Täällä on imetys alkanut sujuun paremmin, vielä on lisäks saanu pullosta kun ei jaksa niin kauaa imeä vielä, mut maito on onneks noussu hyvin, kun nytki tissi vuotaa :D
Mä laitan kohta jotain terveyssiteitä tissien suojaksi, kun nuo kaupan suojat täyttyy sekunnissa ja niistä tulee läpi ja sama on kestosuojien kanssa. Mulla on paita jatkuvasti märkänä, kun heruu helposti ja maitoa tulee...
Ei mulla viimeks näin paljon maito valunut. En ymmärrä..
Toi on kyllä tuttua mitä Röppö kertoi, itse en uskaltanut ekana kuukautena kylään mihinkään kun sitä maitoa tuli ja tuli ja tuli ja kaikki kastui takkia ja vauvaa myöten kun imetti.
Pumppu auttoi hieman.
On muuten ihan hervottomat nää lollot nykyään kun on ruvennu maitoa tuleen oikeen kunnolla! Raskauden aikana mulla tais olla koko 65H ja nyt on varmaan joku 65Ö. Nää painaa niin paljon että tuntuu kun joku roikkuis mun rintalihaksissa koko ajan ja vauvakin hukkuu tissiin ihan täysin kun imetän. Toivottavasti tätä vaihetta ei kestä kauaa vaan nää tästä normalisoituis pian!
Pikkumies ei vieläkää jaksa tissistä imee itteensä kylläseks, mut multa tulee onneks niin paljo maitoo et saan pumpattua sitä kunnolla ja ei tarvita enää korviketta kun saan pullosta antaa omaa maitoo.. yöllä tehtii semmonen testi, et paljoko poika imi maitoo ja 50min imetin, niin sinä aikana meni 25ml..lisäks sitte söi kyllä 3 kertaa 20ml sille ruokailukerralle, et kyllä hälle maittaa ainakin..
Noi määrät kuulostaa onneksi tosi hyvälle! On varmaan painon putoaminen jo taittunut? Meille tarjottiin aika herkästi lisämaitoa, vaikka en ole varma olisiko sitä tarvinnut. Ei edes syöttöpunnituksia kukaan ehdottanut. Mut mä uskon, että tolla ruokahalulla poika voimistuu nopeasti ja alkaa imemään itse sen mitä haluaa. Kiva, että noin hyvin menee maitoa riittää ja pojalle maistuu :)
Mä tyhmien pähkäilyjeni kanssa täällä taas... Mites, kun aina sanotaan, että vauvan röyhtäisyttäminen imetyksen jälkeen on tosi tärkeää ja samoin se, että tarkistaa, ettei vauva pääse tukehtumaan pukluun. Entäs yöllä? Monet puhuu siitä, kuinka itse nukahtaa siihen, kun vauva vieressä syö rintaa. Eikö silloin tarvi röyhtäisyttää? Entäs se pukluvaara?
Olishan se yölläkin hyvä röyhtäyttää se vauva mutta jos siihen nyt nukahtaa sekä vauva että äiti niin eipä se haittaa jos jää väliin... Jos on kovat masuvaivat niin sitten se röyhtäytystarve tietenkin lisääntyy, myös yöllä...
Mun nännit alkaa olla muuten aika hervottoman kokoiset, ei oo enää mitkään pikkupuolukat. Olikos se Röppö jolla on pienisuinen vauva? Miten sellaisen kanssa toimitaan? Eihän tää oo ongelma jos lapsi on perinyt mun valtavan leipäläven, mutta entä jos se ei olekaan yhteensopiva?
Perhevalmennuksessa meille sanottiin et se röyhtätyksen painotus ja tärkeys on vähentynyt nykysuosituksissa. Et röyhtäytys ois tärkeää vain sillon jos vauvalla selvästi on mahavaivoja, mutta pääsääntöisesti röyhtäyttää ei tarttis ennaltaehkäisevästi. Mun mielestä kuulostaa vähän hassulta, jotenkin mulle iskostunut just toi et tietty ruokailun jälkeen pitäis ryöhtäyttää(ehkei nyt ensi vkkoina kun määrät on vielä pieniä mut myöhemmin)... Kai se on sit lapsikohtaista?
Mulla on nännit ihan tajuttoman tummat, mies kattoo joka ilta et jumaleisson ku noi on tummat. Pitää aina muistuttaa et biologisesti ne tummenee et _vauva_ näkee ne paremmin(eikö tää ollut joku teoria?) ei siksi että mies näkisi ne paremmin. Mutjoo,näyttää ku joku ois luumusoseella sotkenut puolet tissiä...
Toi röyhtäyttämisen tarve on ihan lapsesta kiinni. Meillä kolmesta lapsesta yks on ollu semmonen ilmankerääjä, et Homer Simpson jäi toiseks niissä röksyissä. Tällä vauvalla oli sit se joku mahan läppä niin löysä, et puklas sitten aina kaaressa myös ton röyhtäyttämisen jälkeen Siis päivällä. Ketään en oo kuitenkaan yöllä nostanut röyhtäsemään jos ei selkeetä tarvetta ole (=vauva rauhottuu). Meillä vauva jää usein kyljelleen, joten tohon pukluun tukehtuminenkin on melko epätodennäköstä. Tämmösestä en muista kenenkään mua edes varotelleen
Jos nänni ja lapsi ei vaan sovi yhteen ni sitten pitää joko lypsää ja antaa pullosta tai sitten antaa korviketta pullosta.