Imetys

Juu mä kans aina tyrkytän sen nännin sinne syvälle suuhun vaikka tytöllä on ollu kyllä alusta asti hyvä ote ja se aika omatoimisestikin ottaa tarpeeks isosti kiinni. Haluun vaan ottaa varman päälle niin parempi ite työntää se nänni kunnolla sinne kitalakeen kun jäädä arvaileen että menikö se nyt hyvin vai ei.

Meillä tämä pieni mies (nyt varmaan alle 3kg) on niin halukas syömäri et pääsin nukkumaan vasta 3aikaan kun herra oli sitä mieltä että syödään syödään ja syödään... Loppuen lopuksi mikään ei ollut hyvä, ei syöminen eikä sen loppuminen.

Vatsassa pyöri ilmaa ja kakkaakin tuli sarjatulella... On se ainakin saanut syötyä kun pissaa ja kakkaa tullut reippaasti! Nyt on onneks nukkunut pidemmän pätkän siitä kolmesta kun yökkö kävi kapaloimassa hänet :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei ihmekään että heräsin siihen että tissejä kivisti kun pumppasin just neljässä minuutissa 70 ml siitä tissistä josta viimeks imetin! Tätä maitoa tulee ihan järjetön määrä :o

Me voitais hymykuoppa tarvita nyt muutama milli ennen kuin mulla maito nousee... Pikkumies vetäisi just 20ml lisämaitoa vaikka oli just tissitellyt reilun tunnin. Paino tänään 2890g eli ei ole laskenut liikaa. Kohta lääkärin tarkistus, alustavasti illalla kotiin <3

Mulla on pakastimessa jo nyt melkeen litra pumpattua maitoa vaikka tää on vasta kolmas päivä kun pumppaan! Katon nyt vielä ens viikon mutta jos tää jatkuu samanlaisena maitosuihkuna niin rupeen sit luovuttamaan...

Itselläkin olis tuota maitoa vaikka useammallekin muksulle, sama homma oli esikoisenkin kohdalla. Rinnat on ku ois silikoonit käyny otattaan. Meillä syödään n. 3h välein ja aina on rinnat täynnä. Mutta kylläpä se tasaantuu tässä kun viikot vierii.

Aijjumalauta mun tissit räjähtää! Sattuu niin järjettömän paljon :(

Imetys lähti nyt sujumaan ilman kipua tai rintakumia :-) maitoa tulee ihan tarpeeksi enkä ole joutunut pumppaamaankaan kun kerran.

Mä kärvistelen ilman pumppua... Kohta suihkuun valuttelemaan!

Miulla kyl maitoa nousee, mut poika ei malta olla rinnalla tarpeeks pitkään tai sit nukahtaa tissille. Ei sairaalassa imetys juurikaa onnannut, ja siitäkös kätilöt syyllisti ja teki ison numeron asiasta ja en meinannut päästä sairaalasta ennenku vauva imee joka kerta 30min putkee.

Mut poika ei vaa malttanu ja sitku poika runnottiin väkisin tissille ja kynsillä painettii miu nännejä niin poikaha hermostu (varmaa joku tissi trauma toisella moisen runnomisen takia). Mut pullosta juo tosi hyvin, kunnes siihe annettiin lupa eilis aamuna. Poika itki kaks ekaa päivää nälkäänsä, mut piti vaa imettää vaikka ei poika suostunut tarpeeks imee tissiä. Oon siis syöttänyt pojalle omaa lypsettyä maitoa pullosta ja älyttömän rauhallinen ollut siitä asti, kun sai pullon käyttöön.

Itselleni on tullut jonkinmoinen imetys inho ton syyllistämisen takia ja kun siitä tehtiin liia iso numero mielestäni. Koska vika ei ole siinä, ettei mulla maitoa olisi, muutamassa minuutis pumppaan 80ml. Ja vika ei ole myös pojassa, koska syö pullosta. Eriasia ois jos ei poika söis ollenkaa! Mutta kun tähänkin on niin helppo ratkaisu, eli siis syöttää pullosta omaa maitoa, josta saa aivan samat maidot kuin tissistä imetettynä.. Oon pumppaillut maitoa ja juottanut pullosta ja näin aion tehäkin. Tutteliakin on varalle, enkä koe pahaa omaatuntoa siitä vaik ilmeisesti pitäskätilöitte mielestä.

