Imetys

Mulla on Aventin käsikäyttöinen pumppu. Sain systeriltä joka oli käyttänyt kolmen lapsen kanssa ja olen ollut tyytyväinen. Tosin ei siis oo mitään vertailupohjaa. Pystyy pumppaamaan yhdellä kädellä vauva toisessa tississä kiinni :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ok...lähinnä just mietin, että pystyykö sillä pumppaamaan samalla kun imettää. Kai se pitää vaan kokeilla, sillähän se selviää. Ainakin netistä oon lukenu paljon kehuja tosta Aventista..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mul on toi aventin manuaalinen ja toimii imettäessäkin. Ja muutenkin toimiva peli. Onnistun vaan tosi usein saamaan siitä tiivisteet paikoiltaan, mut vika lienee käyttäjässä. Toinen on se että kun tosiaan käytän tota imettäessä tuppaa maidot jäädä sinne torveen ja tiivisteiden väliin eli kallistellessa täytyy varoa ettei ne loisku sieltä. Oikeaoppinen käyttöasento kun olisi etukeno. Mutta en tiedä on muilla pumpuilla sama juttu.

Mullakin aventin käsikäyttönen ja tyytyväinen olen ollut! Ja en tiedä kuka täällä aiemmin vinkkasi siitä että kun pumppaa tiheämmin niin heruu paremmin ja sehän piti kokeilla ja toimi itselläkin! Nim. merk. 125ml yhdestä tissistä aamulla! :)

Mulla ei vieläkään heru pumpulle ku max80ml. Ja sekin silloin ku tissi (vasen antaa paremmin) on tosi täynnä ja pinkeenä. Kokeilin kanssa tota nopeammin pumppaamista mut ei kyl mulla toiminu... oon varma, et tississä on tavaraa enemmän mutta pumpatessa heruminen loppuu yleensä jo ~60ml. Kunhan nyt jotain sais aina välillä irti ja pakkaseen että joskus pääsee omiinki menoihin:)

Imettäessä en kyl usko pumppaamisen onnistuvan. Toinen käsi on aina varattu ettei tyttö tukehdu tissiin ja muutenkin uskon et ei näillä lolleroilla ja vaan 2 kädellä pysty handlaa imetystä ja pumppaamista samaan aikaan. Toisalta ainahan vois kokeilla...

Aventin pumppu mullakin, ajaa hyvin asiansa.

Kävin hakee kaupasta sen Aventin ja jo vähän testasinkin imettäessä pumppaamista. Kyllä se onnistuu, mut asento ei ollu kovin rento enää siinä vaiheessa. Nyt sain pumpattua 50ml ja käytännössä kaikki oikeasta rinnasta, vasen mulla ei edelleenkään oikein meinaa herua pumpulle.

On muuten paljon miellyttävämpi käyttää tää käsikäyttönen kun se sähkönen. Sähkösessä toki teho on suurempi mutta se jotenkin nirhaa nännejä niin ettei oo kiva käyttää kovin usein. Manuaalisessa tarvis ehkä enemmän imuvoimaa että heruis paremmin, mutta sekin voi olla, että kun siihen tottuu alkaa pelittää paremmin

Aventin käsikäyttöinen täälläkin, oon ollu tyytyväinen. Imettäessä pumppaan ehkä kerran kaks viikossa, nyt ei oo ollut aikaa pumppailla pakkaseen. Muistako mä sen pumppausasennon väärin kun pumppaan ehkä hieman takakenossa? Nooh, maitoa tulee silti.

Piti ihan tarkistaa, kun tulee noi manuaalit aina kovin huonosti luettua :P ja kyl mun tulkinta on että etukenossa neuvotaan olemaan.

Sellaisen huomasin tuolta nyt vasta että ensin pitäis pumpata 5-6 krt nopeasti, sitten pitää 2-3 s tauko ja vuorotella tätä. Pitäis imitoida vauvan imutyyliä :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ja kai siinä asennossa pääasia on että itsellä olis rento olo ja että maito suunnilleen pääsis valuun torvesta pulloon. Omalla kohdalla kyl tuppaa jompikumpi mennä vähän niin ja näin.

