Imetys

Mä oon tänään taas ihan pulassa kun maitoa on koko ajan ja joka paikassa!!! 4:t liivinsuojat jo tänään märkänä!

Whoohoo! Sainpa aikaseksi ruveta pumppaamaan maitoa: vihdoin tuli 60ml Sen jo viitti laittaa jääkaappiin, jotta mies pääsee sen syöttämään. Tätä täytyy jatkaa.

Yöllä tuppaa liivinsuojat aina kastumaan joten pumppu valmiiksi sängyn viereen ja yöllä pumppaamaan. Katsotaan kuinka käy!

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mua kivisti niin kovin tisseistä kun kävin hierojalla. Laitoin liivinsuojat alle ja niistäkin oli jäänyt märkä läntti paperiin. Lähtiessäni hipasin sen paperin ruttuun siitä hierontapöydältä, ettei nuori mieshieroja älyä et se on maidossa :D Aika kivasti tulee pumppuun maitoa jos tarvetta paitsi kerran kun oli tosi kiire, niin ei tullu mitään. olin vissiin liian hermostunut.

Mä lopetan tän imetyksen tähän paikkaan ihan oikeesti. Mä oon nyt 24h imettänyt tunnin välein. Siis kidutusta! Join jo yhen oluen(hyi!! Iho heilahti tulipunaiseks ja kuumottaa) toivoen, että maitoa nousis enemmän ja poika tankkais sen verran, että vois haaveilla edes kolmen tunnin yöunista. Jos ne ei toteudu ni voi olla, että tää imetys ura tyssää tähän. Tietääkö kukaan saako niitä soijapohjaisia korvikkeita ilman reseptiä?

Soijapohjaisia ei sais antaa ennen 6kk ikää, ei edes maitoallergisille. Sitä ennen annetaan hydrolysoituja valmisteita jotka on apteekkikamaa...

Ihan perusnannia meillä vauva sai silloin kun laitokselta lähdettiin ja se todettiin ihan hyväksi kun kyselin eri valmisteista. Mut Lälly, oisko parin tunnin imetystauko paikallaan, et vauvan maha sais levätä. Muuten se masu "käy" koko ajan.

Lälly, me saatiin tähän allergian selvittelyvaiheeseen neuvolasta reseptillä nutrilon pepti 1:tä, joka on hydrolysoitua heraa mutta käy maitoallergisille. Noita saa kyllä ihan ilmankin reseptiä mut tiedä vaikka saatais tuo nyt menemään vakuutukseen (joku ehto sielä kuitenkin on ettei mee...).
Täällä esim. nää apteekin korvikkeet: http://www.yliopistonapteekki.fi/fi...aspx?keyword=äidinmaidonkorvikkeet&pagetype=1

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Kiitti Nipsumuki! En uhkailuista huolimatta heittänyt vielä hanskoja tiskiin, koska yö meni paremmin kuin pitkiin aikoihin. Vain kolmella syötöllä. Noin pitkillä tauoilla sitä maitoa kerkee jopa nousemaan. Varmaan ostan tota kuitenkin varuiksi, kun pitää muutenkin hakea apteekista itselleni kalsiumia ja d-vitamiinia.

Meilläkin oli peptiä esikoiselle jossain vaiheessa. Ei enää vanha muista että miten sitä otettiin käyttöön :o

Kävin tänään juttelemassa imetystukiäidin kanssa ja oli hyvä reissu. Tosi mukava tyyppi. Ei kyllä saatu mullistavia jatko-ohjeita mitä kokeilla sillä hänen mielestään kaikki on tosi hyvin! Sain kyllä ohjeet uusiin imetysasentoihin ja lukemista kotiin. Mietittiin ettei ole syytä ottaa hirmuista tavoitetta korvikkeesta pääsemisestä koska sitä menee niin vähän. Oli hyvä kuulla tuo ääneenkin.

Ja tänään on muutenkin ollut imetyksen kanssa hyvä päivä. Onnistuin antamaan korvikkeet pienissä erissä imetyksen lomassa ennen kuin vauva turhautuu ja hän on tissiäkin syönyt hyvällä teholla. Ja sain vähän pumpattuakin. Täytyy koittaa huomenna uusia tämä.