Ja siis poika imee hyvin ja tehokkaasti ne ekat imut ennenku lopettaa tai sit nukahtaa, et imemisote on hyvä, mut ei vaa malta tisseillä tarpeeks..

Toi kätitöiden toiminta ei kuulosta yhtään imetystä tukevalta, mitä joka paikassa aina hehkutetaan. Mut sinuna en vielä mannaryyni luovuttais imettämisen suhteen, jos sulla itellä yhtään riittää siihen kiinnostusta. En usko, että vauvan sitä vielä myöhästä oppia. Ja tärkeintä on se, että saa syödäkseen, oli tapa mikä tahansa :)

Kyllä mie siis rinnalla käytän poikaa imasemassa ennenku pullo ruokin ja sen jälkeen. Emmie kokonaa lopeta. Saas nähä mitä tästä kehittyy, mutten aio potee huonoa omaa tuntoa siit yhtää jos se ei tästä parane.

Nyt ku luin vielä tähän perään ton sun synnytyskertomuksen, ni oon oikeesti aika raivona tosta kohtelusta mitä oot joutunut kestämään! Mutta onneksi poika on vihdoin maailmassa, toivon teille kaikkea hyvää jatkossa :Heartred

Niinpä. Melko uskomaton olo kyllä koko sairaalareissun suhteen.

Eiköhä sitä hyvää olekin tulossa jatkossa. :) Varsinkin ku pääs pois sieltä..

Voisko Mannis olla, et rinnasta imeminen on pojalle vielä vähän työlästä ja menettää sen takia mielenkiintonsa? Pullostahan tulee niin helposti... Jospa pikkusen imuvoima tehostuisi ja rintakin alkaisi kelpaamaan paremmin.
Mutta hyvä kun et ota paineita, jokainen äiti tietää mikä on omalle lapselle parasta!

Onhan se varmasti työlästä ja aika vaikee synnytys takana + epiduraali ja netin mukaan nää aiheuttaa ensi päiville just tommosta imetyskäyttäytymist lapselle.. Ja voiha tää edistyä tästä muutaman viikon kuluessa tai sit ei. Sen näkee ajan kanssa, mut miulle on pääasia, et poika saa syötyä.

Oli muute kakkakin jo ruskeaa, eli saa ruokaa sopivasti :)

Meilläkin on kakka ollut tänään enemmän ryynimäistä ja haju alkaa muistuttaa kunnon maitokakkaa!!! Hemmo vetelee molemmat tissit peräjälkeen joka syötöllä. Tänään oli ennätys 1,5 h aikana 5 tissillistä maitoa! Ei ihme että tissit on paisunut paisumistaan aamusta iltaan... Jos nää tästä vielä kasvaa niin jää liivit pieniksi :o oli muuten tullut carriwellit sinä aikana kun olin synnärillä - nää on kyllä hyvät!!!

Imetys sattuu tällä hetkellä aika paljon mutta se helpottaa tästä kyllä. Toivotaan ainakin niin :)

Hyvä jos joku pystyy pumppaamaan. Itsellä kaikkien imetyshistorioideni suurimpana saaliina on ollut 60ml maitoa pumpattuna. Ja siis kuitenkin vauvat on hyvin mun maidolla kasvanu, että onhan sitä sieltä heille tullut. Pulloon sitä en saa pumpulla siirtymään, vaikka samaan aikaan oon imettänyt ja yrittänyt herutella.

Käsin lypsäen tulis sit enempi, mut se on liian työlästä.

Tsempit Mannaryynille ja tee kuten itsestä parhaaksi tuntuu :)

Takaisin