Imetys

mulla ei oo tainnu ikinä tissi näkyä julki-imettäessä. Imetyspaidat paljastaa muuten enemmän tissiä kuin toppi-paitayhdistelmä. Näin helle aikaan laitan harson olkaimien alle ja venytän topin tissin alle sen suojissa ja vauva piiloon tissille.

poju on kans venkoilevaa ja helposti häiriintyvä, joten ihan hälyisimmällä paikalla ei voi imettää, mut kotiinkaan ei voi jumiutua.
 
Tänään piti lenkillä taas harjoitella manducaimetystä. Tyttö päätti vaihteeks alkaa karjua just siinä kohdassa kun ollaan päästy pisimmälle kotoa. Hankalaksi homman teki vaan se että reppu oli miehellä eikä täältä lähiöalueilta löydy juuri penkkejä. Bussipysäkillä saatiin sit vaihto tehtyä. Oli vaan pysäkin penkki mun töppökintuille liian korkea ja vauva huusi kahta kovemmin kun killui melkein pää alaspäin reppuu aseteltaessa. Tarttis ehkä kokeilla sitä yläkautta pujottelua.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli viikon kestävä tiheän imun kausi. Otti voimille, mutta hyvä että tuli lusittua! Nyt imetys on helpompaa kuin koskaan. Maitoa tulee just sopivasti: ei vuoda kun tissi ei ole käytössä, mutta vauva saa mahansa supernopeasti täyteen. Samalla yöunet ovat pidentyneet parilla tunnilla. Tsemppiä siis teille, joilla on tää sama vaihe nyt kärsittävänä! Sillä on tarkoituksensa.

Tää vauva on syönyt aina tosi tiuhaan, joten julki-imetys on melkein pakko, muuten en pääsisi kotoa pois koskaan.
 
Voih, koskahan meillä helpottaa. On vaan tiheää tai tiheämpää imua viikko toisensa perään...

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä imetän just siellä missä on tarvis, kunhan pääsee istumaan. Jos joku pahastuu niin yks paskanhailee mulle :D likka nykyään syö reissussa vähän huonommin ku on niin kiinnostavaa kattella kaikkea, mut esim imetyshuoneissa se keskittyminen on yhtä heikkoa joten se ja sama imetänkö kahvilassa vai lastenhoitohuoneessa...

Musta on tullut joku imetysfriikki, joka hehkuttaa sitä kaikille joka erehtyy asiasta kysymään ja luen kauheesti aiheesta ja haluan ns.oppia lisää. :p
 
Syötin tänään sitten ravintolassa. Olen ajatellut etten sitä tekisi, mutta kun ei siinä ollut muita kuin minä ja äiti, niin mikäs siinä. Tarjoilija kävi tuomassa samalla meidän jälkiruuat ja totesi että eikös ole ihanaa kun on eväät omasta takaa. :)
Yksi positiivinen kokemus siis.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Vitsi mie oon teille niiin kade! Mun pienimies on vetäny korvikkeeseen lantrattua velliä jo pari viikkoa. Maitoa ei jaksa syödä tarpeeks ja sit on taas nälkä heti. Velliin tyytyväisenä nukkuu yötkin sit 5-8 h putkeen
 
Taas raavin päätäni epätietoisena. Painoa on tullut tässä edellisenä kolmena viikkona semmonen 180 g / viikko ja kun tuntuu että vauva on tissillä syötyäänkin usein tyytyväisen oloinen niin olen hiukan vähentänyt korvikeannosta. Ja heti paino pysähtyi ja oli tänään laskenutkin 50 g viimeviikkoiseen. Voiko se nyt sitten olla kiinni puolesta desistä korviketta päivässä!? Sen olen huomannut että painoa tulee sykäyksittäin ja syömiset ja kakkimiset vaikuttaa noin pienissä määrissä jo paljon. Ollaan kyllä punnittu aina heräämisen jälkeen ja nyt ei ole taas kakkeliakaan näkynyt muutamaan päivään. Kai se mielenrauhan takia olis paree jatkaa antamalla se 2 dl päivässä. Tosin sit taas mietin et jos kuitenkin ois tississä jotain jäljellä kun annan pulloa.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Nipsumuki, jos se rauhoittaa niin laita vaikka toi sama viesti imetyksen tuen sivuille you-know-where. Siellä antavat asiantuntijat apuja!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kieltämättä sielt olen aiemminkin saanut mielenrauhaa, pitäis ehkä taas :) Sähköpostikuumalinja myös paikalliseen imetysyhdistykseen avattu. Ne kyllä viimeksi muotoili niin että korvikkeen annosteluun he ei oikeen voi ottaa kantaa, vaan se olis neuvolan heiniä. Eli meidän neuvolatädin takia itseopiskelua. Mut on ne kyllä hyviä vinkkejä antanut osittaisimetyksen sujuvoittamiseen, ilman niitä oltais varmaan jo pelkällä korvikkeella.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Nii ei ne imetystukiryhmässä varmaa osaa sanoa korvikkeen määrästä mut osaavat kysellä tarkemmin noista kasvuista, että pitääkö huolestua vai onko normaalia :) jos ei neuvolassa osata kuin sanoa et anna korviketta, lisää :) jännittää vähän miten paljon tää meidän jässikkä on taas kasvanut, vaikka en ole huolestunut. Menee varmaa 7 kg jo rikki! Itseä ehkä vähän huolettaa, pitäiskö noi kielijänteet tarkistaa, kun imiessä kuuluu napsutusta.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tänään ei ole ollut yhtään imetystä aamun jälkeen, joka olisi sujunut hyvin. Ei mitään katastrofeja kuitenkaan, mutta pari kertaa päätyi itkuun ja muut on olleet enemmän tai vähemmän säätämistä.

