Imetys

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sophie82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ostin uudet rintaliivit ja huomasin kauhukseni, etta toinen rinta on suurempi kuin toinen. Siis liiveissa sen eron huomaa parhaiten kun oikea kuppi on aavistuksen verran liian iso ja vasen kuppi ahdistaa. En tieda mita olen tehnyt vaarin, silla vauvalla ei ole suosikkirintaa, olen imettanyt molemmista ihan tasapuolisesti, yksi rinta per kerta. En todellakaan ole imettanyt toisesta enemman kuin toisesta...

Toki tuosta isommasta saa enemman matskua ja oikea tuntuu miltei tyhjalta. Arsyttavaa! Ja nyt tuo vasen on jo niin taynna, etta vuotelee kipeena, mutta en kuitenkaan haluaisi imettaa tai pumpata sita tyhjaksi, koska silloinhan maidon eritys vain lisaantyisi ja tissi kasvaisi?! Kuitenkin se olisi pakko tyhjentaa, vaikka ei se mitaan kokoeroon auttaisikaan. mielellani suosisin tuota heikompaa rintaa eli oikeaa. Voi luoja on mullakin ongelmat... :sad001

Pelottaa kamalasti, mita jos ne jaakin tallaisiksi? Eriparitissit koko lopun elaman? :sad001 Kauhulla olen lukenut jo imetyksen lopettaneiden naisten juttuja miten imetys on vaikuttanut rintarauhasten surkastumiseen ja rinnat ovat jaaneet eripareiksi ja sen kokoeron on huomannut nimenomaan jo imetysaikana... o_O
 
Kiitti Littlered, nyt mää voin olla varma että jään tällaseksu paripuoleksi loppuelämäkseni -.-' terveisin oikea rinta varmaan kupin tai kaks vasenta suurempi :'( eripaririipparit, kuulostaapa TOSI seksikkäältä!

Lisäystä; voin jo kuvitella mielessäni tilanteen jossa keskellä eroottisinta hetkeä pudotan rintsikat pois päältä ja mies kattoo hetken ja toteaa vaan että ei häntä oikeestaan huvittanukkaan... :(

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on myös eripari meijerit, välillä näkyvämmin ja välillä ei niin näkyvästi... Tota isompaa olen käyttänyt tiuhempaan, silloin jos haluaa varmistaa että "nyt ei jää nälkä". En tiedä olisko kannattanut... No, kuhan ens kesään mennessä on tasottunut, nythän ne ei tuolta toppatakin ja villapaidan alta niin näy.

Joo, kyllä täälläkin poika tietää, mistä se ruoka tulee ja löytyy :) Hamutaan hamutaan, kun vähänkin on rintaa lähellä. Meillä poika simahtaa usein kevyeen uneen rinnalle ja siinä hetken oottelen, et olikohan tää nyt tässä. Sitten pistän liivin "syöttöhakasen" *naps!* kiinni ja pojan silmät revähtää auki. Täydellistä ehdollistumista :) Ja kyllä, taas sitten tissitellään.
 
Tuo hakasen ääni on paha. Meillä siihen ei olla reagoitu kuin muutaman kerran, mutta sen jälkeen olen opetellut laittamaan sen kiinni ihan superhiljaa! :)
 
Hah, mä en käytä kotona liivejä, ei tarvii napsautella hakasia. :D Ja lemppari imetysliivitkin on puuvillaset toppimaiset, joissa ei oo hakasia. :)

Mulla on ehkä aavistuksen erikokoiset rinnat ja ainakin pikkusen eri malliset, tullu tuossa kasvaessa esiin. Kääk!!
Siitä koosta on vaikee sanoo, ku tyhjyysaste on yleensä aina eri. No ei ne liivien alta erotu. Ja miestä tuskin haittaa, jos ees huomaa. Tärkeintä on, että on puskurit! ;)
 
Niin sillehan ei tietenkaan mitaan voi, etta Ne surkastuu, riipahtaa, nuupahtaa whatsoever, mutta kunhan ne tekisi sita identtisesti samaan aikaan. :devil10
 
Laitan tänne ketjuun, kun uskon huomanneeni selvän linkin imetyksen ja tän välillä..
Eli mun iho kutiaa ihan ÄLYTTÖMÄSTI samaan aikaan ja vähän sen jälkeen kun imetän. Lähinnä käsivarsissa ja reisissä ja säärissä.. Oon raapinu ihan verille ja mikään ei auta, seuraavaksi otan kortisonivoiteen käyttöön.. Oudosti vielä se osa kutiaa, jossa ei oo vaatetta päällä, eli jos on lyhythihainen paita, käsivarret kutiaa, tai jos chillailen pikkupöksyissä, jalat. Eli kyseessä ei oo mikään materiaaliallergiakaan. Ärsyttävää!!! Ootteko kukaan muu huomannut tällaista?
Googletin ja englanniks tuli pari osumaa, mut en mitään kattavaa selitystä löytänyt.
Mul on kyl jälkitarkastus ens viikolla, aattelin siellä ottaa asian esiin.
 
Mulle tuli ekana mieleen että liittyiskö hormooneihin? Nehän saa aikaan vaikka mitä kehossa ja imettäessähän niitä pyörii veressä tavallista enemmän. Toivottavasti syy löytyy.
 
Mistä johtuu, että yhtäkkiä rinnat ovat aivan tyhjät??? En ole mitään elintavoissa ym. muuttanut, mutta yhtäkkiä viime yön jälkeen tänään ei ole maito noussut lainkaan. Poika huutaa ja yrittää lupsuttaa tyhjää rintaa tuloksetta ja itsellä huoli aivan kauhea, että mitä nyt tapahtuu :o
 
saria, painin saman ongelman kanssa... En tiedä voiko kylmempi sää vaikuttaa, tai se että siskoni on hoitanut poikaa paljon parin päivän aikana... Se on ainakin selvä että täällä olen syönyt epäsäännöllisesti enkä yhtä paljon ja terveellisesti kuin kotona. Kotona heräsin joka yö märkään paitaan, nyt on hyvä jos poika saa jotain irti. Oon nyt imettänyt enemmän kuin kotona, eli rinnalla ollaan kyllä roikuttu. Mutta on se pienestä kiinni. :(
 
Mulla tekee useinkin tuota. Kannattaa syödä hulluna ja juoda mehua, en tiiä onko siinä sokerissa jotain taikaa vai tuleeko mehua vaan juotua enemmän, mutta varsinkin yöllä juominen tuntuu vaikuttavan asiaan. Kiskonkin varmaan 2l pelkästään mehua päivässä, vedet yms vielä erikseen... Ja pakottaa itsensä juomaan lasillinen kerralla vaikka ällöttäisikin, sekin saattaa vaikuttaa. En varmaksi mene sanomaan mutta eihän se mitään maksa kokeilla, ja noilla keinoilla olen saanut riittämään maidontuotannon niin, että parhaimpana aamuna olen pumpannut yhdestä rinnasta 1,5dl :)

Niin ja itselläni vaikuttaa ainakin se, että jos imettäessäni tuijotan vauvan kasvoja oikeen tiiviisti, niin rinnasta tirisee ilmeisesti juuri sen verran että poika saa tarpeeksi syötävää!
 
Täällä ollut huonoa tuuria imetyksen kanssa.... Tällä kertaa kun maito on riittänyt, minulla on ollut ongelmaa riittämiin.
Imetys alkoi niinkuin varmaan kaikilla, että kipeetä teki ekat pari viikkoa... sitten toinen rinta tottui ja oli jo lähes tunnoton, kun taas toinen vain kipuili ja kivut oli aivan karmeat. Kuukauden sinnittelin ja joka toinen päivä päätin lopettaa imetyksen kun imetys tuosta toisesta rinnasta pelotti aivan älyttömästi ja syötön ajan teki mieli huutaa ja potkiutua. :(
Tuossa vaiheessa päätin soittaa sairaalaan imetyspoliklinikalle ja sain ajan siitä viikon päähän. Puhelimessa kuitenkin antoivat jo diagnoosiksi valkosormisuuden johon pystyin jo kotikonstein B6-vitamiinia ensiavuksi kokeilemaan. Siitä ei kuitenkaan ollut apua kuin nimeksi, mutta vastaanotolla käytyä sain siihen ihan lääkityksen. Reilun viikon syötyäni lääkkeitä ne vihdoin alkoivat auttaa ja nyt jo toista kuuria syödessäni alkaa todella tuntua siltä että ongelma on selätetty. Mutta tähän lisäksi minulla on alusta asti piinannut imurakkula...ilmeisesti hieman huonosta imuotteesta, mutta en vain saa sitä korjatuksi tuohon samaiseen rintaa, kun taas toisessa ei mitään ongelmia. Mutta tällaisia kokemuksia täällä tällä kertaa..näköjään koskaan ei ole ilmiselvää, että jos edellinen imetys on ongelmaton, että toinenkin olisi...
 
Täällä taitaa olla kasvupyrähdys meneillään... Poika on syönyt 1-2h välein koko päivän ja tissit imetään tyhjiksi joka kerta ja tänään ollaan syöty lisäksi 3 kertaa 120ml korviketta, ja tämä siis viimeisen 12h aikana. Huominen taitaa mennä sulatellessa :)

Ostettiin muuten sellaista erikoiskorviktta joka hillitsee maidon takaisinvirtausta. Se on auttanut tosi hyvin ja parhaillaan on mennyt tissit + 180ml pullosta, ilman että ylös tuli muuta kun niin suuri röyhtäisy että pikkuinen pelästyi itsekkin ja naama meni rusinaksi ja sitten väännettiin itku :)
 
Hienoa Sophie, että olette löytäneet korvikkeen, joka pitää maidot sisällä! :)

Röyhtäisyn säikähtämisestä tuli mieleen, meinasin just eilen täällä ihmetellä, että säikkyykö meidän pikkumies omia pierujaan. Kun luulisi, että häntä itkettäisi ennen paukuttelua, jos vatsanväänteet vaivaavat, mutta ei - ensin ollaan ihan tyytyväisenä, sitten pieraistaan (kovaa ja korkealta) ja sitten parahdetaan :smiley-bounce022
 
Vauvat saikkyvat kylla kummallisia asioita. Meidan poika oli jo synnarilla kova saikkyja. Kaytavalla kun tyonnettiin kolisevaa ruokakarrya, niin vauva saattoi saikahtaa niitakin.
Joskus kun poika nukahtaa rinnalle (tai vaikuttaa nukkuvalta, ei ime, mutta pitaa tissia tiukassa otteessa) ja ma yritan vetaa itseni pois herattamatta poikaa, niin kuuluu sellainen slurps-aani kun tissi lahtee suusta, ja poika saikahtaa niin, etta nostaa molemmat kadet ilmaan. :laughing002
 
Meidän sankari on keksinyt uuden hyvin, nännin puremisen.. Niitä hampaita odotellessa...

Siis huvin...
 
