Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä harvoin syötän tota jätkää enää öisin ja silti maito riittää. Nukkuu sen 7-8 tuntia putkeen. Eihän noi tissit niin fiksut oo, et ne päivän ja yön erottais ? :D

No eikös sitä yöimetyksen tärkeyttä kaikkialla hehkuteta? :) Mulla ainaki yöllä maitoa lähti herumaankin aina paremmin, kun rentoutu ja jos yöllä herättiin useempi kerta nii maitoa myös tuli seuraavana päivänä enempi. Toki varmaa se pääidea on, että pitkä tauko ylipäänsä heikentää herumista. Mut harva käsittääkseni on siinä tilanteessa että tissimaidolla nukuttais kovinkaan pitkiä unia, eli sulla vissii maitoa oikeesti tulee paljon... Meillä ei siis olla kertaakaan noustu lämmittään pulloa yöllä, tissit riitti uudelleen nukahtamiseen ja varmaan siksi maitoa riitti näinkin pitkään. Korvikkeella vaan taitaa nuo yöunet venyä aika helposti, ni nyt jää toi öinen aktivaatio kokonaan väliin kun muksu vaan nukkuu! Eikä tuu siis niitä tiheän imun kausiakaan. Imetys oli ihanaa, mut enpä väitä et tulis ikävä kastuvia paitoja ja sumeeta päätä (mulla ainaki tuntu et normaali pää palaa tuon imetyksen hiipumisen myötä). Unen lisääntymisestä ajatusten kirkastuminen tuskin johtuu, kun oon nytkin näköjään taas hereillä :D

Kyllä mulla tulee kokopäivän maitoa aina ku tarttee, vaikka iltasyötön jälkeen yösyöttöön voi mennä 6-7 tuntia. Viime yönä poika nukkui 7 tuntia, söi vaan viisi minuuttia ja jatkoi unia vielä 3 tuntia. Nyt sit aamupalaksi veti molemmat tissit, ja sain vielä pumpattua pulloon, et saa sekoittaa taas lounaalla bataatin kanssa. :) Imetysasiatkin on niin yksilöllisiä, kun joillakin se on niin helppoa, toisilla semihelppoa niinku mulla ja toisilta ei onnistu. Mut nyt on taas yhtäkkiä tasoittunu toi imetyshommakin. Meni muutama päivä sillai, et poika oli tunnin välein tissillä. Nyt taas on tyytyväinen pari, kolmekin tuntia imetyksen jälkeen. Kyllä mä silti annan teelusikallisen bataattia ny joka päivä ja viikon päästä kokeillaan jotain muuta. Jos siis vaan masu tykkää.. eipä tuo mitään oo oireillu. :)

Minusta tää on kans ihanaa tää imettäminen, vaikka mulla on ollut siinä omat haasteensa, jos kukaan muistaa enää. Mulla kastuu kans joka päivä paita, kun en muista laittaa liivinsuojuksia ja tuntuu vähän pää hataralta, ehkä vähän enemmänkin. Mut pojan ilme, ainakun hänet rinnalle nostaa, on jotain maailman ihaninta. Sillä oikein silmät kirkastuu ja hymyillen ahmaisee tissin suuhun ja alkaa mussuttaa ja monesti katsoo minua silmiin samalla. Siinä on jotain sellaista yhteyttä ettei paljon mikään haittaa, joskus tulee ihan tippa linssiin kun on jotenkin niin ainutlaatuinen olo. Voisipa kaikki kokea sen. :) Toivottavasti poika viihtyy tissillä vielä monta kuukautta. Pitäs varmaan alkaa asennoitumaan siihen, että jonain päivänä ei enää tissi kelpaa.. :D

Ei vissii pitäs kertoa täällä mitään :D Viime yönä herättii viideltä syömään, aamuahan se toki jo on, mut kuitenki. Kyl tota maitoo ihan riittävästi tulee, paidat enää onneks harvoin kastuu (se varmaan sit tänään, ku nyt mainitsin :D)

Kyl sen kuitenki alkaa huomaamaan, et herra haluais/tarvis pikkuhiljaa niitä kiinteitäki. Jotenki siitä tulee tosi haikee olo. Tässäkö tää vauva-aika nyt sitte oli ? Ei se oo enää pieni :/ Toisaalta sit taas siitä nauttii, kun päivä päivältä on uusia juttuja, mitä hokataan. Juttua tulee, seuraillaan kaikkea enemmän. No peruna on ens viikon juttu. :)

Nii tosiaan se ilme, kun ottaa tissille. Ihan ku lamppu syttyis päässä :D Harmittaa, kun ei tullu otettua siellä synnärillä yhtään videopätkää niistä ekoista syötöistä. Jätkä hyökkäs tissii kiinni, ku pieni piraija. Se usvanen, melkeinpä huumaantunu ilme siitä maidosta. Korvaamatonta <3

Huoh, kohtahan tässä iskee vauvakuume :D

No niin iskee... miellä mies muisti filmata synnärillä vauvan ekoja hetkiä paljon. Meil on mm. yksi pätkä, jossa vauva on mulla rinnalla ja meidän hoitaja kertoilee mulle erilaisia neuvoja yms. Olin juuri saanut luvan nousta ekaa kertaa sektion jälkeen istumaan, olin vähän pönttö seis. Vauva tosiaan tissillä sylissä, hoitaja neuvoo mua ja mä en sano mitään muuta koko videon aikana ku "joo". Ku joku vajakki joka asiaan vaan et "joo". Hahhaha.. olin ihan sumussa. :D

