Imetys

Libra onko teillä vielä havaittavissa kolmen kk:den tiheämpää ruokailutahtia? Meillä on nyt tänään syöty useammin, nyt illallakin vain tunti väliä. Ajattelin, että voisi olla sitä, kun vkon päästä tulee 3kk täyteen.
 
Vastavirrassa: meidän poikanen on 2,5 kk nyt ja kaksi tiheän imun päivää oli ihan muutama päivä sitten. Joko otti varaslähdön tai sitten otti ylimääräiset päivät :)
 
Ei vielä näy merkkejä, thank god! Just tässä tein pieniä tanssiaskelia, että on nukuttu niin hyvin öisin ja päivisin. Tosin pari, kolme päivää sitten vauveli söi tosi usein, parin tunnin välein, ja taas oli sitä ylituotantoa. :)
 
Sitä piti tulla ihan tänne asti ihmettelemään, että typy nukkui 20:30-2:20! Ei ole todellista! Meikäläisen maitobaarissa on niin pinkeät tunnelmat, että huhhuh. Sopii olla nyt nälkäinen vauva tai joudun säätämään pumpun kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Me oltiin viikko sitten reissussa pohjoisessa ja poitsu nukkui siellä vaunuissa. Olimme kolme yötä ja yöt olivat aivan loistavia. Pieni nukkui eka yönä 6h putkeen, seuraavana 5,5h ja viimeisenä 4,5h!!Tätä ihmettä ei siis ole tapahtunut aikaisemmin vaan pisin pätkä yhtäsoittoista unta on ollut 3h. Olin ihan mielissään että nyt on tullut muutos mutta kun päästiin kotiin sama homma jatkui. Heräily siis 2-3 tunnin välein :(. Poitsu nukkui reissussa meidän huoneemme oven ulkopuolella joten ajattelin että se johtuu tästä joten kokeiltiin toissayönä kotona myös tätä kikkaa mutta ei auttanut. Ihmettelen että mikä ihme siellä reissussa oli mikä niin nukutti :D ulkoiltua ei tullut sen enempää kuin kotonakaan pienen kans. Keksiikö kukaan..haluan ne unet takaisin :D
 
Nukkuiko hän siis reissussa vaunuissa mutta kotona sängyssä? Mieleeni vain tuli, että vaunuissa hän on tiiviimmässä paketissa ja uni on levollisempaa kun vartalo ei pääse liikkumaan niin paljon ja mm. säpsähdysrefleksissä käsien liike ei ole niin suurta -> lapsi ei herää niin herkästi.

Sama idea kapalossa mutta luulen, että vainuissa on vielä "turvallisempi" ja kotoisampi olo lapsella :)

Ja toki lämpötilallakin voi olla merkitystä. Vähän viileämmässä voi uni maistua paremmin kuin tosi lämpöisessä. Jos teillä on kotona vaikka huonelämpötila lämpimämpi...?
 
Tai oliko ehka enemman virikkeita kylaillessa? Itse olen huomannut, etta jos meilla kay esimerkiksi vieraita, vauva nukkuu enemman.
 
Yritin toissayönä vaunu kikkaa eli pieni nukkui yön vaunuissa muttei auttanut. Tuota lämpötilaa en ole edes ajatellut. Siellä tosiaan taisi olla vähän viileämpi..täytynee koittaa sitä :)

Libran ehdotuskin voi pitää paikkaansa. Täytynee odotella..eiköhän ne jossain vaiheessa pitene täällä kotonakin. Jännä juttu :)
 
Söin tänään vahingossa yhden haukun ruisleipää josta neidille tulee mahavaivoja. Nyt on koko ilta kitisty eikä uni meinaa tulla. Johtuukohan tää siitä ruisleivästä? :eek:
 
Voi argh! Tää korvikkeen metsästäminen on niin hanurista! Eli se ei riitä, et imetys menee mönkään, mut sitten vielä se, että korvikkeen saaminen on kokopäiväsen työn takana. Ties kuinka monta kauppaa oon nyt tässä omassa lähiympäristössä käynyt tyhjentää ja ilmeisesti Karpo on syönyt kaikkien luomulehmien maidot :D

Onneksi oon niin fiksu, et tajusin kattoo alepan kauppakassi-palvelun tarjonnan ja siellä vielä oli. Saadaan nyt vuoden loppuun maidot ja mä syvästi toivon, et arlan ongelmat helpottaa vuoden vaihteen jälkeen.

Jotenkin mä oon niin kyllästynyt tähän vauvojen "vaativaan" ruokapolitiikkaan - ratkaisu lienee peruna.
 
NÖYYYYH. Oli loppu sieltä kauppakassinkin varastosta... Voi elämä. Niin voittajafiilis taas. mitenköhän mä otan nyt tänkin näin raskaasti.
 
Ihan kun meidän neiti ois keksinyt hampaat, vaikka niitä ei siis tosiaan vielä ole (ikää 8vkoa). Ainakin imetyksen loppupuolella nännistä napataan sillä voimalla kiinni, että pelottaa mitähän se mahtaa sitten ollakaan kun on ne hampaat olemassa... O_o
 
Onko mitään merkkejä kun maito loppuu,pojalle ei jää enää maitopisaroita naamaan kun lopettaa eikä tule röyhtäystäkään ja yleensä kuuluu kurahdusääni kun maito saavuttaa vatsalaukun. Nyt tissit tai varsinkin vasen on kuin tyhjä ilmapallo, menee tissiäkin nänninmukana suuhun kun on niin "tyhjänoloinen" yritin pullosta antaa pakkasmaitoa niin ei kelvannut että kai sieltä tulee sitten kuitenkin.
 
Lupu - oletko syonyt ja juonut riittavasti? Kuulemma ekstra 300-500kcal kuluu imettaessa. Ruoan ja veden maara vaikuttaa maidon tuotantoon. Mulla meinas loppua kun unohdin juoda parina paivana ja palasi kun tankkasin kunnolla.
 
Juu kyllä juon monta litraa ja syön... paljon ! :D ei oo sen kanssa ongelmia,tää on varmaan joku lötkötissivaihe kun äsken poika söi ja sieltä se uni ja röyhtäykset tuli.
 
Maidontuotannon tasaantuessa tulee juurikin lupun kuvailema 'lötkötissi'- fiilis. :( Silti maitoa kyllä riittää vauvan tarpeisiin.

Imetys tuntuu menevän mulla nyt hyvin. Lisämaitoa olen antanut enää kerran päivässä. Tuskin sitäkään tarvisi. Sen olen kuitenkin halunnut vielä antaa. Sekin on vielä yleensä pumpattua äidinmaitoa. :)
 
Hih, lötkötissi vaihe. :D
Mulla on toisen tissin kanssa just sellanen mut maitoa tulee ihan hyvin..
 
Nyt tää mama laittaa tissinsä pakettiin, ja lopetan pumppausrumban (kirjoitan nyt tänne, koska muuten vaam epätoivoisesti yritän pumppaa tota huikeeta 20 ml) ja mun tissit on niin kipeet ollut viimeset pari viikkoa, en tiedä mikä näissä nyt on vikana. Aina ensimmäisenä mielessä joku rintasyöpä, mut on vähän outoa tää kipuilu, varsinkin kun en ees oo imettänyt. Mielenrauhan saisi, jos hinautuisi lekuriin... mut ehkä tää tästä, kun lopettaa pumpun kans ähertämisen.

Muille äideille paljon tsemppiä imetyspuuhiin (:
 
Takaisin
Top