Imetys

Meillä ei oo saanu pulloa mutta raivareita alkanut tulla. Ens viikolla ikää 3kk. Ennen tissillä rauhottu mutta ei enää. Joutuu huijaamaan tutilla jotta saa tytön syömään. :/
 
Mulle sanottiin neuvolassa että ne tissiraivarit kuuluu asiaan kun vauva kasvaa. Että olis vaan joku vaihe... tiedä sitten!
 
En tiiä kuuluisko tää nyt tähän ketjuun mut annoin yks päivä keitettyä vettä pojulle ku se heräs aivan hiestä märkänä päikkäreiltä (joku aivopieru kävi pukemises) ja tyyppi honttas sitä iha onnessas menemää :D Suuttu ko lopetin veden antamisen ja pistin tissin tilal :D Esikoine ei vauvan yhtää tykänny vedest ku koitin joskus antaa ku se oli kuumees.

Ootteko muut antanu vettä vauvalle koskaan?
 
Luin jostain etta veden antaminen vauvalle sotkee niiden luonnollisen systeemin kun saavat veden esimaidosta joka on kovin vetista. En sitten tieda...
 
Oon joskus vähän puhdistanu suuta pulauttelun jälkeen mutta en oo antanu isoja määriä ku mietin kans ettei se sitä tartte, saa maidosta tarvittavat nesteet.
 
Joo mäki annoin vaan 10ml sitä vettä. Ja ihan vaa siks ku se oli niiiiin hikinen. Anoppi sanoi et hän kyl anto sillo mun miehel vettä ku synty heinäkuussa ja oli kuulemma tosi kuuma. Tuskinpa on haitaks jos pienii määrii antaa eikä usein.
 
Mä oon myös antanu vettä. Voi auttaa kuulemma masun toimintaan ja just jos on hirmu hikinen. Oon antanu pari kertaa siis just jotain 5-10ml.
 
Mäkin annoin kerran vettä ku pikku miehellä oli hikka joka vaan jatku ja jatku ja alko selkeesti ärsyttämään... Loppu hikka siihen ku joi vähän vettä.
 
Minulle on kuulemma vauvana ihan juottamalla juotettu vettä rintamaidon ohella, joten ei se hirveän pahasta voi olla. :)
 
Joo mäkin oon vettä antanu :) ja neuvolassa sanovat että ummetukseen auttaa pieni määrä vettä.

Maalaisjärjellä ku miettii niin mitä haittaa siitä voi olla! Vedestä? Joku hoitaja sanoi vaan että se vie maidolta tilaa mahassa, että sen takia ei saa antaa liikaa..
 
Kun typyllä oli ripuli niin yritin antaa vettä. Mut ei kelvannu. Koitin eka ontaa lusikalla mut kaikki oli pitkin rinnuksia. Sit koitin antaa pullosta mut pyöritteli sitä vaan suussa eikä oikein imenyt. Luovutin sit ja ajattelin et kyllähän maidostaki ne nesteet saa..
 
Me annettiin esim sakeuttajaa ruiskulla suuhun (sinne sivuun) kun ei lusikalla sitä saanut tarpeeksi nopeasti annettua. Varmaan vesi menis myös helpommin niin :)

Kokeiltiin nyt muuten sitä veden antamista vatsan toiminnan helpottamiseksi. Saa nähä auttaakohan. Viimeks tuli peetä maanantaina..
 
Kiitos vinkeistä! Onneks ripuli on toistaiseksi ohi, saa nähä mitä rotarokote tuo tullessaan..
 
Meidän neiti ei huolinut pulloa ristiäisissä. Oli nälkänen siinä tilaisuuden aikana, toki väsynytkin. Et en kyllä kauaa sitä pulloa koittanu tarjota vaan menin imettämään. Nyt koitan kyllä päivittäin antaa pullosta et sujuis hyvin. Ei tuu mitään jos pulloruokinta ei onnistu. :(

Nyt on mam merkkiset pullot. Onks jtn muuta hyvää tai parempaa merkkiä? Luulis et just sellanen iso tuttiosa olis lähinnä tissin muotoa. Tai en tiedä onks sillä merkitystä..
 
Meillä on ainakin noi aventin pullot ja on mieluusti sekä tissiä että pulloa syönyt kohta 3 kuukautta. Että suosittelen niitä kokeilemaan :) niissä taitaa jopa lukea että ne on tehty rinnan malliseksi tai jtn sellasta :)

Meidän poitsu ei mam pulloa huolinut kun yritin.. Eli suosittelen kokeilemaan aventin :)
 
Meillä on ollut juuri niitä mam pulloja eniten, mutta se on kai aika makuasia vauvoilla, millaisesta tuttiosasta tykkää eniten. Aventilla on myös ihan hyviä koliikkipulloja esimerkiksi. Sitten siinäkin on ilmeisesti vaihtelua, millaisesta maitovirrasta lapsi tykkää. Meillä esim edelleen yhden reijän tuttiosat ovat vauvan mieleen enemmän kuin ne kahden reijän tuttiosat, vaikka iän puolesta olisi jo niiden aika. Ja sitten tietty kannattaa eri asentoja kokeilla jne. Meillä isä osaa jotenkin paremmin ne asennot, joissa poika sujuvasti pullosta syö, mutta heilläpä on siitä enemmän harjoitustakin.
 
Takaisin
Top