Onko jollain muulla ruvennu tässä vaiheessa maidontuotanto lisääntymään huomattavasti? Oon ihan ihmeissäni! Mistä tää kaikki maito oikeen tulee!? Musta tuntuu että tissejä pakottaa ihan koko ajan ja tyttö kakoo syödessään kun maitoa suihkuaa niin kovalla voimalla! Jos mies ei ois 24/7 töissä niin NYT olis oikee aika luovuttaa tätä maitoa...

Imetystukityyppi sanoi että ekan 8 vkon jälkeen maitomäärä ei kasva kuin tosi kovalla työllä. Mut jäin itse miettiin et kun kuitenkin tiheen imun kausiakin tulee vielä sen jälkeen niin mitäs hyötyä niistä sit olisi. Ja kai tässä kaikki yksilöitä on.

Niin no tyttö on nyt 8,5 viikkoa ja kyllä on viimesen 3 päivän aikana kasvanu maitomäärä ihan hirveesti! Pumpatessa tulee pullo täyteen 2 minuutissa ja tuntuu siltä että pumppua pitäis ruveta käyttämään muutenkin kun aamulla. Voihan se tietenkin olla että kun nyt edelliset 2 päivää oon imettäny tosi tiheesti vauvan ripulin takia niin sillä on jotain vaikutusta...

Tiheän imun kausien on tarkoitus nyky-ymmärryksen mukaan ylläpitää maidon tuloa, ei ne enää kasvata sitä maitomäärää juuri sen ekan kuuden viikon jälkeen.

Miulla on nyt alkanut ekaa kertaa olla sellaisia hetkiä et ylipäänsä tuntuu et tissi on täysi tai jopa vuotaa maitoa. Ei tässä ylimääräistä ole vieläkään, korviketta menee yhä joka päivä, mut nyt on jotenkin tuntuu helpottanut? Tyttö siis 2,5kk nyt. Voihan se olla et juuri työn kanssa maitomäärän kasvattaminen on nyt auttanut mut tuntuu et on jotain muutakin.

Mulla tuntuu kauheesti vaihtelevan toi maidontulo, en oo liivinsuojiakaan käyttäny enää mutta nyt on taas niitäkin tarvittu, öisin varsinkin tuppaa muuten lakana kastumaan. Vihdoin oon saanu laskeskeltua meidän korvikkeenkulutusta ja ei se ihan niin paha ollut kun luulin, 5-6dl keskimäärin päivässä. Eli kaipa tissistäkin jotain tulee koska poika on aikas iso jötikkä! Pumppaillu en oo pahemmin, oon laiska.
Meillä ruokailu on iltapainotteista, aamulla riittää tissi aika pitkälle mutta illalla saattaa mennä 2dl korviketta kerralla ja jonkin ajan päästä vielä lisää. Yöt menee ihanasti, yleensä yhdellä heräämisellä. Silloin annan 120ml pullosta ja heti aamusta taas tissiä. Poika on ihana kun aina herätessään hymyilee leveästi pitkän aikaa.

Musta taas tuntuu että lapsen ruokahalu on kasvanut yhtäkkiä hurjasti. Nyt se syö usein tunnin välein, ja välillä se haluaa vartin päästä jo takaisin tissille. Yritän olla miettimättä maidon riittävyyttä, mutta silti yksi ilta syötin jääkaapista kahden päivän pumpatut maidot, kun olin varma ettei omat riitä.

Sen jälkeen sitä on taas tuntunut tulevan ihan riittämiin.

Meillä on tänään tankattu koko päivä! Onneks on riittänyt seuranpitäjiä paikan päällä ja puhelimen päässä niin on ollut ihan mukava päivä. Ei vaan oo hirveesti riittänyt pumpattavaksi asti. Päätin meinaa että yritettäis tuutata poikaan aina ennen nukkumaanmenoa pullolla maitoa (tissin lisäksi) jotta saataisiin edes tota ekaa unipätkää vähän pidennettyä. No, aloitetaan joku toinen päivä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä neiti päätti koisia koko yön ilman syöttöjä! :o Veikkaisin että rota väsyttää niin uni maittaa! Tää vaan on niin erilaista kun esikoinen söi kaksi kertaa yössä monta kuukautta

Onko kenelläkään käytössä Aventin käsikäyttöstä rintapumppua? Onko ollu hyvä? Kaverilta lainassa ollu sähkönen pumppu teki tenän ja aattelin käydä hakee ihan omaksi jonku käsikäyttösen. Tolla aventilla pystyy vissii pumppaa yhellä kädellä?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin