Imetys

En ois ikinä itsestäni uskonut, mutta tänään imetin julkisesti.. oltii päivystyksessä ja siel meni aikaa, pojalla tuli tietenki nälkä ja pakko se oli siinä sit imettää..onneks oli imetyspaita päällä niin pysy rinta piilossa ja harso oli vielä ees kans.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Kääk..mun tissit on taas paisunu. Kerkesin jo olla mielissään ku mahduin normirintsikoihin. Niin eipä ku takas imetysliiveihin. En oo huomannu että poika ois tilausta tehnyt, mutta syö kyllä ehkä vähän harvemmin ja enemmän kerralla nykyään. Johtusko sit siitä. No, mut jospa joskus ois taas entisen kokoset ettei tarttis ostaa ainakaan isompia liivejä kun imetys loppuu. :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä imetän julkisesti usein, mutta en ihan keskeisimmillä paikoilla ja harson laitan olkaimen alle. Käytän paljon imetystoppeja ja pari mekkoakin on, josta imetys sujuu mukavan huomaamattomasti. Miesten edessäkin imetän, koska kätilön takia tein niin jo tytön ollessa päivän vanha. Ilman harsoja tai mitään oli vieraat synnärillä ja käsky kävi imettää... Olihan se musta inhottavaa, mut toisaalta niin luonnollista, pitäähän sen vauvan ruokaa saada! Ehkä nyky-yhteiskunnassa ollaan vieraannuttu imettämisestä kun tissiä pidetään seksistisenä. Korvikekin on ihan hyvää ruokaa jos ei maitoa jostain syystä tule. Mä tykkään kyllä, että oma vauva saa läheisyyden samalla kun saa maitonsa.
 
Unohtamatta sitä, että toki vauva saa läheisyyttä myös pulloruokinnassa jos vaan vanhempi niin haluaa, eikä lasta ruokita sitterissä tms.
 
Justiinsa niin, sylissä saa pulloruokittu läheisyyden :)
 
Meillä poika silloi kun saa pullosta ei tykkää syödä sylissä, aina haluu olla makuulla sängyssä samassa asennossa ku imettäessäkin. Ja imettäessäkin on nykyää nirso asennoille, sylis jos on nii mun pitää kävellä ympäriinsä, jos istun niin huuto alkaa..makuulteen on pojan lemppari..
 
Täälä syödään rintamaitoa,mutta nyt oon parina päivänä pumpannut ja antanut pullosta päivisin... Koska ei meinaa syödä tissistä...huutaa vain. Pullo kelpaa ja tissikin yöllä. Tää on taas joku ihme vaihe...kaipa menee ohitte muutamassa päivässä.

Tuola oli juteltu imetyksesta julkisilla paikoilla...ym. Itse olen imettänyt, mutta koittanut peittää tissin harsolla.
 
Mun toisesta rinnasta on tullut nyt kauhee suihku, vaikka ei maitoo olis paljon. Tänäänkin kun imetin poikaa, niin kun irrotti otteen niin maitoo lensi pitkin ja poikin. Koitin sit viel pumpata, mut vaan 50 ml sain pumpattua. Ei mulla ennen oo noin maito suihkunnu...

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuli vaan mieleen kun anoppi paljasti imettäneensä mun miestäni 3,5 vuotiaaksi asti, niin eiks se oo jo liikaa? :confused:o_O
 
esikoista imettäessäni ajattelin että max vuosi tätä ja hulluja ne jotka imettää kauan. Tätä nelosta toivon imettäväni mahdollisimman pitkään. Vaikka sitten useamman vuoden..
 
Kyllä parikin vuotta on vielä ihan ymmärrettävää, mut että 3,5?
 
no niitä imetyshetkiä on tuos vaiheessa varmaan vain 1-3 päivässä.

miehen siskoa imetettiin viisi vuotiaaksi.. Ja tiedän ihmisiä keitä on kouluikään asti imetetty. Eipä siitä päälle päin näytä haittaa olevan.
 
Ei kai siitä haittaa ole. Ajattelin itte imettää niin pitkään kuin maitoa riittää, tuskin yli vuosikkaaksi kuitenkaan. Vaan mistä senkin etukäteen tietää. :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
hmm. Mun 1v6kk on jo pari kk osannut sanoa tissi ja voisin hyvinkin kuvitella imettäväni vielä häntäkin.

imetys vaan on semmoinen laji et omilla odotuksilla ei voi siihen hirveesti vaikuttaa. Toivotaan silti et jokainen saa sellaisen imetystaipaleen loppuosan kuin toivoo. :)
 
röppö puhuu asiaa!
ja mun kokemuksella imetys pitenee kertakerralta. se pieni ihminen on niin paljon pienempi kun vierellä on paljon isompiakin pikkuisia(menikö tarpeeksi monimutkaiseksi:p). edellistä imetin 1v 6kk ja lopetin vaan töihinlähdön takia. tätä kenties pidempään?
 
Jokainen saa mun puolesta imettää niin pitkään kuin haluaa. Itsellä ollut nyt hankaluuksia rintaraivareiden muodossa ja siksi vaikea kuvitella jatkavani tätä pitkään. En ole oppinut nauttimaan imetyksestä.
 
Mä nautin imetyksestä ja multa tuli maitoa vaikka seittemälle vauvalle, mut sit iski rintatulehdus ja maidon tulo hiipui kaiken maailman kikoista huolimatta, joten meidän imetys loppui jo kun poika oli 8vko :sad001 toivon että tämän toisen kanssa olisi parempi säkä :) ei sitä tietenkään jaksa jos imetys on työn ja tuskan takana, siinä tapauksessa luovuttaisin aikas helpolla.
 
Minäkin tykkään imettää kyllä ja en ole mitään takarajaa vielä ainakaan asettanut imetyksen lopettamiselle :) Menen lähinnä päivä kerrallaan ja katson minne saakka rahkeet riittää
 
Sama täällä, jotenkin ajattelen että se on ihan parhauttakin omalla tavallaan vaikka se alku kovin kivuliasta ja hankalaa olikin. Ainakin vuoden ikäiseksi osittaisimetän ja täysimetystä ainakin 5 kk ikään.
 
Takaisin
Top