Siis en tiedä olenko nyt ihan väärässä mutta mulla tuntuis vieläkin tuo maidon määrä vaihtelevan ihan melkeinpä päivittäin! Voisko tosiaan johtua esim ruuasta mitä mättää naamaansa ja sen määrästä? Vai kentis omista olotiloista? Et kun on hyvin nukkunut ja muutenkin stressitön niin maitoa nousee ja kun joku kinnaa niin tissitkin reagoi? No anyways, kiva että maito tuntuu ainakin vielä riittävän, oli sitä sitten vähä vähemmän tai enemmän

Siis en tiedä olenko nyt ihan väärässä mutta mulla tuntuis vieläkin tuo maidon määrä vaihtelevan ihan melkeinpä päivittäin! Voisko tosiaan johtua esim ruuasta mitä mättää naamaansa ja sen määrästä? Vai kentis omista olotiloista? Et kun on hyvin nukkunut ja muutenkin stressitön niin maitoa nousee ja kun joku kinnaa niin tissitkin reagoi? No anyways, kiva että maito tuntuu ainakin vielä riittävän, oli sitä sitten vähä vähemmän tai enemmän

Kyllä voisin sanoa aika varmaksi et kaikki vaikuttaa..mulla ainakin hidastuu maidon heruminen tai määrä jopa vähenee jos en muista juoda tarpeeksi. Eilen jo ehdin säikähtää et loppuuko tää kohta kun tuntu et piti paljon useemmin syöttää et poika oli tyytyväinen. Mut sit huomasin että en oo juonu juurikaan ja syönneissäkin oli aika pitkiä välejä. Ja stressillä on kai ihan tutkitusti vaikutusta maidon tuloon. Eli ei muuta ku juomapullo, evästä ja leppoisaa mieltä ja syöttämään!! :D
Tänään onki sit poju saanu massun täyteen kerralla ku on muistanu juoda.

Vaikkä välillä jotn pieniä ongelmia on ja maidon riittävyys mietityttää niin silti sanoa et on tää imetys kyllä aika kivaa! Eväät on aina mukana ja mun ja tytön kahdenkeskinen hetki on aina taattu, monesti päivässä. Tyttö on söpöimmillään just syöneenä rinnalla pötköttäessä. Toivotaan et maitoa riittää eikä suurempia ongelmia ilmaannu että imetys voi jatkua pitkään ( siis mun henk.koht raja kyllä menee siinä 1v, kun osaa sanoa tissi on liian vanha siihen hommaan :grin )

Musta tuntuu ettei maitoa tuu tänään ollenkaan :o
Kuumuus, nestehukka ja stressi?

Mäkin kyllä uskon et maidon tuotanto vaihtelee ja vaihtelee varmasti myös vauvan ruokahalu. Tuossa oli pari päivää kun tuntui että maitoa tuli hyvin ja nyt sitten ollut taas pari kun iltapäivästä tuntuu et tyhjää täynnä rinnat. Pullosta olen nyt antanut desin verran ja yhden 30 ml annoksen oon saanu pumpatusta. Tosin tuntuu et toi pumppaus on vähän hölmöläisen peitonjatkamista kun sen sitten kohta kumoan ipanan kitaan.

Mutta vaikea sitä tietää miten tuolta tulee. Nyt arvioon varmaan vaikuttaa se et tyttö on ollut tänään taas levoton ja itkuinen eli itkee, rauhoittuu rinnalle mut sit ei ruoka maistukaan vaan veulataan ja ähistään.

Mulla ihan sama Elisha! Nyt kun on kauhee stressi päällä niin tuntuu et loppuu kesken... Ja sit jos nukkuu yhdenkin yön hyvin niin johan on tissit täynnä tavaraa!!

Lepo muuten on mullekin ehkä paras nostattaja. Huomas eron päivissä jolloin saa nukuttua päikkärit niihin jolloin ei uni tuu tai ei muista levätä. Jostain syystä se ei riitä että istuu van persiellään koko päivän vaan täytyy nukkua tai ainakin olla silmät kiinni.

Hellepäivän imetysproof asusteet hakusessa... Päivän huomio: paininjanselkä toppi on kätsä imetysvaate kun boobsit saa kainalonpuolelta esiin. Jonkun takin kanssa saattais toimii jopa julkisella paikalla.

Kyllä saa helteillä kytätä vauvan aukiletta ja muutenkin laskea pissavaippoja :o Jotenkin tuntuu että rinnat ei nyt pysy oikein nesteen tarpeen perässä, tai sitten olen väärässä ja tyttö saa tarvitsemansa. Onneksi on kuitenkin pakkasessa pumpattua maitoa jemmassa jos hätä iskee

Mulla ei ole ollut koskaan näköyhteyttä vauvan aukileeseen ja nyt tukkaa on jo niin jumalattomasti etten edes yritä sitä kaivella esille. Tekee jotenkin häijyä alkaa sitä etsimään. Onneksi joku (taisi olla spiraali) antoi jossain ketjussa muitakin vauvan nestetasapainon tutkailuvinkkejä!

Takaisin