Imetys

Tiheää imua täälläkin ollut jo pitkään. Liittynee 3kk:den ikään?

Meil olis koko ajan tissillä mut sit kuiten raivoaa. Vähän mennyt hankalaksi nyt koko homma mut paikan vaihtelu ja hyssyttelyt lopulta toimii. Muistasin kuulleeni et aika usein imetys loppuu 3 kk kohdalla kun tulee näitä jaksoja. Täytyy koittaa sinnitellä. Vauva ei oo kyl viel 3 kk ja tää levottomuus alkoi jo joku aika sitten mut pahentunut koko ajan.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä kans syö nyt tiheään mut sen jälkeen tulee tavallista useammin myös pukluja :( Just tänään kummastelin miehelle että tän syöttövälit ei oo enää edes kahta tuntia! Ja melkein joka toinen kerta tissillä päättyy riuhtomiseen ja potkiskeluun. Näinä kertoina ollaan tarjottu lisäksi pulloa kun en oo ollut varma suututtaako maidon loppuminen vai tissi ihan yleensä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Samaa täällä, välillä lopetan aika lyhyeen kun se on sellaista tappelua. Joskus menee ihan hulluksi huutamiseksi, mutta onneksi harvoin. En kyllä ihmettele, että jotkut luovuttaa!
Välillä on iltaisin käynyt pullo mielessä, mutta olen sinnitellyt ja luottanut oman maidon määrään ja tyrkyttänyt vaan sitä tissiä joka väliin.

Ei meillä ole pitkään aikaan ollu syöttövälit yli kahta tuntia, ne on max 1,5h hereillä ollessa, illalla korkeintaan tunti. Toivottavasti ei tule tiheän imun kautta, jossa toi vielä pahenee! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tuo poika syö normaalistikin aamuisin ja iltaisin vähä väliä, mut päivisin ollu sit pidempää väliä..tänää on koko päivä menty max 1,5h välillä.. iltaisin oon alkanu antaa korviketta kun muuten on sellanen 4h imetyssessio.. jos korvike ei oo piisannu niin sit viel imetän lisäks..

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Annan myöskin iltaisin korviketta, ei tunnu oma maito muuten riittävän. Näin on toimittu sairaalasta asti eikä se mua yhtään haittaa, tottuupahan pulloonkin. Tuttia meillä ei huolita ollenkaan. Syöntiväli iltaisin tunnin välein, päivällä päästään ehkä kahteen. Onkohan tuo koskaan kolmea ollutkaan? Jos on, en enää muista.

Täällä mentiin ensimmäiset kaks kuutautta äidinmaidolla, sitten kasvu hiipui ja neuvolasta neuvottiin kokeilemaan, että syökö illalla pakastettua maitoa yli 40ml. No tuotahan meni joku 80ml. Oma pumpattu maito loppui ja nyt tyttö syö päivänaikana n. 170ml korviketta äidinmaidon lisäksi. Korvikkeen mukaantulon myötä usko oman maidon riittävyyteen on romuttunut. Alkuun harmitti kovasti tää "epäonnistuminen". Oltiinhan alkuun menty pelkällä tissillä. Nyt kovasti tsemppaan itseäni, että jatkan imetystä niin pitkään kuin suinkin kykenen (siis siihen yhdenvuoden hujakoille..ehkä..). Yöt ja aamut pärjätään luonnollisin menetelmin :) iltaa kohden lisätään sitten korviketta.
Omalla äidilläni kävi kuitenkinniin, että kiinteiden mukaantulon jälkeen oma maito vain loppui, vaikka tarkoitus oli jatkaa rinnalla meidän lasten imetystä. Saa nähdä mitä tuleman pitää.

Todettakoon kuitenkin, että meillä on korvikkeen myötä lisääntynyt päivät, jolloin tyttö ei ole kitissyt kertaakaan.

(:sad001<- hän ei suostunut poistumaan)

Mä en oo oikeen tykänny tosta imettämisestä, niin ei oo ollu niin paha joutua antaa korviketta.. sairaalassa jo tarvi antaa lisämaitoa, kun ei vaan jaksanu imee vaikka maitoo tuli hyvin.

Toi korvike auttaa iltaisin myös siihen et nukkuu paremmin yön, niin saan minäkin levätä hyvin..Tavoite ois silti yrittää imettää ees siihe puol vuotiaaks.