Kyllähän sitä välillä iskee pelko siitä, että tää pahenee. Toivottavasti menee pian ohi, ihanaa kun on tämä foorumi niin tietää että muillakin on samaa.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on tänään taas syöty julmetusti.. oon imettäny toistakymmentä kertaa ja pullosta on saanu kerran mun pumpattua maitoo ja kerran jo välissä korvikettakin...huh huh mihin mahaan tuo syö. Kerran tuli jo masukin kipeäksi kun halus syödä ja syödä mut masu täynnä..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Rintaraivareita koetaan täälläkin ja varsinkin vasen rinta on se mikä tuntuu tyttöselle tekevän hallaa. Mut jekutellen mennään. Jekutellen ja hämäten kunnes saadaan kunnolla syömään. Ja kyllähän ne toisinaan turhauttaa noi rintaraivarit on just sillon yleensä eskoinenkin on jotain vailla tai tekemässä "pahuuksiaan". Mutta tämmöstä yhtä sirkustahan tää on vähä nää 3 kk ollukin :D Rutinoituneempia aikoja odotellessa!
 
Mä tiristän nänninpäähän maitotipan ettei vauva luule että hälle koitetaan esim. tarjota katalaa tuttia. Nyt kun maito tuntuu olevan paremmin liikkeellä niin olen paitsi ampunut maidolla vauvaa naamaan monet kerran niin osunut omaan silmääni ja saanut pisaroita tabletin ruudulle...

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Oon tänään antanut kerralla 60 ml korviketta kun tähän asti annoin vain 30 ml kerralla. Tyttö on ollut paljon rauhallisempi eilä korviketta lopulta mennyt kuin vähän enemmän. Katsoo nyt miten tästä kehittyy, että vaikuttaako rintamaidon syöntitehoon. Iltaisin koitan vielä pantata korviketta että yöksi tulisi kunnon tilaukset, sillä yöimetyksen haluan pitää kuvioissa niin pitkään kuin mahdollista ellei nyt sitten ala nukkua pidempiä uniakin jossain kohtaa. Korvikeannoksella en kuitenkaan halua vielä lähteä unia pidentämään niin kauan kuin omaa maitoa riittää.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
mä oon tosi onnellinen ostamastani imetysmekosta! monta juhlaa mennyt imetyksen kannalta tosi mukavasti. omissa ristiäisissä sai tissiä alttarillakin seistessä eipä tuo oikein olis muilla vaatteilla mahdollista arvokkaasti:rolleyes:.

ei siis tarvita edes istumapaikkoja enää:grin - varmaan niin venyneet lätyt jo että lapsi hörpsii ohijuostessa, tai vaika selkärepussa ollessaan:cool:
 
Mä olen kyllä alusta asti julki-imettäny, mutten tietenkään asetu kaikkein keskeisimmälle paikalle. Sitten vaan harso rintsikan olkaimesta vähän siveysvyöks ja menoks (mulla ei oo imetyspaitoja, vaan isot kaula-aukot tms). Mun kaveri lainas mulle sellasen ulkomailta ostetun imetyshuivin. Se on niinku sellanen neliömäinen huivi, jonka yhes kulmas on päänaukko, jonka vahvikkeena on sellanen rautalangantapainen. Siitä aukosta voi sen jäykkyyden vuoks pitää silmällä sitä syövää lasta, eikä kukaan näe mitään. Mä en vaa koskaa muista pitää sitä mukana ja harsot ajaa melkein saman asian.

Muuten, mulla on pari kertaa käyny niin että lastenhoitohuoneeseen on tullut mies(vieras sellainen) kun imetän. Sillon mä en jaksa sitä harsopelleilyä vaan annan tissi vilkkua, vaik vähän tyhmältä tuntuu. Toisella kerralla kyllä oikeesti tuntu tosi kiusalliselta, kun tää "vieras mies" oli mun kaverin exä ja niillä on välirikko ja huoltajuuskiista. Emmä sitä miestä halunnu siks moikata(oli muutenki uuden eukkonsa kanssa liikenteessä), laitoin vaan pään alas. Tissin se kuitenki näki :grin Oli ärsy hetki(ku varmasti tunnisti mut).
 
Muokattu viimeksi:
Kampissa kun imettelin niin lastenhoitohuoneessa ramppas miehiä vessareissulla. Onhan siel siisti vessa mut vaan yks aikuisten pytty et eiköhän siel ostarissa olis kivampiakin vessoja. Melkein koko imetyssession mun vieressä istu joku vanha portugalilainen (?) ukkeli mut se oli siellä sentään tyttärensä (?) ja kahden lapsen kanssa. En jaksanu säätää mitään harsoja ylle ja välillä tais roikkuu molemmat patalaput näkösällä ku tän kanssa saa vaihtaa puolta koko ajan ettei tuu thö möksö.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top