Imetys

Lisämaitoa pitäisi antaa tarpeen mukaan. Jos lisämaitoa annetaan imetyksen jälkeen ei sen pitäisi vaikuttaa maidontuotantoon. Toki jos vauva pumpataan täyteen, äidin maitoa hitaammin sulavalla, korvikkeella ei vauvalle tule nälkä yhtä nopeasti = äidinmaidon määrä vähenee vähitellen. Lasta ei voi tieten nälässä pitää, että äidinmaitoa tai korviketta on annettava tarpeen mukaan.

Jadesiru: Älä tunne huonommuutta. Tähänkään ominaisuuteen emme voi itse oikein vaikuttaa. (Paitsi sillå imetä-imetä-imetä ohjeella,
minkä olet varmasti kuullut ja toteuttanutkin) Käy siellä imetysohjauksessa ja (jos jaksat) jaa täällä siellä saamasi ohjeet. Todennäköisesti moni tätä lukeva on kanssasi samassa tilanteessa. Tsemppiä Jadesiru - olet paras äiti lapsillesi. Imetit tai et, kun ei se imetys ole mikään äitiyden mitta. Osittaisimetys onnistui sitä paitsi ainakin minulla esikoisen kanssa 7kk! :)
 
Tsemppiä kaikille imetyksen kanssa painiville!

Minä olin vauvana imenyt rintaa varsin tyytyväisenä VIIKON kunnes oli huomattu, että kaikki ei ole niin kuin pitää.
Äidiltäni ei tullut maitoa, ei tipan tippaa!

Minulta taasen tuli, mutta valitsin toisin imetystä kokeiltuani. Ja en tunne olevani huono äiti :)
 
Eikö voi enää nukkua alasti, kun toisesta rinnasta alkaa valua maitoa solkenaan kun toisesta imetetään. En jaksaisi pitää toisella kädellä paperituppoa siinä. Pakko käyttää jotain esim liivejä liivinsuojuksien kanssa
 
Alan ymmärtää mitä tarkoitetaan sillä, että pitää harjoitella rintapumpulle herumista. :wink Itselläni on monesti ollut niukkaa se (pumpulle heruminen). Nyt olen sitten oikein rentoutunut ja hengittänyt syvään ennen pumppaamista (ja sen aikana), niin johan on suihkunnut maitoa pulloon! :D
 
Vastavirrassa: Eikä: mulla sama pumppu (vanhempi malli) eli Avent Isis ja narisee tosiaan tämäkin, eikä tosiaan ole rentouttavaa narinaa. :wink

Äh nyt vasta tajuan, että hyvä että ovat vaihtaneet tuon pumpun nimen (Isis) joksikin muuksi.. :sad001 Kamala sattuma, että on tuollainen nimi rintapumpulla. :sad001
 
Mut on tämä raskaus ja vauva-arki totaalisesti tyhmentäny :D En tajunnu sitä Mymmen täti-juttua (ennen kuin joku sen valaisi) enkä nyt tätä Isis-juttua...

On kyllä muutenkin.... No voi prkl kun ei tule edes se oikea sana mieleen... sellainen olo, että unohtelee ihan hitokseen asioita :D

Edit: HAJAMIELINEN! Hahaa!!
 
Villivadelma: Tiedän mitä tarjoitat! Itsellänikin on tavarat ja sanat hukassa.

Niin ja se Isis on sellainen jihadistijärjestö, joka vaikuttaa tuolla Syyriassa/Irakissa..
 
Maiden, ei täällä ainakaan voi kuvitellakaan nukkuvansa ilman liivejä ja liivinsuojuksia... Muutamia kertoja on jo herätty vauvan kanssa maitolätäköstä, kun joko suojus on ollut huonosti tai olen nukahtanut imetyksen jälkeen/kesken laittamatta liiviä takaisin...
 
Hajamielisyyttä täälläkin! :D johan oli rintapumppua nimellä paiskattu.. Tosiaa iha hyvä et on vaihdettu :D
 
Onko kukaan vielä antanut pakkasesta omaa äidinmaitoa? Onko vauva huolinut hyvin? Luin, että väri ja tuoksu (ja varmaan myös maku) saattavat muuttua pakastuksen takia. Meillä on pakkasessa jo aika mukavasti maitoa. Täytyy varmaan joku päivä testata huoliiko vauva... Ettei isille joskus käy sitten hupsista keikkaa kun maito ei kelpaakaan...
 
Takaisin
Top