Muokattu viimeksi:
Sophie, meillä oli aikasemmin sama, nauroin jo miehellekki että meidän imetys muuten loppuu siihen paikkaan ku tuo ekan kerran iskee hampaansa kunnolla tissiin :D
En tiiä kuuluisko tää tähän ketjuun mutta aiheeseen liittyvää ainaki.. Oon pyrkiny siihen, että itseironialla syyllistän itseni paskaksi mutsiksi jo valmiiksi niin v-tuttaapahan vähemmän ku muut sen tekee, vaan otsaan kasvaa silti metrinen kyykäärmeenpää kun joku tulee arvosteleen... Erehdyin toissapäivänä naamakirjassa kysäseen omalla seinällä äiti-kavereiltani että millon on heillä ollu eka tiheän imun kausi (jätkä kun kolme päivää roikkui taukoamatta tissillä), ekat kommentit oli ihan asiallisia ja suurin osa sitä mieltä että jos ei muutaman päivän sisään asetu niin alottele vellejä pikkuhiljaa, mutta sitte nää pari... Kuulemma ei ehdottomasti saa alle ohje-ikäselle alottaa vellejä (niin, pikkumies on 2 viikon päästä 3kk..) ja kun muillakin on pelkkä tissimaito riittänyt nälkää pitämään niin riittää meilläkin (ku ei MEILLÄ tuollasia tarvittu!). Toki syöminen nyt vähän asettunu jo ja pelkällä tissillä jatketaan edelleen, mutta perkele! Onko se niin tuhannen tärkeää että PITÄÄ imettää pelkästään väh. 6kk ennenku mitään muuta otetaan ruokavalioon, siitäkin huolimatta että minä en ois yön aikana kerenny nukkua ku ehkä 5h tyyliin 15-30min pätkissä? Pakkohan se munki on nukkua tai jää jätkä kokonaan ilman maitojaan.. Ja pakkohan mun on päivisinkin keretä muuta tekemään ku istumaan sohvalla imettämässä. Tuo kasvaa niin älytöntä vauhtia että toisaalta en yllättys yhtään vaikka vellit jouduttas aika äkkiä alottaanki. Ja epäiltiin vielä sitäki (jopa oman äitini toimesta!) että riittääkö maito ja syötänkö lasta tarpeeksi! Meinasin ärähtää että voi ny jumalauta, miten idioottina mua pidätte? Enhän mää tässä oo ku pari kuukautta toiminu tuon ruoka-automaattina, en toki omaa lastani osaa lukea vaan pidän nälässä saatara... :mad:
Sori purkaus ja kiitokset taas.. :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Kukaan ei ole mikään arvostelemaan toisten syöttämisiä. Tuskinpa ne ohjeet on niin kiveen hakattu, että pitää pilkulleen "noudattaa". Jos pikkunen ihan selkeesti tarvii lisää syömistä, niin kai sitä saa velliä antaa vaikka joku muu ei antaiskaan! Kauhee miten alkoi keittämään sinun puolesta Kyumin!! Itsellä tuo imetys on aika herkkä aihe, kun sitä maitoa ei vaan riitä mitenkään ylettömästi niin neiti syö suurimmaksi osaksi korviketta. Aamuisin ja päivällä aina imetän ensin, illalla tankataan ekaks pullosta ja sitten imetän. Yöimetyksen kanssa luovutin kun tunnin päästä imetyksestä neiti huusi nälkäänsä ja olen sen verran itsekäs että haluan nukkua vähän pitempään kerrallaan. Nyt viime aikoina ei ole kukaan surkutellut minulle mitään imetysasioita, mutta ärsytys nousee välittömästi kun muistelee vaikka kuukauden päähän.
 
Meillä otetaan ainakin vellit heti kehiin kun poika on sen ikäinen. Ei tässä syömisessä ole muuten mitään järkeä. Tissiä ja korviketta menee varmaan jo litra päivässä ja siltikin on koko ajan nälkäinen, ja ne raivarit jos ei saa heti ruokaa... Alle minuutissa mennään niin kierroksille ettei raukka pysty hengittää. Imetys on tosi tulenarka aihe, ja aina on niitä kaikkitietäviä jotka saavat veren kiehtamaan samantien. Opin jo raskausaikana että on vain muutama henkilö jolta siedän neuvoja ja pystyn keskustelemaan tietyistä asioista kuten imettämisestä. Muiden kanssa en suostu näistä asioista puhumaan kun tiedän miten se keskustelu päättyy...
 
Takaisin
Top