Itse asiassa mies otti heti sen syntymän jälkeen videopätkää siitä, kun jätkä oli siin tissillä hamuilemassa. Mä näytän siltä, ku oisin täysin tokkurassa. Jotain höpisen istukan syömisestä jossain kulttuurissa :D ja just toi, et hoen kans joo, joo, ku se kätilö selittää jotain :)

Kyllä mulla ainakin tuli maito ylitarpeidenkin esikoisen aikana vaikka se ei öisin syöny. Joten toisaalta ei aina päde tuo, että yösyöttäminen vaikuttaisi maidon tuotantoon.. Olisin enemmän kuin tyytyväinen jos tämäkin vauva sen tajuaisi, että yöt on tehty nukkumisee, ei syömisee :D Mut hei, viime yönä ensimmäinen 4h yhtäjaksoinen unipätkä. Pisin tähän asti ja kyllä kuule oli luksusta nukkua 02-06 :D (Nyt muistan viime yön syömiset :) )

Muokattu viimeksi:
Mä olin kans niiiin tööt.. mulla on yli puolen selän ylettyvä paksu tukka ja se oli menny synnytyspöydällä pyöriessä yhdeksi isoksi rastapalloksi. Se pysy yhdellä pienellä klipsillä pään päällä kiinni ja naama oli ku lakana verenhukan takia.. voi herran tähden ku katteli sitä videoo pari kuukautta myöhemmin.. mikä mörkö! :D

Kaikkea ei ehkä pitäis ikuistaa :D

Himskatti, nyt kyllä syön muffinsin. Kävi eilen vieraita, niin "piti" tehdä vähän tarjottavaa. Tein ensin vaniljakreemin ja sit laitoin sitä muffinsien väliin, sit päälle vielä valkosuklaata, avot !

Ei liity kyllä imetykseen mitenkään päin, mut oliks täällä muita innokkaita leipureita ? Mun pitää nykyään aina mennä äiskän tykö leipomaan, ku muuten palais kaikki uuniin :D

Voi mä kans tykkään kokata ja leipoa.. mä leivon ens viikolla mustikka-pätkistäytekakun, kun pojan isovanhemmat tulee käymään kylässä. Ja imetykseen auttaa, että syö hyvin.. toki ny joskus herkutkin on sallittu. Ja saa poika täytekakkumaitoa.. HAH. :D Näin oikeutan itselleni kakkukahvit.. possu mikä possu. :D

Kuulostaa varsin hyvältä. Ite en oo koskaan laittanu mustikkaa täyskäriin, mut oon kyllä sellasta maistanu. Toimii kyllä. :) Mullakin on ens viikolla kakunleipomista. Teen jätkälle joka kuukaus "synttärikakun" :)

Tuo ensi-imetys jää kyllä mieleen varmaan kaikilla. Meidän jäpikkä ei hamuillu, se hyökkäs tissiin :D Ilme oli helkutin vihainen. Vihaisen näköinen oli jo kun näyttivät sen mulle sektion jälkeen... ikäänkuin ois ollu sitä mieltä, et "kyllä mä oisin puskenu ottani tän harmaan kiven läpi, mitä tulitte kesken häiritteen!" :) Jäbälle oli ollut myös pakko antaa maitoa ennen ensi-imetystä, kun oli hermostunu siihen et äitillä kesti leikkurissa. Vähä mietin et mikä yrmy me oikeen saatiin, mut onneks onkin tosi aurinkoinen luonne. Sattu varmaa vaa olee huono päivä :)

Mä kyllä tykkään leipoa, kun vaan olis joku joka ne söis. Leivon siis yleensä, jos tulee vieraita. Nyt on piparitaikina jääkaapissa, tänään voi leipoa. Kivaa, kun siitä on tosi kauan kun viimeksi olen niitä tehnyt. Tarkoitus on tehdä mökki ja pipareita :)

Muokattu viimeksi:
Mä en kyllä muista oikei mitä vauva näytti kun aloin imettää ekaa kertaa. Olin niin taju kankaalla, että en muista juuri mitään synnytyksen loppuvaiheistakaan. Muistan vaan olleeni ihan sumussa. Täti kuitenkin laittoi sen vauvan siihen viereen, asetteli mun kädet, otti mun nännistä kiinni ja tökkäs sen vauvan suuhun. 40 min se vauva sitä tissiä jaksoi imuttaa. Ite toivoin vaan, että olisin päässyt pesulle ja saanut ruokaa. Syöminen palautti mut vasta takaisin elämään.

Meillä oli kans kättärillä hyvät safkat. Mä sain sosekeittoja ja ne oli hyviä! Nam! Mies sai sit kiinteitä (HEHEHHE) ruoakseen. :) Meillä kans yöhoitsu nosti vauvan mun rinnalle, kun tuli yöllä meitä tsekkaan, otti ronskisti tissistä kiinni ja pisti vauvalle suuhun. :D

Kultashiini milloin sun vauva synty? Mäki synnytin meinaa päksis :) Ja Hatsii kanssa :)

Ai työ olitte kans siellä :) meiän jätkä synty 5.8, laskettu aika oli kyl 28.7, vai oliks se...hmm, no viikoil 41+1 se kuitenki oli :D Alunperin se oli kuitenki elokuun puolella, mut sit ne aikaisti sitä. Kauheeta säätöö. Kotiin päästii 8.8. Olitteks te mihin aikaan siellä ?

Muokattu viimeksi:
Ai no me oltii niin paljon myöhemmin; 26.6. synty tyttö ja 28.8 päästii kotiin. Oisko Hatsii ollu viikon aiemmin tai jotai, en enää tarkkaa muista, mut meil oli samana päivänä sen kans laskettu aika eli 18.8.

Takaisin