ei ilmeisesti kuitenkaan herunut tarpeeksi nostamaan arvoja niin päätettiin joka syöttökerran yhteydessä ensin imettää molemmat rinnat sen verran kun jaksaa imeä ja aina lisämaitoakin 20ml
Kotiin kun tultiinniin alkoi rintaraivarit ja mun täytyy siis huijata häntä että hän syö rintaa, käyttämällä pulloa nopeasti hänen suussaan ja sitten vaihtaa rinta tilalle.
Aika väsyttävää touhua mutta sinnikkäästi jatkan ja pumppailen välillä josko se heruttaisi myös maitoa nousemaan nopeammin runsaammaksi, mutta toiveet täysimetyksestä olen kyllä toistaiseksi haudannut. Fakta on se, että kun nyt jo vauvan ollessa vajaa viikon, korviketta menee enemmän kuin tissiä niin todennäköisesti tilanne ei ihan heti korjaannu. Lisäksi käytössä on alusta alkaen ollut rintakumi.
Voisi todeta että pää on motivoitunut imettämään mutta rinnat on vääränlaiset ja vauva kärsimätön, jolloin kaikki on tuhat kertaa vaikeampaa joten kaikkien hermoille paras näin, korvike&oma maito yhdistelmä :)
 
Jadesiru: Meillä sama tilanne myös. Laitoksella sokerit romahti, oma maito ei ollut noussut, nyt on noussut mutta pullokierre alkanut ja vauva tulee varsinkin öisin vain vihaiseksi, jos tissiä tarjoaa.
 
Takaisin
Top