Mä oon tykänny imettää. Johtuu varmaan siitä kun esikoisen kohdalla ei onnistunut ja piti antaa korviketta. Oli joskus rasittava aina raahata pullot ja korvikepurkit mukana ja aina ettiä paikka missä lämmittää maito ja viruttaa pullo. On ollu nyt ihan loistofiilis kun on pystyny ihan ite syöttään eikä tarvii raahata ku omat tissit vaan mukana :D se on muutenkin aika mukavaa, imetys siis. Koska olipa miten kiirepäivä tahansa, on aina syy miksi rauhoittua hetkeksi. Meillä ei ainakaan poju siedä hätäistä syöntiä vaan pitää ihan rauhassa antaa syödä massu täyteen, muuten tulee huuto. Samalla voi itekki nollata vähän päätä :) mutta jokainen kokee sen niin eri tavalla. Ei se kaikille oo luontevaa :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app

Välillä imetys on kyllä ihan kivaa, varsinkin kun poikakin vaikuttaisi siitä nauttivan. Toisinaan taas se on yhtä tuskaa, kirjaimellisesti. Alkuun nännit oli tosi kipeät ja oli lähellä etten kivun takia luovuttanut. Mutta se meni onneksi ohi ja rintakumi (+lansinoh) on ollut tän mamman ehdoton pelastus! Oon asettanut tavoitteeksi imettäväni 6kk ja sitten katson jatkanko vielä.

Mä saan aina ihan älyttömän hyvän fiiliksen kun huomaan että tyttö hörppii tissillä menemään. Ehkä kun alku tuntui niin vaikealta niin jokainen onnistuminen on henkinen voitto. Ja ilman näitä hormoneita olisin kuollut uupumukseen.

Mua ehkä vaivas alkuun se kun tarvittiin kumia ja se sen jatkuva peseminen oli rasittavaa.. 2 kk tarvittiin kumi ja sit yhtäkkiä poika oppi imeen ilman. Nyt sit aina alkuun sattuu kun imee, mut ihottuma mikä kumista tuli on alkanu paraneen..

Voi mikä surku itsellä, kun tänään ollut tunne, ettei tissi kelpaa.. Illalla sitten kunnon tissimaraton, josko tilausta kumminkin olis. Pelkään kovasti, että maito loppuu :sad001

Ei ihan niiiin p.a vielä sentään :D

Minäkin jouduin julki imettää puiston vieressä nurmikentällä. Se on multa sellainen juttu, että raksi kalenteriin! 8)

Mies antaa meillä korviketta, kun olen poissa, jos siis tarvii. Ja ihan niin itsekkään syyn takia, että olin niin henkisesti kypsä imettämiseen enkä oikeestaa tykkää siitä, niin siitä oman maidon pumppauksesta tuli niin inhottava fiilis!

Mä oon jo aika tottunu julkiimetykseen vaikka meen vauhkoneiti ei siit aina mitään helppoa tee. Pahin paikka ollut tähän mennessä kun pyysin kaverini kahvilaan jutusteleen ja siellä tää oli nii raivona et oli pakko vetää tissit tiskiin. Oli jotenkin vaivaantunut olo siitä kun tää kaveri suhtautuu vauvoihin pienellä varauksella ja tuli vielä valittua pöytä ihan keskeltä ja vielä vähän huonot vaatteet. Lisäks vauvan meuhkaamisen takia ei ollu mitenkään kovin huomaamaton suoritus.

Mä en oo vielä suostunu ostaan varsinaisia imetysvaatteita, paitsi parit aika kulahtaneet boobin paidat kirpparilta. Mulla on napitettavia tai joustavia kaulaaukkoja normimallistoista. Niissä tulee kyl helposti vilauteltua ku tissin päällä ei oo mitään suojaa. Jotain huivia joskus koittanu siihen viritellä mut kääntövaiheessa tuppaa sekin liikkua.

Ite oon vältellyt julki-imettämistä, mutta en missään nimessä paheksu ketään, joka haluaa niin tehdä. Autossa oon pari kertaa imettänyt pitemmällä reissulla. Auto oli tällöin parkissa.

Ilman rintakumia ei mulla imetys onnistu. Oon yrittänyt ilman kumia imettää, mutta sen jälkeen oli taas rinnat niin kipeät ettei tosikaan.

Imetysvaatteita en oo liivejä lukuun ottamatta ostanut. Vedän aina paidan ylös. Jos toinen lapsi saadaan, sitten luultavasti hankin muutaman imetyspaidan.

Muokattu viimeksi:
Mä käytin pari ekaa kuukautta rintakumeja koko ajan. Sit aloin pikku hiljaa vähentää, eka kerran päivässä ilman ja siitä sit hiljalleen. Nyt en käytä niitä enää ollenkaan ja rinnanpäät kestää hyvin. Kiva kun ei tarvii niitten kanssa enää venkoa, mutta oli ne vaan kullanarvoiset niin kauan kunnes rinnat tottui tohon imuttaniseen!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin